هزینه نصب کولر گازی

هزینه نصب کولر گازی
هزینه نصب کولر گازی
مطالب مرتبط

هزینه نصب کولر گازی، یکی از مواردی است که شاید خیلی از کاربران و مشتریان زمانی که با مجموعه خدمت نت تماس می‌گیرند، انتظار یک پاسخ روشن و یک کلمه‌ای را دارند. مثلاً اینکه بگوییم هزینه نصب کولر گازی فلان قیمت می‌شود.

این در حالی است که هزینه نصب کولر گازی ( قیمت نصب کولر گازی ) واقعاً به عوامل متعددی بستگی دارد و نمی‌شود بدون در نظر گرفتن آن عوامل قیمت مشخصی را اعلام کرد. ما در این مقاله قصد داریم به بیان مطالبی بپردازیم تا شما همراهان عزیز به طور کامل در جریان روند هزینه نصب کولر گازی ( قیمت نصب کولر گازی ) قرار بگیرید.

مهم‌ترین عوامل در برآورد هزینه نصب کولر گازی

همان‌طور که اشاره کردیم، برآورد اینکه قیمت نصب کولر گازی چقدر است، به عوامل متعددی بستگی دارد. عواملی که در تعیین قیمت نصب کولر گازی جز مهم‌ترین این عوامل هستند، عبارتنداز:

  • نوع کولر گازی : نوع کولر گازی یعنی اینکه کولر گازی شما از چه مدلی است ، تک پنل ، چند پنل ، ایستاده ، پنجره‌ای و مولتی اسپلیت و…
  • نوع مارک یا برند کولر گازی : یعنی اینکه مارک یا برند کولر گازی شما چیست؟ خیلی مواقع ممکن است در هنگام نصب نیاز به استفاده از قطعاتی باشد که قطعاً قیمت هر قطعه می‌تواند با توجه نوع برند کولر گازی، هزینه متفاوتی داشته باشد و این در قیمت نصب کولر گازی تأثیر گذار خواهد بود. حتی نصب برخی از برندها نسبت به برخی برندهای دیگر، نیاز به تخصص بیشتری دارد و این هم خود در برآورد هزینه نصب کولر گازی بسیار تأثیر گذار است.

پس نوع برند مهم است، اینکه چه مارکی باشد :کولر گازی جنرال، کولر گازی اجنرال، کولر گازی سامسونگ، کولر گازی پاناسونیک، کولر گازی مدیا، کولر گازی تک الکتریک، کولر گازی میتسوبیشی، کولر گازی دوو، کولر گازی ‌های سنس، کولر گازی بوش و یا هر نوع  مدل دیگری از کولر گازی.

  • نوع لوله کشی کولر گازی : اینکه لوله کشی کولر گازی به چه شیوه‌ای باشد، خوی یکی از عوامل مهم تأثیرگذار در قیمت نصب کولر گازی است.
  • محل نصب یونیت خارجی(کندانسور) : خیلی مواقع پیش می‌آید نوع کولر گازی، تک پنل و چند پنل است و محلی که برای نصب یونیت خارجی در نظر گرفته می‌شود، مکانی است که دارای محدودیت‌هایی است. محدودیت‌هایی از نظر کم بودن فضا، امکان مانور کم برای نصاب و …

توصیه هایی برای نصب کولر گازی

از آنجایی که عمدتاً استفاده از کولر گازی تک پنل ( اسپلیت ) بیشتر از سایر کولرهای گازی است، در این بخش قصد داریم تا توصیه هایی ساده ، اما بسیار کاربردی را به شما ارائه نماییم که در هنگام نصب کولر گازی تک پنل ( 2 تکه ) بسیار می‌تواند مفید باشد.

توصیه هایی برای نصب یونیت خارجی ( کندانسور )

مکان مناسبی را برای نصب در نظر بگیرید

شما بایستی برای انتخاب محل نصب یونیت خارجی، وسواس خاصی را به خرج دهید:

  • محل نصب، محلی پر رفت و آمد نباشد.
  • محل نصب محیطی گرم و زیر تابش نور مستقیم نباشد و اگر در معرض تابش نور مستقیم است، سایه بانی را در نظر بگیریم.
  • محل نصب، محیطی نباشد که دارای گرد و غبار زیاد باشد. اگر چنین باشد، قطعاً هزینه‌های سرویس کولر گازی هم بالا خواهد رفت.
  • محل نصب، محیطی بسته نباشد. چون در این صورت، در مواقع نیاز به سرویس، به دلیل توان مانور پایین سرویس کار، ممکن است در هزینه‌های سرویس تأثیر بگذارد.

در انتخاب مکان نصب یونیت خارجی وسواس داشته باشید

تراز بودن

در صورت عدم تراز یونیت خارجی و حتی عدم تراز سایر کولرهای گازی مثل، کولر گازی پنجره‌ای و کولر گازی ایستاده، قطعاً بایستی شاهد سر و صدای آن‌ها باشید و همان‌طور که در مقاله همه چیز درباه‌ی تعمیر کولر گازی پنجره‌ای هم اشاره کردیم، تراز نبودن می‌تواند منجر به چکه کردن آب از درون پنل داخلی باشد.

بوی نامطبوع

همان‌طور که قبلاً در مقاله علت بوی بد کولر گازی ، به طور مفصل به بررسی و بیان عمده دلایل بوی بد در کولر گازی پرداخته شد، یکی از این دلایل، عدم توجه در محل نصب یونیت خارجی می‌باشد. برای نمونه، برخی مواقع یونیت خارجی در نزدیکی سیستم های تهویه سرویس های بهداشتی نصب می‌شوند و این عاملی برای انتشار بوی نامطبوع توسط کولر گازی خواهد بود.

دور از آنتن

نزدیک بودن یونیت خارجی نزدیک آنتن، می‌تواند در برخی مواقع سبب ایجاد نویز در یونیت و نهایتاً کاهش عملکرد آن گردد.

سیم کشی را بر اساس دستورالعمل سازنده انجام دهید

در هنگام سیم کشی دستگاه ، از اینکه کابل های برق را مطابق با نمودار مربوطه نصب می‌کنید اطمینان حاصل کنید.متأسفانه برخی از نصاب ها اصلاً به دستورالعمل سازنده دستگاه برای سیم کشی اهمیت نمی‌دهند و این باعث می‌گردد تا خساراتی بر دارنده دستگاه تحمیل شود.

اکیداً توصیه می‌گردد که در زان سیم کشی، حتماً دستورالعمل سازنده را مورد توجه قرار دهید.

اطمینان از محکم بودن اتصال لوله ها

در زمان اتصال لوله ها به یونیت خارجی، بسیار مراقب باشید که کاملاً محکم شده باشند. زیر ا ممکن است به مرور و در صورت بروز بر تکانه ها، لوله ها شل شوند و یا با مشکلاتی مواجه شوند.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

توصیه هایی برای نصب یونیت داخلی ( پنل )

انتخاب محل مناسب برای نصب پنل

در محلی که می‌خواهید پنل را نصب کنید، مکان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. برخی از ویژگی های یک مکان خوب برای نصب یونیت داخلی (پنل)، عبارتنداز:

  • به دور از منابع گرما و نور مستقیم خورشید باشد
  • به دور از مکان هایی که احتمال نشت موارد نفتی و شیمیایی می‌رود، باشد
  • حداقل 1 تا 2 متر از آنتن و کلیه لوازم الکتریکی که دارای نویز هستند نصب شود. وجود نویز باعث ایجاد اختلال در عملکرد کولر گازی می‌گردد
  • محلی که پنل روی آن نصب می‌شود، باید قدرت تحمل وزن پنل را داشته باشد
  • سعی کنید پنل حداقل به اندازه ی یک تا دو وجب ( حدود 15 تا 20 سانتی متر ) از هر طرف آزاد باشد
  • ارتفاع اصولی محل نصب پنل از زمین، می‌بایست حداقل 2 متر باشد
  • در هنگام نصب از تراز بودن و شل نبودن پنل اطمینان حاصل کنید
  • از محل بودن پایه های پنل بر روی محل نصب اطمینان حاصل کنید

مراقب اتصالات لوله ها باشید

  • با در نظر گرفتن فاصله و طول لازم برای اتصال لول از پنل به یونیت خارجی، مناسبت ترین نقطه برای ایجاد سوراخ بر روی داکت را پیدا کنید.
  • قطر مناسب برای سوراخ روی دیوار حدود 8 سانتی متر می‌باشد. دقت داشته باشید که برای تخلیه مناسب، شیب خارجی لوله باید رو به سمت پایین باشد.
  • از قرار دادن یک فلنج انعطاف پذیر در درون سوراخ غافل نشوید.
  • در زمان لوله کشی از پنل به سمت سوراخ دیوار، هر اندازه خم شدگی لوله ها کمتر باشد، کارکرد دستگاه افزایش می‌یابد.
  • به وسیله چسب برق کابل برق، لوله های مسی و لوله تخلیه را به هم ببندید.
  • از محکم بودن محل اتصال لوله ها به پنل اطمینان کامل داشته باشید.
  • لوله تخلیه آب را به پایه پنل متصل کنید.
  • از اینکه محتویات لوله تخلیه آب در مکان مناسب تخلیه می‌شود، اطمینان حاصل کنید.

سیم کشی را بر اساس دستورالعمل سازنده انجام دهید

در هنگام سیم کشی پنل، همانند یونیت خارجی ، از اینکه کابل های برق را مطابق با نمودار مربوطه نصب می‌کنید اطمینان حاصل کنید. دوباره نیاز است که در اینجا هم تأکید کنیم که، متأسفانه برخی از نصاب ها اصلاً به دستورالعمل سازنده دستگاه برای سیم کشی اهمیت نمی‌دهند و این باعث می‌گردد تا خساراتی بر دارنده دستگاه تحمیل شود.

اکیداً توصیه می‌گردد که در زمان سیم کشی، حتماً دستورالعمل سازنده را مورد توجه قرار دهید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی از هزینه نصب کولر گازی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص هزینه نصب کولر گازی (قیمت نصب کولر گازی) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 4 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.