شناخت انواع دودکش و کلاهک دودکش

شناخت انواع دودکش و کلاهک دودکش در خدمت نت
شناخت انواع دودکش و کلاهک دودکش در خدمت نت
مطالب مرتبط

شناخت انواع دودکش و کلاهک دودکش امری بسیار حیاتی است که نیاز است عموم مردم از آن آگاه باشند. ما پیشتر در مقاله ای تحت عنوان ” مواردی بسیار مهم در استفاده از وسایل گازسوز “ به صورت مختصر به بیان نکاتی در خصوص اهمیت دودکش و نیز کلاهک دودکش پرداختیم. اما در این مقاله سعی داریم تا مقداری بیشتر در خصوص انواع دودکش و نیز کاربردها و ویژگیهای های مثبت و منفی هر یک کطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم.

شناخت انواع دودکش

دودکش کانالی عمدتا فلزی و سیمانی می باشد که به عنوان رابط دودکش بین وسایل گاز سوز و دودکش ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و محصولات احتراق را به خارج از ساختمان هدایت می کند. دودکش ها دارای انواع متعددی هستند که در یک دسته بندی کلی می توان آنها را در موارد زیر خلاصه نمود :

  • دودکش آکاردئونی
  • دودکش استیل
  • دودکش سیمانی
  • دودکش آهنی (گالوانیزه)
  • دودکش دو جداره
  • دودکش pvc

همانطور که پیشتر در مقاله ” مواردی بسیار مهم در استفاده از وسایل گازسوز “ اشاره نمودیم، معمولا با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد که لوله به مرور زمان و به دلیل عرق نمودن دچار پوسیدگی شود و این پوسیدگی منجر به سوراخ شدن لوله و در نهایت نشت منواکسید کربن گردد، بهترین نوع لوله رابط دودکش بین وسایل گاز سوز و دودکش ساختمان لوله استیل (دودکش استیل) می‌باشد، زیرا احتمال پوسیدگی در این لوله‌ها بسیار ناچیز است.

در ادامه و جهت آشنایی شما با انواع دودکش، توضیحات مختصری را در خصوص هر یک بیان خواهیم کرد.

دودکش آکاردئونی

لوله دودکش‌های آکاردئونی به جهت انعطاف پذیری بالا، مورد توجه و تقاضای عموم مردم قرار دارد. جنس این لوله‌ها از آلومینیوم است و دارای ضخامت و دوام پایینی است.

شناخت انواع دودکش و کلاهک دودکش خدمت نت

پیشتر به این موضوع اشاره کردیم که لوله‌های رابط که به صورت آکاردئونی (فنری) هستند، به دلیل نوع ساختاری که در تولید آن‌ها لحاظ گردیده است، احتمال نشت منو اکسید کربن را به محیطی که در آنجا وسایل گازسوز نصب است را بسیار زیاد می‌کند. توصیه اکید این است که به هیچ عنوان از لوله رابط دودکش آکاردئونی برای وسایل گازسوز استفاده نکنید، زیرا این نوع از دودکش فقط برای انتقال هوا مناسب می باشد.

دودکش استیل

I800X500 082936552042

این نوع از لوله‌های دودکش عموما برای نصب پکیج‌های شوفاژ مورد استفاده قرار می‌گیرند و در نوع استیل خالص و ورق آهن با روکش استیل در بازار وجود دارد. بهترین نوع این دودکش لوله دودکش استیل خالص با درزبندی جوش می‌باشد.

عمدتا برای فضاهای باز یا مکان‌های که رطوبت زیاد دارند از این لوله رابط دودکش استفاده می‌شود.

چنانچه در خصوص استفاده از انواع دودکش و نیز نصب دودکش نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

دودکش سیمانی

شناخت انواع دودکش و کلاهک دودکش در سامانه خدمت نت

دودکش سیمانی دودکشی است که از مواد نسوختنی از جنس‌های سیمان یا آزبست ساخته می‌شود. اتصال لوله‌ها از نوع نر و ماده می‌باشد و قسمت پایین دودکش سیمانی باید ۳۰ سانتیمتر در داخل اتصال قرار گیرد و درزبندی شود. برخی مواقع ممکن است بخاطر اینکه درزبندی به طور کامل صورت بگیرد، نیاز باشد تا با گچ و یا ترکیب خاک و گپ محل اتصال لوله ها (محل درز) به طور کامل پوشانده شود.

دودکش آهنی (دودکش گالوانیزه)

شناخت انواع دودکش و کلاهک دودکش در خدمت نت

دودکش آهنی که از ورق گالوانیزه درست می‌شود، یکی از قدیمی ترین نوع دودکشی هایی است که از گذشته تا به حال وجود داشته و مورد استفاده قرار می گیرد، شاید بتوان گفت که این نوع از دودکش، نسبت به سایر دودکش ها بیشترین مورد استفاده را دارد.

عمدتا از این نوع رابط دودکش در مکان‌های که رطوبت کم و محصولاتی گازسوز از قبیل بخاری یا ابگرمکن که داخل ساختمان نصب می‌شود می‌توان استفاده کرد.

دودکش دو جداره

زمانی که وسایل گازسوز با محفظه احتراق بسته مورد استفاده قرار بگیرند، عمدتا از دودکش دو جداره استفاده می گردد. به بیانی ساده این نوع از دودکش‌ها در محصولات گازسوز با محفظه احتراق بسته مورد استفاده قرار می گیرند . از لحاظ ایمنی این نوع دودکش ها در قیاس با سایر دودکش ها، در سطح بسیار بالایی قرار دارد. به بیانی این نوع دودکش دارای ایمنی بسیار بالایی است.

کارکرد این نوع از دودکش به این صورت است که دود حاصل از احتراق را به وسیله لوله سایز 6 به بیرون هدایت می‌شود و اکسیژن مورد نیاز برای احتراق را به وسیله لوله سایز 10 به داخل محفظه احتراق هدایت می‌کند. عمدتا از این لوله رابط دودکش برای پکیج یا ابگرمکن های فن دار استفاده می‌شود

شناخت انواع دودکش و کلاهک دودکش در مجموعه خدمت نت

دودکش pvc

دودکش pvc به عنوان یکی دیگر از انواع  لوله رابط دودکش، تنها برای پکیج‌های کندانس استفاده می‌شود، زیرا دمای دود حاصل از احتراق در این نوع از پکیج‌ها بسیار پایین است و گرما آسیبی به آن نمی رساند.

شناخت انواع دودکش و کلاهک دودکش در تیم خدمت نت

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات محصولات گازسوز از تعرفه خدمات مرتبط آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

کلاهک دودکش

پیشتر به عنوان یکی از موارد بسیار مهم در استفاده از وسایل گازسوز اشاره شد که استفاده از کلاهک دوکش امری مهم و بعضا ضروری است. دودکش وسیله‌ای است که در انتهایی لوله رابط دودکش نصب می‌شود و وظیفه تسهیل و افزایش مکش دودکش را بر عهده دارد.

بسیاری مواقع ممکن است با ورود برخی اشیا به درون لوله دودکش باعث مسدود شدن مسیر آن شوند. یا در برخی مواقع دیگر پرنده‌ای بر روی دهانه آن لانه کند و یا حتی ممکن است به دلیل وزش بادهای فصلی، منو اکسید به درستی از دودکش خارج نگردد و خطراتی را ایجاد نماید. از این رو و به جهت جلوگیری از اتفاق افتادن چنین مسائلی، توصیه می‌شود که در انتهای دودکش از کلاهک دودکش استفاده شود.

7278

انواع کلاهک دودکش

کلاهک دودکش دارای انواع مختلفی است که اگر بخواهیم بر اساس یک دسته بندی کلی به معرفی آنها بپردازیم، می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • الف- کلاهک دودکش H 
  • ب- کلاهک دودکش پره‌ای
  • پ- کلاهک دودکش طرح چینی
  • ت- کلاهک دودکش طرح آلمانی 
  • ث- کلاهک دودکش زانویی با زاویه بسته 
  • ج- کلاهک دودکش با پوشش نیم گرد
  • چ- کلاهک گردان

تنظیم کننده مکش

وسیله‌ای است که ما بین لوله رابط با کلاهک دودکش نصب می‌شود. و با وارد کردن مقدار هوا به آن مکش دودکش را به طور خودکار تنظیم می‌کنند.

چنانچه در خصوص استفاده از انواع دودکش و نیز نصب دودکش نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

4 Responses

  1. سلام این مطلب خوبی بود تا حدودی تونستم ازش بهره ببرم.ببخشید من در سایت شما دنبال مطالبی درمورد هواکش های صنعتی میگشتم ولی اما نتونستم پیدا کنم؟آیا قصد ندارین در مورد اینا مطالبی بزارین؟

    1. سلام دوست عزیز
      سپاسگزاریم که ما را دنبال می کنید. چشم حتما مقاله ای برای این موضوع فراهم می کنیم

  2. سلام این مطلب خوبی بود تا حدودی تونستم ازش بهره ببرم.ببخشید من در سایت شما دنبال مطالبی درمورد هواکش های صنعتی میگشتم ولی اما نتونستم پیدا کنم؟آیا قصد ندارین در مورد اینا مطالبی بزارین؟

    1. سلام دوست عزیز
      سپاسگزاریم که ما را دنبال می کنید. چشم حتما مقاله ای برای این موضوع فراهم می کنیم

Comments are closed.

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.