تمیز کردن یخچال به روش اصولی

تمیز کردن یخچال به روش اصولی
تمیز کردن یخچال به روش اصولی
مطالب مرتبط

تمیز کردن یخچال معمولا بخشی از امور نظافتی و مراقبتی منزل است که انجام آن چندان باب طبع افراد نیست و همین می تواند عاملی باشد که به درستی شورت نگیرد. اما اگر تمیز کردن یخچال با روش اصولی صورت بگیرد، علاوه بر اینکه انجام را آسان می کند، می تواند در وقت شما نیز صرفه جویی نماید.

در این مقاله از مجله آموزش خدمت نت قصد داریم تا با بیان نکاتی چند در خصوص تمیز کردن یخچال به روش اصولی، این عملِ نسبتا حوصله را تا حد ممکن ساده نماییم.

تمیز کردن یخچال به روش اصولی

به طور کلی می توان مراحل تمیز کردن یخچال به شیوه اصولی را به سه بخش تقسیم نمود:

  • مرحله اول: تمیز کردن داخل یخچال
  • مرحله دوم: تمیز کردن بدنه بیرونی یخچال
  • مرحله سوم: تمیز کردن پشت یخچال (کویل و فن تهویه هوا)

با توجه به اینکه غالبا مرحله اول مرحله‌ی اصلی و به نحوی حوصله‌بر است، تمرکز اصل ما بر این مرحله هست و به بیان نکات بیشتری در خصوص این مرحله خواهیم پرداخت.

مرحله اول: تمیز کردن داخل یخچال

۱- پیش از هر کاری ابتدا کلیه‌ی مواد غذایی داخل یخچال را خارج کنید و در مکانی قرار دهید که دمای بالایی نداشته باشد. در واقع بایستی  دقت کنید محیطی که موارد غذایی داخل یخچال را در آنجا قرار می دهید دمای خیلی گرمی نداشته باشد که باعث خرابی مواد غذایی شود.

۲- تمامی بخش‌های جداشونده یخچال و فریزر را بیرون بیاورید. (قفسه‌ها، کشوها و…)

تمیز کردن یخچال به روش اصولی


۳- به وسیله‌ی یک اسفنج نرم و مایع ظرف شویی مناسب تمامی قفسه‌ها، کشو‌ها و سایر سطوح را بشویید. تاکید می‌کنیم که بعد از شستشو حتما با یک دستمال نرم آن‌ها را طور کامل خشک کنید.

دقت داشته باشید که قفسه‌های شیشه‌ای سرد را با آب گرم نشویید زیرا تغییر ناگهانی دما ناگهانی ممکن است باعث ایجاد ترک و یا حتی شکسته شدن آن‌ها شود. اما چنانچه احساس می‌کنید که نیاز است با آب گرم بشورید، حتما باید صبر کنید تا سردی آن‌ها کاهش یافته و دمای آنها به دمایی معادل دمای محیط برسد.

۴- یک اسفنج و یا پارچه را به محلول تمیز کننده نسبتا رقیق (ترکیب آب و مواد شوینده غیر اسیدی) و یا اسپری‌های تمیزکننده مخصوص آغشته کرده و دیواره‌های داخل یخچال و فریزر را با دقت تمیز کنید. سعی کنید که دیواره‌ها را از هر گونه لکه به طور کامل پاک کنید.

محلول تمیز کننده: چنانچه اسپری مخصوص ندارید، می توانید از ترکیبات زیر استفاده کنید و محلول تمیزکننده فوق العاده ای را برای تمیز کردن دیواره‌های داخل یخچال و فریزر آماده کنید.

  • ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین + ۱ لیوان آب گرم
  • ۱ پیمانه سرکه سیب + ۳ پیمانه آب گرم
تمیز کردن یخچال به روش اصولی

چنانچه با لکه‌های قدیمی و یا سخت مواجه شدید، می توانید از خمیر داندان سیفد رنگ برای برای پاک کردن آن‌ها استفاده کنید؛ به این صورت که مقداری از خمیر دندان را روی اسفنج بمالید و سپس روی لکه بکشید.

۵- حتما داخل درب‌های یخچال را به خوبی تمیز کنید. اگر یخچال شما از مدل‌هایی است که درب آن دارای فضای قفسه‌ای است و زیاد از آن استفاده می‌کنید، آن قسمت را نیز با یک محلول‌های پاک کننده کاملا تمیز کنید.

تمیز کردن یخچال به روش اصولی

۶- با استفاده از یک محلول (مخلوطی از ½ آب و ½ سرکه یا سفید کننده) واشر یخچال را به طور کامل تمیز کنید. به هیچ وجه واشر یخچال را با محلول خیس نکنید، زیرا این کار باعث می‌شود تا چسبندگی واشر خراب شود. پس از تمیز کردن واشر آن را کاملا خشک کنید و در صورت امکان با روغن درخت چای، روغن زیتون یا لوسیون بدن آن را جلا دهید، این کار باعث می‌شود تا حالت انعطاف پذیری واشر یخچال کاملا حفظ شود.

تمیز کردن یخچال به روش اصولی
تمیز کردن یخچال به روش اصولی


۷- مواد غذایی را داخل یخچال بگذارید.  نکته قابل توجه این است که پیش از قرار دادن مواد غذایی، تا جایی که امکان دارد، حتما با یک دستمال تمیز مواد غذایی (ظروف حاوی مواد) را از ذرات غذایی و یا آلودگی احتمالی محیط پاک کنید.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

مرحله دوم: تمیز کردن بدنه بیرونی یخچال

تمام سطوح بیرونی یخچال و فریزر، از جمله جلو، پشت، اطراف و بالا را به طور کامل تمیز کنید. در این مرحله پشت یخچال را تمیز نکنید، زیرا پشت یخچال مرحله‌ی آخر است.

این مرحله نیاز به توضیحات خاصی ندارد. زیرا مشابه تمیز نمودن کابیت‌ها می‌باشد.

تمیز کردن یخچال به روش اصولی

چنانچه در خصوص تمیز کردن یخچال و یا سرویس و تعمیرات یخچال و فریزر نياز به مشاوره داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مرحله سوم: تمیز کردن پشت یخچال (کویل و فن تهویه هوا)

تمیز کردن یخچال به روش اصولی

در بسیاری مواقع گرد و غبار، مو و جرم باعث می‌شود تا کویل‌های یخچال پوشیده شوند و مانع از خارج شدنِ اصولی گرما شود؛ همین امر عاملی خواهد بود تا کمپرسور یخچال و فریزر برای خنک کردن یخچال تحت فشار قرار بگیرد.

روال معمول بر این است که برای حفظ شرایط مطلوب کارکرد کمپرسور، هر 6 ماه یکبار خنک کننده یخچال و فریزر باید تمیز شود.

برای انجام این کار، مراحل زیر را انجام دهید:

1- اطمینان حاصل نمایید که سیم یخچال و فریزر را از برق کشیده باشید.

2- مقداری یخچال را جلو بکشید؛ تا حدی که به راحتی به پشت آن دسترسی و تسلط داشته باشید.

3- با وسیله‌ یک برس نرم و به آرامی گرد و غبار و مو و آشغال احتمالی دیگر را از روی خنک کننده (کویل) پاک کنید. در این مرحله بایستی بسیار مراقب باشید که مبادا به آن‌ آسیبی وارد کنید.

تمیز کردن یخچال به روش اصولی

 
4- با استفاده از یک پارچه مرطوب (مراقب باشید که خیس نباشد) گرد و غبار موجود بر روی فن تهویه کاملا تمیز کنید.

5- پشت فن و کویل و تمامی قسمت‌های خنک کننده یخچال را با پارچه تمیز کنید و مواظب باشید هیچ قسمتی خیس یا نمدار نماند.

6- حال می‌توانید یخچال و فریزر را به سر جای خود برگردانید و سپس سیم آن را مجدد به برق متصل کنید.

چنانچه در خصوص تمیز کردن یخچال و یا سرویس و تعمیرات یخچال و فریزر نياز به مشاوره داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.