چرا یخچال اینقدر زود اتومات می کند

چرا یخچال اینقدر زود اتومات می کند
چرا یخچال اینقدر زود اتومات می کند
مطالب مرتبط

چرا یخچال اینقدر زود اتومات می کند؟ – اگر شما هم جز افرادی هستید که یخچالتان زود به زود خاموش و روشن می‌شود، حتماً چنین سؤالی را بارها از خود پرسیده‌اید. حتی ممکن است این مسئله باعث نگرانی شما شده باشد.

با توجه به اینکه وجود این مسئله می‌تواند باعث خرابی دستگاه شما گردد، می‌توان گفت که نگرانی شما تا حدی به‌جا و کاملاً منطقی است. از این رو پی بردن به پاسخ این پرسش که چرا یخچال اینقدر زود اتومات می کند؟ می‌تواند به شما جهت اقدام سریع‌تر و رفع مشکل کمک شایانی نماید.

حتی اگر تا به حال چنین مسئله‌ای برای یخچال شما پیش نیامده است، مطالعه‌ی این مقاله را توصیه می‌کنیم، زیرا در صورت رخداد چنین مسئله‌ای در یخچال، شما می‌توانید در سریع‌ترین زمانِ ممکن نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

البته به خاطر داشته باشید که به‌طور معمول یخچال‌ها  هر یک ساعت یک‌بار اتومات صورت می‌گیرد و تعداد دفعات بیشتر از این حد غیرمعمول است.

چنانچه در خصوص اتومات کردن یخچال و یا به طور کلی تعمیرات یخچال و فریزر، نياز به مشاوره داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

چرا یخچال اینقدر زود اتومات می کند؟

همان‌طور که همگی به‌طور کامل به آن واقف هستیم، وظیفه یخچال سالم نگه‌داشتن مواد غذایی است. تحقق چنین امری مستلزم این است که یخچال بر روی دمای مشخصی تنظیم گردد تا مانع از فاسد شدن مواد شدن مواد گردد.

اینکه دمای مناسب یخچال‌ها برای سالم نگه‌داشتن مواد چقدر است، بستگی به دمای محیطی دارد که در آن قرار دارد و البته دمای محیط ارتباط مستقیمی با میزان اتومات کردن یخچال (خاموش و روشن شدن یخچال) دارد.

زمانی که دمای درون یخچال پایین‌تر از حد تعیین شده توسط کاربر باشد، موتور یخچال به کار می‌افتد و دما را حد مشخص شده می‌رساند و سپس خاموش می‌شود، به این عملِ یخچال اصطلاحاً «اتومات کردن یخچال» می‌گویند.

نکته‌ی قابل توجه این است که امروزه فناوری به کار رفته در تولید یخچال‌ها به گونه‌ای است که دمای داخلی به سرعت از بین نرود و از این رو یخچال خیلی زود اتومات نکند. زیاد خاموش و روشن شدنِ مداوم موتور از عمر مفید آن می‌کاهد و به مرور با خرابی آن می‌گردد.

با توجه به توضیحات ارائه شده و با توجه به فناوری مورد استفاده در یخچال‌ها و نیز اینکه در ساخت یخچال‌ها از عایق و موادی استفاده می‌شود که دمای داخلی به سرعت از بین نرود، زود خاموش و روشن شدن یخچال اصلاً خبر خوبی نیست و بایستی پس از بررسی دلایلِ اینکه چرا یخچال اینقدر زود اتومات می کند، هر چه سریع‌تر نسبت به رفع آن اقدام نمود.

در ادامه به ذکر برخی از مهم‌ترین دلایلی که باعث زود اتومات کردن یخچال (خاموش و روشن شدن یخچال) می‌گردد خواهیم پرداخت.

درب یخچال بیش از حد باز است

بدون تردید یکی از اولین پاسخ‌ها برای این پرسش که چرا یخچال اینقدر زود اتومات می کند، این می‌تواند باشد که درب یخچال زیاد باز و بسته می‌شود. زمانی که درب یخچال باز باشد، دمای سرد درون یخچال خارج شده و دمای درون آن بالا می‌رود؛ به همین دلیل برای تنظیم مجدد دمای درون یخچال، موتور روشن می‌شود.

پس توجه داشته باشید که هنگام نیاز به باز کردن درب یخچال، تمام سعی خود را داشته باشید که درب یخچال را برای مدت طولانی باز نگذاریم و در سریع‌ترین زمان ممکن آن را ببندیم.

البته امروزه در یخچال‌های مدرن سنسوری تعبیه گردیده است که دارای آلارم (هشداردهنده) هستند و وقتی درب یخچال برای مدت زیادی باز بماند هشدار می‌دهد. پیشنهاد می‌گردد به این هشدارها دقت لازم را داشته باشید.

درب یخچال به‌طور کامل بسته نشده است

دلیل دیگر زود خاموش و روشن شدن یخچال (اتومات کردن یخچال)، بسته نشدن کامل درب یخچال است.

این دلیل نیز مشابه دلیل اول، بازمی‌گردد تا دمای سرد درون یخچال خارج شده و دمای درون آن بالا رود و به همین دلیل برای تنظیم مجدد دمای درون یخچال، موتور روشن می‌شود.

خیلی مواقع به دلیل حجم زیاد مواد داخل یخچال و یا چینش نامناسب موارد در درون یخچال، درب یخچال کاملاً بسته نمی‌شود و همین امر باعث برهم خوردن تنظیم دمای درون یخچال و در نهایت اتومات کردن یخچال می‌گردد.

البته همان‌طور که اشاره شد، یخچال‌های مدرن و حتی غالب یخچال‌های معمولی دارای سنسورهایی هستند که در صورت باز بودن یخچال هشدار می‌دهند. اما نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که خیلی مواقع که درب یخچال به میزانِ بسیاری کمی باز باشد، ممکن است این سنسورها عمل نکرده و هشدار ندهند.

از این رو لازم است که همیشه پس از باز نمودن درب یخچال، از بسته شدنِ کامل اطمینان حاصل کرد.

لاستیک دور درب یخچال خراب است

خیلی مواقع علی‌رغم مراعات کردنِ نکات اول و دوم، مجدد شاهد این هستیم که یخچال زود اتومات می‌کند. محتمل‌ترین دلیل در چنین شرایطی این است که لاستیک دور درب یخچال که وظیفه‌ی بسته شدن کامل درب و نیز ممانعت از خروج هوای سرد درون یخچال را بر عهده دارد، خراب شده است و یا اینکه در برخی قسمت‌ها دچار سوراخ یا پارگی گردیده است.

خراب شدن لاستیک دور درب یخچال دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. می‌تواند به دلیل فرسودگی باشد و یا اینکه به دلیل برخورد جسم تیزی به آن باشد و یا هر دلیل دیگری. اما مسئله مهم این است که نباید در تعویض آن هیچ‌گونه تعلل نمود، چون‌که همین امر به مرور می‌تواند میزان اتومات یخچال را افزایش داده و طبیعتاً باعث آسیب جدی موتور یخچال گردد.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات یخچال و فریزر، از تعرفه سرویس و تعمیرات یخچال و فریزر آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

ترموستات خراب است 

یکی دیگر از دلایل اینکه چرا یخچال اینقدر زود اتومات می کند، وجود مشکل و خرابی ترموستات است. وظیفه ترموستات در یخچال سنجش دمای هوای درون و تنظیم آن بر اساس تنظیماتی است که کاربر اعمال می‌کند.

به بیانی ساده، ترموستات وظیفه دارد تا مراقب باشد که هوای سرد درون یخچال کمتر از میزانی نشود که کاربر تنظیم کرده است و اگر هوای درون یخچال از میزانِ مشخص شده گرم‌تر شد، سریعاً موتور را روشن کند تا دمای درون یخچال مجدد متعادل شود.

اما اگر ترموستات مشکل داشته باشد، در سنجش درست دمای درون یخچال به اختلال مواجه می‌شود و همین امر باعث می‌شود تا فرمان‌های خطا به بُرد دستگاه ارسال کند؛ همین خطاها باعث می‌شود تا موتور مداوم روشن و خاموش شود و نهایتاً یخچال به صورت غیرطبیعی اتومات کند.

دمای محیط نامناسب است

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، میزان دمای محیطی که یخچال در آن قرار گرفته است، نقش مهمی در میزان اتومات کردن آن دارد. طبیعتاً هر مقدار که دمای محیط بالا باشد، می‌تواند بر روی دمای درون یخچال تأثیر بگذارد.

البته لازم ذکر است که تولیدکنندگان یخچال‌ها مدعیِ این هستند که بدنه یخچال به گونه طراحی و تولید گردیده‌اند که کمترین اثرپذیری را از هوای بیرون داشته باشند، اما واقعیت این است که خواه‌وناخواه دمای بیرونی (محیطی که یخچال در آن قرار دارد)،  حتماً در افزایش دمای هوای داخلی یخچال اثرگذار است.

به همین دلیل توصیه می‌شود که یخچال را در نزدیکی وسایل گرمایشی (اجاق‌گاز، بخاری و … ) و همچنین در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید و تا حد ممکن از گرم شدن بیش از حد محیط جلوگیری نمایید.

تهویه مناسب در پشت یخچال وجود ندارد

یکی از نکات مهمی که در هنگام نصب یخچال باید مورد توجه قرار گیرد، میزان فاصله یخچال با دیوار است.

چنانچه یخچال را کنار دیوار قرار می‌دهید، باید فاصله‌ی مناسبی بین یخچال (پشت یخچال) و دیوار در نظر گرفته شود تا هوا به خوبی جریان داشته باشد؛ زیرا چنانچه بین یخچال و دیوار فاصله مناسب رعایت نگردد، باعث گرم کردنِ بیش از حد کمپرسور می‌شود و در نهایت عمل خنک‌سازی هوای درون یخچال ممکن است با اختلال مواجه گردد و همین امر باعث روشن و خاموش شدن‌های مکرر موتور یخچال (اتومات کردن یخچال) می‌گردد.

قرار گرفتن مواد غذایی داغ داخل یخچال

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند دلیل این باشد که چرا یخچال اینقدر زود اتومات می کند، قرار دادن غذای داغ درون یخچال است. قرار گرفتن هر گونه مواد غذایی درون یخچال که دمای آن بیش از دمای محیط باشد، قطعاً باعث گرم کردن دمای درونی یخچال می‌گردد و در نهایت باعث اتومات کردن یخچال می‌گردد.

چنانچه در خصوص اتومات کردن یخچال و یا به طور کلی تعمیرات یخچال و فریزر، نياز به مشاوره داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 10 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.