کولر گازی مدیا، آموزش ریموت کنترل

کولر گازی مدیا و آموزش ریموت کنترل مدیا
کولر گازی مدیا و آموزش ریموت کنترل مدیا
مطالب مرتبط

بررسی کولر گازی مدیا، آموزش ریموت کنترل آن، موضوعاتی است که به دلیل جایگاه کولر گازی مدیا (اسپلیت مدیا) به عنوان یکی دیگر از مارک یا برندهای کولر گازی موجود در بازار ایران، قصد داریم تا در این مقاله از سلسله مقالات مربوط به معرفی کولرهای گازی به بیان مطالبی در خصوص آن‌ها بپردازیم.

ما در خصوص کولر گازی مدیا یا اسپلیت مدیا بررسی های متعددی را انجام دادیم تا بتوانیم محبوب‌ترین کولر گازی را انتخاب و به شما معرفی نماییم. اما از آنجایی که ما محبوب‌ترین ها را بر اساس تقسیم بندی سایت رسمی سازنده آن محصول اعلام می‌نماییم، در سایت رسمی سازنده کولر گازی مدیا (Midea)، لیستی تحت عنوان محصولات محبوب وجود نداشت ( تا تاریخ انتشار این مقاله ).

بر همین اساس تصمیم گرفتیم به معرفی یک مدل از کولرهای گازی مدیا بپردازیم که ظاهراً در بازار ایران موجود و نسبتاً اقبال بیشتری را به سمت خود جلب نموده است. یعنی : کولر گازی اینورتر مدیا(Midea) ، مدل میشن (Mission)

کولر گازی میدیا یا کولر گازی مدیا؟

نکته مهمی که قبل از پرداختن به این برند از کولر گازی لازم است به آن اشاره نماییم، این است که کولر گازی مدیا، همان کولر گازی میدیا است. به بیانی دیگر، هر قشری ممکن است به فراخور مصطلح شدن تلفظ فارسی Midea، آن را مدیا یا میدیا بنامد. ما در این مقاله نام عمومی آن، یعنی «مدیا» را به کار گرفته ایم.

معرفی کولر گازی اینورتر مدیا(Midea) ، مدل میشن (Mission)

کولر گازی مدیا مدل میشن، خود دارای دو نوع است :

  • اینورتر مدیا مدل میشن
  • تروپیکال مدیا مدل میشن

ما در این مقاله قصد داریم تا توضیحات خود تنها حول محور کولر گازی اینورتر مدیا مدل میشن ارائه نماییم، و کولر گازی تروپیکال مدیا مدل میشن موضوع بحث این مقاله نیست. البته لازم است این نکته را اشاره کنیم که تفاوت چندانی میان این دو مدل نیست. شاید تفاوت بارز این مدل از میشن که می‌شود به آن اشاره نمود، نوع کمپرسوری است که در آن‌ها استفاده می‌گردد.

به این صورت که غالباً در تمامی دستگاه های اینورتر مدیا مدل میشن، از کمپرسورهای روتاری استفاده می‌گردد، در صورتی که در برخی از مدل های کولر گازی تروپیکال مدیا مدل میشن، از کمپرسورهای پیستونی نیز استفاده می‌گردد.

کولر گازی اینورتر مدیا مدل میشن، در 5 ظرفیت مختلف ( 9000 ، 12000 ، 180000 ، 24000 و 30000 ) و دارای دو حالت سرمایشی و گرمایشی و با رده مصرف انرژی A تولید می‌گردند.

این کولرهای گازی، به دلیل توان بالای عملکردی در دماهای بالا، مناسب استفاده در تمامی اقلیم ها و  شرایط آب و هوایی هستند. به صورتی که قابلیت کارکرد مناسب از دمای منفی 7 درجه تا مثبت 43 درجه ( -7 درجه تا +43 درجه ) را دارا هستند.

سازندگان این مدل از کولر گازی مدیا (اسپلیت مدیا)، گارانتی های جذابی را برای محصول خود در نظر گرفته‌اند. به این صورت که گارانتی کمپرسور را به مدت 5 سال و گارانتی سایر قطعات را به مدت 30 ماه در نظر گرفته‌اند.

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، کمپرسور استفاده شده در کولرهای گازی اینورتر مدیا مدل میشن، عمدتاً از نوع روتاری می‌باشد، که این عاملی بسیار مهم در کاهش مصرف انرژی و نیز پایین بودن صدای دستگاه در یونیت خارجی (کندانسور) است. صدای بخش خارجی ( یونیت خارجی ) طبق ادعای سازنده،50 دسی بل است و این میزان صدا، صدایی نیست که باعث آزار گردد.

چنانچه در خصوص کولر گازی مدیا، آموزش ریموت کنترل کولر گازی مدیا (اسپلیت مدیا) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

برخی از امکانات کولر گازی اینورتر مدیا مدل میشن

علاوه بر ویژگی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، کولرگازی مدیا (اسپلیت مدیا) دارای ویژگی‌های دیگری نیز می‌باشد که در ادامه به بیان مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • تکنولوژی اینورتر (Inverter Technology) : این قابلیت باعث می‌شود تا حداقل 60% در مصرف برق صرفه جویی گردد. همچنین وجود چنین تکنولوژی، عامل بسیار مهمی در کاهش صدای کولر گازی خواهد بود.
  • کاهش استهلاک و صرفه جویی در انرژی : برعکس کولرهای گازی با موتور معمولی که پس از رسیدن به دمای مطلوبی که کاربر تنظیم کرده است، یکباره خاموش می‌شود، در موتورهای اینورتر قضیه متفاوت است. به این صورت که پس از رسیدن دمای محیط به دمای مطلوب، دستگاه خود را با دمای محیط سازگار کرده و خاموش نمی‌شود. همین خاموش نشدن های مکرر، اولاً باعث جلوگیری از استهلاک و افرایش طول عمر دستگاه می‌گردد و ثانیاً سبب صرفه جویی در مصرف انرژی تا حد قابل توجهی ( حدود 25 تا 30 درصد ) می‌شود.
  • نمایشگر مخفی LED : بر روی بدنه کولر گازی مدیا (اسپلیت مدیا ) نمایشگر مخفی قرار داده شده است که علاوه زیبایی خاصی که دارد، امکان نمایش میزان دما را نیز به کاربر می‌دهد.
  • فین های طلایی (Gold Fin) : بکارگیری فین های طلایی (پره های طلایی) در یونیت خارجی (کندانسور) باعث می‌شود تا مبدل حرارتی به دلیل شرایط آب و هواییِ محیطی که کندانسور در آن نصب است، از خوردگی و فرسودگی در امان بماند.
  • مجهز به سیستم Wi-Fi : کولر گازی مدیا (اسپلیت مدیا) مجهز به سیستم وای فای wi-fi می‌باشد. شما برای استفاده از این قابلیت ویژه، می‌بایست اپلیکیشن مخصوص را بر روی تلفن همراه ( تلفن های هوشمند) نصب کنید. سپس از طریق سیستم وای فای wi-fi می‌توانید زمان خاموش یا روشن شدن کولر گازی را به سادگی تنظیم نمایید و حتی قبل از رسیدن به منزل یا محل کار کولر را روشن نمایید.
  • دارای قابلیت سرمایش سریع (Turbo) : وجود این قابلیت که البته در اکثر کولرهای پیشرفته وجود دارد، باعث فعالیت حداکثری کمپرسور می‌گردد و در نتیجه فضای محیط در سریع‌ترین زمان ممکن خنک می‌گردد.
  • سیستم تنظیم دمای هوشمند : با این قابلیت می‌توانید دمای دستگاه را روی میزان مورد نظر تنظیم نمایید.
  • مجهز به سنسور (حس گر) هوشمند تشخیص افراد : این سنسور دارای این قابلیت است که تشخیص دهد آیا افراد در محیطی که کولر گازی روشن است حضور دارند یا خیر، و در صورت عدم حضور افراد در محیط، کولر گازی را خاموش می‌کند.
  • زمان‌بندی (TIMER) : یکی دیگر از قابلیت های موجود در کولرهای گازی مدیا (Midea)، وجود امکانی برای زمان‌بندی خاموش یا روشن شدن اتوماتیک دستگاه است. این قابلیت در تمامی کولرهای گازی، از قابلیت های پر کاربرد به حساب می‌آید.
  • استفاده از گاز R410A : یکی از مواردی که می‌تواند کمک شایانی به تولید هوای سرد در کمترین زمان و با بالاترین میزان ممکن داشته باشد، نوع گازی است که در کولر گازی استفاده می‌شود. همانند بسیاری از برندهای معتبر، گاز R410A نوع گاز استفاده شده در کولر گازی مدیا می‌باشد. همچنین این گاز کمترین میزان آسیب را برای محیط زیست دارد.
  • حالت هدایت باد : حالت هدایت باد که در برخی مدل ها با نام Swing نیز شناخته می‌شوند، در کولر گازی مدیا (اسپلیت مدیا) نیز وجود دارد. وجود این حالت، حاکی از وجود پره های متحرک در کولر گازی است. با فعال کردن حالت هدایت باد، پره ها به سمت بالا و پایین حرکت می‌کنند و باد تولید شده را به کل محیط هدایت می‌کنند. به Swing در اصطلاح عامیانه دمپر هم می‌گویند.
  • کم صدا : وجود تکنولوژی اینورتر و نیز بهره گیری از کمپرسور روتاری، این ویژگی را به کولر گازی مدیا (اسپلیت مدیا) داده است تا نسبت به خیلی از مدل های مشابه، صدای کمتری داشته باشد. عمدتاً صدایی که از یونیت داخلی (پنل) به گوش می‌رسد، صدای هوای تولید شده است که از درون دریچه ها به داخل محیط هدایت می‌شود.

چنانچه در خصوص کولر گازی مدیا، آموزش ریموت کنترل کولر گازی مدیا (اسپلیت مدیا) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی بوش از تعرفه تعمیرات اسپلیت مدیا آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

 آموزش ریموت کنترل کولر گازی مدیا Midea

ولر گازی مدیا، آموزش ریموت کنترل

توجه فرمایید: عموما عملکرد ریموت کنترل های کولر گاز مشابه یکدیگر هستند، البته امکان دارد به صلاحدید کمپانی تولید کننده جای دکمه های ریموت کنترل تغییر داشته باشد، اما این امر در عملکرد دستگاه تاثیری نخواهد داشت. 

همان‌طور که در تصویر ریموت کنترل کولر گازی Midea مشاهده می‌کنید، ما تمامی قسمت‌های کاربری ریموت کنترل کولر گازی Midea  را شماره‌گذاری کرده‌ایم تا شما توضیحات ما را در خصوص هر یک از این بخش‌ها به خوبی متوجه شوید.

آشنایی با ریموت کنترل کولر گازی Midea

1- SCREEN LED یا نمایشگر

این بخش در واقع نمایشگر یا صفحه نمایش ریموت کنترل کولر گازی Midea است که وضعیت کولر گازی را نشان می‌دهد و شما را از روند فعالیتی کولر گازی مطلع می‌کند.

در اطراف این صفحه نمایش و در قسمت کادر سیاه رنگ ، برخی از قابلیت‌های کولر گازی Midea نوشته شده است ( atuo  ،  sleep،  lampو… ) . زمانی که شما از طریق فشردن دکمه‌ها آن حالت را انتخاب کنید، در مقابل آن علامتی ثبت می‌گردد به این معنا که شما در حال استفاده از آن حالت هستید. در ادامه و با توضیح هر یک از دکمه‌ها شما، بیشتر متوجه توضیحات این بخش خواهید شد.

2- MODE دکمه تغییر حالت عملکرد دستگاه

این دکمه از اصلی‌ترین دکمه‌های ریموت کنترل Midea محسوب می‌شود و مشخص کننده حالت عملکرد دستگاه است. در MODE 4 حالت وجود دارد که با هر بار فشردن این دکمه، یک حالت عوض می‌شود.

هر زمانی که برای تنظیمات و نحوه عملکرد کولر گازی، دکمه MODE را فشار می‌دهیم نشانه و یا تصویری مربوط به آن حالت با توجه به مدل کولر و یا ریموت و یا صفحه نمایش پنل داخلی ظاهر می‌شود. در این نمونه از ریموت کنترل که تصویر آن را مشاهده می‌کنید، هر یک از این حالت‌ها در سمت چپ نمایشگر قابل مشاهده هستند.

این حالت‌ها شامل این موارد هستند:

  • FAN ( باد زدن ) : با انتخاب این حالت کولر در حالت فن قرار می‌گیرد. یعنی به این صورت که کندانسور یا موتور کاملاً خاموش می‌شود و فقط فن کار می‌کند. این حالت بیشتر مناسب زمان‌هایی است که نیاز به سرما یا گرما نداشته باشید و تنها قصد دارید تا جریان هوای محیط را جابه‌جا کنید. عمدتاً از این حالت در فصل بهار استفاده می‌گردد.
  • COOl ( سرد ) : این گزینه مختص فصل گرما می‌باشد و با فعال کردن آن کولر گازی هوای سرد تولید می‌کند. با فعال کردن این حالت نشانه‌ای به شکل یک دانه برف در صفحه نمایش ظاهر می‌گردد.
  • HEAT ( گرم ) : این گزینه مختص فصل سرما می‌باشد و با فعال کردن آن کولر گازی هوای گرم تولید می‌کند.
  • AUTO ( خودکار ) : با انتخاب این گزینه، کولر گازی Midea روی حالت خودکار ( اتوماتیک ) تنظیم می‌گردد و دمای کولر گازی را بنا بر دمای مورد نیاز شما تنظیم می‌کند.

این گزینه کولر شما را در حالت اتوماتیک قرار داده و با تعیین دمای کولر، همیشه دمای کولر گازی را در دمای دلخواه شما قرار می‌دهد. کاربرد این گزینه بیشتر برای مواقعی است که بیشتر مواقع شما در آن محیط حضور ندارید و شما با زدن این گزینه محیط را در دمایی یکنواخت قرار می‌دهد.

  • DRY ( خشک ) : با انتخاب این گزینه ، فرایند تهویه مطبوع و از بین بردن باکتری‌های موجود در هوا آغاز می‌گردد . این گزینه کولر شما را در حالت خشک یا رطوبت‌گیر قرار می‌دهد. یعنی این حالت در واقع رطوبت بیشتری را از هوای محیط می‌گیرد. این گزینه کاربرد مناسبی در مناطقی که دارای هوای مرطوب و شرجی هستند، دارد.

3- TEMP دکمه افزایش و کاهش دما

به وسیله‌ی این دکمه‌ها ، شما بنا به نیازتان دمای محیط را افزایش یا کاهش می‌دهید. شما برای افزایش دما از فلش بالا و برای کاهش دما از فلش پایین استفاده می‌کنید.

معمولاً توصیه می‌شود  برای جلوگیری از عرق کردن بدن و نیز سرد شدن، دما روی ۲۲ درجه تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم شود. چگونه دمای بین 22 تا 25 سانتی‌گراد دمای تعادلی بدن انسان است.

4- ON/OFF دکمه خاموش و روشن

دکمه‌های خاموش و روش کردن کولر گازی هستند. برای روش کردن از دکمه ON و برای خاموش کردن از دکمه OFF استفاده نمایید.

5- FAN دکمه انتخاب سرعت فن

با استفاده از این دکمه، شما این امکان را خواهید داشت تا سرعت فن را به دلخواه و بر اساس نیازتان در یکی از چهار حالت زیر قرار دهید:

  • حالت کم
  • حالت متوسط
  • حالت زیاد
  • حالت نامنظم ( کوهستانی )

6- SWING DIRECT دکمه هدایت باد کولر

اگر این دکمه را فشار دهید، جهت وزش باد یا هوای تولید شده کولر گازی را هدایت می‌کند.( شاید به نحوی مشابه چرخیدن پنکه که باد را به اطراف پخش می‌کند ). این تغییر جهت وزش باد از طریق پره‌های که در داخل پنل وجود دارد انجام می‌شود. به Swing در اصطلاح عامیانه دمپر هم می‌گویند.

7- Air Flow دکمه تغیر جریان باد

شما با استفاده از این دکمه می‌توانید جریان باد را در سه جهت تغییر دهید.

8- TIMER دکمه حالت تنظیم زمان ( حالت تایمر )

با استفاده از این دکمه، می‌توانید کولر گازی Midea را برای زمان مشخصی تنظیم کنید و با زدن مجدد این دکمه، حالت تایمر را لغو کنید. با این دکمه زمانی را برای روشن یا خاموش شدن خودکار در نظر می‌گیرید.

9- HOLD دکمه قفل کودک

برخی مواقع پیش می‌آید که ریموت کنترل  به طور ناخواسته در دسترس کودکان قرار می‌گیرد و آن‌ها ممکن است با فشار دادن برخی از دکمه‌های ، تغییراتی را در تنظیمات کولر به وجود آورند یا حتی ممکن است خود ما هم برخی مواقع ناخواسته دستمان روی برخی دکمه‌ها رفته تنظیماتی کولر را به هم بریزیم. استفاده از این دکمه رویداد چنین خطایی را به صفر می‌رساند.

10- SLEEP دکمه حالت خواب

هر زمانی که شما این دکمه را فشار دهید ( چه زمانی که کولر روشن باشد و چه زمانی که کولر خاموش باشد) ، حالت خواب برای کولر گازی Midea فعال می‌گردد. حالت خواب باعث می‌شود تا زمانی که شما در حال استراحت یا خواب هستید، ترموستات دمای فضا را تا مدت زمانی که شما تنظیم کرده‌اید، متعادل نگه دارد و از سرد یا گرم شدن نامتعادل جلوگیری کند. در چنین حالتی دور فن کاهش می‌یابد.

11- TURBO دکمه فعالیت حداکثری

افرایش حداکثری فعالیت کولر گازی با فشردن این دکمه اجرا می شود. در واقع قابلیت Turbo حالتی است که در آن کولر گازی با بالاترین قدرت ممکن کار می‌کند.

12-LAMP دکمه روشن کردن نمایشگر

با فشردن این دکمه صفحه نمایشگر روشن می‌گردد.

13- CLEAN دکمه تمیز کننده فیلتر

این دکمه مختص تمیز کردن خودکار فیلترهاست. چنانچه این دکمه را بفشارید، عملکرد تمیز کردن خودکار فیلترها فعال می‌شود . عمدتاً این عملکرد قبل و بعد از حالت خنک کردن و رطوبت‌گیری قابل استفاده است.

نکته مهم: با توجه به اینکه تا تاریخ انتشار این مقاله، در هیچ منبعی، اطلاعاتی جامع به این روشنی در خصوص کولر گازی های مدیا (اسپلیت مدیا) ارائه نگردیده است، مجموعه خدمت نت، این اجازه را به سایر وب سایت ها می دهد که با ذکر نام منبع (خدمت نت)، از این مطالب در وب سایت خود استفاده نمایند.

کلام تکمیلی : کولرهای گازی مدیا، دارای امکانات دیگری نیز می باشد ( ریموت کنترل و … )،  اما ما در معرفی ویژگی ها، به بیان مواردی پرداختیم که در اصل ویژگی های برجسته محسوب می گردد.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی بوش از تعرفه تعمیرات اسپلیت مدیا آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص کولر گازی مدیا، آموزش ریموت کنترل کولر گازی مدیا (اسپلیت مدیا) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 11 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.