چگونه مشکل سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ را رفع نماییم؟

چگونه مشکل سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ را رفع نماییم در سامانه خدمت نت
چگونه مشکل سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ را رفع نماییم در سامانه خدمت نت
مطالب مرتبط

سوراخ شدن شوفاژ به ویژه در آغاز فصول سرد سال، یکی از مسائل پیش روی سیستم های گرمایشی است که می تواند باعث شود تا مقداری استفاده کنندگان از آنها را با مشکلاتی مواجه نماید. به ویژه این مسئله زمانی باعث آزار خواهد شد که شوفاژ دچار مشکل آب دهی نیز باشد.

در این مقاله از مجموعه خدمت نت سعی داریم تا ابتدا به مهمترین دلایلی که باعث سوراخ شدن رادیاتورها می شود بپردازیم و پس از آن راهکارهایی را برای رفع این مشکل با شما در میان بگذاریم.

قبل از اینکه بخواهیم به بیان دلایل اصلی ایجاد چنین مشکلی بپردازیم، باید به این واقعیت اشاره کنیم که برای تشخیص درست مشکلات احتمالی موجود در رادیاتور نیاز است از افراد با تجربه و متخصص در این حوزه کمک بخواهید. سپردن تعمیر و عیب یابی تعمیر شوفاژ به افراد غیر متخصص ممکن است باعث شود تا علاوه بر اینکه مشکل رادیاتور شما به طور کامل رفع نگردد، بلکه مشکلات دیگری نیز در آن ایجاد شود.

چگونه مشکل سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ را رفع نماییم در سامانه خدمت نت

نشانه های سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ

زمانی که رادیاتور شوفاژ سوراخ شود، برخی علائم و نشانه ها وجود خواهد داشت تا حدی احتمال وجود چنین مشکلی را افزایش می دهد. مهمترین نشانه های وجود سوراخ در رادیاتور شوفاژ را می توان در 3 مورد خلاصه نمود :

گرمای کم یا سرد بودن رادیاتور شوفاژ

چنانچه رادیاتور سوراخ باشد، به دلیل اینکه باعث نشت آب در آن می شود، طبیعی است که توان گرمایشی آن نیز کاهش بیابد و همین امر عاملی است تا یکی از حالت های زیر در آن ایجاد شود :

  • رادیاتور به طور کامل سرد است
  • رادیاتور دارای میزان گرمای پایینی است
  • برخی از قسمت هایرادیاتور سرد و برخی قسمت ها گرم است

افت فشار در پکیج

یکی از مشکلاتی که با سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ ممکن است برای سیستم پکیج ایجاد شود، اختلال در فشار سیستم و مواجهه کردن آن با افت فشار در بار (bar)  دستگاه می باشد.

ایجاد صدا در رادیاتور شوفاژ

هر زمان که رادیاتور شوفاژ صدایی شبیه صدای سوت تولید کرد، این احتمال وجود خواهد داشت که رایادیاتور شوفاژ با سوراخ شده است.

نوع لوله شوفاژ چه تاثیری در تعمیرات شوفاژ خواهد داشت؟

در رابطه با حل مشکل سوراخ شدن رادیاتور نیاز است که پیش از هر کاری به خوبی نسبت به ساختار و ویژگی های لوله های شوفاژ شناخت لازم داشته باشید. آشنایی با نوع لوله های شوفاژ باعث می شود تا بتوان با به کیفیت بهتر نسبت به تعمیر شوفاژ اقدام نمود، زیرا رفع مشکل در هر نوع لوله ممکن است با دیگری تفاوت هایی داشته باشد.

در کل سه نوع لوله یا شیر در رادیاتورها وجود دارد :

  • شیر تخلیه
  • شیر کنترل دستی
  • شیر lockshield valve

به طور معمول شیر تخلیه به منظور هواگیری پکیج مورد استفاده قرار می گیرد. جهت قطع نمودن ورود و خروج آب گرم نیز از شیر کنترل دستی بهره گرفته می شود و به واسطه آن می توان اقدام به خاموش و روشن نمودن شوفاژ کرد. در پایین رادیاتور شیر lockshield valve مشاهده می شود که تنها یک بار در جهت مخالف شیر کنترل امکان تنظیم آن وجود خواهد داشت.

رایج ترین مشکل در رابطه با رادیاتور مربوط به شیر lockshield valve می باشد که به طور معمول باعث می گردد تا نیاز شود شیر پایین رادیاتور تعویض گردد.

شما هم اکنون مي‌توانيد با ثبت درخواست نصب و تعمیر رادیاتور شوفاژ از تعرفه تعمیر خدمات رادیاتور آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

چگونه مشکل سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ را رفع نماییم در خدمت نت

3 نکته کلیدی در مورد سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ

نکته اول : جنس لوله ها

جنس لوله های مورد استفاده در پکیج ها متفاوت می باشد و همین موضوع تاثیر بسزایی در سوراخ شدن رادیاتور دارد. متخصصین این حوزه و بر اساس سالها فعالیت بر این باورند که لوله های گالوانیزه را بهترین و البته کم مقاومت ترین نوع لوله ای است که می توان در رادیاتور شوفاژ مورد استفاده قرار داد. زیرا این نوع از لوله ها خیلی زود دچار خوردگی و پوسیدگی می شوند و همین امر باعث می شود تا جهت تعمیر رادیاتور شوفاژ نیاز به کنده کاری و بهم ریختگی فضایی شود که رادیاتور در آنجا نصب شده است.

سایر لوله ها نیز نظیر نمونه های چدنی، پولیکا و پلاستیکی هر یک دارای مزایا و معایبی هستند و هر یک کاربردی خاص خواهند دارند. اما لوله های پوش فیت بهترین نوع برای لوله کشی شوفاژ است که از پلیمرهای جدید ساخته شده اند.

نکته دوم : استفاده از چسب

یکی دیگر از راه های موثر جهت رفع سوراخ رادیاتور شوفاژ، استفاده از چسب های مخصوص است. مواد شیمیایی درون لوله ها و یا حرارت بالا گاهی منجر به سوراخ شدن لوله های شوفاژ خواهد شد. لازم به ذکر است که در صورت عدم رسوب گیری استاندارد لوله های شوفاژ دچار شکستگی و در نهایت نشتی خواهد شد. از این رو نیاز است که جهت تعمیر، سرویس و رسوب گیری شوفاژ و همچنین جلوگیری از ایجاد صدمات بیشتر به رادیاتور، حتما از مراکز یا تعمیرکاران متخصص و با تجربه کمک بگیرید.

نکته سوم : کاهش هزینه

به منظور رفع مشکل سوراخ شدن رادیاتور با کمترین هزینه ، پیشنهاد می شود تا ابتدا نسبت به تعمیر قطعات معیوب یا خراب اقدام نمایید و سپس در صورت نیاز به تعمیر، حتما قطعه مورد نظر را تعویص نمایید.

یکی از نکاتی که حتما بایستی توسط تعمیرکار مورد توجه قرار گیرد، شکستگی های احتمالی بدنه شیر می باشد. برخی از قطعات نظیر مشعل به طور معمول تعمیرپذیر نبوده و حتما بایستی آن ها را تعویض نمود، هر چند این کار نیز بایستی توسط مراکز مجاز و یا تعمیرکاران با تجربه و متخصص انجام شود.

صدای تق تق رادیاتور شوفاژ ناشی از چیست؟

یکی از مواردی که بسیاری از مراجعین و مشتریان خدمت نت با کارشناسان این مجموعه در میان می گذارند، وجود صدای تق تق در رادیاتور شوفاژ است.

شنیده شدن صدای تق تق از رادیاتور احتمال و جود این مئله را می دهد که بین انشعاب ورودی و خروجی ارتباط به درستی ایجاد نگردیده است.

در صورت وجود چنین صدایی، توصیه می کنیم چنانچه مهارت لازم را ندارید، به هیچ وجه نسبت به رفع صدا اقدام نکنید و حتما با مراکز معتبر تعمیر رادیاتور شوفاز و یا تعمیرکاران متخصص تماس بگیرد. زیرا در صورت نداشتن مهارت و تخصص لازم، ممکن است باعث ایجاد صدماتی جدی به رادیاتور شوید.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.