تأثیر کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

تاثیر کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل
تاثیر کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل
مطالب مرتبط

یکی از اساسی‌ترین پارامترهای دکوراسیون داخلی نوع طراحی کابینت آشپزخانه می‌باشد. جذابیت یک‌خانه با یک آشپزخانه زیبا تکمیل‌شده و درواقع برای داشتن یک‌خانه ایده آل بایستی طراحی آشپزخانه با دیگر بخش‌های خانه کاملاً در تناسب باشند.

منظور از طراحی آشپزخانه تنها به دکوراسیون و نوع چینش لوازم محدود نشده و باید به‌نوعی خلاقیت و روح زندگی در آن پاشیده شود. برای ایجاد یک فضای نو و جدید استفاده از طراحی‌های متنوع مدرن و کلاسیک بسیار مؤثر خواهند بود. و شما توانسته به کمک کابینت‌هایی متناسب با فضا و دیگر بخش‌های دکوراسیون داخلی خانه‌ای بسیار زیبا و شیک برای خود بسازید. چراکه همان‌طور که می‌دانید در یک آشپزخانه مهم‌ترین بخش کابینت‌ها بود و به‌اصطلاح خیلی توی چشم هستند.

طراحی و انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه

درصورتی‌که خود قصد طراحی آشپزخانه را داشته بایستی تمام سلیقه و خلاقیت خود را خرج نمایید؛ به‌عنوان نمونه شما این امکان را داشته تا بر اساس فضای آشپزخانه خود دست به انتخاب کابینت‌های چندطبقه یا کابینت هوایی و زمینی بزنید.
این روزها در ساخت کابینت‌ها از متریال مختلفی استفاده‌شده و با توجه به این‌که یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای داشتن یک آشپزخانه جذاب وجود نور کافی بوده لذا توصیه می‌شود ساخت درب کابینت‌ها به نحوی انجام‌شده که نور را انعکاس داده و از خود دفع نمایند.

علاوه بر آن رنگ انتخابی برای کابینت‌ها نیز می‌تواند در جذابیت دکوراسیون بسیار مؤثر واقع گردد، شما می‌توانید با ست کردن رنگ کابینت‌ها با دیگر لوازم، به جذابیت آشپزخانه کمک زیادی نمایید، البته در این امر رنگ‌های متضاد نیز می‌توانند بسیار زیبا جلوه کرده، حتی استفاده ازاین‌گونه رنگ‌ها سبب شده دکوراسیون شادی داشته و این امکان را داشته باشید تا هرچند وقت یک‌بار با ایجاد یک تغییر کوچک دریکی از اجزای دکوراسیون دوباره فضای جدیدی را به وجود آورید. همچنین استفاده از سنگ‌هایی بارنگ متضاد با کابینت‌ها، در بخش‌هایی از آشپزخانه باعث شده تغییر و تنوعی در فضای آشپزخانه ایجاد شود.

کابینت آشپزخانه

به‌کارگیری آینه بر روی درب کابینت‌ها برای آشپزخانه‌های کم فضا و کوچک می‌تواند ایده بسیار هوشمندانه‌ای به شمار آید، زیرا آینه به عمیق‌تر شدن فضا کمک نموده و درنتیجه باعث شده آشپزخانه بزرگ‌تر جلوه نماید.

آشپزخانه‌هایی که دارای فضای کافی بوده به کابینت‌های زمینی بیشتری نیاز داشته که به‌طورمعمول در وسط آشپزخانه و در محل سینک ظرف‌شویی نصب می‌گردند. این چیدمان باعث دسترسی آسان‌تر به کابینت‌ها شده و برای نگهداری لوازم و ظروف نیز فضای زیادی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

به‌طورمعمول این روزها کابینت‌ها در طراحی‌های مدرن به‌گونه‌ای نصب‌شده که لوازمی چون یخچال، مایکروفر، ماشین لباسشویی و…. درون‌ها آن تعبیه گردند.
شما می‌توانید در کنار فراهم نمودن جایی برای نگهداری لوازم و ظروف بخشی را نیز به‌عنوان ویترین در نظر گرفته و وسایل دکوری در آن بگذارید، این کار باعث شیک‌تر شدن دکوراسیون داخلی خانه خواهد شد. از دیگر موارد مهم در زیباتر شدن کابینت‌ها و آشپزخانه، محل قرارگیری درب کابینت ها و چگونگی باز شدن آن‌ها می‌باشد.

این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی درب‌ها بایستی به یک سمت بازشده و علاوه بر آن برای ایجاد تنوع در طراحی دکوراسیون می‌توانید بخشی از کابینت‌ها را به‌صورت کشویی و برخی را نیز با درب کپسولی انتخاب نمایید.

انتخاب متریال مناسب برای کابینت آشپزخانه

حال قصد داشته در این بخش از مقاله به معرفی انواع جنس کابینت پرداخته و معایب و مزایای هر یک را شرح دهیم تا شما نسبت به این‌که برای کابینت‌های آشپزخانه چه جنسی مناسب‌تر بوده آشنایی کامل پیدا نمایید، پس با ما همراه باشید:

کابینت‌های تمام فلزی

این روزها اگرچه دیگر در کمتر خانه‌ای کابینت‌های تمام فلزی به چشم‌خورده اما هنوز هم گاهی برای بدنه از جنس فلزی استفاده می‌شود. برای نمونه شما این امکان را داشته که از کابینت mdf برخوردار بوده اما درعین‌حال برای کاهش هزینه‌ها بدنه آن را از فلز انتخاب نمایید. کابینت‌های فلزی تنها حسنی که داشته قیمت پایینشان بوده وگرنه خیلی زود پوسیده و زنگ‌زده و همچنین رنگ آن‌ها نیز خیلی زود ریخته و بایستی دوباره رنگ شوند.

تاثیر کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت‌های تمام چوب

این کابینت‌های زیبا طرفداران بسیاری داشته و در جلوه بخشی به آشپزخانه بسیار مؤثر خواهند بود، درصورتی‌که شما نیز به سبک روستیک و گرمایی که داشته علاقه‌مند بوده قطعاً این نمونه از کابینت‌ها نظر شمارا به خود جلب می‌نماید. این کابینت‌ها برای خانه‌هایی که در آن‌ها از سبک کلاسیک استفاده‌شده است نیز انتخاب ایده آلی خواهند بود. این نمونه از کابینت‌ها بی‌نظیر بوده و اما عیبی که در آن‌ها به چشم‌خورده این است که گران بوده و زمان زیادی را برای آماده‌سازی می‌طلبند.

کابینت چوبی آشپزخانه

کابینت‌های MDF

MDFدرواقع ساخته‌شده از ضایعات دورریختنی چوب‌ها بوده و به لحاظ رنگ و طرح بسیار متنوع می‌باشد از همین رو افراد بسیاری مایل به استفاده از این نوع متریال برای کابینت‌های خود هستند. این نمونه از کابینت‌ها را خیلی راحت‌تر می‌توان با سایر بخش‌های دکوراسیون داخلی هماهنگ نمود. این متریال از مقاومت بالایی در مقابل رطوبت برخوردار بوده ازاین‌رو برای آشپزخانه‌های نم‌دار و با رطوبت بالا انتخابی ایدال به شمار می‌آید. MDF همچنین در مقابل حرارت نیز بسیار مقاوم عمل نموده و در برابر صدا نیز عایق می‌باشد.

تاثیر کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت‌های هایگلاس

هایگلاس نیز نمونه‌ای از ام دی الف ها بوده اما به‌روزتر و زیباتر. این متریال دارای سطحی صاف و براق بوده و دارای تنوع رنگی بسیاری می‌باشد. علاوه بر آن نظافت این‌گونه از کابینت‌ها بسیار راحت می‌باشد. این گفته که هایگلاس ها خیلی زود خش برداشته واقعیت ندارد. این نمونه از کابینت‌ها در مقایسه با کابینت‌های ام دی اف معمولی از قیمت بالاتری برخوردار بوده و یکی از اصلی‌ترین ویژگی این متریال که باعث محبوبیت آن شده براق بودن آن می‌باشد.

تاثیر کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل

کابینت پلی گلاس

این نمونه از کابینت‌ها نیز درواقع همان MDF بوده اما این بار باروکش پلی گلاس، که البته با بهره‌وری از جدیدترین فناوری‌ها و علم فنی جدید، ساخته‌شده که ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث شده این نمونه از کابینت‌ها طرفداران بسیاری پیدا کنند. از میان قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص این کابینت‌ها می‌توان به مقاومت بالا در مقابل ضربه و خش، خواص آنتی باکتریال ، برخورداری از رنگ‌های زنده و زیبا ، تنوع طرح مانند طرح آینه و … ، ضخامت بالاتر، استحکام بیشتر آن و … اشاره نمود.

کابینت پلی گلاس

کابینت‌های PVC

اگرچه برخی مواقع در ساخت کابینت سینک ظرف‌شویی از ورق‌های PVCاستفاده‌شده اما معمولاً این ورق‌ها برای کابینت سرویس بهداشتی، روشویی حمام و دستشویی کاربرد داشته و گفتنی است که ورق‌های MDF باروکش PVC که زیاد در ساخت کابینت‌ها مشاهده‌شده با ورق‌های تمام پی وی سی فرق دارند.
این کابینت‌ها ازآنجایی‌که مصنوعی و تجزیه‌ناپذیر بوده به محیط‌زیست آسیب خواهند زد. تنوع رنگ و طرح این کابینت‌ها بسیار زیاد بوده و احتیاج به رنگ کردن آن‌ها نمی‌باشد، این نمونه از کابینت‌ها به نسبت کابینت‌های چوبی به مراقبت کمتری نیاز داشته و همچنین ساخت و نصب آن‌ها آسان‌تر و ارزان‌تر می‌باشد.

نقش کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفت =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.