علت خنک نکردن داکت اسپلیت

خنک نکردن داکت اسپلیت
خنک نکردن داکت اسپلیت
مطالب مرتبط

علت خنک نکردن داکت اسپلیت ، در کنار سایر مسائلی که ممکن است برای دارندگان این دستگاه ها همیشه مورد سؤال باشد، یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران آن‌هاست.

خیلی مواقع پیش می‌آید که با وجود اینکه ظاهراً هیچ مشکلی در داکت اسپلیت ها وجود ندارد، زمانی که روشن می‌شوند، متوجه می‌شویم که باد خنک تولید نمی‌شود و در واقع داکت اسپلیت شبیه به یک پنکه عمل می‌کند و حتی در مواقعی نیز باد گرم تولید می‌کند در چنین مواقعی، یعنی در مواقعی که داکت اسپلیت باد خنک تولید نمی‌کند، دلایل متعددی می‌تواند نقش داشته باشد که در ادامه این مقاله سعی خواهیم کرد تا حد ممکن و به صورت خیلی ساده، مهم‌ترین دلایل خنک نکردن داکت اسپلیت را با شما در میان بگذاریم.

یادآوری این نکته ضروری است که در این مقاله، برند یا مارک خاصی از داکت اسپلیت مورد توجه نمی‌باشد، بلکه این دلایلی که به عنوان مهم‌ترین دلایل خنک نکردن داکت اسپلیت در ادامه به آن‌ها پرداخته می‌شود، در تمامی برندها مشابه است. حال این داکت اسپلیت می‌خواهد، داکت اسپلیت ال جی، داکت اسپلیت سامسونگ، داکت اسپلیت مدیا، داکت اسپلیت گودمن، داکت اسپلیت میتسوبیشی، داکت اسپلیت دایکین و یا هر برند دیگری باشد.

قبل از اینکه بخواهیم به بیان دلایل خنک نکردن داکت اسپلیت بپردازیم، می‌بایست این نکته مهم را بیان کنیم که داکت اسپلیت های هر برند یا مارکی، عملکردی تقریباً شبیه به کولرهای گازی همان مارک دارند. ما در مجموعه خدمت نت، در طی سلسله مقالاتی به بررسی و بیان تمامی امکانات مهم‌ترین برندهای کولر گازی موجود در بازار ایران پرداخته‌ایم.

شما می‌توانید جهت آشنایی با عملکرد هر یک از برندهای داکت اسپلیت، به مقالاتی که در خصوص کولر گازی آن برند پیش‌تر در مجموعه خدمت نت منتشر شده است، مراجعه بفرمایید. برخی از کولرهای گازی که پیش‌تر و به طور مفصل عملکرد آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته اند و با جستجو در سایت مجموعه خدمت نت می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید، به شرح زیر است:

  • کولر گازی ال جی
  • کولر گازی جنرال
  • کولر گازی اُ جنرال
  • کولر گازی سامسونگ
  • کولر گازی پاناسونیک
  • کولر گازی مدیا
  • کولر گازی دایکین

ذکر این نکته ضروری است که این لیست تا تاریخ انتشار این مقاله می‌باشد و ممکن است با توجه به نیاز مخاطبانمان، سایر برندها را هم بررسی و معرفی نماییم. پیشنهاد می‌کنیم چنانچه برند مورد نظر شما در لیست بالا نیست، عنوان برند را در بخش جستجوی سایت مجموعه خدمت نت جستجو نمایید. قطعاً مطالب مفیدی را خواهید یافت.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر داکت اسپلیت از تعرفه خدمات داکت اسپلیت آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه خنک نکردن داکت اسپلیت دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

سرویس و تعمیر داکت اسپلیت

مهم‌ترین دلایل خنک نکردن داکت اسپلیت

مهم‌ترین دلیلی که ما این مقاله را به چنین موضوعی اختصاص داده‌ایم، این هست که برخی از مشتریان ما در خصوص علت خنک نکردن برخی از مدل های داکت اسپلیت از ما سؤالاتی پرسیده بودند. ما هم تصمیم گرفتیم تا به پاس همراهی این عزیزان، در این مقاله، مهم‌ترین دلایل خنک نکردن داکت اسپلیت را با شما در میان بگذاریم.

اما قبل از پرداختن به این دلایل، لازم است یکبار دیگر این نکته را یادآوری نماییم که، چنانچه داکت اسپلیت شما، داکت اسپلیت ال جی، داکت اسپلیت سامسونگ، داکت اسپلیت مدیا، داکت اسپلیت گودمن، داکت اسپلیت میتسوبیشی، داکت اسپلیت دایکین و یا هر برند دیگری باشد، این دلایل در اکثر برندهای داکت اسپلیت مشترک است.

ممکن است داکت اسپلیت در حالت HEAT باشد

برخی مواقع اصلی‌ترین دلیل خنک نکردن داکت اسپلیت ها این است که داکت اسپلیت در حالت heat (گرما) است. شما پس از اینکه احساس کردید که هوای تولیدی دستگاه خنک نمی‌باشد، قبل از انجام هر کاری ریموت کنترل را بررسی نمایید و مطمئن شوید که داکت اسپلیت بر روی حالت heat نباشد، بلکه بر روی حالت cool باشد. چنانچه داکت شما بر روی حالت cool قرار داشت، سپس می‌توانید به بررسی سایر دلایل که در ادامه مقاله اشاره خواهد شد بپردازید.

فیلتر داکت اسپلیت کثیف است

داکت اسپلیت ها نیز همانند کولرهای گازی، برای جلوگیری از نفوذ و ورود آلودگی به فضای محیط دارای فیلتر هوا هستند. این فیلترها به مرور زمان در اثر وجود آلودگی و گرد و غبار موجود در هوا، کثیف می‌شوند و همین کثیف شدن فیلترهای هوا، یکی از دلایلی است که می‌تواند عاملی باشد برای جلوگیری از انتشار باد خنک توسط داکت اسپلیت ها. زیرا کثیف بودن فیلترها باعث می‌شوند تا دستگاه شما عملکردی درست در تهویه هوای محیط نداشته باشند.

چنانچه پس از بررسی فیلترها متوجه شدید که آن‌ها کثیف نیستند، به نظر می‌رسد که نیاز است با یک مرکز خدمات تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی و کمک بخواهید.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه خنک نکردن داکت اسپلیت دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

گاز داکت اسپلیت تمام شده است

همان‌طور که اکثر شما مطلع هستید، برای اینکه داکت ها و کولرهای گازی عملکرد درستی در تولید هوای خنک داشته باشند، می‌بایستی دارای گاز باشند. معمولاً داکت اسپلیت ها همانند بسیاری دیگر از سیستم های تهویه مطبوع، می‌بایست به صورت سالانه سرویس گردند و یکی از این سرویس ها، پر کردن گاز آن‌هاست. البته در برخی مواقع حتی ممکن است تا چند سال نیاز به پر کردن گاز نباشد. اما چنانچه گاز داکت اسپلیت کم باشد و یا به دلایلی تخلیه شده باشد، نیاز است که حتماً پر شود.

برای پر کردن گاز دستگاه خود، نیاز است تا با مراکز معتبر و یا افراد متخصص در این حوزه تماس بگیرید. این نکته را مورد عنایت قرار دهید که سعی کنید از گازهایی استفاده کنید که برای محیط زیست خطر کمتری دارند.

ما در مجموعه خدمت نت، پیش‌تر و در ۲ مقاله تحت عناوین ” کولرگازی چه زمانی باید شارژ شود؟ “ و ” هزینه شارژ کولر گازی “ به طور مفصل در خصوص شارژ داکت اسپلیت ها و کولر گازی مطالبی را بیان کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم که حتماً این مقالات را مطالعه بفرمایید.

بُرد داکت اسپلیت دارای مشکل است

خیلی مواقع که داکت اسپلیت ها از کار میفتند و یا اینکه عملکرد درستی در تولید و انتشار هوای ندارند، به دلیل مشکلی است که در برُد دستگاه به وجود می‌آید. بُرد داکت اسپلیت مهم‌ترین قطعه دستگاه محسوب می‌شود و چنانچه مشکلی در آن به وجود بیاید، داکت را با مشکلاتی مواجه می‌کند و یک نمونه آن خنک نکردن است. در واقع تمامی دستوراتی که ما به داکت اسپلیت ها می‌دهیم، از طریق بُرد انجام می‌شود.

ما در مجموعه خدمت نت، پیش‌تر و در مقاله ای تحت عنوان ” هزینه تعمیر بُرد کولر گازی “ به طور مفصل در خصوص عمده دلایل خراب شدن بُرد و اینکه هزینه تعمیر بُرد کولر گازی و داکت اسپلیت ها چگونه برآورد می‌شود، مطالبی را بیان کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم که حتماً این مقاله را مطالعه بفرمایید.

در صورت ایجاد مشکل در بُرد حتماً می‌بایست از مراکز معتبر و یا افراد متخصص راهنمایی و کمک بخواهید. چون ممکن است افرادی که دارای تخصص نیستند باعث ایجاد آسیب های بیشتری در بُرد دستگاه شما شوند.

o012447

کمپرسور داکت اسپلیت دچار مشکل شده است

ما پیش‌تر در مقاله ای تحت عنوان ” عملکرد کولر گازی “ به بیان نقش و اهمیت کمپرسور کولرهای گازی و داکت اسپلیت ها پرداخته‌ایم. در این مقاله اشاره کردیم که بدون شک، کمپرسور مهم‌ترین بخش از هر سیستم تهویه‌ای است. وظیفه کمپرسور این است که گاز کم فشار را به داخل بکشد و فشار آن را افزایش دهد و سپس به کندانسور ارسال کند. در هنگام افزایش فشار، دمای گاز فشرده شده افزایش می‌یابد. زمانی که این گاز می‌خواهد از داخل کمپرسور خارج شود، با عبور از یک سیستم خنک‌کننده دمای گاز کاهش می‌باید.

چنانچه به هر نحوی در کمپرسور داکت اسپلیت مشکل ایجاد شود، عملکرد خنک سازی با اختلال و مشکل روبرو خواهد شد. در صورتی که داکت اسپلیت باد گرم تولید کرد، تنها کاری که شما می‌بایست انجام دهید، این است که داکت اسپلیت را سریعاً خاموش کنید و حتماً جهت بررسی و تعمیر ، با مراکز معتبر و یا افراد متخصص تماس بگیرید.

از آنجایی که کمپرسور یکی از قطعات گران قیمت داکت اسپلیت است، مراقب باشید حتماً از مراکز معتبر یا افراد متخصص کمک بخواهید، زیرا در صورت اشتباه توسط سرویس‌کار، ممکن است هزینه بالایی را متحمل شوید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر داکت اسپلیت از تعرفه خدمات داکت اسپلیت آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه خنک نکردن داکت اسپلیت دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

لوله های اتصال یونیت ها مسدود شده است

یونیت های خارجی و داخلی، قسمت های اصلی داکت اسپلیت هستند. در داکت اسپلیت ها، همانند کولرهای گازی، لوله هایی مسی وجود دارد که یونیت خارجی (کندانسور) و یونیت داخلی (پنل) را به یکدیگر متصل می‌کند. چنانچه در مسیر این لوله ها به هر نحوی انسدادی صورت بگیرد، تهویه هوا با اختلال مواجه می‌شود و به طبع باعث گردم شدن هوای تولید شده از داکت اسپلیت می‌گردد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم جهت آشنایی بیشتر با لوله های اتصال یونیت ها، به مقاله ای که پیش‌تر تحت عنوان ” هزینه شارژ کولر گازی “ در سایت خدمت نت منتشر نموده‌ایم مراجعه بفرمایید.

فن یا موتور فن دچار مشکل شده است

زمانی که داکت اسپلیت هوای خنک را تولید می‌کند، این هوا توسط فن به فضای محیط پرتاب می‌گردد تا محیط را خنک کند. چنانچه فن یا موتور فن داکت اسپلیت دچار مشکل شود، قطعاً عملکرد پرتاب باد تولید شده با اختلال مواجه می‌شود و طبیعتاً باد خنکی هم در کار نخواهد بود. البته این نکته را باید اشاره کنیم که اگر موتور فن با مشکل ایجاد شود، حتی باد گرم هم پرتاب نمی‌شود.

اما برخی مواقع پیش می‌آید که به دلیل مشکلاتی در خود فن، مثل تاب برداشتن پره ها یا درگیری‌ها احتمالی، میزان باد خنکی که به داخل محیط منتقل می‌شود، به حدی پایین است که احساس می‌گردد یا باد داکت اسپلیت گرم است و یا اینکه دستگاه اصلاً کار نمی‌کند.

در صورت مشاهده چنین شرایطی، حتماً با مراکز معتبر یا افراد متخصص تماس بگیرد و از آن‌ها راهنمایی یا کمک بخواهید.

مشکل از محل نصب یونیت خارجی (کندانسور) است

خیلی مواقع وقتی تمامی دلایل احتمالی خنک نکردن داکت اسپلیت را مورد بررسی قرار می‌دهیم، متوجه می‌شویم که هیچ گونه مشکلی که تا به حال به آن‌ها پرداخته شد، وجود ندارد. اینجاست که می‌بایست به سراغ محلی که یونیت خارجی (کندانسور) داکت اسپلیت در آن نصب شده است بروید.

عمدتاً ۲ عامل در محل نصب یونیت خارجی می‌تواند دلیل اصلی خنک نکردن یا گرم بودن باد داکت اسپلیت باشد:

۱- محلی که یونیت خارجی (کندانسور) در آنجا نصب شده است، مناسب نمی‌باشد. مناسب از این نظر که ممکن است در معرض تابش مستقیم نور خورشید باشد.

۲- این احتمال وجود دارد که فراموش کرده باشید کاوری (پوشش) که قبلاً بر روی یونیت خارجی (کندانسور) کشیده‌اید را بردارید.

ما پیش‌تر در خصوص مکان مناسب و نیز نکات ضروری در هنگام نصب یونیت خارجی، در مقاله ای تحت عنوان ” هزینه نصب کولر گازی “ به طور مفصل مطالبی را بیان کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم جهت اطلاع از نحوه نصب اصولی یونیت خارجی داکت اسپلیت، این مقاله را مطالعه بفرمایید.

کلام تکمیلی : تمامی مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، در واقع دلایلی هستند که به عنوان مهم‌ترین دلایل خنک نکردن داکت اسپلیت به حساب می‌آیند. دلایلی که با مشاهده آن‌ها می‌بایست سریعاً مشکل را با یک متخصص در میان بگذارید. البته دلایل دیگری هم ممکن است وجود داشته باشد که دارای اهمیت کمتری هستند.

در پایان و یکبار دیگر نیاز است این نکته را یادآوری نماییم که، چنانچه داکت اسپلیت شما، از نوع داکت اسپلیت ال جی، داکت اسپلیت سامسونگ، داکت اسپلیت مدیا، داکت اسپلیت گودمن، داکت اسپلیت میتسوبیشی، داکت اسپلیت دایکین و یا هر برند دیگری باشد، اصلاً جای نگرانی نیست و این دلایلی که به تشریح آن‌ها پرداختیم، در اکثر برندهای داکت اسپلیت مشترک است.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه خنک نکردن داکت اسپلیت دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.