چگونه توالت فرنگی را نصب کنیم

نصب توالت فرنگی و تعمیر توالت فرنگی در خدمت نت
نصب توالت فرنگی و تعمیر توالت فرنگی در خدمت نت
مطالب مرتبط

تعمیر توالت فرنگی و نصب توالت فرنگی یکی از خدمات پردرخواست مجموعه خدمت نت می باشد. در این آموزش سعی شده است  مراحل نصب توالت فرنگی را به صورت سهل و آسان توضیح دهیم و امیدوارم مورد پسند شما دوستان عزیز قرار گیرد. این روزها دیگر با توجه به توصیه های زیادی که در باب استفاده از توالت فرنگی شده و نیز از آن جایی که خیلی از افراد بنا به دلایلی چون مشکلات مفصلی و استخوانه قادر به استفاده از توالت ایرانی نبوده در اکثر خانه های ایرانی می توان یک توالت فرنگی نیز پیدا نمود.

از لحاظ تیپ و ظاهر تفاوت زیادی بین توالت های فرنگی وجود داشته اما همگی آن ها دارای خروجی استاندارد و مشخصی بوده که این موضوع سبب شده همه ی این توالت ها به یک صورت نصب گردند. از این رو کلیه تولید کنندگان ایرانی و خارجی توالت های فرنگی از حدود معینی پیروی نموده و به همین دلیل نصب این توالت ها کار چندان مشکلی نخواهد بود.

به طور معمول مجریان لوله کشی برای لوله فاضلاب توالت فرنگی ساختمان ها از لوله 110 میلی متری استفاده می نمایند. اما خروجی توالت فرنگی کمتر از 90 میلی متر بوده و بهترین کار نیز این بوده که جهت لوله کشی فاضلاب قطر لوله فاضلاب توالت فرنگی 90 میلی متر در نظر گرفته شود.

دلیل این انتخاب این بوده که پهنای لوله های 110 بیشتر بوده و حرکت آب در آن ها با ارتفاع کمتری انجام خواهد شد. از این رو حرکت فضولاتی که به همراه آب بوده با توجه به وزن بالایی که داشته در کف لوله انجام شده و طی مسیر با توجه به بالاتر بودن سرعت آب، آب ها دفع شده و فضولات به جای خواهند ماند. این موضوع سبب به وجود آمدن بوی بدی در ساختمان می گردد.

اما لوله های 90 میلی متری سبب شده آب ارتفاع بیشتری داشته و فضولات نیز به طور شناور همراه با آب خیلی سریع از مسیر لوله خارج شده و در کف لوله باقی نخواهند ماند.

از این رو پیش از آن که به توضیح در رابطه با نصب توالت فرنگی بپردازیم باید این نکته را یادآور گردیم که چنانچه خودتان قصد انجام لوله کشی فاضلاب را نداشته و برای این کار قصد داشته از یک مجری کمک بگیرید حتما از او تقاضا نموده که لوله فاضلاب توالت فرنگی و حتی توالت های ایرانی را 90 میلی متری در نظر بگیرد.

چنانچه در خصوص نصب توالت فرنگی (تعمیر توالت فرنگی) نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست نصب توالت فرنگی و تعمیر توالت فرنگی از تعرفه خدمات مرتبط با توالت فرنگی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

نصب توالت فرنگی و تعمیر توالت فرنگی در سامانه خدمت نت

مراحل نصب توالت فرنگی

1. به عنوان اولین قدم ابتدا شما بایستی اقدام به نصب درب توالت فرنگی بر روی آن نموده و پس از نصب شیر پیسوار فرنگی شلنگ رابط را به توالت فرنگی وصل کنید (چرا که ممکن بوده پس از نصب توالت فرنگی جهت استفاده از آچار برای نصب شلنگ فضای کافی وجود نداشته باشد.)

لازم به ذکر است که جهت اتصال شلنگ احتیاجی به تفلون نخواهد بود چرا که مهره خود واشر آب بندی داشته اما برای وصل کردن شیر پیشوار به محل مورد نظر بایستی از تفلون استفاده نمایید.

نکته: حتما با بررسی لوله خروجی فاضلاب از هم سطح بودن آن با سطح سرامیک کف سرویس اطمینان حاصل نمایید زیرا در صورتی که لوله با سرامیک هم سطح نبوده و بالاتر باشد این موضوع باعث شده توالت فرنگی به شکل صحیح در جای خود قرار نگرفته و بالا بیاید.

هر چند که برخی از کارشناسان معتقد بوده که بایستی تقریبا لبه لوله چیزی حدود 3 میلی متر بالاتر در نظر گرفته شود. با این کار هم نصب بوگیر توالت فرنگی راحت تر انجام شده و هم در صورتی که بوگیر نصب نشود مانع ازجاری شدن آب در زیر تولت فرنگی خواهد شد.

این را به خاطر داشته باشید که در محل نصب لوله فاضلاب توالت فرنگی در زیر توالت کمی خلا در نظر گرفته خواهد شد.

2. پس از قرار دادن بوگیر ژله ای یا ساده در زیر توالت فرنگی و در محل خروجی فاضلاب حال مکان مشخصی را برای توالت فرنگی در نظر گرفته و پس از اتصال شلنگ رابط به شیر پیسوار چندین بار توالت را جهت اطمینان از عدم وجود مشکل در خروجی آب تست نمایید.

نکته: این را بایستی در نظر داشته باشید که کلیه آب خارج شده از توالت بایستی به درون فاضلاب رفته و به زیر توالت راه پیدا نکنند، هدف از نصب بوگیر نیز همین مسئله می باشد.

نصب بو گیر توالت فرنگی

1- جهت نصب بوگیر بایستی محل خروجی آب توالت فرنگی کاملا هماهنگ با ورودی فاضلاب اصلی باشد. در صورت قرار گیری صحیح توالت بر جای خود به طور معمول لبه خروجی توالت چیزی حدود چند میلی متر به درون لوله اصلی فاضلاب خواهد رفت.

2- پس از ریختن آب و کشیدن سیفون توالت به هیچ عنوان نباید در زیر توالت آب مشاهده گردد. بوگیر خود دارای لبه پلاستیکی بوده که عملکردی همچون یک واشر آب بندی خواهد داشت.

3- در صورت عدم بروز مشکلی در این بخش، می توانید برای مهار کردن توالت به زمین از چسب آکواریوم استفاده نمایید؛ چسب مورد استفاده در این مرحله حتما بایستی آنتی باکتریال بوده تا پس از مدتی به رنگ سیاه در نیامده و باکتری ها را به خود جذب نکند.

نکته: در زمان استفاده از چسب ابتدا از خشک و تمیز بودن زمین اطمینان حاصل نموده و برای آن که چسب به طور کامل خشک شود تا 24 ساعت از توالت استفاده نکنید.

همچنین پیش از چسب زدن بایستی زاویه مورد نظر خود برای توالت را مشخص نمایید. این را در نظر داشته باشید که در این زمان نباید توالت کج بوده و یا این که بر روی آن شی ای گذاشته شده باشد. علاوه بر آن در زمان زدن چسب بایستی به گونه ای عمل نموده که این چسب نیز به غیر از آب بندی توالت به خوبی سطوح زیر توالت را تکمیل نماید.

4- چسب زدن دور توالت فرنگی، در انتها به کمک یک دستمال تمیز چسب های اضافه را پاک نموده و مراقب بوده که آب بندی توالت خراب نشود.

توجه: برخی مواقع افراد در زمان نصب توالت فرنگی به کمک پیچ آن را به زمین مهار می نمایند که البته با توجه به این که در این روش کف سرویس سوراخ شده و حتی ممکن بوده قیرگونی سوراخ شده و یا آب به زیر سرامیک برود ما به هیچ عنوان این روش را توصیه نکرده و معتقدیم استفاده از چسب آکواریوم بهترین گزینه می باشد.

علاوه بر آن در درون مخزن توالت فرنگی یک پیچ تنظیم وجود داشته که به کمک آن می توان اقدام به تنظیم مقدار آب درون مخزن نمود.

حال نصب توالت فرنگی شما به پایان رسیده اما بهتر بوده برای نصب صحیح توالت فرنگی به موارد زیر نیز توجه نمایید.

چنانچه در خصوص نصب توالت فرنگی (تعمیر توالت فرنگی) نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست نصب توالت فرنگی و تعمیر توالت فرنگی از تعرفه خدمات مرتبط با توالت فرنگی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

desatascar

نکاتی کلیدی جهت نصب صحیح توالت فرنگی

در صورتی که نصب توالت فرنگی به طور صحیح انجام نگیرد و دارای مشکلات فنی باشد علاوه بر آن که عمل دفع فاضلاب به خوبی انجام نگرفته، در خانه نیز همیشه بوی نامطبوع و میکروب پخش خواهد شد. از بین مهم ترین این نکات می توان موارد زیر را عنوان نمود:

اهمیت بررسی سیستم دفع فاضلاب پیش از نصب توالت

خیلی از کارشناسان نصب توالت فرنگی پس از اتمام کار لوله کشی فاضلاب فورا اقدام به بستن درب فاضلاب ها به کمک یک درپوش می نمایند. با این کار دیگر در حین کف سازی داخل لوله پر از نخاله و شن و سیمان نخواهد شد. همچنین در صورت باز بودن سوراخ حیوانات خانگی نیز ممکن بوده به درون آن رفته و از آن به عنوان پناهگاهی برای استخوان یا غذای خود استفاده نمایند.

البته در این بین در برخی از انبوه سازی ها این موضوع رعایت نخواهد شد. در صورت بی توجهی نصاب توالت فرنگی به این موضوع و نصب توالت بدون بررسی راه فاضلاب در همان اول کار سیستم آب بندی نشده و یا این که به زودی پر شده و سبب مشکلات زیادی خواهد شد.

براساس تجربه کارشناسان ما، در زمان کف سازی ساختمان مواردی چون شن و سیمان به راحتی به درون لوله فاضلاب ساختمانی رفته و در نتیجه باعث انسداد مسیر آن می گردند.

در بیشتر اوقات این موضوع به طور چشمی قابل بررسی نخواهد بوده اما گاهی اوقات نیز تا لبه لوله پر از نخاله بوده و به راحتی قابل مشاهده می باشد.

از این رو بایستی پیش از نصب اقدام به ریختن چندین گالن آب در درون لوله نموده تا چنانچه در مسیر نخاله ای وجود داشته عبور نموده و در صورت بسته بودن لوله بتوان به این موضوع پی برد و پیش از نصب توالت نسبت به رفع آن اقدام نمود.

رعایت استانداردهای نصب

بعد از بررسی باز بودن مسیر فاضلاب حال بایستی به استاندارد قرار دادن توالت فرنگی توجه نمایید. توالت های فرنگی بزرگ بوده و دارای محلی برای نشستن می باشند و همچنین درب آن قابل باز و بسته شدن می باشد.

مکان در نظر گرفته برای نصب توالت فرنگی بایستی سقف آن دست کم 2 متر بوده (بین 180 تا 200 سانت) و تا جایی که ممکن بوده در مسیر باز شدن درب قرار نگیرد. فاصله توالت با دیوار پشتی بایستی تقریبا 25 تا 30 سانتی متر بوده و شیر توالت نیز بایستی درست در جهت دست راست و یا چپ شما و در ارتفاع 55 تا 60 سانتی متر از کف توالت قرار گیرد.

بهتر بوده از نصب توالت در جایی که شیب داشته و یا به لبه ها نزدیک بوده خودداری نمایید.
در زمان خرید توالت فرنگی حتما بایستی به جنس توالت و قابلیت تعویض درب آن توجه گردد. یک توالت فرنگی خوب بایستی به گونه ای بود که همواره کمی آب درون سیفون خود داشته که قابل مشاهده باشد.

فلاش تانک انتخابی برای توالت فرنگی

در صورت نیاز توالت فرنگی شما به فلاش تانک بایستی این را بدانید که فلاش تانک ها از نظر ابعاد و حجم با یکدیگر متفاوت می باشند و در واقع فلاش تانک ها را می توان در انواع مختلف به شرح زیر پیدا نمود:

  • فلاش تانک با حجم بسیار کم بین 3 تا 6
  • فلاش تانک های 6 لیتری با قابلیت صرفه جویی آب تا 70 درصد
  • فلاش تانک های معمولی
  • فلاش تانک های با حجم زیاد

از بین این فلاش تانک ها گزینه اول از همه مناسب تر خواهد بود. این فلاش تانک ها قادر به صرفه جویی زیادی در آب مصرفی بوده و تقریبا تا 82 درصد آب مصرفی را کاهش خواهند داد. نمونه دومی نیز اگر چه لیتری بوده اما با توجه به قابلیت کنترل مصرفی انتخاب مناسبی بوده و قادر به صرفه جویی 70 درصدی آب می باشند.

فلاش تانک های نوع سوم نیز معمولی بوده و 4 لیتر گنجایش دارند و آخرین مورد نیز که کمتر مورد استفاده قرار گرفته و بیشتر در مراکز عمومی کاربرد داشته دارای ظرفیت های مختلفی بوده و به طور معمول دارای ظرفیت 20 لیتری بوده و به هیچ عنوان استفاده از آن ها به صرفه نخواهد بود.

لزوم نصب هوا کش فاضلاب برای لوله توالت

بایستی در زمان اجرای لوله کشی فاضلاب حتما برای توالت فرنگی لوله های ونت و یا هواکش در نظر گرفته شود. نصب این لوله ها به طور معمول از نقطه اتصال لوله فاضلاب با زاویه 45 درجه نسبت به افق و تا 15 سانتی متر بالاتر از لبه سرریز توالت انجام خواهد شد. بایستی این لوله ها امتداد پیدا نموده و به لوله هواکش اصلی متصل گردند.

ضرورت استفاده از لوله 90 میلی متری برای لوله فاضلاب توالت فرنگی

در رابطه با این موضوع به طور مفصل در بالا به توضیح پرداختیم.

میزان ارتفاع شیر پیسوار

بایستی شیر پیسوار و یا شیر پر کن سیفون توالت فرنگی تقریبا 30 تا 40 سانتی متر با کف فاصله داشته که در بهترین حالت این فاصله 30 سانت خواهد بود. این موضوع علاوه بر دسترسی راحت تر به شیر سبب شده که در نمای سرویس بهداشتی مشاهده نشود.

تنظیم فلوتر

یکی از معایب توالت فرنگی ها این بوده که آب زیادی در استفاده از آن ها مصرف خواهد شد. این توالت ها دارای فلوتر خاصی بوده که به طور معمول به صورت پیچی می باشد. در زمان نصب توالت، پس از آّبگیری توالت فرنگی اقدام به بررسی سطح آب نموده و فلوتر را به نحوی تنظیم نموده که آب در سیفون حداکثر تا 1 سانتی متری سر آن جمع شده و پس از آن آب توسط فلوتر قطع گردد.

چنانچه آب جمع شده در سیفون بیشتر بوده آب به آرامی از لبه های فلوتر تخلیه شده و به درون فاضلاب خواهد رفت و شما به هیچ عنوان متوجه آن نخواهید شد و به همین دلیل آب زیادی نیز هدر خواهد رفت. از این رو توصیه می شود هر چند وقت یک بار نسبت به بررسی این موضوع اقدام نمایید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست نصب توالت فرنگی و تعمیر توالت فرنگی از تعرفه خدمات مرتبط با توالت فرنگی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص نصب توالت فرنگی (تعمیر توالت فرنگی) نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 16 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.