تفاوت کولر آبی پوشالی با سلولزی

تفاوت کولر آبی پوشالی با سلولزی در خدمت نت
تفاوت کولر آبی پوشالی با سلولزی در خدمت نت
مطالب مرتبط

تفاوت کولر آبی پوشالی با سلولزی ، مسئله‌ای است که شاید چندین سال است که توسط برخی از استفاده کنندگان کولرهای آبی بیشتر مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد. زمانی که از تفاوت کولر آبی پوشالی با سلولزی سخن به میان می‌آید، بسیاری از دارندگان کولرهای آبی یا اصلاً نام کولرهای آبی سلولزی را نشنیده‌اند و این تصور را دارند که این نوع از کولر آبی، حتماً مدلی پیشرفته تر و با امکانات بیشتر است، و یا اینکه اطلاعات دقیقی ندارند و چیزی در خصوص تفاوت میان آن با کولر آبی پوشالی (کولر آبی معمولی) نمی‌دانند.

بر این اساس ما برای اینکه بتوانیم به درستی تفاوت کولر آبی پوشالی با سلولزی را تشریح نماییم، نیاز است تا ابتدا تعریف دقیقی از کولر آبی پوشالی و کولر آبی سلولزی ارائه کنیم.

ما در مجموعه خدمت نت، در مقالات متعددی در خصوص کولر آبی مطالبی را منتشر نموده‌ایم که شما همراهان عزیز می‌توانید با جستجو در سایت این مجموعه، به این مجموعه مقالات دسترسی داشته باشید.

برخی از مهمترین مقالات مجموعه خدمت نت در خصوص کولر آبی را میتوانید در لینک های زیر مشاهده نمایید:

  • کولر آبی خود را چگونه در تابستان سرویس کنیم
  • راه کارهای بهینه سازی مصرف برق کولر آبی
  • نکات ضروری در خصوص نگهداری و راه اندازی کولرهای آبی
  • نگهداری و سرویس کولر آبی
  • دلیل سر و صدای کولر آبی
  • علت بوی بد کولر آبی
  • علت باد گرم کولر آبی

کولر آبی پوشالی

به نظر می آید اینکه بخواهیم تعریفی مفصل از کولرهای آبی ارائه کنیم، امری غیر لازم و غیرضروری است؛ زیرا به جرئت می‌توان گفت که تمامی شما عزیزان، با کولر آبی و به خصوص کولر آبی پوشالی آشنا هستید. اما به خاطر ورود به مقوله تفاوت میان کولر آبی پوشالی با سلولزی، نیاز است تا توضیح مختصری را در خصوص کولر آبی معمولی (کولر آب پوشالی) ارائه کنیم.

کولر آبی پوشالی، دستگاهی سرمایشی است که به وسیله تبخیر، هوای خنک تولید می‌کند و در این فرایند تولید هوای خنک، وجود پدهای پوشالی (پنجره‌های اطراف کولر که پوشال بر روی آن‌ها قرار دارد) بسیار حائز اهمیت است. به این صورت که آب درون کولر از طریق پمپ پمپاژ شده و به وسیله سه راهی تقسیم آب، بر روی پوشال‌ها در 3 طرف کولر ریخته و باعث خیس شدن پوشال‌ها و نهایتاً تبخیر آب می‌شود. این تبخیر آب با چرخش پروانه کولر، به هوای خنک تبدیل و به فضای محیط منتقل می‌شود.

معمولاً برای استفاده حداکثری از کارایی کولر آبی پوشالی، نیاز است پوشال‌ها هر ساله تعویض شوند. بافت پدهای پوشالی عمدتاً می‌بایست از چوب‌های درختان سپیدار، صنوبر و یا درختان تیره بید باشد. چوب این درختان با رنده‌های مخصوصی به صورت رشته‌ای و در ابعاد مختلف برش خورده و بر اساس مدل و ظرفیت کولر، بسته بندی و آماده می‌شوند.

تفاوت کولر آبی پوشالی با سلولزی در مجموعه خدمت نت

کولر آبی سلولزی

اگر بخواهیم در تعریفی ساده کولر آبی سلولزی را معرفی نماییم، می‌توان گفت که کولر آبی سلولزی، کولری آبی است با همان امکانات کولر آبی پوشالی، فقط با این تفاوت که در آن به جای پدهای پوشالی، از پدهای سلولزی استفاده می‌شود. پدهای سلولزی ورقه‌های نازکی از سلولز هستند که به صورتی کاملاً یکنواخت از ورقه‌های موج دار تشکیل شده‌اند.

اما اگر بخواهیم تعریف دقیق تری از کولر آبی سلولزی داشته باشیم، و همچنین به روشنی تفاوت کولر آبی پوشالی با سلولزی را دریابیم، نیاز است تا به بیان مزایا و معایب هر یک از آن‌ها پرداخته شود.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست تعمیر کولر آبی از تعرفه تعمیرات کولر آبی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه تفاوت کولر آبی پوشالی با سلولزی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  28425488-021

مزایا و معایب هر یک از کولرهای آبی

ما در ادامه به بیان مهم‌ترین مزایا و معایب هر یک مدل‌های کولر آبی پوشالی و سلولزی در مقایسه با یکدیگر می‌پردازیم و قطعاً شما پس از مطالعه، به خوبی تفاوت کولر آبی پوشالی و سلولزی در خواهید شناخت.

کولر آبی پوشالی

مزایا

  • کولر‌های پوشالی ( کولرهای معمولی)، از قیمت نسبتاً پایین‌تری در مقایسه با کولرهای آبی سلولزی برخوردارند.
  • هزینه تعمیرات در کولرهای آبی پوشالی نسبت به کولرهای آبی سلولزی پایین‌تر است.

معایب

  • برای کارکرد مناسب و نیز جلوگیری از انتقال گرد و غبار به درون محیط، جلوگیری از رشد قارچ و باکتری‌ها، پوشال‌ها هر ساله می‌بایست تعویض شوند.
  • به دلیل یکنواخت نبودن سطح پوشال‌ها، آب پمپاژ شده به صورت یکنواخت روی آن‌ها ریخته نمی‌شود و همین عامل، سبب خشک ماندن قسمت‌هایی از آن و زیاد بودن آب در بخش‌های دیگر می‌شود و این تأثیر بالایی در کاهش میزان خنکی و مصرف آب دارد.
  • جذب گرد و غبار توسط پوشال‌ها بالاست و این عاملی است تا انتقال آن به محیط همراه با انتقال هوا، به راحتی صورت گیرد.

کولر آبی سلولزی

مزایا

  • پدهای کولر آبی سلولزی، بر خلاف پدهای پوشالی نیاز به تعویض سالانه ندارند، بلکه زمان مناسب برای تعویض آن‌ها 4 تا 5 سال می‌باشد.
  • میزان خنکی در کولر آبی سلولزی به نسبت کولر آبی پوشالی، معمولاً 30 درصد بیشتر است.
  • بر خلاف پوشال‌ها، پدهای سلولزی نقش یک فیلتر هوا را به خوبی ایفا می‌کنند و به میزان بسیار بالایی از جذب و انتقال گرد و غبار به درون محیط ممانعت می‌کنند.
  • پدهای سلولزی نسبت به پدهای پوشالی از استحکام بالای بدنه برخوردارند و همین بالا بودن استحکام بالای بدنه که خود مزیتی ارشمند است، باعث گردیده تا صدای کمتری نیز داشته باشند.
  • به دلیل استحکام بالای بدنه پدهای سلولزی، بر خلاف پدهای پوشالی، تغییر شکل در آن‌ها به ندرت اتفاق می افتد، مگر ضربه ای به آنها وارد گردد.
  • برخلاف پدهای پوشالی، در پدهای سلولزی، به دلیل ساختار یکنواخت، پمپاژ آب به صورت یکدست بر روی تمامی بخش‌های آن پخش می‌شود.
  • برخلاف پدهای پوشالی، در پدهای سلولزی، ویژگی جذب بالای آب و نیز ویژگی مویینگی باعث تبخیر یکنواخت آب در سراسر پد می‌گردد.

معایب

  • کولر آب سلولزی از لحاظ قیمت، نسبت به کولر آب پوشالی، گران‌تر است. این اختلاف قیمت، معمولاً اختلاف قیمتی 20 تا 30 درصدی است.
  • پدهای سلولزی نسبت به پدهای پوشالی گران‌تر است. اما به دلیل اینکه مدت زمان تعویض آن‌ها 4 تا 5 ساله است، می‌تواند نسبت به پوشال‌ها که می‌بایست هر ساله تعویض گردند، توجیه اقتصادی داشته باشد.
  • پد‌های سلولزی بر خلاف پدهای پوشالی که به راحتی در دسترس مصرف کننده هستند، به راحتی در همه جا یافت نمی‌شود.

کلام پایانی : این مقایسه‌ای که در اینجا میان کولرهای آبی پوشالی و سلولزی صورت گرفت، صرفاً ارائه‌ی مقایسه‌ای میان کولرهای آبی بود، و نه مقایسه‌ای میان کولرهای آبی و گازی.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه تفاوت کولر آبی پوشالی با سلولزی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  28425488-021

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.