آموزش نحوه تست ترموستات کولر گازی

نحوه تست ترموستات کولر گازی
نحوه تست ترموستات کولر گازی
مطالب مرتبط

نحوه تست ترموستات کولر گازی (ترموستات اسپلیت) جهت اطمینان از صحت کارکرد آن، یکی از موضوعاتی است که برخی از مشتریان مجموعه خدمت نت در تماس با پشتیبانان مجموعه، در خصوص آن سوالاتی را مطرح نموده بودند. از این رو تصمیم گرفتیم تا در این خصوص به بیان نکاتی خلاصه و البته مفید بپردازیم.

همه ما به خوبی می دانیم که کولر های گازی یکی از تکونولوژی های بسیار منحصر به فرد و به روزی می باشد که پس از ورود به بازار، علاقه مندان بسیاری را به سوی این سیستم خنک کننده جذب نمود؛ اما در طبیعی ترین حالت ممکن این محصول نیز همانند سایر محصولات الکترونیکی پس از مدتی استفاده نیاز به تعمیر و بررسی دارد.

سرویس و تعمیر کولر گازی یکی از آن دسته از اقداماتی است که باید حتما از یک متخصص مربوطه برای انجام برخی از تغییرات کمک یا راهنمایی گرفت تا مبادا در آینده ایرادی به دستگاه شما وارد گردد. اما چنانچه شما عزیزان خود سر رشته‌ای از سرویس و تعمیر کولر گازی دارید، ما در این مقاله کمک خواهیم نمود تا بتوانید عیب دستگاه خود را تشخیص داده و سپس برای رفع آن اقداماتی را انجام دهید.

اما در حالت معمول یکی از عیوب اصلی و پرتکرار کولر های گازی عمل ننمودن قسمت ترموستات آن است که ما در این مقاله نکاتی را در خصوص نحوه تست ترموستات کولر گازی با شما عزیزان به اشتراک خواهیم گذاشت تا بتوانید این مشکل را رفع نمایید؛ اما پیش از آن باید اطلاعاتی در خصوص ترموستات در اختیار شما قرار دهیم و شما را با عملکرد آن در سیستم دستگاه خود آشنا سازیم.

در صورت نیاز به سرویس و تعمیر کولر گازی، شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خود، از تعرفه تعمیر آن آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص نحوه تست ترموستات کولر گازی (ترموستات اسپلیت) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

ترموستات کولر گازی (ترموستات اسپلیت) چیست؟

ترموستات یکی از مناطق بسیار مهم در کولر گازی است که وظیفه آن قطع و وصل نمودن جریان برق به کمپرسور می باشد، شیوه کار ترموستات به این صورت است که هنگامی که دمای کولر گازی شما بالا می رود در نهایت جریان برق به کمپرسور رسیده و محیط شما را خنک می سازد اما عکس این قضیه نیز صادق است، هنگامی که دمای محیط کاسته می شود جریان برق از کمپرسور قطع می شود.

آشنایی و معرفی انواع ترموستات کولر گازی

ترموستات کولرگازی دارای دو نوع مختلف است که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم نمود. ترموستات مکانیکی و الکترونیکی دو نوع از معروف ترین ترموستات های کولرگازی می باشند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

1- ترموستات مکانیکی کولر گازی

ترموستات مکانیکی یکی از ترموستات های موجود در کولرگازی است که اصل کارکرد آن به انبساط مایعات بر می گردد و نام دیگر آن ترموستات مویین بوده و شامل یک سنسور، لوله مویین و دیافراگم است. هنگامی که دمای سنسور افزایش می یابد، مایع از لوله مویین به دیافراگم رسیده در اثر انبساط کاری کلید فنری مدار باز و بسته می شود

2- ترموستات الکترونیکی کولر گازی

ترموستات الکتریکی فرمان پذیری خاصی از سنسور دارد، در واقع با افزایش دما در سنسور فرمان قطع و وصلی را صادر می کند. این قطع و وصل به وسیله جریان الکتریکی منتقل شده به رله مینیاتوری، انجام می گیرد. حال که اطلاعات خوبی از ترموستات کولر گازی به دست آورید به سراغ نحوه تست آن می رویم.

نحوه تست ترموستات کولر گازی به صورت گام به گام

هنگامی که مشکلی برای دستگاه شما به وجود آمد موارد بسیار مهمی وجود دارند تا شما عزیزان بتوانید به راحتی عیب دستگاه را مشخص سازید، لازم به ذکر است که در مراحل اولیه بررسی ترموستات حتما نگاهی به کمپرسور دستگاه بیاندازید همچنین می توانید به موتور فن و یا کثیف بودن پنل ها توجه داشته باشید زیرا به طور معمول یک عامل نمی تواند تاثیر بر خرابی کولرگازی شما باشد اما پیش از شروع شما نیاز به یک سری از ابزار و وسایل دارید که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت، همچنین به صورت گام به گام مراحل تست را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد:

ابزار و وسایل مورد نیاز :

برای تست ترموستات کولرگازی شما رد ابتدا نیاز به برخی از ابزارآلات مصرفی دارید تا بتوانید نتیجه درستی را استخراج کنیدف برای این منظور می توانید از اهم متر، ظرف محتوی یخ خرد شده، ترموستات بالای صفر، ترموستات زیر صفر استفاده کنید.

  • گام اول : در ابتدا سعی کنید لوله مویی ترموستات را بررسی کنید که دارای بریدگی و یا شکستگی که باعث خارج شدن گاز درونی آن می شود، نباشد.
  • گام دوم : ترموستات را کاملا برخلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
  • گام سوم: سلکتور اهم مولتی متر را بر روی اهم قرار دهید و سیم رابط آن را به فیش اتصالی ترموستات وصل کنید، کمی صبر کنید و متوجه شوید که ترموستات در حالت وصل باشد و عقربه های اهم متر منحرف گردد.
  • گام چهارم: بالب ترموستات را درون ظرف یخ قرار دهید، کمی صبر کنید پس از مدتی باید ترموستات و انحراف عقربه ی اهم متر قطع شود.
  • گام پنجم : ترموستات را در جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید .در صورت سالم بودن بایستی وصل گردد و مجددا عقربه های اهم متر منحرف شود.

چنانچه در خصوص نحوه تست ترموستات کولر گازی (ترموستات اسپلیت) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.