راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا

راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا
راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا
مطالب مرتبط

دستگاه تصفیه هوا یکی از دستگاه هایی که با توجه به برخی محیط‌ها کاملا ضروری و حیاتی است. البته این دستگاه می توانند برای هر محیطی بسیار مناسب باشند.

در این مقاله از مجله آموزشی خدمت نت قصد داریم تا با ارائه‌ی برخی نکات، علاوه بر بیان اهمیت دستگاه تصفیه هوا، برخی ویژگی‌ها که می توانند در هنگام خرید این دستگاه ها به کمک بیایند را به شما همرهان همیشگی به اشتراک بگذاریم.

استنشاق هوای پاک حق طبیعی هر فردی است که ممکن است به دلایلی بهره‌مندی از آن چنان که مفید باشد میسر نگردد. خیلی مواقع این احتمال وجود دارد که محل زندگی و یا محیط کاری شما از داشتن هوای پاک محروم نماید. از این رو در چنین شرایطی دستگاه تصفیه هوا کمک شایانی به شما خواهد نمود. برای انتخاب یک دستگاه تصفیه هوای مناسب نکاتی را باید مدنظر قرار داد.

دستگاه تصفیه هوا = تمیز نگه داشتن محیط زندگی

در صورتی که محیط زندگی شما با گرد و غبار آلوده شده است، بی شک به یک دستگاه تصفیه هوا نیاز خواهید داشت. علاوه بر آن گرد و غبار نشسته بر روی مبلمان، سرویس خواب، فرش و کفپوش را به کمک جارو برقی زدوده تا هوای سالم تری برای تنفس داشته باشید. بعد از پاک نمودن محیط منزل از هر گونه گرد و غباری پیشنهاد می‌شود به دنبال یک دستگاه تصفیه هوای مناسب برای آن باشید.

دستگاه تصفیه هوا
دستگاه تصفیه هوا

علت ضرورت وجود دستگاه تصفیه هوا در محیط

به طور کلی در هوای اطراف شما ذرات مختلفی همچون گردوغبار، پرز حیوانات، گرده‌های گیاهان و دود به صورت معلق وجود دارند. در صورتی که شما نیز درگیر آسم و یا آلرژی هستید نیاز است که پیش از هر چیزی خانه را از هر گونه گرد و غبار پاک نموده و سپس از دستگاه تصفیه هوا بهره ببرید.

قطعا با استفاده از دستگاه تصفیه هوا تجربه دل نشینی از هوای پاک خواهید داشت و زندگی نیز راحت تر می گردد. اگر چه این دستگاه قادر به حذف کلی آلودگی ها از هوا نیستند اما قطعا تاثیر بسیاری بر پاکی هوا خواهند داشت.

چه دستگاه تصفیه هوایی مناسب شما می باشد؟

شما بایستی براساس نیاز خود دستگاه تصفیه هوای مناسبی را برگزینید. در واقع فرایند تصفیه هوا بر پایه دو فناوری فیلتر هپا (HEPA) و فیلتر کربن امکان پذیر می باشد. شما باید ابتدا شدت آلودگی هوای محیط خود را سنجیده و بعد مطابق با نیاز خود محصول مناسب را خریداری نمایید.

فیلتر هپا

فیلتر هپا قادر به از بین بردن حجم بالایی از آلودگی ها می باشد. از آن جایی که در ساخت این فیلتر از لایه ها و چسب های متعددی استفاده شده است لذا قادر به حذف حدود ۹۹٫۹۷% از ذرات آلوده با ابعاد ۰٫۳ میکرون می باشد. از این رو فیلتر HEPA گزینه مناسبی برای فیلتر ذرات معلق در هوا می باشد.

فیلتر کربن

فیلتر کربن برای آن دسته از افراد که دارای آلرژی بوده گزینه بسیار مناسبی می باشد. فیلتر کربن برای جذب ذرات از یک لایه ذغال چوب کمک می گیرد. این فیلتر به خوبی از پس جذب ذراتی چون حیوانات خانگی، گردوغبار، دود و گرده برخواهد آمد. این فیلتر حتی در جذب بو نیز عملکرد مطلوبی از خود نشان خواهد داد. از این رو این فیلتر برای افراد حساس به بو نیز بسیار مناسب می باشد. هر چند که این فیلتر برای آن که کارکرد مطلوب خود را نشان دهد نیاز داشته که با فیلتر هپا همراه گردد.

اندازه گیری ابعاد فضا

پیش از آن که نسبت به خرید دستگاه تصفیه هوا اقدام نمایید لازم بوده که متراژ فضا را اندازه بگیرید، تا دستگاه خریداری شده کاملا بتواند نیاز خانه و یا محل کار شما را جواب گو باشد.

بودجه

از آن جایی که دستگاه های تصفیه هوا و با توجه به برند و کارایی آنها قیمت نسبتا بالایی دارند و ممکن است با بودجه برخی افراد سازگار نباشد، بهتر است پیش از خرید آن بررسی کنید که آیا این دستگاه برای محیط مورد نظر شما ضروری است یا نه؟
چنانچه که فکر می کنید به این دستگاه نیاز چندانی ندارید، پیشنهاد می شود از خرید آن صرف نظر نمایید. زیرا که هزینه تعویض فیلتر های این دستگاه ها نسبتا بالا می باشد.

انتخاب را برای خود دشوار نسازید.

با توجه به نیاز هایی که داشته و بودجه ای که برای این دستگاه در نظر گرفته اید چندن مدل مختلف از دستگاه ها تصفیه هوا را برگزینید. هر چه دامنه انتخاب خود را وسیع تر سازید قطعا انتخاب برای شما مشکل تر خواهد شد. پیش از رفتن به بازار حتما در اینترنت در مورد مدل های مختلف این محصول تحقیق نمایید. شما می‌توانید از نظرات و تجربیات خریداران در فروشگاه های اینترنتی نیز در این زمینه استفاده نمایید.

پس از انتخاب دستگاه مناسب خود بایستی در رابطه با نگهداری و استفاده از این دستگاه نیز اطلاعاتی داشته باشید.

چنانچه در خصوص خرید دستگاه تصفیه هوا نياز به مشاوره یا راهنمایی خاصی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

بستن درب و پنجره ها به هنگام استفاده از دستگاه تصفیه هوا

در صورت باز بودن درب و پنجره ها به هنگام استفاده از دستگاه تصفیه هوا، گرد و غبار وارد محیط شده و پروسه تصفیه دچار اختلال خواهد شد.

قرار دادن دستگاه تصفیه هوا در مجاورت منبع آلودگی

بهتر است برای افزایش کارایی دستگاه آن را در مجاورت منبع آلودگی، به عنوان مثال در زیر پنجره و یا جلوی درب ورودی بگذارید. در صورت داشتن حساسیت به حیوانات خانگی خود نیز، بهتر است دستگاه را در نزدیک ترین جا به محل نگهداری حیوان خانگی خود بگذارید.

چنانچه قصد دارید دستگاه را در اتاق خواب بگذارید بهتر است آن را در مجاورت تخت یا محل خواب قرار دهید. این دستگاه به تازه تر شدن هوای اتاق کمک خواهد نمود.

توقع نداشته باشید که دستگاه در همان لحظه اول روشن شدن، قادر به تصویه هوا باشد. این دستگاه برای تازه کردن هوا به چند ساعت زمان احتیاج خواهد داشت. پیش از اقدام به روشن نمودن دستگاه نیز کاملا اتاق را نظافت نمایید.

نگهداری صحیح از دستگاه

پس از تهیه این دستگاه بایستی جهت افزایش طول عمر و نیز کارایی، به خوبی از آن مراقبت نمایید. برای استفاده بهینه از دستگاه تصفیه هوا پشنهاد می شود دفترچه راهنمای دستگاه را به خوبی مطالعه نمایید. فیلتر این دستگاه باید در زمان نیاز به تعویض، خیلی زود تعویض گردد تا هم کارایی دستگاه افزایش یافته و هم صدمه نبیند.

به طور مرتب محل نگهداری دستگاه را نظافت نموده تا عملکرد دستگاه به واسطه قرار گرفتن گرد و غبار روی آن و یا در زیر این دستگاه، کاهش نیابد.

لازم به ذکر است که دستگاه های تصویه هوای جدید مجهز به سیستم هشدار بوده و چنانچه دچار مشکل گردند از طریق آلارم شما را در جریان خواهند گذاشت.

شما هم اکنون مي‌توانيد با ثبت درخواست خدمات مرتبط با تصفیه هوا، از تعرفه سرویس نصب و تعمیر تصفیه هوا آگاه شويد. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 18 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.