تنظیم مجدد ماشین لباسشویی بوش یا ریست لباسشویی

تنظیم مجدد ماشین لباسشویی بوش یا ریست لباسشویی
تنظیم مجدد ماشین لباسشویی بوش یا ریست لباسشویی
مطالب مرتبط

تنظیم مجدد ماشین لباسشویی بوش یا به طور کلی ریست لباسشویی، یکی از موضوعاتی که دارندگانِ این دستگاه‌ها برخی از مواقع مجبور به انجامش می‌باشند. اما اینکه چه زمانی نیاز است تا ماشین لباسشویی را اصطلاحاً ریست (reset) کنیم، موضوعی است که پیش از انجامش باید به طور دقیق از آن مطلع بود.

در این مقاله از مجله آموزشی خدمت نت، قصد داریم تا نکاتی را در خصوص تنظیم مجدد ماشین لباسشویی بوش یا ریست لباسشویی با شما همراهان محترم خدمت نت در میان بگذاریم.

زمان تنظیم مجدد ماشین لباسشویی بوش یا ریست لباسشویی

برخی مواقع ممکن است لباسشویی شما کار نکند و یا اینکه در هنگام کار کردن یکدفعه متوقف شود. در چنین مواقعی، یکی از روش‌هایی که می‌توان به رفع این مشکل کمک کند، ریست لباسشویی است.

البته باید توجه داشت که پیش از تنظیم مجدد ماشین لباسشویی بوش یا ریست لباسشویی اطمینان حاصل نمود که مشکلات دیگری وجود ندارد. به بیانی دیگر، کار نکردن و یا از کار افتادن ماشین لباسشویی می‌توان دلایل دیگری داشته باشد که شما می‌بایست ابتدا نسبت به بررسی آن‌ها اقدام نمایید.

مهم‌ترین مواردی که می‌بایست پیش از ریست نسبت به بررسی آن‌ها اقدام نمود:

بررسی اتصال برق و پریز: در ابتدا پریز برق و سیم متصل شده به برق چک شود.

دستگاه خشک نباشد

بررسی میزان بار لباسشویی: حجم لباس‌های قرار داده شده در ماشین می‌بایست مناسب و متعادل باشد.

بررسی شلنگ تخلیه: گاهی مواقع گرفتگی (مسدود شدن) و یا کثیف بودنِ شلنگ تخلیه عامل کار نکردن و یا از کار افتادن ماشین لباسشویی است. باید بررسی گردد.

پس از بررسی تمامیِ موارد ذکر شده و اطمینان از عدم وجود مشکل، می‌توان نسبت به تنظیم مجدد ماشین لباسشویی بوش یا ریست لباسشویی اقدام نمود.

لازم به ذکر است که ما پیش‌تر در مقاله‌ای تحت عنوان «۳۰ ارور یا کد خطا در ماشین لباسشویی بوش» به طور مفصل در خصوص برخی از مشکلات پیش روی لباسشویی بوش پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم پیش از ریست کردن دستگاه، نگاهی به آن مقاله نیز بیندازید.

مزیت تنظیم مجدد ماشین لباسشویی بوش یا ریست لباسشویی

یکی از مهم ترین مزایای ریست کردن لباسشویی بوش، رفع ارورها یا کدهای خطاهایی است که به دلیل برخی مشکلات در این دستگاه‌ها رخ می‌دهد است. جهت آشنایی کامل با ارورها یا کدهای خطایی که در ماشین‌های لباسشویی بوش ایجاد می‌گردد، نگاهی به مقاله «۳۰ ارور یا کد خطا در ماشین لباسشویی بوش» بیندازید.

نکته‌ای که لازم به یادآوری است این هست که ریست کردن در برخی مواقع برای رفع مشکلاتی مثل، نچرخیدن درام، شروع نشدن برنامه شستشو و خاموش شدن به دلیل قطعی برق کمک کننده باشد می‌تواند مفید و کاربردی باشد؛ اما در خیلی مواقع حتماً نیاز است تا برای بررسی و رفع کامل مشکلاتِ پیش روی این دستگاه‌ها از افراد متخصص راهنمایی و کمک بخواهید.

چنانچه در خصوص تنظیم مجدد ماشین لباسشویی بوش یا ریست لباسشویی، و به طور کلی در خصوص تعمیرات ماشین لباسشویی نياز به مشاوره یا راهنمایی خاصی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات ماشین لباسشویی، از تعرفه سرویس و تعمیرات ماشین لباسشویی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

نحوه‌ی تنظیم مجدد ماشین لباسشویی بوش

در حالت کلی، برای ریست کردن ماشین لباسشویی بوش، لازم است تا 3 مرحله را طی نماییم:

  • برق ماشین لباسشویی را یک بار قطع و مجدد وصل کنید
  • دکمه START یا START-PAUSE را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید
  • ماشین لباسشویی را مجدد روشن کنید

اما با توجه به اینکه برخی از ماشین‌های لباسشویی بوش دارای دکمه ریست هستند و برخی دیگر این دکمه را ندارند، طبیعتاً روش ریست کردن هر یک مقداری متفاوت است. از این رو روش ریست هر یک از این 2 مدل دستگاه‌ها را جداگانه ذکر می‌کنیم.

ریست کردن دستگاه‌هایی که دکمه ریست (reset) ندارند

برای ریست کردن ماشین‌های لباسشویی بوش که دکمه ریست ندارد، لازم است برق ماشین لباسشویی را یک بار قطع کنید (زمان دقیق قطع بودن برق در دفترچه راهنما ذکر شده است) و مجدد وصل کنید.

در واقع این مدل لباسشویی‌های بوش که دکمه ریست ندارند، اگر در مدت زمان مشخصی که در دفترچه راهنما ذکر شده خاموش و مجدد وصل شوند، ریست صورت می‌گیرد.

ریست کردن دستگاه‌هایی که دکمه ریست (reset) دارند

برای ریست کردن ماشین لباسشویی بوش که دکمه ریست دارند، لازم است تا مراحل زیر را طی نماییم:

  1. ابتدا ماشین لباسشویی را به طور کامل خاموش کنید
  2. در حالتِ خاموشی، برنامه شستشوی ماشین لباسشویی را روی حالت cotton تنظیم نمایید
  3. مجدد دستگاه را روشن کنید
  4. پس از روشن کردن دستگاه، بلافاصله و سریعاً دکمه temp یا speed spin را فشار دهید
  5. سپس دکمه level water یا function را بزنید تا بر روی صفحه عبارت t01 نمایش داده شود
  6. در این مرحله قاعدتاً باید عبارت t02 روی صفحه نمایش داده شود
  7. اکنون بلافاصله دکمه start را فشار دهید
  8. در این مرحله قاعدتاً باید عبارت ELT روی صفحه ماشین لباسشویی نمایش داده شود
  9. اکنون دکمه ریستارت را بزنید
  10. برای برطرف نمودن ارور نشان داده شده، بایستی کلید temp را به مدت زمان 5 ثانیه نگه دارید
  11. در آخر کد EOD روی صفحه ظاهر می‌گردد

نکته‌ی قابل ذکر در اینجا این است برخی مواقع به دلیل خرابی سوئیچ درب لباسشویی و یا تایمر، دکمه ریست کار نکند. در چنین مواقعی بایستی نسبت به تعویض آن‌ها اقدام نمایید.

نکته پایانی

شیوه‌های ارائه شده در خصوص تنظیم مجدد ماشین لباسشویی بوش یا به طور کلی ریست لباسشویی، این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا در مواقع لزوم نسبت به راه‌اندازی مجدد دستگاه خود اقدام نمایید؛ اما نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت بوده و بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد این است که نباید دائماً دستگاه را ریست نمایید و صرفاً در مواقع ضروری نسبت به انجامش اقدام کنید.

چنانچه در خصوص تنظیم مجدد ماشین لباسشویی بوش یا ریست لباسشویی، و به طور کلی در خصوص تعمیرات ماشین لباسشویی نياز به مشاوره یا راهنمایی خاصی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 10 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.