اهمیت کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

اهمیت بالای کابینت در دکوراسیون اشپزخانه
اهمیت بالای کابینت در دکوراسیون اشپزخانه
مطالب مرتبط

چرا در دکوراسیون آشپزخانه، کابینت از اهمیت بالایی برخوردار است؟ طراحی فضاهای مختلف در دکوراسیون داخلی بایستی کاملاً متناسب با مساحت و کاربری داخلی صورت گرفته و به‌گونه‌ای بوده که نیازهای صاحب‌خانه توسط این فضاها برآورده گردد.

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های دکوراسیون داخلی یک‌منزل مربوط به طراحی آشپزخانه و علی‌الخصوص کابینت‌های آن می‌باشد. و به جرات می‌توان گفت نوع طراحی آشپزخانه تعیین‌کننده زیبایی یک دکوراسیون داخلی خواهد بود. به همین دلیل نیاز بوده که کابینت‌ها و دیگر وسایل آشپزخانه با بخش‌های طراحی‌شده خانه در تناسب بوده و کاملاً با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

برای طراحی یک آشپزخانه ابتدا بایستی نیازهای صاحب‌خانه و نیز متراژ آشپزخانه در نظر گرفته شود. طراحی آشپزخانه تنها به دکوراسیون و نوع چینش لوازم ختم نشده و بایستی به‌نوعی خلاقیت و زندگی را در این محیط به جریان انداخت.

برای خلق یک فضای جدید و نو می‌توان به سراغ طراحی‌های سبک کلاسیک و مدرن رفت. پس همان‌طور که گفتیم از مهم‌ترین موارد در طراحی دکوراسیون یک آشپزخانه، کابینت‌های آن می‌باشد. کابینت‌ها در آشپزخانه بسیار ضروری و کاربردی بوده چراکه برای قرار دادن ظروف و مواد خوراکی از آن استفاده‌شده و قطعاً یک آشپزخانه بدون کابینت بسیار شلوغ و بی‌نظم خواهد بود.

بسته به میزان فضای آشپزخانه این امکان وجود داشته که کابینت‌های چندطبقه یا کابینت‌های هوایی و زمینی را برای آشپزخانه در نظر گرفت. این کار علاوه بر بیشتر شدن فضا جهت نگهداری لوازم، باعث شده در طراحی دکوراسیون آشپزخانه نیز تنوعی ایجاد شود.

اهمیت کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

کابینت‌ها بایستی با آشپزخانه کاملاً در تناسب باشند

تنوع کابینت‌ها به لحاظ قیمت بسیار زیاد بوده و این موضوع سبب شده انتخاب یک کابینت مناسب برای آَشپزخانه کار چندان راحتی نباشد، به تبع کابینت‌های به‌روزتر و جذاب‌تر از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند و البته بر زیبایی آشپزخانه نیز تأثیر دوچندانی خواهند داشت.

کابینت‌ها علاوه بر زیباتر نمودن آَشپزخانه، بایستی در نظم‌بخشی به آن نیز مؤثر بوده و باعث شده همه وسایل در سر جای خود قرار گیرن دو درواقع کارایی مناسبی را برای شما داشته باشد. بالا بودن قیمت یک کابینت و زیبایی آن هیچ‌یک نمی‌توانند دلیلی بر این باشند که این نوع از کابینت‌ها برای آشپزخانه شما نیز مناسب خواهد بود. بلکه این روزها با توجه به تغییر دائمی مدل‌های جدید کابینت‌ها در بازار و نیز مواد و شیوه‌های به‌روزتری که در ساخت آن‌ها استفاده‌شده شما بایستی به سراغ کابینتی بروید که بهترین مواد و روش ساخت را داشته و دارای ویژگی‌های مطلوبی باشد.

در انتخاب کابینت آشپزخانه موارد مختلفی نظیر سبک، مواد ساخت، اندازه‌ها و قیمت بایستی مدنظر قرارگرفته شود. و برای یک انتخاب مطلوب شما بایستی حتماً پیش از انتخاب در رابطه با این فاکتورها خوب تحقیق نموده و به سراغ کابینتی رفته که بهترین شرایط را دارا می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید بیشترین هزینه‌ای که یک آشپزخانه برای شما داشته کابینت‌های آن می‌باشد لذا برای انتخاب یک کابینت مناسب بایستی با آگاهی بیشتر اقدام نمایید. برای انتخاب کابینتی مناسب با ما همراه باشید.

در ابتدا شما بایستی بودجه خود را برای خرید و نصب کابینت تعیین نمایید؛ ازآنجایی‌که این روزها تنوع کابینت‌ها و نیز ابزارها بسیار زیاد بوده به‌سختی می‌توان نمونه مناسبی را انتخاب نمود، پیشنهاد می‌شود که با توجه به مساحت و اندازه آشپزخانه  دست به طراحی کابینت بزنید. سبک و متریال انتخاب‌شده از سوی شما در عین مناسب بودن به لحاظ قیمت، بایستی کاملاً با اندازه آشپزخانه شما در تناسب بوده و به‌گونه‌ای باشد که علاوه بر کافی بودن، زیاد از حد نیز فضای آشپزخانه را شلوغ نکند. و به‌عنوان آخرین گام نیز بایستی ببینید که بیشتر جنبه زیبایی کابینت‌ها برای شما ملاک بوده یا کارایی آن‌ها.

اهمیت کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب سبکی مناسب برای کابینت آشپزخانه

شما بایستی بر اساس طرح دکوراسیون داخلی دست به انتخاب نوع سبک کابینت آشپزخانه بزنید. زیرا همان‌طور که گفتیم کابینت‌ها بایستی با دیگر بخش‌های خانه نیز در تناسب بوده و چیز بسیار متفاوتی از آن‌ها نباشد. در انتخاب نوع سبک کابینت‌ها مهم‌ترین نکات را مدنظر قرار داده و اگر فکر می‌کنید انتخاب سبک مناسب برای شما سخت بوده پیشنهاد می‌شود پیش از تصمیم‌گیری نهایی نمونه کارهایی را از سبک‌های مختلف ببینید.

اهمیت کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

مواد به‌کار رفته در ساخت کابینت‌ها

در انتخاب متریال کابینت، فضای آشپزخانه و میزان روشنایی آن نقشی اساسی را بر عهده‌دارند. به‌عنوان نمونه کابینت‌های تیره باعث کوچک‌تر جلوه نمودن آشپزخانه می‌گردد. ترکیب MDF با چوب می‌تواند بهترین راهکار به شمار آید. ازاین‌رو رنگ و متریال انتخابی برای کابینت بایستی کاملاً با دیگر وسایل آشپزخانه در تناسب بوده تا باعث کوچک‌تر جلوه نمودن آشپزخانه نگردد.

در خصوص متریال یا مواد به کار رفته در ساخت کابینت‌ها، پیش‌تر در مقاله‌ای تحت عنوان «تأثیر کابینت آشپزخانه در دکوراسیون منزل» مفصل به بیان نکاتی پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم جهت آشنایی با انواع متریال جهت ساخت کابینت‌های آشپزخانه، نگاهی به مقاله مذکور بیندازید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هفده =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.