راه کارهای بهینه سازی مصرف برق کولر آبی

1374352634
1374352634
مطالب مرتبط

کولر های آبی با توجه به مکانیسم خنک سازی آن ها (که بر اساس تبخیر آب ناشی از اختلاف دمای حباب خشک و تر است) می توانند کارایی ایده آلی در اغلب مناطق ایران داشته باشند؛ البته این کارایی زمانی می‌تواند به نقطه مطلوب خود برسد که بهینه سازی مصرف برق کولر آبی را نیز در استفاده از این سیستم سرمایشی مورد توجه قرار داد.

هرچند در برخی از استان ها نظیر استان های حاشیه دریای خزر استفاده از کولرهای آبی به دلیل رطوبت نسبی بالای هوا مناسب نمی باشند، اما طبق آمارها بالغ بر 65 درصد مردم ایران از کولرهای آبی برای خنک سازی استفاده می کنند.

مزایا استفاده از کولرهای آبی

  • قیمت پایین و هزینه های عملکرد مقرون به صرفه
  • مکانیسم آسان و سهولت در نصب و تعمیرات
  • بازدهی ایده آل در شرایط اقلیمی گرم و خشک
  • و مصرف انرژی برق پایین تر نسبت به کولرهای گازی دانست.

مصرف برق کولر آبی

کولرهای آبی در مقایسه با کولرهای گازی معمولی مصرف برق به مراتب پایین تری دارند. طبق جداول ارائه شده در این باره، مصرف برق کولرهای آبی حدود یک چهارم یا حتی در برخی از موارد یک پنجم کولرهای گازی معمولی می باشد.

راه کارهای بهینه سازی مصرف برق کولر آبی

راه کارهای بهینه سازی مصرف برق کولر آبی

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص بهینه سازی مصرف برق کولر آبی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

با استفاده از راه کارها و تدابیر ساده ای می توان میزان کارایی و راندمان کولرهای ابی را تا حد قابل قبولی ارتقا بخشید.

برخی از این راه کارها به شرح زیر می باشند:

انتخاب کولر متناسب با اقلیم جغرافیایی

انتخاب کولر آبی با ظرفیت برودتی یا هوادهی متناسب

استفاده از حداقل طول کانال کشی

در صورت استفاده از کانال کشی لازم است حداقل طول کانال کشی برای کولر ابی در نظر گرفته شود. چرا که فشار جریان هوای خروجی از کولر در طول کانال افت پیدا می کند و سبب کاهش عملکرد و در نتیجه افزایش مصرف برق می گردد.

استفاده از واسط تبخیری مناسب

مکانیسم تبخیر کولرهای آبی در طول واسط تبخیری صورت می گیرد. بنابراین لازم است در مورد این واسط ها اندکی دقت به خرج داده شود. نوع واسط ها در مرحله اول می تواند بسیار مهم باشد. واسط تبخیری پوشالی دارای مصرف بالا در عین راندمان پایین هستند. لذا لازم است در صورت امکان از واسط تبخیری سلوزی استفاده گردد.

نکته : پوشال ها و پدها باید به صورت دوره ای نظافت و تعویض شوند. البته نظافت پدهای سلولزی به مراتب آسان تر و تعویض آن ها هر چند سال یک بار (3 الی 5 سال) است.

عدم استفاده هم زمان از چندین وسیله گرماز

استفاده از کولر به صورت زمان بندی درست

نصب کولر در محل مناسب

نکته دیگر که باید در خصوص بهینه سازی مصرف برق کولر آبی باید مورد توجه قرار گیرد این است که باید در معرض جریان هوا نصب گردد. پس نصب آن در مکان هایی که بیشترین میزان جریان هوا در آن ممکن است می تواند در افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی موثر باشد.

استفاده از سایه بان مناسب

برای کاهش مصرف برق و بازدهی بالاتر باید از سایه بان مناسب بهره برد.

توجه به برچسب انرژی کولر

استفاده ازسیستم های هوشمند کنترل دما

قابلیت زمان بندی و برنامه دهی (Programming) در این سیستم ها، قابلیت کنترل از راه دور به وسیله ریموت کنترل و حتی گوشی های هوشمند و همچنین قابلیت تنظیم درجه حرارت به صورت هوشمند (Smart) از طریق تشخیص دمای محیط و دمای رفاه از مزایای این سیستم هاست.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص بهینه سازی مصرف برق کولر آبی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 5 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.