راهنمای استفاده از لباسشویی بوش

راهنمای استفاده از لباسشویی بوش
راهنمای استفاده از لباسشویی بوش
مطالب مرتبط

راهنمای استفاده از لباسشویی بوش – در ابتدای فرآیند خرید و تهیه لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی و سایر لوازم خانگی، میزان کیفیت و نیز قیمت این محصولات مدنظر قرار می‌گیرد. اما در پس از آن، نحوه‌ استفاده از آن وسایل است که دارای اهمیت خواهد بود.

بسیاری از افراد در خانواده‌ها بدون آشنایی کافی با نحوه استفاده از این وسایل و لوازم خانگی، از برخی از کاربردهای آن‌ها غافل می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا جهت آشنایی با راهنمای استفاده از لباسشویی بوش تا پایان این مقاله از مجله آموزشی خدمت همراه ما باشید.

در زمان استفاده از ماشین لباسشویی بوش، باید به خاطر داشته باشید که فرآیند شستشو در انواع مدل‌ها تقریباً یکسان است.

اگر بخواهیم راهنمای استفاده از لباسشویی بوش را در نگاهی کلی و به طور خلاصه بیان کنیم، می‌توان به روش زیر اقدام نمود.

ابتدا با فشار دادن دکمه روشن یا استارت یا Power، ماشین لباسشویی را روشن کنید تا صفحه کاربری و نمایشگر فعال شود. سپس لباس‌های خود را در داخل دستگاه قرار داده و درب ماشین لباسشویی را ببندید.

اما نکته مهمی که در این مرحله باید به آن توجه کنید، این است که اضافه کردن لباس‌ها بیش از حد مجاز و زیادتر از میزان استاندارد ماشین لباسشویی که در دفترچه راهنمای دستگاه توضیح داده شده است، می‌توان باعث آسیب جدی به دستگاه گردد. لذا در این مرحله، باید میزان لباس‌ها، درجه کثیفی آن‌ها و مراحل شستشوی مورد نظر را در جای تعبیه شده، با توجه به شستشوی دستگاه مشخص و پودر شستشو را اضافه کنید.

بخش مربوط به ریختن پودر نیز شامل بخشی برای خیس کردن، بخشی برای افزودن مواد نرم کننده و بخشی دیگر برای ریختن مواد شوینده اصلی است.

حال که با فرایند اولیه و پیش از شستشو با ماشین لباسشویی بوش آشنایی نسبی پیدا کردید، در ادامه شما را با معنا و کاربرد دکمه‌های موجود بر روی صفحه ماشین لباسشویی بوش آشنا خواهیم شد.

راهنمای استفاده از لباسشویی بوش و کاربرد دکمه ها

راهنمای استفاده از لباسشویی بوش

در ماشین لباسشویی بوش مدل معمول، دکمه‌ها و ویژگی‌های ذکر شده در تصویر عبارتند از:

با توجه به وجود مدل‌های مختلف از ماشین لباسشویی بوش و وجود برخی تفاوت‌ها در آن‌ها، با توجه به وجود امکانات و دکمه های تعبیه شده در این دستگاه‌ها، غالباً امکانات مشترک زیادی وجود دارد. از این رو بر اساس مدل کلی ماشین های لباسشویی بوش، به عنوان بخشی از راهنمای استفاده از لباسشویی بوش، به معرفی دکمه های موجود بر روی درب اصلی و بالای درب ماشین لباسشویی بوش می‌پردازیم.

۱- دکمه روشن/خاموش لباسشویی: برای روشن و خاموش کردن دستگاه.

۲- ولوم انتخاب برنامه: برای انتخاب برنامه شستشو، مدت زمان، دما و سرعت چرخش.

۳- دکمه تنظیمات i-Dos: برای استفاده از سیستم خودکار اندازه‌گیری ورودی داروهای شوینده i-Dos.

۴- تنظیمات اضافی برنامه شستشو: شامل شستشوی بهینه (EcoPerfect) برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، شستشوی سریع (SpeedPerfect) برای شستشوی سریع‌تر، پیش شستشو (Prewash) برای شستشوی قبلی، آبکشی اضافی (Rinse Plus) برای آبکشی بیشتر و اتوکشی آسان (Easy Iron) برای آسان‌تر شدن اتوکشی.

۵- تغییرات در تنظیمات پیش فرض برنامه: شامل تنظیم دما (Temperature)، سرعت چرخش (Spin) و زمان آماده به کار (Ready In).

۶- دکمه قفل کودک: برای قفل کردن دکمه‌ها و جلوگیری از تغییرات تنظیمات توسط کودکان.

۷- دکمه شروع/توقف به کار ماشین لباسشویی: برای آغاز یا متوقف کردن فرآیند شستشو.

۸- صفحه نمایش دستگاه: نمایشگری که اطلاعات مربوط به برنامه، تنظیمات و وضعیت دستگاه را نمایش می‌دهد.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، در اغلب مدل‌های ماشین لباسشویی بوش، این دکمه‌ها و ویژگی‌ها مشابه یا شبیه به آنچه در تصویر آورده شده است می‌باشد، اما ممکن است در برخی مدل‌ها تفاوت‌های کوچکی وجود داشته باشد. در هر صورت، بهتر است همیشه به دستورالعمل و راهنمای استفاده از دستگاه خود مراجعه کنید تا به طور دقیق با قابلیت‌ها و عملکرد ماشین لباسشویی خود آشنا شوید.

چنانچه در خصوص راهنمای استفاده از لباسشویی بوش ، و به طور کلی در خصوص تعمیرات ماشین لباسشویی نياز به مشاوره یا راهنمایی خاصی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

توضیحات مربوط به صفحه نمایش ماشین لباسشویی بوش

صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی بوش و یا هر یک از دیگر برندهای ماشین های لباسشویی، به منظور راحتی کار با این دستگاه‌ها تعبیه گردیده است و آشنایی با علایمی که نمایان می‌گردد از چنان اهمیتی برخوردار است که عدم آشنایی با آن‌ها می‌تواند لطمات جدی به دستگاه وارد نموده و هزینه‌های زیادی را بر روی دست افراد بگذارد.

از طرفی نیز، آشنایی با علائم و نمادهای موجود در صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی کمک می‌کند تا بتوانید از ویژگی‌ها و تنظیمات مختلف بهره‌برداری کنید و مصرف بهینه‌تری داشته باشید.

از این رو در ادامه‌ی مقاله حاضر (راهنمای استفاده از دکمه های لباسشویی بوش) بر اساس تصویری از نمایشگر ماشین لباسشویی بوش، شما را با این بخش مهم از ماشین لباسشویی بوش آشنا می‌کنیم.

راهنمای استفاده از لباسشویی بوش

1- تنظیمات i-Dos: در این قسمت می‌توانید مقدار ماده شوینده یا پودر را تنظیم کنید تا مصرف شوینده و آب را به حداکثر صرفه‌جویی برسانید.

علامت “a” نشانگر میزان ماده نرم کننده است و سه حالت دارد:

یک خط برای البسه نرم،

دو خط برای البسه معمولی،

سه خط برای البسه بسیار نرم.

علامت “b” نشانگر میزان ماده شوینده است و سه حالت دارد:

یک خط برای البسه با درجه کثیفی کم،

دو خط برای البسه با درجه کثیفی متوسط،

سه خط برای البسه با درجه کثیفی زیاد.

2- دما: این قسمت نشان دهنده دمای آب است که تا 90 درجه سانتی‌گراد است. علامت “c” نشانگر دمای پایین (سرد) است.

3- سرعت چرخش (rpm): این قسمت نشانگر سرعت چرخش ماشین لباسشویی است. معمولاً بین 0 تا 1600 دور بر دقیقه تغییر می‌کند.

در صورتی که سرعت چرخش 0 نشان داده شود، ماشین در حال تخلیه است و چرخشی صورت نمی‌پذیرد.

اگر علامت “d” نمایش داده شود، این نشانگر توقف آبکشی یا Rinse Stop را نشان می‌دهد.

4- زمان آماده به کار: این قسمت زمان باقیمانده تا پایان دوره شستشو را نشان می‌دهد.

توجه داشته باشید که مقدار موارد شوینده بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی بوش بر پایه‌ی میلی لیتر نمایش داده می‌شود. همچنین نمایشگر ماشین لباسشویی بوش حجم مجاز لباس‌ها (مقدار مجاز بارگیری) را بر اساس کیلوگرم نشان می‌دهد.

5- مصرف آب و انرژی: این قسمت اطلاعاتی در مورد مصرف آب و انرژی برنامه انتخاب شده را نشان می‌دهد.

علامت “e” نشانگر مصرف آب و علامت “f” نشانگر مصرف انرژی است.

تعداد چراغ‌های روشن شده نشان دهنده میزان مصرف است، به عبارت دیگر تعداد چراغ‌های بیشتر به معنی مصرف بیشتر است.

چنانچه در خصوص راهنمای استفاده از لباسشویی بوش ، و به طور کلی در خصوص تعمیرات ماشین لباسشویی نياز به مشاوره یا راهنمایی خاصی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.