طرز استفاده از ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی
ماشین ظرفشویی
مطالب مرتبط

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ، یک از مواردی است که شاید برخی ها تصور کنند نیازی به کسب اطلاعات در خصوص آن ندارند. شاید استفاده از آن خیلی ساده به نظر برسد. ظرف ها را به سرعت در دستگاه جا داده، شوینده اضافه می کنیم و تمام! اما چرا در بسیاری از موارد بعد از تمام شدن کار ماشین ظرفشویی می بینیم که ظرف ها کامل تمیز نشده اند و یک بار دیگر خودمان به برطرف کردن لکه ها مشغول می شویم؟

مجموعه خدمت نت در این مقاله برای شما شرح خواهد داد تا بهترین بهره و کارایی را از این دستگاه مفید و محبوب ببرید.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله، نياز به مشاوره و راهنمايی بیشتری در خصوص طرز استفاده از ماشین ظرفشویی داشتید، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

آیا لازم است ظرف ها قبل از ورود به ماشین ظرفشویی لکه گیری شوند؟

اگر مقدار زیادی غذا در ظروف باقی مانده و یا به آن ها چسبیده است، باید قبل از قرار دادن آن ها در ماشین ظرفشویی، ظرف ها را با دستمال یا وسیله مناسب دیگر پاک کنید. به علاوه، اگر ظرفی دارید که غذا در آن سوخته است، ابتدا باید مواد سوخته و چسبیده به ظرف را از بین برده و بعد در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

نکته دیگر این است که در ماشین ظرفشویی های قدیمی تر، نیاز به پاک کردن ظرف ها قبل از شستشو توسط دستگاه، به مراتب بیشتر است. اما اگر ماشین ظرفشویی شما در ۵-۷ سال پیش تولید شده است، قدرت از بین بردن غذاهای چسبیده به ظرف ها را دارد. البته اگر در تمیز بودن ظرف ها وسواس دارید، برای اطمینان خاطر می توانید غذاهای چسبیده را تا حدی پاک کنید ولی اساسا این کار ضرورتی ندارد.

چگونه ظرف ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهیم ؟

یکی از نکاتی که نیاز است در خصوص طرز استفاده از ماشین ظرفشویی به آن اشاره نماییم، نحوه چینش ظروف در ماشین است.

ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی را کامل پر کنید

در ابتدا باید بگوییمکه ماشین ظرفشویی نیز مانند دیگر لوازم خانگی زمانی بهترین راندمان را دارد که از همه ظرفیت آن استفاده شود. مطمئن شوید که به اندازه کافی ظرف وجود دارد که دستگاه را پر کند و ارزش انرژی و آبی که ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن آن ها استفاده می کند، داشته باشد. به علاوه، کم بودن تعداد ظروف در ماشین ظرفشویی باعث نمی شود که بهتر تمیز شوند.

هر ظرف را در جای مناسبش قرار دهید

ماشین ظرفشویی
طرز استفاده از ماشین ظرفشویی
dish002
طرز استفاده از ماشین ظرفشویی

ظرف ها را در قفسه پایین طوری قرار دهید که ظرف های بلند تر در اطراف و پشت دستگاه باشند تا ظروفی مثل دیس های پهن مانع رسیدن آب داغ به بقیه ظروف نشوند. ظروف  کوچک مثل سس خوری ها را در مرکز قرار دهید.

حتما ماگ ها و لیوان ها را در بالا قرار دهید. قسمت های بالا برای تمیز کردن لیوان ها طراحی شده اند. همچنین، آن ها را به هم نچسبانید. زیرا یا آب به بین لیوان ها نمی رسد و حتی ممکن است لیوان ها در اثر برخورد با هم بشکنند.

ظروف پلاستیکی نگهداری غذا باید از المنت دستگاه دور باشند. آن ها را اگر ممکن بود در سبد بالا قرار دهید .

در حالت ایده آل، باید قابلمه و ماهیتابه و امثال این ها در قفسه پایین و در اطرف قرار داده شده باشند. بعد از آن ها، بشقاب ها نزدیک تر به مرکز می گیرند. و در نهایت ظروف کوچک در مرکز جا داده می شوند. کثیف ترین ظروف را بهتر است در مرکز قرار دهید. این کار نه تنها باعث می شود ظرف ها کامل تمیز شوند، بلکه طراحی قفسه های ماشین ظرفشویی های جدید مطابق با این نوع چیدمان است. در نتیجه ریسک شکستن ظروف را نیز کاهش می دهید.

به یاد داشته باشید که همانطور که کامل پر نشدن ماشین ظرفشویی مضر است، بیش از حد پر کردن آن نیز اشتباه است زیرا ممکن است آب به بعضی از قسمت ها نرسد.

قاشق، چنگال و کاردها را طوری قرار دهید که دسته آن ها به سمت پایین باشد. مطمئن شوید این ظروف آن قدر بلند نیستند که جلوی بازوی اسپری کننده را بگیرند یا در استفاده از قفسه پایین محدودیت ایجاد کنند. در صورت ایجاد این مشکلات، آن ها را در قفسه بالا به صورت خوابیده قرار دهید.

چنانچه در خصوص طرز استفاده از ماشین ظرفشویی نياز به مشاوره و راهنمايی دارید، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

استفاده از شوینده مناسب در ظرفشویی

Bosch SHP65TL5UC Hero e1507374876495
سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی

گاهی انتخاب شوینده مناسب به اندازه درست قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی مهم است. پیشنهاد دادن یک محصول خاص مشکل است زیرا انواع مختلفی شوینده در بازار وجود دارد. سعی کنید از شوینده های مختلف استفاده کنید و ببینید کدام برای ماشین ظرفشویی شما مناسب است.

البته مطمئن شوید که از دستورالعمل نوشته شده بر روی شوینده مورد نظر استفاده می کنید. برخی افراد بیش از حد شوینده اضافه می کنند که باعث می شود لکه های بر دیواره ماشین ظرفشویی و ظروف (مخصوصا لیوان ها) باقی بماند.

در مورد لکه های باقیمانده روی لیوان ها، اگر همیشه با این مشکل در لیوان هایتان روبرو هستید، در مخزن شوینده خود مقداری سرکه سفید بریزید. البته مواد شیمیایی نیز برای این کار در بازار موجود است اما سرکه هم به راحتی در دسترس است هم به عنوان یک راه حل قدیمی همیشه موثر بوده است؛ حتی در ماشین ظرفشویی های جدید. البته نیازی نیست همیشه این کار را انجام دهید. فقط زمانی که تعداد زیادی لیوان دارید از این روش استفاده کنید.

چنانچه در خصوص طرز استفاده از ماشین ظرفشویی نياز به مشاوره و راهنمايی دارید، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

انتخاب زمانبندی شستشوی مناسب در ظرفشویی

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی

اگر تعداد ظروف شما نسبتا کم است و یا ظروف خیلی کثیف نیستند، نیازی نیست از تنظیمات شستشوی قدرتمند استفاده کنید. با انواع تنظیمات دستگاه خود آشنا شوید و حالت مناسب را انتخاب کنید. از تنظیمات قابلمه و ماهیتابه وقتی واقعا این ظرف ها را دارید اسفتفاده کنید. اگر می خواهید ماشین ظرفشویی را در طول شب روشن کنید و یا به هر دلیل دیگری عجله ای برای بیرون آوردن ظروف ندارید، از تنظیمات خشک کن ظروف استفاده کنید تا انرژی کمتری مصرف شود.

استفاده از تنظیمات مناسب برای ظروف، از نیاز به شستشوی ظرف ها پس از اینکه از ماشین ظرفشویی بیرون آمدند، جلوگیری می کند. شستشوی دوباره باعث مصرف انرژی، آب و شوینده می شود و اصلا به صرفه نیست.

شست و شوی معمولی normal cycle:

اگر شما مثل من باشید احتمالا بیشتر اوقات از این نوع برنامه شست و شو استفاده می کنید، برای حجم معمول ظروف نسبتا کثیف ، این همان چیزی است که دنبالش هستید

این برنامه شست و شو  بدون استفاده از حجم زیاد آب وگرما، کار شست و شورا انجام می دهد.

شست و شوی اتوماتیک auto / sensor/ smart wash :

از ۱:۳۰ ساعت تا ۲:۳۰ دقیقه و حجم آب مصرفی ۵ تا ۱۵ لیتر

این برنامه شست و شو خیلی در چند سال اخیر جا افتاده.  بسیاری از ماشین ظرفشویی ها این را ندارند ولی اگر خوش شانس بودید و ماشینتان این برنامه را دارد: این برنامه تشخیص می دهد که چقدر ظروف کثیف  است و دما و شدت و  طول مدت شستن را خودش تنظیم  می کند.

این برنامه با نام های مختلفی شناخته می شود مثلا در لوازم خانگی  kitchen aid با نام ProWash و در ماشین ظرفشویی  kenmore به نام SmartWash شناخته می شود که همه ی آنها به همین ترتیب کارمیکنند و ظروف شما را تمیز می کنند بدون اینکه نیاز باشد شما نگران باشید چه برنامه شستو شویی را انتخاب کنید.

چنانچه در خصوص طرز استفاده از ماشین ظرفشویی نياز به مشاوره و راهنمايی دارید، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

برنامه شست و شوی سریع express/ quick wash :

چرخه ی شست و شوی یک ساعته هم مثل چرخه ی شست و شوی اتوماتیک که دربالا گفتیم نام های مختلفی دارد .

باز هم همگی به یک معنا اند : برنامه شست و شویی که ازآب و گرمای بیشتر برای شستن ظروف استفاده می کند و در عرض ۱ ساعت کار را تمام می کند.

برنامه شست و شوی قابلمه و ماهی تابه pots and pans :

این برنامه برای شستن ظروفی که خیلی کثیف است و ظروفی که به شدت آغشته به کثیفی است استفاده می شود که بیشترین حجم مصرف آب را دارد و زمان بندی آن در ماشین ظرفشویی های  مختلف متفاوت است.

مثلا در ماشین ظرفشویی  kitchen aid این برنامه را heavy duty نامیده اند.

برنامه شست و شو ظروف چینی :

همانطور که از نام این برنامه پیداست این برنامه برای شستن چینی و کریستال است .

ماشین ظرفشویی kenmore آن را light wash می نامد که اسپری کردن در آن خیلی ملایم انجام می شود تا به ظروف آسیبی نرسد.

برنامه شست وشوی بهداشتی Sani wash /Anti –Bacterial cycle :

این چرخه ی شست و شو به کمک دمای ۱۵۰ درجه فارنهایت ۹۹٫۹۹ درصد باکتری ها را از ظروفتان پاک می کند. برای شستن شیشه شیر بچه و تخته خرد کن مرغ خیلی مناسب است.

برنامه شست و شوی آبکشی pre wash-Rinse cycle :

در حقیقت این برنامه ظرف ها را تمیز نمی کند . فقط مواد غذایی باقی مانده روی آن را پاک می کند . وقتی از این برنامه استفاده می کنید نیازی به استفاده از مواد شوینده نیست.

برنامه شست و شوی اقتصادی eco :

شست و شوی ویژه با مصرف آب و انرژی کمتردر مقایسه با برنامه های شست و شوی دیگر. مناسب برای شستن حجم ظرف های زیاد با کثیفی متوسط می باشد.

برنامه شست و شوی سبد بالا یا سبد پایین half load programme :

اگر حجم ظرف کثیفی که می خواهید بشویید کم است از این دکمه استفاده کنید تا بتوانید انتخاب کنید سبد بالا را بشوید یا پایین را .

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی

ممکن است این نکته را ندانید که با اینکه ماشین ظرفشویی مدام با آب داغ و شوینده در حال شستن ظرف هاست، اما به این معنی نیست که خودش را می تواند تمیز کند. بعد از مرور زمان باقی مانده های شوینده را در دیواره ها یا در آن می توانید ببینید. شستن ماشین ظرفشویی به افزایش عملکرد آن کمک زیادی می کند.

برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی باید آن را به صورت خالی به کار اندازید. به این علت که ماشین ظرفشویی ها آب زیادی مصرف می کنند، این کار را فقط زمانی که آثار شوینده را روی آن دیدید انجام دهید. برای این کار نیازی به مواد شوینده ندارید؛ بلکه به چیزی که تا حدی ساینده باشد و همه گوشه ها را تمیز کند احتیاج دارید. برای این منظور، می توانید مقداری نوشابه گازدار در کف ماشین ظرفشویی بریزید و دستگاه را با تنظیمات آب داغ و خشک کن روشن کنید. همچنین می توانید در توزیع کننده شوینده سرکه بریزید تا نتیجه معجزه آن را ببینید. در انتها حتما فیلتر تخلیه را تمیز کنید.

در صورت نیاز، شما هم اکنون مي‌توانيد با ثبت درخواست خدمات نصب و تعمیر محصولات خانگی، از تعرفه خدمات مربوط به ماشین ظرفشویی آگاه شويد. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص طرز استفاده از ماشین ظرفشویی نياز به مشاوره و راهنمايی دارید، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 18 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.