چگونه اسپلیت معمولی را به اینورتر تبدیل کنیم؟

چگونه اسپلیت معمولی را به اینورتر تبدیل کنیم در خدمت نت
چگونه اسپلیت معمولی را به اینورتر تبدیل کنیم در خدمت نت
مطالب مرتبط

به دلیل وجود برخی از ویژگی ها در اسپلیت های اینورتر در قیاس با نمونه های معمولی و غیر اینورتر و نیز کاهش مصرف انرژی، این تصور برای بسیاری وجود دارد که می توان نسبت به تبدیل اسپلیت معمولی به اینورتر اقدام نمود. به بیانی، یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران و مشتریان مجموعه خدمت نت با کارشناسان این مجموعه در میان می گذارند، این پرسش است که چگونه می توانند اسپلیت معمولی خود را به اسپلیت اینورتر تبدیل کنند.

دلیل طرح چنین پرسشی را می توان در تصور اشتباهی که برخی افراد در خصوص ماهیت اینورتر دارند دانست. برخی ها ها ممکن است این تصور را داشته باشند که با نصب یک قطعه بر روی اسپلیت معمولی خود، می توانند آن را به یک اسپلیت اینورتر تبدیل نمایند. البته وجود چنین تصوراتی، ناشی از این مسئله است که با برخی تغییرات می توان نسبت به تغییر اسپلیت معمولی به اسپلیت اینورتر اقدام نمود، اما چنین تغییری مسائل متعددی را به همراه خواهد داشت که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص اینکه چگونه اسپلیت معمولی را به اینورتر تبدیل نمایید، مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم. این مقاله با بهره گیری از دانش و تجربه بالغ بر 800 تعمیرکار فنی و تکنسین گرد آوری شده که در واقع هر یک از آن ها حداقل دارای 10 سال سابقه و تجربه در این زمینه هستند.

اما پیش از آنکه بخواهیم به بیان مطالبی در خصوص تغییر اسپلیت معمولی به اسپلیت اینورتر بپردازیم، نیاز است تا مقداری به توضیح در رابطه با ماهیت اصلی و نحوه کارکرد اسپلیت های اینورتر و معمولی بپردازیم، با ما همراه باشید.

تفاوت کانورتر (converter) اینورتر (Inverter)

اینورتر در واقع یک تبدیل کننده به منظور تبدیل جریان مستقیم به متناوب است که نحوه کارکرد آن نیز به این گونه است که با تبدیل جریان متناوب به جریان مستقیم باعث می گردد تا جریان به فرکانس های گوناگونی تبدیل گردد.

کلیه قطعات اسپلیت های معمولی به منظور عملکرد، به جریانِ متناوب (AC) نیاز خواهند داشت.

این در حالی است که عملکرد کانورتر مخالف اینورتر است.یعنی اینکه جریان متناوب به جریان مستقیم تبدیل می گردد و وظیفه ی ایجاد چنین تغییری در جریان، بر عهده پل دیودها می باشد.

برخلاف اسپلیت های معمولی که قطعات آن برای عملکرد خود به جریانِ متناوب نیاز دارند، قطعاتِ اسپلیت های اینورتر برای عملکرد خود، به جریان مستقیم (DC) نیاز خواهند داشت.

شما هم اکنون میتوانید با ثبت درخواست تعمیرات اسپلیت از هزینه سرویس و تعمیر اسپلیت آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص اسپلیت معمولی و یا اسپلیت اینورتر دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  28425488-021

چگونه اسپلیت معمولی را به اینورتر تبدیل کنیم در مجموعه خدمت نت

آشنایی با اسپلیت اینورتر

هنگامی که قصد خرید یک اسپلیت را دارید، بدون تردید بهترین انتخاب، انتخاب اسپلیت اینورتر می باشد. از این رو نیاز است تا به منظور اتخاذ یک انتخاب و خرید مناسب، قبل از هر چیزی به طور کامل تفاوت های میان کولرگازی معمولی و کولرگازی اینورتر و غیر اینورتر را تشخیص دهید و نیز به خوبی با نحوه کارکرد، مزایا و نیز معایب کولرگازی های اینورتر آشنا شوید.

یک تفاوت اساسی میان اسپلیت های معمولی و اینورتر وجود دارد که در واقع تفاوت فاحش میان این دو مدل می باشد و آن این است که به طور کلی اسپلیت های معمولی و اینورتر از لحاظ عملکرد موتور با هم تفاوت دارند.

در کولرگازی اینورتر موتور با دور متغیر کار می کند، این در حالی است که اسپلیت های غیراینورتر یا معمولی تنها با یک سرعت ثابتِ عملکردِ کمپرسور کار می کنند. در واقع فعالیت کمپرسور پس از اینکه دمایی مطلوب (دمای مورد نظر) برای کولرگازی تعیین گردد، شروع به کار می کند و تا رسیدن به دمای تعیین شده، ظرفیت به صورت حداکثری مورد استفاده قرار خواهد گفت. پس از آن کمپرسور عملکردی اتوماتیک وار خواهد داشت و با توجه به این که امکان استفاده از درصدی از توان خود را داشته باشد، خاموش نخواهد شد و همان طور عملکرد خود را با دور یا سرعت کم ادامه خواهد داد.

اما عملکرد کمپرسور در کولرهای گازی معمولی مقداری متفاوت از کولرهای گازی اینورتر است. به این صورت که پس از آغاز عملکردِ خود و نیز استارت کمپرسور، برای رسیدن به دمایی مطلوب از تمام ظرفیت خود استفاده می کند و پس از اینکه به دمای مطلوب برسد، کمپرسور خاموش می شود و دیگر عملکرد آن متوقف خواهد شد.

بر اساسِ نوع عملکردی که اسپلیت اینورتر دارد، در قیاس با نمونه های معمولی یا غیراینورتر، در زمان استفاده انرژی کمتری نیاز دارد و از این رو کمک شایانی به کاهش مصرف انرژی می نماید و باعث می گردد تا میزان مصرف برق به حداقل میزان ممکن برسد.

یک تصور اشتباه

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، متاسفانه خیلی از افراد بر این باور هستند که اینورتر وسیله یا قطعه ای است که در صورت نصب آن بر روی اسپلیت های معمولی یا غیر اینورتر، عملکرد آن به طور کامل تغییر پیدا می کند. این در حالی است که چنین تصوری کاملا خطا می باشد، زیرا اینورتر در واقع یک سیستم و فناوری جدید است که در کولرگازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و خود متشکل از  قطعات سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی می باشد که ساخت آن ها با هدف اجرای فرآیند سرمایش و گرمایش در اسپلیت به شیوه ای متفاوت می باشد.

از این رو امکان تغییر یک اسپلیت معمولی به اینورتر از طریق نصب یک قطعه وجود نخواهد داشت. اما در صورت تمایل به این کار نیاز است تا برخی از  اجزا که شامل موارد زیر می باشند را به صورت اختصاصی طراحی کرده و بر روی اسپلیت معمولی نصب نمایند:

  • کمپرسور کولر
  • داشتن درایور اینورتر جدید برای هر یک از کنترلر موتورها و مادربرد یا برد کنترلی اصلی که دارای مشخصه ی برقراری تعامل با درایوها هستند
  • شیرهای الکترونیکی
  • شیرهای سلنویدی
  • فن و بقیه قطعات مرتبط

نکته مهم : نکته ای که لازم است به عنوان نکته پایانی به آن اشاره داشته باشیم این است که البته با فراهم نمودن این شرایط باز هیچ تضمینی وجود ندارد که اسپلیت شما کارکرد مطلوبی از خود نشان دهد و حتی این امکان نیز وجود دارد که اصلا کار نکند.

از این رو و با توجه به اینکه چنین ایجاد تغییری در اسپلیت های معمولی توجیه اقتصادی ندارد، کارشناسان توصیه می کنند که بهتر است از ابتدا نسبت به انتخاب و خرید یک کولرگازی کم مصرف اقدام گردد.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص اسپلیت معمولی و یا اسپلیت اینورتر دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  28425488-021

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.