رادیاتور و انواع رادیاتور

رادیاتور ها وانواع آنها در تیم خدمت نت
رادیاتور ها وانواع آنها در تیم خدمت نت
مطالب مرتبط

آشنایی نسبی با رادیاتور و انواع رادیاتور و نیز انتخاب رادیاتور شوفاژ مناسب، یکی از نیازهای است که متقاضی خرید باید به آن آگاه باشد، مجموعه خدمت نت با ارائه خدمات نصب و تعمیر رادیاتورهای شوفاژ و مشاوره در زمینه انتخاب رادیاتور شوفاژ تسهیل کننده این امور است.
رادیاتورهای شوفاژ با درنظر گرفتن میزان گرمادهی حدود ۷۰ تا ۱۷۰ کیلوکالری در ساعت با دو روش سه‌تکه (اکسترودی) یا یکپارچه (دایکاست) از آلیاژهایی مانند چدن، فولاد ، آلومینیوم و استیل تولید می‌شوند.

در این بین رادیاتورهای آلومینیومی  به ازای هر مترمربع از آن در شرایط معمولی و اختلاف دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد، حدود ۳۵۰ کیلوکالری در ساعت به محیط حرارت می‌دهد.

از سوی دیگر رادیاتورهای فولادی که بهترین راندمان انتقال حرارت به محیط را از خود برجای گذاشته‌اند . این درحالی است که وزن این نوع رادیاتور به ازای هر مترمربع سطح حرارتی ده کیلوگرم و هر مترمربع آن در شرایط معمول با اختلاف درجه حرارت ۶۰ درجه سانتی‌گراد حدود ۴۴۰ کیلوکالری در ساعت است.

رادیاتورها از نظر شکل ظاهری و ساخت نیز به چهار گروه پانلی، پره‌ای، لوله‌ای و استیل تقسیم‌بندی شده‌اند که هرکدام دارای کارکردها و راندمان متفاوت هستند.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات رادیاتور از تعرفه نصب رادیاتور شوفاژ آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص رادیاتور و انواع رادیاتور نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

رادیاتور و انواع رادیاتور

رادیاتورهای پانلی

به عنوان بهترین نوع رادیاتور است که از نظر زیبایی و قابلیت نصب از هر سو امتیاز بیشتری نسبت به دیگر انواع رادیاتور دارد، اما این نوع رادیاتور با وجود ویژگی ها و برتری ها نسبت به انواع دیگر معایبی هم دارد مثلا به دلیل عدم افزایش ظرفیت گرمادهی ، زنگ زدن احتمالی و سوراخ شدن و غیرقابل تعمیربودن زیاد قابل اعتماد نیست، ولی به دلیل زیبایی و امتیاز انتشار گرمای تابشی بیشتر نسبت به دیگران برای برخی خریداران جذاب‌ترند.

رادیاتور ها وانواع آنها در خدمت نت
the difference between type 21 and type 22 radiators jpg 1

رادیاتورهای پره‌ای

اکثریت رادیاتور های آلومینیومی بازار از نوع آلومینیوم خشک می باشند که سازگاری کمی با سیستم پکیج دارند و با توجه به این که ظرفیت گرمایی آن به ازای هر پره به‌صورت مجزا تعیین می‌شود و قابلیت کم یا زیاد کردن ظرفیت گرمادهی متناسب با فضای موردنیاز در این نوع رادیاتور وجود دارد، می‌توان این گونه درنظر داشت که متداول‌ترین نوع رادیاتور در ساختمان‌هاست و تعمیر یا تعویض آن نسبت به دیگر انواع رادیاتور مقرون به صرفه‌ است.ضمن اینکه دیرتر هم دچار زنگ زدگی می شود و بنابراین برای فضاهای مرطوبی مثل حمام ها مناسب است، اما مورد دیگری که شاید یکی از موانع شما برای انتخاب این نوع باشد قیمت بالاتر رادیاتور آلومینیومی نسبت به رادیاتورهای پنلی  است.

SGS banner 1

رادیاتورهای لوله‌ای

این نوع رادیاتور بیشتر برای سرویس‌های بهداشتی و اماکن مرطوب قابل استفاده است و به عنوان حوله‌خشک‌کن از آنها یاد می‌شود و به دلیل راندمان غیرقابل توجه حرارتی به عنوان رادیاتور برای فضای داخل منزل نمی‌توان از آنها نام برد.

types of hot water radiators white radiator on a grey wall types of hot water radiators types of hot water baseboard radiators

رادیاتورهای استیل

ظرفیت بالای گرمایی ان به ازای هر پره ، طول عمر بسیار بالا ، عدم رسوب های اهکی ، عدم زنگ زدگی و طراحی بسیار شکیل از محاسن ان می باشد.و عدم افزایش ظرفیت گرمادهی و قیمت بالای ان نقطعه ضعف این دست محصولات است.

رادیاتور ها وانواع آنها در سامانه خدمت نت
1

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات رادیاتور از تعرفه نصب رادیاتور شوفاژ آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص رادیاتور و انواع رادیاتور نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

چند پره لازم دارید؟

یکی از سوال‌های متداول ذهنی اکثر خریداران رادیاتور هنگام انتخاب این است که چه تعداد پره رادیاتور برای گرم کردن فضای موردنیازشان لازم است؟ هرچند این محاسبه به پارامترهای متفاوتی چون ارتفاع واحد مورد نظر و همچنین مصالح به کار رفته در آن یا نوع آب و هوای منطقه بستگی دارد و نیازمند به‌کارگیری فرمول‌های تخصصی است، اما راهی ساده نیز برای محاسبه و تعیین تعداد پره‌های مورد نیاز فضای مورد نظر شما وجود دارد.

بر این اساس ابتدا باید میزان انرژی گرمایشی مورد نیاز کل فضا را محاسبه کنید و با توجه به اعداد مندرج روی کاتالوگ یا بسته‌بندی رادیاتور تعداد مورد نیاز را به دست آورید. درحالی که براساس استاندارد در شرایط ایده‌آل برای یک واحد ساختمانی در طبقات میانی با آب و هوایی معتدل برای هر مترمربع نیازمند ۹۰ کیلوکالری انرژی در ساعت هستیم، این درحالی است که این عدد در مناطق کوهستانی یا سردسیر حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلوکالری خواهد بود.

به عنوان مثال برای یک واحد ۵۰ متری در طبقه دوم ساختمانی که اطرافش کاملا پوشیده است و دیوارهای مناسبی از نظر عایق‌بندی با پنجره‌های دوجداره دارد، معادل ۴۵۰۰ کیلوکالری در هر ساعت لازم است و برای حمام می‌توان از یک بلوک رادیاتور آلومینیوم حوله خشک‌کن ۵۰ در۸۰ (به ظرفیت حرارتی حدود ۷۰۰ کیلو کالری بر ساعت) و بقیه از رادیاتور (ظرفیت حرارتی ۱۲۵ کیلوکالری بر ساعت) استفاده کرد.

برای شرایط آب و هوایی مانند تهران به شرط عدم نفوذ بیش از حد هوای سرد به داخل و وجود فقط یک دیوار در معرض هوای سرد خارج، در طبقات وسط ساختمان می توان به صورت تقریبی برای هر متر مربع از بنای مفید حدود ۸۵ کیلوکالری و برای طبقه بالای پارکینگ برای هر متر مربع از بنای مفید حدود ۹۵ کیلو کالری و همچنین برای واحد هایی که در زیر سقف ساختمان واقع شده اند حدود ۱۲۰ کیلوکالری در نظر گرفته شود.(به ازاء هر دیوار اضافه که با هوای سرد خارج در تماس باشد ۲۰% به مقادیر گرمادهی فوق اضافه می گردد)

اکنون میتوانید با ضرب متراژ فضای مفید مورد نظر در کیلو کالری گرمایش مورد نیاز آن فضا ، مقدار گرمایش مورد نیاز هریک از فضاهای ساختمان خود را محاسبه نمایید.

در خاتمه با تقسیم عدد گرمایش مورد نیاز هریک از فضاها بر گرمای تولیدی هر پره از رادیاتور انتخابی خود، تعداد پره رادیاتور مورد نیاز خود را بدست آورید.

ویژگی های ایده آل در انتخاب رادیاتور شوفاژ

رادیاتور ایده آل رادیاتوری است که انرژی کمتری مصرف کند و راندمان بالاتری داشته باشد، بتواند بیشترین ظرفیت حرارتی را در کمترین فضای ممکن ایجاد کند، ثبات حرارتی بهینه داشته باشد؛ یعنی دمای اتاق را در حدی از گرما حفظ کند. و از لحاظ ظاهری هم زیبایی و تناسب رادیاتور با دکوراسیون منزل شما حائز اهمیت است، کیفیت رنگ، مقاومت دربرابر زنگ زدگی و مقاومت مکانیکی، داشتن سطح صاف و بدون لبه تیز فاکتورهای بسیار مهمی هستند.

ویژگی مورد توجه دیگر قیمت مناسب و نوع اتصالات و سهولت در نصب آن است. در ضمن حتما حواستان باشد که هر وسیله ای که می خرید از جمله رادیاتور باید پشتیبانی خدمات و گارانتی تعویض مناسبی داشته باشد.

در انتخاب رادیاتور شوفاژ به این نکات دقت کنید

اولین نکته محاسبه دقیق بارهای حرارتی و حرارت مورد نیاز محل مورد نظر توسط یک کارشناس است که این محاسبه می تواند هزینه های اضافی شما را کاهش دهد.

در مورد رادیاتورهای پره ای مدلی را انتخاب کنید که در بازار به وفور از آن مدل موجود باشد تا اگر در آینده در صورت آسیب دیدن خواستید یک پره بخرید، دچار مشکل نشوید. علاوه بر این یادتان باشد که هرچه عرض پره بیشتر باشد، بلوک رادیاتور جمع و جورتر و زیباتر خواهد شد؛ بنابراین بهترین سایز رادیاتور پره ای نوع ۸ سانتیمتری آن است.

 چند توصیه برای نگهداری بهتر رادیاتور شوفاژ

  1. نظافت و گردگیری دوره‌ای رادیاتور باعث افزایش راندمان گرمادهی آن خواهد شد.
  2. هواگیری بموقوع رادیاتور می‌تواند مانع فرسودگی آن شود.
  3. نصب رادیاتور زیر پنجره باعث هدر دادن انرژی و از بین رفتن منابع مالی خانواده می شود.
  4. برای نظافت و گردگیری رادیاتور از شوینده های قوی و همچنین اسکاچ زبر استفاده نکنید.
  5. نصب رویه چوبی یا فلزی برای رادیاتور جهت زیبایی بهتر، مانع بزرگی برای انتقال انرژی به داخل اتاق است و راندمان را بسیار کاهش خواهد داد.

چنانچه در خصوص رادیاتور و انواع رادیاتور و نیز نصب رادیاتور شوفاژ نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

 
مطالب مرتبط

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.