علت باد گرم کولر آبی

علت باد گرم کولر آبی
علت باد گرم کولر آبی
مطالب مرتبط

علت باد گرم کولر آبی، یا علت خنک نکردن کولر آبی، یکی از عمده مسائلی است که دارندگان این نوع از کولر، علاوه بر جستجو برای فهمیدن علت بوی بد کولر آبی، غالباً به دنبال دانستن آن هستند. وقتی می‌خواهیم تا در خصوص علت باد گرم کولر آبی صحبت به میان آوریم، می‌بایست دو عامل مهم را مدنظر قرار داد، عامل فنی و عامل غیر فنی.

در این مقاله قصد داریم تا به بیان این عوامل بپردازیم و ببینیم که در صورت وجود چنین مشکلی، یعنی گرم بودن باد کولر آبی یا خنک نکردن کولر آبی ، چه‌کار باید کرد. با مجموعه خدمت نت همراه باشید تا در این خصوص مطالبی را با شما در میان بگذاریم.

علت باد گرم کولر آبی، یا علت خنک نکردن کولر آبی

در خصوص علل تولید باد گرم توسط کولر آبی، نیاز است تا عوامل متعددی مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی می‌توان عواملی که مانع از خنک کردن کولر آبی می‌گردد را در 2 بخش قرار دارد، یعنی عوامل فنی و عوامل غیر فنی.

در ادامه به هر یک از عوامل فنی و غیرفنیِ موثر در خنک نکردم کولر آبی اشاره‌ای مختصر خواهیم داشت.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

عوامل فنی در گرم بودن باد کولر آبی

سیستم الکترومکانیکی ( EMS )

بی‌شک یکی از اصلی‌ترین بخش‌های کولرهای آبی سیستم الکترومکانیکی ( EMS ) آن است. وجود هر گونه اختلالی در این سیستم راندمان و کارایی آن را کاهش می‌دهد، تا حدی که عملاً دیگر کولر قابل استفاده نخواهد بود.

قلب تپنده سیستم الکترومکانیکی هر کولر آبی، موتور آن است. بخش مهم دیگر این سیستم، پره‌های فن کولر است. اختلال در هر یک از این بخش‌ها ، باعث اختلال در سیستم الکترومکانیکی و نهایتاً در کولر آبی می‌گردد.

نیم‌سوز شدن موتور ، شکل نامناسب پره‌ها از نمونه مواردی است که مانعی بر سر راه تولید باد خنک در کولرهای آبی و علت باد گرم کولر آبی است.

واسط تبخیری کولر آبی ( پوشال )

اکثر ما کم و بیش اطلاع داریم که تبخیر آب در کولرهای آبی، عامل اصلی روند خنک سازی باد کولرهای آبی است. یعنی چنانچه تبخیر آب به درستی صورت نگیرد، قطعاً باد کولر گرم خواهد بود.

از آنجایی که در کولرهای آبی، پوشال به عنوان واسط تبخیری آن به حساب می‌آید، وجود هر گونه افتادگی، گرفتگی منافذ، پوسیدگی یا رسوب‌گیری در آن باعث می‌شود تا بادی که توسط کولر آبی تولید می‌گردد خنک نباشد و در بسیاری مواقع حتی باد گرم تولید شود.

از آنجا که پوشال‌ها از چوب تولید می‌شوند و به وسیله تورهایی به هم تنیده می‌شوند، کیفیت چوب و نیز تورهای استفاده شده، بسیار در کیفیت و میزان آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود. پس در انتخاب نوع پوشال دقت لازم را داشته باشید.

آب‌رسانی

همان‌طور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، تبخیر آب در کولرهای آبی، عامل اصلی روند خنک سازی باد کولرهای آبی است. اما این را باید دانست که علاوه بر نقش پوشال‌ها، آب‌رسانی درست و سالم در کولرهای آبی، عاملی است در تکمیل روند و چرخه خنک سازی باد کولرهای آبی و جلوگیری از تولید باد گرم.

به بیانی شاید بشود گفت که در فرایند خنک سازی باد کولرهای آبی، نقش آب‌رسانی به مراتب نقشی بسیار مهم‌تر از نقش پوشال‌هاست و عدم آب‌رسانی درست، می‌تواند علت خنک نکردن کولر آبی و علت باد گرم کولر آبی باشد.

بر این اساس، قطع بودن شیر فلکه، تنظیم نبودن شناور آب، مشکل در واتر پمپ و … از مهم‌ترین عواملی هستند که مانع خنک شدن باد کولر و عاملی مهم در تولید باد گرم در کولرهای آبی است.

عوامل غیر فنی در گرم بودن باد کولر آبی

در بخش عوامل فنی به بیان و تشریح دلایلی پرداختیم که در واقع ارتباط مستقیم با خود دستگاه کولر آبی دارد و هر یک به تنهای می‌توانستند علت خنک نکردن کولر آبی  یا علت باد گرم کولر آبی باشند.

اما جدای از عوامل فنی، گاهی مواقع با وجود اینکه هیچ‌گونه مشکل فنی در کولر وجود ندارد، اما باز کولر یا به خوبی خنک نمی‌کند و یا باد گرم تولید می‌کند. این مشکل به خاطر وجود برخی موانع خارجی است که در این جا به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

فقط لازم است قبل از پرداختن به این موارد، این توصیه را داشته باشیم که چنانچه عوامل فنی علت خنک نکردن کولر آبی یا علت باد گرم کول آبی بودند، حتماً مشکل را با متخصصین مربوطه در میان بگذارید.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص علت باد گرم کولر آبی و خنک نکردن کولر آب هستید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

دمای بالای هوا

طبیعتاً توان خنک‌کنندگی کولرهای آبی، ارتباط مستقیمی با میزان دمای هوایی که کولر در آن جا کار می‌کند دارد. هر اندازه که دمای هوا پایین باشد، میزان تولید باد خنک بیشتر است و برعکس هر اندازه که دمای هوا بالا باشد، خنکی باد کولر کاهش خواهد یافت. با توجه به معیارهای موجود، اثبات‌شده است که کولرهای آبی در مای بیش از 40 درجه سانتی‌گراد جوابگو نخواهد بود و نمی‌توان انتظار تولید باد خنک را داشت.

در چنین شرایطی، برای کاهش این مشکل و افزایش خنکی باد کولر، می‌توانیم چند توصیه ساده برای شما داریم که با انجام هر یک می‌توانید تا حدی میزان خنکی باد کولر ر افزایش دهید.

  • انداختن یخ در داخل کولر
  • استفاده از سایه‌بان برای جلوگیری از تابش نور مستقیم آفتاب
  • جایگزین کردن پوشال‌ها با پدهای خنک کننده سلولزی

وجود رطوبت بالا

یکی دیگر از دلایل کاهش عملکرد کولرهای آبی در تولید باد خنک، وجود رطوبت و البته میزان رطوبت موجود در هواست.

هر اندازه که رطوبت هوا بالا باشد، به همان اندازه مانعی خواهد بود برای کاهش تبخیر و انتقال جریان هوای ورودی به کولر و این عاملی مهم است برای کاهش خنک بودن باد کولر.

البته این را هم نباید فراموش کرد که همیشه دلیل

مسدود شدن جریان گردش هوا

بر خلاف تصور خیلی‌ها که معتقدند در زمانی که کولر آبی روشن است بایستی در و پنجره را بست تا هوای خنک بیرون نرود، بایستی عرض کنیم که اتفاقاً برعکس، یعنی بهتر است برای جلوگیری از ایجاد رطوبت و اصطلاحاً دم کردن فضای محیط، مقداری از پنجره یا در را باز گذاشت تا گردش باد کولر با هوای بیرون گردش داشته باشد.

دلیل دم کردن محیط هم به این خاطر است که با توجه به اینکه باد کولرهای آبی خود مرطوب است، چنانچه محیط بسته باشد و امکان گردش هوا وجود نداشته باشد، این خود عاملی است برای افزایش تدریجی رطوبت و نهایتاً منجر شدن به دم کردن هوا.

بسته شدن مسیر ورود هوای بیرون به کولر

یکی دیگر از عوامل غیر فنی که در برخی مواقع علت خنک نکردن کولر آبی یا علت باد گرم کولر آبی است، بسته شدن مسیر ورود هوای بیرون به کولر است. به این صورت که برخی‌ها به اشتباه بر این تصورند که برای اینکه پوشال خراب نشود و یا به دلیل تابش آفتاب کولر خراب نشود، تمامی اطراف کولر را با نایلون ، مقوا یا وسایلی از این دست می‌بندند، غافل از اینکه با این کار مانع ورود هوای بیرون به داخل کولر و اصطلاحاً ایجاد خفگی در فضای کولر می‌شوند.

این مورد خود یکی از مهم‌ترین دلایل گرم شدن آب داخل کولر است.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست تعمیر یا سرویس کولر آبی از تعرفه سرویس و تعمیر کولر آبی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 9 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.