کولر گازی بوش، آموزش ریموت کنترل

کولر گازی بوش، آموزش ریموت کنترل
کولر گازی بوش، آموزش ریموت کنترل
مطالب مرتبط

بررسی کولر گازی بوش، آموزش ریموت کنترل آن، موضوعاتی است که ما در این مقاله قصد داریم تا با معرفی یکی از محبوب‌ترین مدل های کولر گازی بوش (اسپلیت بوش) مطالبی را در خصوص آن‌ها با شما به اشتراک بگذاریم. یعنی بررسی کولر گازی بوش اینورتر ۲۴۰۰۰ مدل B1ZMI24100 .

یکی دیگر از مارک یا برندهای کولر گازی موجود در ایران است که ما در مجموعه خدمت نت در سلسله مقالات مربوط به معرفی کولرهای گازی و در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

محبوبیت این مدل را کمپانی بوش (Bosch) در سایت رسمی خود اعلام نموده است. ( تا تاریخ انتشار این مقاله سوم تیرماه 1399 ). لازم به ذکر است که مدل معرفی شده در این مقاله، در بازار ایران موجود است.

کولر گازی بوش اینورتر ۲۴۰۰۰ در یک نگاه

محبوب ترین مدل کولر گازی بوش (اسپلیت بوش)، کولر گازی اینورتر ۲۴۰۰۰ سری ۶ (BOSCH Inverter Air Conditioner 24000 series 6) است. این کولر گازی با نام تجاری یا مدل B1ZMI24100، توسط کمپانی بوش (Bosch)  در سال 2018 میلادی روانه بازار شده است.

این محصول با وجود اینکه یکی از محصولات جدید کمپانی بوش (Bosch) است، اما به خاطر امکاناتی که دارد، محبوبیت بیشتری را نسبت به سایر مدل ها دارد. البته ذکر این نکته ضروری است که لزوماً محبوبیت به معنای پرفروش بودن آن نیست، و ما در مجموعه خدمت نت، هیچ گونه آمار رسمی از میزان فروش این مدل از کولر گازی بوش (اسپلیت بوش) در اختیار نداریم.

این کولر چون در سال 2018 توسط کمپانی آلمانی بوش (Bosch) تولید گردیده است، قاعدتاً از جدیدترین تکنولوژی های مربوط به سیستم های تهویه مطبوع برخوردار است. این کولر گازی نیز همانند مدل های رقیب خود، دارای دو حالت سرمایش و گرمایش است.

چنانچه در خصوص کولر گازی بوش، آموزش ریموت کنترل کولر گازی بوش (اسپلیت بوش) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی بوش از تعرفه تعمیرات اسپلیت بوش آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

برخی از امکانات کولر گازی بوش اینورتر ۲۴۰۰۰ مدل B1ZMI24100

در ادامه به برخی از امکانات و قابلیت های کولر گازی اینورتر ۲۴۰۰۰ سری ۶ خواهیم پرداخت.

موتور دی سی اینورتر (DC Inverter)

بهره گیری کمپانی بوش از موتور دی سی اینورتر (DC Inverter) در کولر گازی بوش، باعث افزایش بهره وری آن شده است، زیرا موتور، از مهم‌ترین و اصلی ترین بخش های یک کولر گازی به شمار می‌آید. این موتور از نوع اسکرال (Scroll) و از تولیدات شرکت کوپلند است.

شرکت کوپلند یکی از زیر مجموعه های کمپانی امرسان آمریکاست که یکی از قطب های بزرگ دنیا در حوزه تولید قطعات سیستم های تهویه مطبوع به شمار می‌آید.

استفاده از این مدل موتور در کولر گازی بوش (اسپلیت بوش)، کاهش مصرف انرژی را به همراه دارد و باعث گردیده است تا این مدل در رده‌ی مصرف انرژی +++A قرار گیرد. از ویژگی های بارز موتورهای اینورتر نسبت به موتورهای معمولی این است که، سرعت حرکت موتورهای اینورتر، صعودی است. یعنی اینکه یکباره شروع به حرکت نمی‌کند، بلکه آرام شروع و به‌تدریج به نهایت سرعت خود می‌رسد.

کاهش استهلاک در کولر گازی اینورتر ۲۴۰۰۰ سری ۶، به دلیل وجود موتور اینورتر، ویژگی قابل ذکر این مدل است. زیرا برعکس کولرهای گازی با موتور معمولی که پس از رسیدن به دمای مطلوبی که کاربر تنظیم کرده است، یکباره خاموش می‌شود، اما در موتورهای اینورتر قضیه متفاوت است. به این صورت که پس از رسیدن دمای محیط به دمای مطلوب، دستگاه خود را با دمای محیط سازگار کرده و خاموش نمی‌شود. همین خاموش نشدن های مکرر، باعث جلوگیری از استهلاک و افرایش طول عمر دستگاه و می‌گردد.

همچنین محافظت در مقابل نوسانات توسط سیستم اینورتر، عاملی دیگر در کاهش استهلاک است.

استفاده از گاز R410A

یکی از مواردی که می‌تواند کمک شایانی به تولید هوای سرد در کمترین زمان و با بالاترین میزان ممکن در کولر گازی بوش، نوع گازی است که در کولر گازی استفاده می‌شود. گاز R410A نوع گاز استفاده شده در کولر گازی اینورتر بوش ۲۴۰۰۰ می‌باشد. همچنین این گاز کمترین میزان آسیب را برای محیط زیست دارد.

کم صدا

یکی از مواردی که شاید خیلی مواقع هنگام خرید کولر گازی زیاد مورد توجه خریداران قرار نمی‌گیرد، میزان صدای تولید شده از کولر گازی است. صدای کولر گازی، از آن دسته مواردی است که پس از خرید و گذشت مدت زمانی، در صورتی که بالا باشد، می‌تواند آزار دهنده باشد.

میزان صدایی که کولر گازی اینورتر ۲۴۰۰۰ سری ۶ در یونیت خارجی تولید می‌کند، تنها ۴۱ دسی بل است که حتی در سکوت شب هم باعث آزار نخواهد بود. همچنین میزان صدای تولیدی در یونیت داخلی (پنل) به میزانی ناچیز، یعنی ۳۴ دسی بل می‌باشد که در واقع ناشی از خروج هوا از درون پنل است.

حالت خواب (SLEEP MODE)

سازندگان این مدل از کولر گازی، همپای رقبای خود، حالت خواب را برای کولر گازی خود در نظر گرفته‌اند. فعال کردن این حالت که قبلاً در بخش مربوط به آموزش ریموت کنترل ها هم تشریح گردیده است، باعث می‌گردد تا شما در زمان استراحت، دمای متعادلی را تجربه کنید.

حالت سرمایش سریع (TURBO)

حالت سرمایش سریع، قابلیتی است که با فعال کردن آن کولر گازی بوش (اسپلیت بوش) با حداکثر سرعت شروع به کار می‌کند و کل فضای موجود را در مدت زمانی کمتر از 20 دقیقه به دمای مورد نظر می‌رساند.

حالت هدایت باد (SWING)

حالت Swing در کولر گازی بوش (اسپلیت بوش) حاکی از وجود پره های متحرک در کولر گازی است. با فعال کردن این حالت، پره ها به سمت بالا و پایین حرکت می‌کنند و باد تولید شده را به کل محیط هدایت می‌کنند. به Swing در اصطلاح عامیانه دمپر هم می‌گویند.

جریان هوای چهار طرفه (پرواز هوا)

وجود قابلیت پرواز هوا در کولر گازی بوش (اسپلیت بوش)که اصطلاحاً به آن Air Flow نیز می‌گویند، باعث می‌گردد که هوا را در چهار جهت (بالا، پایین، چپ و راست) پخش شود. این قابلیت عاملی است تا هوای مطبوع به صورت یکنواخت در تمامی فضای محیط پخش گردد.

زمان‌بندی (TIMER)

یکی دیگر از قابلیت های موجود در کولر گازی های بوش (Bosch) وجود امکانی برای زمان‌بندی خاموش یا روشن شدن اتوماتیک اسپلیت بوش است. این قابلیت در تمامی کولرهای گازی، از قابلیت های پر کاربرد به حساب می‌آید.

حالت صرفه جویی

با فعال کردن این قابلیت در کولر گازی بوش اینورتر ۲۴۰۰۰ سری ۶، میزان مصرف انرژی در کولر گازی به کمترین حد ممکن خواهد رسید. وجود این قابلیت باعث کاهش قبل محسوسی در مصرف انرژی می‌گردد.

کلام تکمیلی : کولرهای گازی بوش، دارای امکانات دیگری نیز می باشد ( ریموت کنترل و … )،  اما ما در معرفی ویژگی ها، به بیان مواردی پرداختیم که در اصل ویژگی های برجسته محسوب می گردد.

 آموزش ریموت کنترل کولر گازی بوش

کولر گازی بوش، آموزش ریموت کنترل کولر گازی بوش

توجه فرمایید: عموما عملکرد ریموت کنترل های کولر گاز مشابه یکدیگر هستند، البته امکان دارد به صلاحدید کمپانی تولید کننده جای دکمه های ریموت کنترل تغییر داشته باشد، اما این امر در عملکرد دستگاه تاثیری نخواهد داشت. 

همان‌طور که در تصویر ریموت کنترل کولر گازی بوش( Bosch ) مشاهده می‌کنید، ما تمامی قسمت‌های کاربری ریموت کنترل کولر گازی Bosch را شماره‌گذاری کرده‌ایم تا شما توضیحات ما را در خصوص هر یک از این بخش‌ها به خوبی متوجه شوید.

چنانچه در خصوص کولر گازی بوش، آموزش ریموت کنترل کولر گازی بوش (اسپلیت بوش) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

آشنایی با ریموت کنترل کولر گازی بوش ( Bosch )

1- SCREEN LED یا نمایشگر

این بخش در واقع نمایشگر یا صفحه نمایش ریموت کنترل کولر گازی Bosch است که وضعیت کولر گازی را نشان می‌دهد و شما را از روند فعالیتی کولر گازی مطلع می‌کند.

در اطراف این صفحه نمایش و در قسمت کادر سیاه رنگ ، برخی از قابلیت‌های کولر گازی Bosch نوشته شده است ( atuo  ،  sleep،  lampو… ) .

زمانی که شما از طریق فشردن دکمه‌ها آن حالت را انتخاب کنید، در مقابل آن علامتی ثبت می‌گردد به این معنا که شما در حال استفاده از آن حالت هستید. در ادامه و با توضیح هر یک از دکمه‌ها شما، بیشتر متوجه توضیحات این بخش خواهید شد.

2- MODE دکمه تغییر حالت عملکرد دستگاه

این دکمه از اصلی‌ترین دکمه‌های ریموت کنترل Bosch محسوب می‌شود و مشخص کننده حالت عملکرد دستگاه است. در MODE 4 حالت وجود دارد که با هر بار فشردن این دکمه، یک حالت عوض می‌شود.

هر زمانی که برای تنظیمات و نحوه عملکرد کولر گازی بوش، دکمه MODE را فشار می‌دهیم نشانه و یا تصویری مربوط به آن حالت با توجه به مدل کولر و یا ریموت و یا صفحه نمایش پنل داخلی ظاهر می‌شود. در این نمونه از ریموت کنترل که تصویر آن را مشاهده می‌کنید، هر یک از این حالت‌ها در سمت چپ نمایشگر قابل مشاهده هستند.

این حالت‌ها شامل این موارد هستند:

  • FAN ( باد زدن ) : با انتخاب این حالت کولر در حالت فن قرار می‌گیرد. یعنی به این صورت که کندانسور یا موتور کاملاً خاموش می‌شود و فقط فن کار می‌کند.

این حالت بیشتر مناسب زمان‌هایی است که نیاز به سرما یا گرما نداشته باشید و تنها قصد دارید تا جریان هوای محیط را جابه‌جا کنید. عمدتاً از این حالت در فصل بهار استفاده می‌گردد.

  • COOl ( سرد ) : این گزینه مختص فصل گرما می‌باشد و با فعال کردن آن کولر گازی بوش هوای سرد تولید می‌کند. با فعال کردن این حالت نشانه‌ای به شکل یک دانه برف در صفحه نمایش ظاهر می‌گردد.
  • HEAT ( گرم ) : این گزینه مختص فصل سرما می‌باشد و با فعال کردن آن کولر گازی هوای گرم تولید می‌کند.
  • AUTO ( خودکار ) : با انتخاب این گزینه، کولر گازی بوش  (Bosch ) روی حالت خودکار ( اتوماتیک ) تنظیم می‌گردد و دمای کولر گازی را بنا بر دمای مورد نیاز شما تنظیم می‌کند.

این گزینه کولر شما را در حالت اتوماتیک قرار داده و با تعیین دمای کولر، همیشه دمای کولر گازی را در دمای دلخواه شما قرار می‌دهد. کاربرد این گزینه بیشتر برای مواقعی است که بیشتر مواقع شما در آن محیط حضور ندارید و شما با زدن این گزینه محیط را در دمایی یکنواخت قرار می‌دهد.

  • DRY ( خشک ) : با انتخاب این گزینه ، فرایند تهویه مطبوع و از بین بردن باکتری‌های موجود در هوا آغاز می‌گردد . این گزینه کولر گازی بوش شما را در حالت خشک یا رطوبت‌گیر قرار می‌دهد. یعنی این حالت در واقع رطوبت بیشتری را از هوای محیط می‌گیرد. این گزینه کاربرد مناسبی در مناطقی که دارای هوای مرطوب و شرجی هستند، دارد.

3- TEMP دکمه افزایش و کاهش دما

به وسیله‌ی این دکمه‌ها ، شما بنا به نیازتان دمای محیط را افزایش یا کاهش می‌دهید. شما برای افزایش دما از فلش بالا و برای کاهش دما از فلش پایین استفاده می‌کنید.

معمولاً توصیه می‌شود  برای جلوگیری از عرق کردن بدن و نیز سرد شدن، دما روی ۲۲ درجه تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم شود. چگونه دمای بین 22 تا 25 سانتی‌گراد دمای تعادلی بدن انسان است.

4- ON/OFF دکمه خاموش و روشن

دکمه‌های خاموش و روش کردن کولر گازی هستند. برای روش کردن از دکمه ON و برای خاموش کردن از دکمه OFF استفاده نمایید.

5- FAN SPEED دکمه انتخاب سرعت فن

با استفاده از این دکمه، شما این امکان را خواهید داشت تا سرعت فن را به دلخواه و بر اساس نیازتان در یکی از چهار حالت زیر قرار دهید:

  • حالت کم
  • حالت متوسط
  • حالت زیاد
  • حالت نامنظم ( کوهستانی )

6- SWING دکمه هدایت باد کولر

اگر این دکمه را فشار دهید، جهت وزش باد یا هوای تولید شده کولر گازی بوش را هدایت می‌کند.( شاید به نحوی مشابه چرخیدن پنکه که باد را به اطراف پخش می‌کند ). این تغییر جهت وزش باد از طریق پره‌های که در داخل پنل وجود دارد انجام می‌شود. به Swing در اصطلاح عامیانه دمپر هم می‌گویند.

7- Air Flow دکمه تغیر جریان باد

شما با استفاده از این دکمه می‌توانید جریان باد را در سه جهت تغییر دهید.

8- TIMER دکمه حالت تنظیم زمان ( حالت تایمر )

با استفاده از این دکمه، می‌توانید کولر گازی بوش  (Bosch) را برای زمان مشخصی تنظیم کنید و با زدن مجدد این دکمه، حالت تایمر را لغو کنید. با این دکمه زمانی را برای روشن یا خاموش شدن خودکار در نظر می‌گیرید.

9- HOLD دکمه قفل کودک

برخی مواقع پیش می‌آید که ریموت کنترل  به طور ناخواسته در دسترس کودکان قرار می‌گیرد و آن‌ها ممکن است با فشار دادن برخی از دکمه‌های ، تغییراتی را در تنظیمات کولر به وجود آورند یا حتی ممکن است خود ما هم برخی مواقع ناخواسته دستمان روی برخی دکمه‌ها رفته تنظیماتی کولر را به هم بریزیم. استفاده از این دکمه رویداد چنین خطایی را به صفر می‌رساند.

10- SLEEP دکمه حالت خواب

هر زمانی که شما این دکمه را فشار دهید ( چه زمانی که کولر روشن باشد و چه زمانی که کولر خاموش باشد) ، حالت خواب برای کولر گازی بوش Bosch فعال می‌گردد. حالت خواب باعث می‌شود تا زمانی که شما در حال استراحت یا خواب هستید، ترموستات دمای فضا را تا مدت زمانی که شما تنظیم کرده‌اید، متعادل نگه دارد و از سرد یا گرم شدن نامتعادل جلوگیری کند. در چنین حالتی دور فن کاهش می‌یابد.

11- TURBO دکمه فعالیت حداکثری

افرایش حداکثری فعالیت کولر گازی با فشردن این دکمه اجرا می شود. در واقع قابلیت Turbo حالتی است که در آن کولر گازی با بالاترین قدرت ممکن کار می‌کند.

12-LAMP دکمه روشن کردن نمایشگر

با فشردن این دکمه صفحه نمایشگر روشن می‌گردد.

13- CLEAN دکمه تمیز کننده فیلتر

این دکمه مختص تمیز کردن خودکار فیلترهاست. چنانچه این دکمه را بفشارید، عملکرد تمیز کردن خودکار فیلترها فعال می‌شود . عمدتاً این عملکرد قبل و بعد از حالت خنک کردن و رطوبت‌گیری قابل استفاده است.

چنانچه در خصوص کولر گازی بوش، آموزش ریموت کنترل کولر گازی بوش (اسپلیت بوش) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 8 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.