تخلیه آب ماشین لباسشویی

تخلیه آب ماشین لباسشویی
تخلیه آب ماشین لباسشویی
مطالب مرتبط

تخلیه آب ماشین لباسشویی عملی است که هر دستگاه پس از اتمام شستشو و در مراحل آبکشی و آبگیری (خشک کن) به صورت خودکار نسبت به انجام آن اقدام می کند؛ اما خیلی مواقع مسئله به این راحتی نیست!

برخی مواقع به دلیل وجود برخی مشکلات،ماشین لباسشویی در تخلیه نمودن آب دچار مشکل می شود و این عمل یا به طور کامل صورت نمی گیرد و یا اینکه اصلا صورت نمی گیرد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی برخی از مهمترین دلایلِ عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی پرداخته و نکات مختصری را با شما همرهاهان عزیز مجموعه خدمت نت در میان بگذاریم.

طبیعتا استفاده از هر ابزار یا وسیله برقی مشکلات خاص خود را دارد که به مرور زمان با آن مواجه خواهیم شد، برخی خیلی خود و برخی دیرتر. لباسشویی نیز به عنوان یکی از وسایل برقی همواره مشکلاتی را پیش رو دارد که بروز هر یک از آن‌ها می تواند ممکن است کارکرد آن را دستخوش تغییر نماید.

از رایج ترین مشکلات ماشین های لباسشویی همانطور که اشاره شد، می توان به مشکل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی یا تمیز نشستن لباس ها توسط دستگاه اشاره نمود که ما در این مطلب قصد داریم تا بر روی مشکل عدم تخلیه آب در ماشین لباسشویی تمرکز کنیم و برخی از اهم دلایلِ ایجاد چنین مشکلی را بررسی نماییم.

Pump drain washing machine kalatamir 15 min

دلایل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

احتمال وجود مشکل در پمپ تخلیه

یکی از مشکلاتی که مانع از تخلیه آب ماشین لباسشویی  می‌شود، پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی  است. گاهی ممکن است ذرات و تکه های لباس درون پمپ تخلیه گیر کرده و آن را دچار اختلال کند؛ برای پی بردن به احتمال گیر کردن ذرات در پمپ، لازم است تا پمپ را جدا کرده و بررسی نمود.

احتمال وجود مشکل در پمپ یا گرفتگی شلنگ گرفته

همانطور که اشاره گردید، گاهی اوقات گرفتگی پمپ یا شلنگ مانع از تخلیه آب ماشین لباسشویی می گردد. ممکن است یک تکه لباس کوچک یا جوراب به درون سیستم تخلیه رفته و باعث گرفتگی پمپ یا شلنگ گردد. اما برخی مواقعی ممکن با وجود اینکه پمپ هیچ گونه گرفتگی نداشته باشد، ولی باز هم به هنگام تخلیه سر و صدا کند. در این حالت ممکن است که پمپ دچار مشکل شده و نیاز باشد تا نسبت به تعویض آن اقدام کنید. اما پیشنهاد می کنیم از یک متخصص بخواهید که بررسی بیشتری انجام دهد.

چنانچه در خصوص تعمیرات ماشین لباسشویی، و به طور کلی در خصوص ماشین لباسشویی نياز به مشاوره یا راهنمایی خاصی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

احتمال آسیب در سیستم کلید درب دستگاه

باز بودنِ درب دستگاه مانع از چرخش دستگاه توسط توسط سیستم کلید درب می شود. چنانچه این سیستم دچار خرابی شود، دستگاه دیگر قادر به تخلیه آب ماشین لباسشویی  نمی باشد. جهت یافتن مشکل، بایستی به کمک یک مولتی متر اتصال جریان کلید را بررسی نمایید. در صورت نبود اتصال، باید اقدام به تعویض آن نمایید.

احتمال اختلال در سیستم کلید و موتور قفل درب

سیستم کلید و موتور قفل درب نیز گاهی مانع از تخلیه آب ماشین لباسشویی می گردند.

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

گاهی اوقات تخلیه آب ماشین لباسشویی توسط سیستم کلید و موتور قفل دچار اختلال می گردد. این سیستم مانع از باز شدن درب به هنگام عملکرد دستگاه خواهد شد. با بسته شدن درب به دستگاه اجازه شروع فعالیت داده خواهد شد. در صورت قفل نشدن چفت درب، از عملکرد دستگاه به وسیله کلید جلوگیری می شود.

چنانچه قفل درب آسیب دیده باشد، چرخش دستگاه صورت نخواهد گرفت. آسیب دیدگی قفل درب می تواند ناشی از مشکلات مکانیکی و یا الکتریکی باشد. برای بررسی این موضوع قفل درب را بررسی و در صورتی که دچار آسیب دیدگی شده و یا به خوبی چفت نمی شود باید اقدام به تعویض آن نمایید.

جهت یافتن اشکال الکتریکی قفل درب، بایستی نمودار سیم کشی دستگاه را بررسی نموده و جهت تشخیص اتصال جریان کلید های چفت درب از یک مولتی متر استفاده کنید. چنانچه اتصال هر یک از کلید ها برقرار نبود، باید آن کلید تعویض گردد.

آسیب دیدگی تسمه پمپ آب

در ماشین لباسشویی های قدیمی از تسمه پمپ آب استفاده شده است. در صورت از کار افتادن و یا پاره شدن تسمه پمپ، دیگر امکان تخلیه آب دستگاه وجود نخواهد داشت. از این رو لازم است تا برای تشخیص اشکال تسمه را بررسی و چنانچه عملکردی بیش از حد مجاز دارد نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

خرابی شلنگ تخلیه

برخی مواقع وجود گره و یا تاخوردگی در شلنگ تخیله، عامل اصلی عدم تخلیه آب دستگاه است. برای اطمینان از عدم وجود هر گونه گره خوردگی، تا خوردگی و خمیدگی بیش از حدِ شلنگ تخلیه، آن را با دقت بررسی کنید. در صورت مشاهده تا خوردگی و یا خمیدگی، آن را رفع کنید؛ چنانچه وجود هر گونه آسیبی در شلنگ باعث ایجاد گره و یا تاخوردگی آن شده است، پیشنهاد می کنیم که نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

صدمه دیدن تله شاری (coin trap)

در برخی از  ماشین لباسشویی ها جهت جلوگیری از ورود اشیاء خارجی به سیستم تخلیه آب ماشین لباسشویی از تله شاری استفاده شده است. تله شاری به بررسی و نظافت دوره ای احتیاج خواهد داشت. در صورت تلنبار شدن خرده زباله ها راه تله شاری دچار انسداد شده و از تخلیه آب ماشین لباسشویی جلوگیری می شود.

در صورت کامل نبودن پروسه تخلیه و یا عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی های دارای تله شاری، بهتر است تله شاری را باز کرده و آن را نظافت نمایید.

آسیب دیدگی قفل درب برای تشخیص مشکل

سیستم قفل را بررسی نمایید و چنانچه دچار خرابی شده، بایستی نسبت به تعویض آن اقدام نمایید، زیرا که قفل درب امکان تعمیر نداشته و درصورت از کار افتادن باید آن را تعویض نمود.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات ماشین لباسشویی، از تعرفه سرویس و تعمیرات ماشین لباسشویی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص تخلیه آب ماشین لباسشویی، و به طور کلی در خصوص تعمیرات ماشین لباسشویی نياز به مشاوره یا راهنمایی خاصی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + شش =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.