آشنایی با ۵ نوع از مهم ترین تجهیزات آتش نشانی

آشنایی با ۵ نوع از مهم ترین تجهیزات آتش نشانی
آشنایی با ۵ نوع از مهم ترین تجهیزات آتش نشانی
مطالب مرتبط

تجهیزات آتش نشانی طیف وسیعی از ابزارآلاتی را شامل می شوند که به کمک آن ها می توانیم در مواقع آتش سوزی، آتش را مهار کنیم. البته هر کدام از این ابزارآلات به نوع خود نقش های متفاوتی در خاموش نمودن آتش بر عهده دارند، در یک تعریف جامع و کامل خواهیم داشت: به مجموعه اعلامی که با استفاده از ابزارآلات خاص، می توانیم آتش را مهار کنیم، اطفاء حریق گفته می شود. لطفا در ادامه با خدمت نت همراه باشید تا شما را با برخی از مهم ترین تجهیزات آتش نشانی آشنا سازیم.

معرفی برخی از مهم ترین تجهیزات آتش نشانی :

۱ – کپسول های آتش نشانی

یکی از متداول ترین تجهیزات آتش نشانی، استفاده از کپسول های آتش نشانی است که به شکل استوانه ای قرمز رنگ و ته گرد ساخته شده اند. این تجهیز دارای تنوع بسیار زیادی از نظر حجم و وزن می باشد که می توانید متناسب با نوع فعالیت خود، یکی از این موارد را انتخاب کنید. ماده خفه کننده آتش در این تجهیز در دو نوع کف و پودر موجود است. کپسول های آتش نشانی از بدنه ای فلزی و بسیار بادوام ساخته شده اند، در هنگام خرید کپسول آتش نشانی به نکاتی مانند روش استفاده، نام کارخانه و … توجه داشته باشید که حتما باید بر روی محصول درج شده باشد.

کپسول های آتش نشانی


۲- خاموش کننده های محتوی آب

این نوع از تجهیزات آتش نشانی دارای سه نوع: سودا اسید، آب و هوا و گاز می باشند که هرکدام از آن ها نحوه کارکرد خاص خود را دارند. سودا اسید ها که دیگر قابل استفاده نیستند و از قدیمی ترین خاموش کننده ها نیز به شمار می روند. خاموش کننده های آب و هوا نیز از آب و هوای تحت فشار تشکیل یافته و کاملا تحت کنترل است. خاموش کننده های آب گاز نیز دارای سیلندری می باشند که ۳/۲ حجم آن از آب پر و برای تامین فشار مورد نظر برای تخلیه گاز کربن دی اکسید که در محفظه ی دیگری است استفاده می ­شود

خاموش کننده های محتوی آب


۳ – خاموش کننده های پودری

یکی از مشابه ترین خاموش کننده ها به خاموش کننده آب و هوا است که تنها در سایزبندی با هم تفاوت دارند. این نوع از خاموش کننده ها از پودر و هوا و یا پودر و گاز تشکیل شده اند.

خاموش کننده های پودری


۴ – خاموش کننده های دی اکسید کربن

این مدل از خاموش کننده ها دارای محفظه ای بسیار سنگین و از جنس فولاد دارند که به همین دلیل استفاده از سایز های کوچک آن ها مرسوم تر است و در صورت نیاز به سایز های بزرگتر، آن ها را به صورت چرخ دار می سازند.

خاموش کننده های دی اکسید کربن


۵ – خاموش کننده های مواد هالوژنه

این خاموش کننده ها به دلیل آسیب به لایه ازون و محیط زیست از رده خارج شده است.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − نه =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.