چگونه پارکت لمینت آسیب‌دیده را تعمیر نماییم

چگونه پارکت لمینت آسیب‌دیده را تعمیر نماییم
چگونه پارکت لمینت آسیب‌دیده را تعمیر نماییم
مطالب مرتبط

هیچ‌یک از لوازم و بخش‌های خانه به‌طور کامل از آسیب‌ها مصون نموده و احتمال داشته دچار خرابی گردند. یکی از این لوازم پارکت لمینت بوده که احتمال داشته براثر موارد مختلفی نظیر نظافت و نگهداری غیر صحیح، پایین بودن کیفیت پارکت لمینت، نصب اشتباه ، عدم استاندارد بودن کف و … آسیب ببینند. ما در این مقاله قصد داشته متداول‌ترین خرابی‌ها را شرح داده و راهکاری را نیز جهت تعمیر هر یک آموزش دهیم. پس اگر کف منزل شما نیز با پارکت لمینت پوشیده شده است قطعاً این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود، با ما همراه باشید.

رایج‌ترین خرابی‌های پارکت لمینت ها و راهی برای تعمیر آن‌ها

چگونه پارکت لمینت آسیب‌دیده را تعمیر نماییم

• افتادن خط و خش بر روی پارکت لمینت

در صورت وجود خراشی عمیق بر روی پارکت لمینت، برای آن‌که در هزینه‌ها به میزان قابل‌توجهی صرفه‌جویی شود جهت ترمیم این بخش از پارکت لمینت، بخش کوچکی از آن را به فروشگاه رنگ اتومبیل برده و تقاضای ساخت 50 گرم از آن رنگ را از فروشنده نمایید. حال برای گرفتن خش سطح پارکت لمینت، اول سطح را کاملاً از گردوخاک پاک نموده و بعد به کمک یک چوب‌کبریت رنگ را به درون خراش موردنظر کشیده و به کمک کاردک بخش‌های اضافی را پاک نمایید، پس از خشک شدن رنگ تا زمانی که رنگ کالا با سطح لمینت یکی شده کار را تکرار نمایید.

• شکاف ایجادشده بین پارکت لمینت ها

به‌طورمعمول این مشکل در فضای بین عرض پارکت لمینت ها صورت گرفته و به‌راحتی قابل تعمیر می‌باشد. برای این کار تنها کافی است به کمک جاروبرقی فضای بین پارکت لمینت ها را تمیز نموده و بعد اقدام به نزدیک نمودن لمینت ها به یکدیگر نمایید.

چگونه پارکت لمینت آسیب‌دیده را تعمیر نماییم


جهت نزدیک نمودن لمینت ها به یکدیگر دو راهکار وجود دارد:
1. شما می‌توانید با ضربه زدن به مرکز لمینت ها با کف پای خود، لمینت ها را به هم نزدیک نمایید، زیرا وجود شیار در لمینت ها سبب شده براثر ضربه، لمینت ها از جای خود حرکت نموده و به لمینت کناری خود برسند.
2. راه دیگر جهت نزدیک نمودن لمینت ها به یکدیگر، استفاده از یک کاردک یا خط کش فلزی یا وسایل این‌چنینی می‌باشد. برای این کار خط کش فلزی یا کاردک فلزی خود رابین درز موردنظر گذاشته و به کمک یک چکش خیلی آرام بر روی آن ضربه زده تا به لمینت مورد نظر برسد.
در هر دو روش برای آن‌که درز دوباره باز نشوند حتماً پیش از بسته شدن کامل درز، مابین فضای موجود بین دو لمینت کمی چسب چوب بریزید و علاوه بر آن بایستی جهت نزدیک نمودن لمینت ها به یکدیگر فشار را از طرف دیوار به مرکز ایجاد نمایید.

pazyrykmag.com repair Laminate Floor After Water Damage


• به وجود آمدن لبه و باد گرفتگی درگوشی‌های پارکت لمینت

به‌طورمعمول این مشکل ناشی از تی کشیدن خیس، استفاده از بخار شوی و در کل به دلیل نفوذ آب اتفاق خواهد افتاد، اگر جدیداً روی پارکت لمینت شما آب ریخته به‌احتمال‌زیاد تا 24 ساعت آینده باد خواهد کرد پس سریعاً آب را از روی آن برداشته و سعی کنید به کمک سشوار نم آب را نیز خشک نمایید. ده روزی را دست نگه‌دارید چراکه به‌طورمعمول اگر نفوذ آب چندان زیاد نبوده لمینت دوباره مانند روز اول می‌گردد. پس از گذشت ده روز اگر مشکل همچنان پا برجا بوده و زیاد از حد بادکرده باقی‌مانده به‌ناچار بایستی به فکر تعویض قطعه تایل خراب‌شده باشید.

• باد کردن و باز شدن درز طولی لمینت ها طی مسیری معلوم

چنانچه تمامی لمینت ها سالم بوده و هیچ مشکلی نداشته و تنها در ردیفی مشخص، لمینت ها از هم فاصله گرفته‌اند، قطعاً این مشکل ناشی از عبور لوله آب گرم در کف آن قسمت است. این مشکل معمولاً براثر لوله‌کشی غیراصولی سیستم‌های گرمایش از کف رخ خواهد داد. برای حل اصولی این مشکل ابتدا بایستی لمینت ها برداشته‌شده، و برای عایق‌کاری لوله‌ها مجدد مسیر لوله‌ها کنده‌شده و دوباره روی آن کف سازی شده و پس از کاملاً خشک شدن آن، دوباره نسبت به نصب لمینت ها اقدام شود. اما ازآنجایی‌که این روش خیلی سخت بوده بهتر است از راه دیگری این مشکل را حل کنید: از نزدیک‌ترین دیوار شروع به برداشتن لمینت ها تا بخش خراب نموده، و لمینت هایی که از هم بازشده را دوباره کلیک نموده و در صورت لزوم به شیارها کمی چسب زده شود، پس‌ازآن دوباره لمینت ها را نصب نموده و در ردیف آخر نیز ممکن بوده براثر انبساط نیاز بوده کمی کار برش داده شود.

چگونه پارکت لمینت آسیب‌دیده را تعمیر نماییم


• باد کردن دایره‌ای وسط تایل لیمنت ها

این مشکل به‌طورمعمول با طبلِ کردن و بیرون زدن نقاط به خصوصی از پارکت لمینت خود را نشان می‌دهد. علت بروز این مشکل می‌تواند ناشی از دو مورد باشد:
1. همچون مورد چهارم لوله آب گرمی از زیر کار رد شده است و ازآنجایی‌که در نقاطی عایق سازی به‌خوبی صورت نگرفته لمینت بیش‌ازحد حرارت خواهد دید.
2. ممکن است شما برای نظافت لکه ایجادشده بر روی پارکت لمینت، به مدت طولانی بخار شو را روی لکه گذاشته و حرارت زیاد بخار شو باعث خرابی این بخش شده است.
درهرصورت برای حل این مشکل باید تایل آسیب‌دیده تعویض گردد.

• شنیدن صدای جیرجیر در زمان راه رفتن بر روی پارکت لمینت

ازآنجایی‌که عوامل متعددی ممکن بوده باعث به وجود آمدن این مشکل شده باشند لذا ما به توضیح در رابطه با دلایل بروز این مشکل نپرداخته و تنها به سراغ راهکاری برای حل این مشکل خواهیم رفت. برای حل این مشکل دو راه وجود خواهد داشت:
1. چنانچه بخشی که از آن صدای جیرجیر به گوش رسیده به دیوار نزدیک بوده، پارکت لمینت های خراب را برداشته و کلیک‌ها را شمع مالی نمایید. منظور از شمع مالی این بوده که یک شمع معمولی را برداشته و آن را همچون مداد به شیارهای دور پارکت لمینت کشیده تا چرب شده و پس‌ازآن دوباره پارکت را در سر جای خود قرار دهید، حال با چند بار راه رفتن به‌خوبی متوجه خواهید شد که مشکل جیرجیر کردن پارکت لمینت از بین رفته است.
2. این روش بسیار ساده بوده و برای زمانی کاربردی بوده که بخش آسیب‌دیده در مرکز فضای بزرگی واقع‌شده است و قادر به جمع‌کردن لمینت ها نخواهید بود. برای به‌کارگیری این روش ابتدا به یک فروشگاه لوازم ساختمانی رفته و یک شیشه پارافین مایع خریداری نمایید، پارافین مایع به‌طورمعمول در شیشه‌های کوچک و قهوه‌ای‌رنگ همچون شیشه دارویی، به فروش رسیده و جهت براق نمودن و جلا بخشی سطوح چوبی کاربردی می‌باشد. حال پس‌ازآن که سطح کار را به‌طور کامل نظافت نمودید یک سرنگ را پر از پارافین نموده و بعد خیلی دقیق و به مقدار کم پارافین را روی شکاف پارکت لمینت ها بریزید. البته گفتنی است برای این کار نیازی به فروکردن سوزن سرنگ در درون کلیک نبوده و تنها کافی است این کار را مماس با کلیک انجام دهید، بااینکه در ابتدا پارافین‌ها روی شکاف باقی‌مانده اما باگذشت تقریبانیم ساعت به درون درز رفته و شما می‌توانید به کمک یکپارچه اقدام به خشک نمودن چربی‌های به‌جامانده نمایید. 24 ساعت بعد مجدد محل آسیب‌دیده را چک نمایید و یکی دو بار از این بخش رد شده تا ببینید همچنان صدایی به گوش رسیده یا خیر. در صورت پا برجا بودن مشکل مجدد این کار را تکرار نمایید. و البته این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف زیاد پارافین و تکرار بیش‌ازحد این کار ممکن بوده به آسیب‌دیدگی پارکت لمینت منجر گردد. در انجام این کار نهایت حوصله و ظرافت را به کار گرفته و برای رفتن پارافین به همه بخش‌های شیار وقت بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.