مشکلات رایج در ماشین لباسشویی

مشکلات رایج در ماشین لباسشویی - ماشین لباس شویی
مشکلات رایج در ماشین لباسشویی - ماشین لباس شویی
مطالب مرتبط

به طور معمول در ماشین های لباسشویی دسته‌ای از مشکلات وجود دارد که در انواع ماشین لباس شویی رایج است و این مشکلات رایج در ماشین لباسشویی، فارغ از برند و یا هر مدلی که باشند، تقریبا مشابه یکدیگر هستند.

از این رو ما در این مطلب قصد داریم تا به صورت مختصر و مفید، به بررسی مشکلات رایج در ماشین لباسشویی بپردازیم و در خصوص هر یک نکاتی را با شما به اشتراک بگذاریم تا در مواقع لزوم بتوانید نسبت به رفع این موارد اقدام نمایید.

ما پیشتر در مقالاتی به بررسی برخی از مشکلات احتمالی در ماشین‌های لباسشویی پرداخته ایم. برخی از مهمترینِ این مقالات به شرح ذیل می باشد:

مشکلات رایج در ماشین لباسشویی (لباس شویی)

نچرخیدن ماشین لباسشویی

به طور معمول و در صورتی که مشکل جدیدی وجود نداشته باشد، این اتفاق زمانی روی می دهد که حجم لباس های قرار گرفته درون دستگاه بالاتر و یا کم تر از حد مجاز باشد؛ برای حل این مشکل بهتر است تا در چنین شرایطی از گزینه کم بار استفاده نموده و به این طریق عملکرد دستگاه را بهبود بخشیده و مانع از وارد شدن فشار زیاد بر روی مکانیسم چرخش گردید.

در صورت پر بودن بیش از حد دستگاه، امکان پر شدن محفظه از آب وجود نداشته و به همین دلیل دستگاه نیز بنا بر دلایل ایمنی توان شروه چرخش را ندارد. در چنین شرایطی پیش از زدن دکمه استارت، کلید «Drain» را انتخاب نمایید.
چنانچه قادر به یافتن علت مشکل نیستید، پیشنهاد جدید ما این است که با مراکز معتبر در این خصوص جهت دریافت راهنمایی های لازم تماس بگیرید.

چنانچه نياز به مشاوره در خصوص مشکلات رایج در ماشین لباسشویی (تعمیرات ماشین لباسشویی) داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات ماشین لباسشویی، از تعرفه سرویس و تعمیرات ماشین لباسشویی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

پر نشدن آب درون ماشین لباسشویی

معمولا این مشکل ناشی از پر شدن بیش از حد دستگاه می باشد. در این شرایط باید ابتدا دکمه «Drain» را زده و مجددا تست نمایید. در صورت برطرف نشدن مشکل، از هر گونه دستکاری ماشین جداً خودداری کنید و حتما با مراکز معتبر تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

باز نشدن درب ماشین لباس شویی

احتمالا علت باز نشدن درب ماشین لباس شویی ناشی از به اتمام نرسیدن چرخ دستگاه باشد و دستگاه بنابر دلایل ایمنی مانع از باز شدن درب می گردد. بسیاری از ماشین های لباس شویی امروزی مجهز به مکانیسم ایمنی داخلی بوده تا چنانچه افراد به اشتباه و سهواً قصد باز کردن درب را داشته باشند این امکان برای آن ها وجود نداشته و از این طریق مانع از صدمه دیدن ماشین گردد.

اما در صورتی که با اتمام چرخه باز هم درب دستگاه باز نشد، قطعا دستگاه دارای مشکلی جدی می باشد. ابتدا بررسی نمایید که درون محفظه، آب وجود داشته یا خیر، چنانچه هنوز درون دستگاه آب وجود داشت دکمه «Drain» را فشار دهید؛ اگر آب تخلیه شد و باز هم درب باز نشد، حتما یک بار دستگاه را خاموش و  روشن نمایید. اگر بار این کار نیز درب باز نگردد، ممکن است مکانیسم باز شدن درب دچار مشکل شده باشد.

چنانچه تمامی موارد بالا را امتحان نمودید، اما درب باز نشد، توصیه اکید ما این است که اگر تخصص لازم در خصوص تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی ندارید، از هر گونه دستکاری خودداری نمایید، چون قطعا به دستگاه آسب خواهد رسید. پیشنهاد ما این است که حتما با مراکز معتبر تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

چنانچه نياز به مشاوره در خصوص مشکلات رایج در ماشین لباسشویی (تعمیرات ماشین لباسشویی) داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

کار نکردن درام (محفظه داخلی) ماشین لباس شویی

دلایل زیادی را می توان به عنوان دلیل کار نکردن درام ماشن لباس شویی برشمرد، دلایلی مثل:

  • از کار افتادن موتور یا کنترل کننده
  • آسیب دیدن تسمه
  • پوسیدگی برس ها
  • و…

بررسی دلیل وجود مشکل و رفع آن نیاز به تخصص و تجربه کافی در این خصوص است. اگر تخصص لازم در خصوص تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی ندارید، از هر گونه دستکاری خودداری نمایید، چون قطعا به دستگاه آسب خواهد رسید. پیشنهاد ما این است که حتما با مراکز معتبر تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

سر و صدا کردن ماشین لباس شویی

در بسیاری مواقع گیر کردن شی کوچکی در درام سبب می گردد با هر بار چرخیدن درام صدایی از درون آن به گوش برسد. حتما پیش از انداختن لباس ها درون دستگاه اطمینان حاصل نمایید که چیزی درون جیب ها نباشد تا بعدا در درام گیر نکند.

این صدا ممکن است ناشی از دکمه یا بخش های فلزی و سخت لباس ها نیز باشد. یکی دیگر از علت های این سر و صدا گیری کردن چیزی درون پمپ تخلیه می باشد. بهتر است که فیلتر را بررسی و آن را خارج کنید.

دلیل دیگر سر و صدای ماشین لباس شویی می تواند ناشی از فرسودگی بلبرینگ ها نیز باشد. برای اطمینان از اینکه آیا صدا از بلبرینگ ها می باشد یا خیر، با دست درام را بچرخانید، در صورتی که زمان چرخاندن درام باز هم صدا ایجاد شد نشان از این است که بلبرینگ ها دچار اشکال شده‌اند.

برای تشخیص علت سر و صدای ماشین لباس شویی پیشنهاد ما این است که حتما با مراکز معتبر تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

لرزیدن و تکان خوردن ماشین لباس شویی

یکی از اصلی ترین دلایل لرزیدن و تکان خوردن ماشین لباسشویی تراز نبودن دستگاه است. البته در ماشین های لباس شویی قدیمی‌تر بایستی وزن و لرزش گیر دستگاه نیز چک شود.

چنانچه نياز به مشاوره در خصوص مشکلات رایج در ماشین لباسشویی (تعمیرات ماشین لباسشویی) داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + سه =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.