عدم گرم شدن سیستم گرمایش از کف

عدم گرم شدن گرمایش از کف در خدمت نت
عدم گرم شدن گرمایش از کف در خدمت نت
مطالب مرتبط

در این مقاله از سلسله مقالات آموزشی خدمت نت، قصد داریم به بررسی و بیان برخی از دلایل عدم گرم شدن سیستم گرمایش از کف بپردازیم، با ما همراه باشید. امروزه پیشرفت چشمگیر فناوری، باعث شده است تا تغییراتی را در سیستم های گرمایشی ساختمان به وجود آید و روش های به روز و جدیدی مورد توجه و استفاده قرار گیرد که از این میان می توان مواردی چون استفاده از سیستم گرمایش مرکزی، شومینه و روش های نوین گرمایشی نظیر سیستم گرمایش از کف را نام برد که در ادامه به طور مختصر مطالبی را در رابطه با آن ها بیان خواهیم کرد.

عدم گرم شدن سیستم گرمایش از کف

چنانچه پس از مطالعه مطالب نياز به مشاوره و راهنمايی بیشتری در خصوص عدم گرم شدن سیستم گرمایش از کف داشتید، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

آشنایی با انواع روش های گرمایشی نوین

همانطور ه اشاره شد، امروزه و با توجه به بروز تکنولوژی های نوین در صنعت ساختمان، شیوه هایی نوین برای گرمایش ساختمان مورد توجه قرار گرفته است که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. در ادامه به صورت مختصر شما را با 3 مورد از روشهای گرمایشی نوین آشنا خواهیم کرد.

سیستم گرمایش مرکزی

در سیستم گرمایش مرکزی به کمک یک سیال که به طور معمول آب یا می باشد، حرارت ایجاد شده و پس از آن، این حرارت ایجاد شده به واسطه سیستم لوله کشی در ساختمان توزیع می گردند. نظیر رادیاتور، پکیج و هیتر. با مطالعه مقاله تاثیر موتور خانه مرکزی بر کاهش انرژی مصرفی و نیز نحوه لوله کشی پکیج، شما می توانید اطلاعات بیشتری را در این خصوص کسب نمایید.
علاوه بر آن شما می توانید ب کلیک بر روی مشاهده سوابق کار ما به بخش مربوطه مراجعه و بر روی گزینه “چگونگی تبدیل بخاری به سیستم گرمایش مرکزی موتور خانه” کلیک نمایید.

شومینه

این نمونه از سیستم ها در واقع یکی از قدیمی ترین سیستم های گرمایشی است که البته بسیار هزینه بر هستند و بیشتر جنبه تجملاتی داشته و عملکر چندان مناسبی در گرم نمودن ساختمان ندارد.

سیستم گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف که در واقع نوعی از سیستم حرارت مرکزی است، به کمک سیستم لوله کشی که در کف ساختمان صورت گرفته است، قادر به پخش یکسان گرما در کل فضای ساختمان خواهد بود.
این سیستم برای محیط های سردسیر بسیار کاربردیاست و در ساختمان هایی با سقف بلند نیز عملکرد مطلوبی از خود نشان خواهند داد.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات اجرای سیستم گرمایش از کف از هزینه اجرا و عیب یابی آن آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص عدم گرم شدن سیستم گرمایش از کف نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

نحوه اجرای سیستم گرمایش از کف

پیش از اینکه بخواهیم به بیان برخی نکات در خصوص عدم گرم شدن سیستم گرمایش از کف بپردازیم، لازم است بیان کنیم که به طور کلی می توان سیستم گرمایش از کف را از نظر انتقال حرارت به 2 دسته تقسیم نمود :

سیستم گرمایش از کف آبی

در این سیستم از طریق جریان آب درون لوله ها، حرارت به لوله ها رسیده و در کل ساختمان توزیع خواهد شد.

سیستم گرمایش از کف برقی

در این سیستم برای گرما بخش و انتقال حرارت از المنت های مخصوص استفاده می شود.

سیستم گرمایش از کف دارای برخی مزیت ها می باشد که از این میان می توان به مواردی چون عدم نیاز به دودکش ، به صرفه بودن، بهره بردن از تقسیم گرما بصورت یکنواخت در سرتاسر ساختمان و… اشاره نمود. سیستم گرمایش از کف به وسایل گرمایشی مانند بخاری، رادیاتور و… نیازی نداشته و شما می توانید سیستم گرمایشی ساختمان خود را از طریق طراحی و ساخت اولیه کف مهیا سازید.
البته این سیستم ها در کنار مزایای گفته شده معایبی نیز دارند که یکی از معایب مربوط به انتقال حرارت این است که  مدت زمان زیادی مورد نیاز است تا این سیستم دمای مطلوبی را ارائه کند. دلیل چنین مسئله ای در این مدل از سیستم های گرمایشی، عمدتا به دلیل وجود اشکال در سیستم ، مسایل فنی یا نقص در ساختمان است.

گرمایش از کف

مهم ترین عوامل تاثیر گذار در  عدم گرم شدن سیستم گرمایش از کف

اگر بخواهیم در یک دسته بندی کلی به مهمترین دلایلی که باعث می گردند تا سیستم گرمایش از کف عملکرد مناسبی نداشته باشد اشاره کنیم، می توان 2 دلیل را برشمرد که در ادامه توضیحاتی مختصری را در خصوص هر یک بیان خواهیم کرد.

دلایل مربوط به ساخت و مصالح ساختمان

اولین دلیلی که باعث می شود تا سیستم گرمایش از کف عملکرد مناسبی نداشته باشد، مربوط به نوع ساخت و نیز مصالحی است که در ساخت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

در این خصوص ذکر چند نکته ضرورری است :

قدرت انتقال حرارت مصالح : یکی از موارد پر اهمیت، میزان و قدرت انتقال حرارت مصالح کف ساختمان است. از این رو بهتر است مصالح مورد استفاده به خوبی قادر به انتقال حرارت باشند.

میزان رطوبت و مصالح مورد استفاده در ساخت ساختمان : خاک هایی که رطوبت آن ها بالغ بر 20 درصد باشد به خوبی می توانند حرارت را تا 15 برابر بیشتر از خاک هایی که دارای رطوبت کمتر از 4 درصد است انتقال دهند.

عدم تراز بودن کف ساختمان : جهت اجرای سیستم لوله کشی صحیح، بایستی حتما کف ساختمان تراز باشد. در صورت عدم تراز بودن کف و یا وجود برآمدگی در آن آب در لوله ها به طور غیریکنواخت توزیع شده و از این رو نتیجه مطلوبی دریافت نخواهد شد.

عدم گرم شدن سیستم گرمایش از کف

چنانچه در خصوص عدم گرم شدن سیستم گرمایش از کف نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

دلایل مربوط به خود سیستم و طراحی آن

دومین دلیلی که باعث می شود تا سیستم گرمایش از کف عملکرد مناسبی نداشته باشد، مربوط نحوه طراحی و اجرای سیستم گرمایش از کف می باشد.

در این خصوص ذکر چند نکته ضرورری است :

نوع لوله های به کار رفته در سیستم : در گذشته در این سیستم ها لوله های مسی مورد استفاده قرار می گرفت که البته چندان نتیجه خوبی را به بار نمی آوردند، زیرا مس بر اثر برخورد با مطالح ساختمانی و نیز بتن از خود واکنش نشان می هد. از این رو پس از مدتی لوله هایی از جنس پلی بوتیلن (Polybutylene) جایگزین لوله های مسی شدند. البته این لوله ها نیز چندان مناسب نبوده و معایبی چون عدم مقاومت و مشکلات ناشی از نشتی آب را به همراه داشتند.
در حال حاضر پیشرفت فناوری در ساخت این لوله ها نیز تاثیرگذار بوده و لوله هایی از پلی اتیلن به بازار ارائه شده است که برای سیستم های گرمایش از کف بسیار مطلوب می باشند.
این لوله ها مقاومت بالایی در مقابل واکنش های شیمیایی و نیز ایجاد هوا در مدار از خود نشان می دهند. البته به طور کلی توصیه می شود در سال یک بار اقدام به هواگیری گرمایش از کف نمایید.

نامناسب بودن محل نصب ترموستات : ترموستات ها این وظیفه را دارند تا از طریق سنسور به دستگاه های مکانیکی فرمان دهند. طریقه دستور این فرمان ها بر اساس کاهش و افزایش دما بوده و بدین صورت می توان دمای مطلوبی را برای کل ساختمان تامین نمود. از این رو بهتر است ترموستات را در محل مناسبی نصب نمود تا نتیجه بهتری از خاموش و روشن شدن موتور حرارتی دریافت شود.

نامناسب بودن طراحی سیستم :  طراحی سیستم بایستی کاملا متناسب با زیربنای ساختمان، نوع دیوار ها، سقف، دریچه ها و مصالحی که برای کف تعبیه شده انجام گیرد. بروز هر اشتباهی در رابطه با طراحی، باعث گرمایش نامناسب این سیستم خواهد شد. در واقع در این زمینه تیم اجرایی بایستی دارای تجربه و مهارت کافی باشد.

محل موتورخانه و عدم عایق بودن آن : موتورخانه در واقع در یک سیستم گرمایش از کف، حکم قلب را داشته از این رو بایستی در محل مناسبی قرار گیرد و همچنین به خوبی عایق بندی شود تا زمان زیادی را برای گرم شدن نیاز نداشته باشد.

عایق انتخابی نامناسب جهت کف : به کمک عایق میتوان از هدر رفتن انرژی از راه کف ساختمان جلوگیری نمود. برای عایق بندی سطح زیرین سیستم گرمایش از کف ساختمان و نیز عدم هدر رفت انرژی از طریق سطح زیرین، بایستی بعد از اجرای بتن کف یک لایه فوم20 میل را به شکل اورلپ بر روی سطح گذاشته و پس از آن، لوله های سیستم را روی آن نصب نمود. عایق های پلی استایرن را می توان بهترین نوع عایق از کف دانست.

سخن آخر

در آخر نیز این نکته را عرض می کنیم که به طور معمول سیستم گرمایش از کف جهت رسیدن به دمای مطلوب نیاز به زمان بیشتری دارد و به همین دلیل چنانچه سیستم، سیستم غیر خودکار (دستی) باشد، نیاز است تا مدت زمانی قبل از نیاز آن را روشن نمود. در سیستم های خودکار و ترموستاتی نیز بایستی ترموستات در محل مناسبی نصب شده باشد تا بتواند به خوبی فرمان خاموش و روشن شدن را بدهد. از دیگر مواردی که در تمامی سیستم های گرمایشی نظیر سیستم گرمایش از کف باید به آن توجه نمود می توان به پوشاندن منافذ ، پنجره ها و کانال های کولر اشاره نمود.

نکته قابل ذکر این است که مجموعه خدمت در راستای ارائه‌ی آموزش‌های کاربردی، بسیاری از آموزش‌های مهم و کاربردی را در قالب ویدئو آماده سازی و منتشر نموده است. شما می توانید برای مشاهده‌ی برخی از این ویدئوها، نگاهی به صفحه‌ی رسمی خدمت نت در آپارات بیندازید.

چنانچه در خصوص عدم گرم شدن سیستم گرمایش از کف نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.