نکات مربوط به اجرای سقف کاذب و کناف

نکات مربوط به اجرای سقف کاذب و کناف
نکات مربوط به اجرای سقف کاذب و کناف
مطالب مرتبط

امروزه تغییر و تحویل در دکوراسیون داخلی منزل و محیط کار امری بسیار شایع و ضروری است که به واسطه آن می توان روحی تازه را در اجزای داخلی خانه دمید و محیطی کاملا جدید را برای خود و خانواده خود ساخت. البته میزان هزینه اجرای چنین طرحی در مقایسه با خرید یک خانه جدید و نقل و مکان نمودن به آن، بسیار کمتر و به صرفه تر است و به همین دلیل اکثر افراد سعی در تغییر نحوه چیدمان و یا استفاده از هنر هایی مانند اجرای سقف کاذب و کناف و… می کنند. اما در این مقاله ما قصد داریم شما را برخی از نکات بسیار مهم و ضروری اجرای سقف کاذب و کناف بپردازیم، لطفا در ادامه با خدمت نت همراه باشید. در ابتدا بهتر است خدمتتان عرض کنیم که سقف کناف خود به تنهایی نوعی از سقف های کاذب می باشد که اکثر مردم متاسفانه سقف کناف را جدای از سقف کاذب می دانند.

اجرای سقف کاذب و کناف با استفاده از بهترین مواد اولیه:

سقف کاذب شاخه ای از هنر معماری داخلی می باشد که معمولا به عنوان پوششی بسیار مناسب و شیک در زیر سقف استفاده می‌شود. این نوع از سقف ها به دلیل عبور دادن محتوای سیستم های گرمایشی و سرمایشی، تجهیزات سبک و همچنین نورپردازی از محبوبیت و قابلیت بسیار قابل قبولی دربین افراد برخوردار می باشند. ضمنا می‌ توان با استفاده از سقف کاذب، ارتفاع سقف را به شکل دلخواه درآورد و زیبایی محیط را دوچندان نمود، پس می توان تا بدین لحظه به تاثیر فوق العاده حرفه ای و کاربردی سقف کاذب و کناف پی برد. اجرای سقف کاذب و کناف امروزه به محیط های دیگری همچون مغازه ها، شرکت ها، واحد های تجاری و… وارد شده است که هرکدام از آن ها دارای طرح ها و رنگ های زیبا و منحصر به فرد خود می باشد.

اجرای سقف کناف

در چه مواردی به اجرای سقف کاذب و کناف نیازمند هستیم؟

دلایل بسیار معقول و منطقی‌ای در جهت اجرای سقف کاذب و کناف ها می تواند وجود داشته باشد اما از مهم ترین عوامل استفاده و اجرای آن می توان به وجود و تاثیر سیستم های گرمایشی و سرمایشی بر زیر سقف باشد که عملا با استفاده از سقف کاذب و کناف کاری می توان کثیفی های کار را به زیبایی هرچه تمام تر پوشاند. اما ممکن است این مورد از دلایل اجرای سقف کاذب نباشد، در حالت کلی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اگر نیاز به طراحی، اجرا و نصب سقف کاذب پی‌ وی‌ سی، چوبی و آلومینیومی داشته باشیم.
اگر نیاز به طراحی نور در سقف و بهینه‌ سازی نور محیطی داشته باشیم.
اگر نیاز به سقف کاذب برای آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی داشته باشیم.
اگر تصمیم به تغییر ارتفاع سقف داشته باشیم.
اگر قصد بهبود عایق‌ بندی صوتی و حرارتی ساختمان را داشته باشیم.
اگر به اجرای شیروانی، آرداواز، ایرانیت و مواردی از این قبیل نیاز داشته باشیم.

در تمامی موارد فوق می توان برای بهبود و زیبایی کار دست به دامان اجرای سقف کاذب و کناف شد، البته لازم به ذکر است که اجرای چنین طرحی تنها مسلتزم رعایت نکات فوق نمی باشد و در هر زمان که به تعمیر و ساخت سقف کاذب نیاز بود می‌ توان از متخصصین این حرفه کمک گرفت.

رابیتس چیست؟

در این مرحله بهتر است شما را با مفهومی بسیار کاربردی و مهم در خصوص یکی از مهم ترین محصول مورد استفاده در سقف های کاذب آشنا سازیم. رابیتس در واقع محصولی است که از کشش عرضی و پرس ورق های گالوانیزه تهیه و تولید می شود.

رابیتس چیست

کناف چیست؟

کناف امروزه از مهم ترین و پراستفاده ترین عناصر ساختمانی محسوب می شود و در واقع نسلی جدید از گچ به شمار می رود که در کلیه افعال ساختمانی می توان از آن استفاده نمود. کناف در واقع نوعی صفحه روکش دار است که از مزایای استفاده آن می توان به سرعت کار بالا،تنوع بیشتر در طراحی، امکان کار شدن سقف و دکور در ۴سانتی متر و ترکیب انواع نورهای دکوراتیو و اصلی و… اشاره نمود.

نکات مربوط به اجرای سقف کاذب و کناف

کناف بهتر است یا رابیتس:

به طور یقین می توان گفت که اگر قصد بازسازی منزل و محیط کار خود را دارید می توانید از کناف استفاده کنید زیرا سرعت بالای کار، عدم استفاده از حوشکاری و آسیب رساندن به سرامیک، شیشه و… از مزیت های اصلی استفاده از کناف در مقایسه با رابیتس است.

تفاوت کناف و رابیتس از لحاظ تعمیرات:

در برخی از ساختمان ها و پس از گذشت مدت زمانی طولانی، معمولا لوله های عبور داده شده از سقف کاذب به مرور فرسوده شده و یا به نشتی مایعات منجر می شوند که در چنین شرایطی باید روی کار را مجددا باز نمود تا بتوان لوله ها و عوامل ایجاد نشتی را به خوبی برطرف نمود. در این صورت استفاده از سقف کاذب کناف به دلیل باز و بسته شدن راحت تر معمولا بهتر از سقف کاذب رابیتس مورد استفاده قرا خواهند گرفت. هرچند این مدت زمانی ممکن است به 15 الی 20 سال برسد!

جمع بندی:

در این مقاله به بررسی نکات مربوط به اجرای سقف کاذب و کناف پرداختیم و شما را با مفاهیمی همانند رابیتس،کناف، سقف کاذب و … آشنا ساختیم. همچنین متوجه شدیم که سقف کناف خود به تنهایی نوعی از سقف های کاذب می باشد، پس دیگر عملا نباید این دو مورد را با هم اشتباه بگیرید. چنانچه در مورد اجرای سقف کاذب و کناف، سوال و یا پرسشی دارید می توانید از مشاوران خبره خدمت نت بهره ببرید.

مطالب مرتبط

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.