چگونه وان جکوزی خانگی را تعمیر کنیم

نصب و تعمیر وان جکوزی در خدمت نت
نصب و تعمیر وان جکوزی در خدمت نت
مطالب مرتبط

در این مقاله می خواهیم چگونگی نصب و تعمیر وان جکوزی را توضیح دهیم، با ما همراه شوید. این روزها در اکثر خانه های مدرن می توان یک وان جکوزی را پیدا نموده و به ویژه خاصیت درمانی که وان جکوزی داشته نیز باعث استقبال بسیاری از خانواده ها از آن شده است و سبب شده که خیلی از خانواده ها مایل بوده در خانه خود از این امکان بهره مند باشند. اما همان طور که به خوبی به آن واقف هستید هر سیستمی که سروکار آن با آب و برقی بوده بالاخره دیر یا زود خراب شده و نیاز به مراقبت های خاص خود و یا حتی برخی اوقات تعمیر خواهند داشت و وان جکوزی نیز این قائده مستثنی نخواهد بود.
جهت تشخیص عیب و نیز تعمیر وان جکوزی به عنوان اولین گام شما بایستی ابتدا قادر به تشخیص نوع جکوزی خود باشید. این روزها جکوزی های مورد استفاده در مجموعه ها و خانه ها متفاوت بوده و هر یک کاربری خاص خود را دارند اما ما در این مقاله کاری به این موضوع نداشته و قصد داشته تنها بر روی تعمیر وان جکوزی خانگی زوم نماییم.

وان جکوزی خانگی

تنوع وان های جکوزی خانگی نیز بسیار زیاد بوده و دسته بندی آن ها بر اساس جنس و نوع کاربری آن ها تعریف می گردد. پیش از این در مقاله آشنایی با نصب و راه اندازی وان جکوزی کمی به معرفی انواع جکوزی خانگی پرداختیم.
چنانچه مشکل از سیستم لوله کشی فاضلاب جکوزی بوده بایستی برای برطرف نمودن این مشکل از مقاله نحوه برطرف نمودن مشکل نشتی پلیکا کمک بگیرید و در صورتی که مشکل ناشی از شیرآلات بهداشتی بوده می توانید از مقاله نحوه تعمیر و تعویض شیرآلات بهداشتی استفاده نمایید. و اگر مشکل از هیچ یک از موارد بالا نبوده حتما تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.
یکی از مهم ترین موارد جهت تشخیص عیب جکوزی آشنایی با نحوه عملکرد وان های جکوزی بوده و این که از چه قطعاتی تشکیل شده اند، بدون شک با اطلاع از این موارد خیلی راحت تر می توان مشکل را تشخیص و نسبت به رفع آن اقدام نمود.
جهت شناخت قطعات و نیز چگونگی کارکرد جکوزی بهتر بوده پیش از آن که نسبت به تعمیر اقدام نمایید اول مقاله آشنایی با وان جکوزی و طریقه عملکرد آن را بخوانید.
اگر چه در صورتی که تعمیرکار جکوزی هستید بدون شک به خوبی قطعات آن را شناخته و با یک نگاه به راحتی قادر به تشخیص عیب جکوزی خواهید بود اما در ادامه ما رایج ترین عیب های جکوزی های خانگی را آورده ایم که ممکن بوده به شما در تشخیص و تعمیر عیب وان جکوزی کمک نماید.

حتما بخوانید :نحوه سرویس و تعمیر پمپ آب خانگی

چگونه وان جکوزی خانگی را تعمیر کنیم1. پمپ جکوزی روشن نمی شود

عدم گردش آب درون جکوزی بدون شک ناشی از روشن نشدن پمپ و یا موتور و یا موتورهای جکوزی می باشد. جهت بررسی این موضوع اول از همه بایستی به بررسی دلایل آن بپردازید. عدم روشن شدن پمپ جکوزی ممکن بوده بر اثر عوامل زیر اتفاق افتاده باشد:
• وجود مشکل در پمپ برق
• پایین تر بودن آب از حد استاندارد
• بروز مشکل در سیستم داخل پمپ
• سوختن پمپ

جهت پی بردن به این موضوع، اول از همه بایستی موضوع قطعی برق موتور بررسی شود. برای این کار شما بایستی به ترتیب به بررسی برق اصلی شبکه خانگی، کابل ورودی برق به موتور و دو شاخه برق نمایید.
در صورتی که آب از حد استاندارد پایین تر بوده، این موضوع به خاطر این بوده که سنسور مربوط به سنجش سطح آب مانع از روشن شدن پمپ شده است. شما می توانید با آب گیری مناسب به راحتی این مشکل را حل نمایید.
اما چنانچه مشکل از پمپ بوده احتمال داشته سیم پیچ راه انداز دچار مشکل شده و یا ممکن بوده خازن پمپ سوخته باشد. در صورت سوختن خود پمپ بهتر بوده نسبت به تعویض آن اقدام نمایید چرا که هزینه تعمیر پمپ جکوزی برخی مواقع از خرید یک پمپ بیشتر خواهد بود.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست نصب و تعمیر وان جکوزی از تعرفه خدمات آن آگاه شوید

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه نصب و تعمیر وان جکوزی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – 28425488-021

2. صدای تولید شده توسط پمپ جکوزی زیاد است

سر و صدای زیاد پمپ ممکن بوده بر اثر دلایل زیر اتفاق افتاده باشد:
• درگیر بودن پروانه با قاب پمپ
• عدم دریافت آب کافی توسط پمپ
• خرابی لرزه گیر پمپ

احتمال داشته پروانه بر اثر جابه جایی و یا برخوردی تاب دیده و یا این که قاب محافظ پمپ شل شده و در کل صدای زیاد تولید شده ناشی از درگیر بودن قاب محافظ پمپ با پروانه به هر دلیلی می باشد.
به طور معمول این صدای زیاد ناشی از عدم دریافت آب کافی توسط پمپ بوده و معمولا بر اثر جمع شدن مو و موارد زائد و اجسام خارجی در مسیر ساکشن ها این موضوع اتفاق می افتد.
برای حل این مشکل تنها کافی بوده برای رفع صدا توری یا صافی آن را نظافت نمایید. برخی مواقع نیز بر اثر نشتی مسیر آبی که به پمپ رسیده کمتر شده و از این رو آب وان جکوزی نیز خالی خواهد شد.
یکی دیگر از دلایل صدای زیاد ناشی از خرابی لرزه گیر پمپ خواهد بود. لرزه گیر ها قادر بوده صدای پمپ را به میزان قابل توجهی کاهش داده و در صورت خرابی، به طور کامل کارایی آن ها نیز از دسته رفته و صدای پمپ به صورت آزاردهنده ای افزایش خواهد یافت. در چنین شرایطی بایستی اقدام به تعویض لرزه گیرها نمایید.

 

3. کاهش میزان هوای مخلوط با آب، خروجی آب از ماساژورها و نیز فشار جت ها

اگر چه احتمال داشته دلایل بیشتری موجب کاهش فشار خروجی آب از جکوزی و ماساژوها شده باشند اما به طور عمده کاهش میزان مخلوط آب با هوا ناشی از کاهش خروجی آب از ماساژورها می باشد. از بین دلایل این مشکل نیز می توان موارد زیر را ذکر کرد:
• کم بودن میزان باز بودن شیر هوا
• انسداد توپی ماساژورها
• خرابی شیر هوا

اول از همه بایستی در جهت مخالف عقربه های ساعت اقدام به چرخاندن شیر هوا نموده تا چنانچه شیر هوا کم باز شده بود مشکل رفع شود. در صورتی که با این کار مشکل حل نشد این بار بایستی پس از باز نمودن توپی جت و متعلقات آن به کمک برس آن را به خوبی تمیز نمایید.
به طور معمول در صورت وجود گرفتگی با این کار مشکل حل خواهد شد اما چنانچه مشکل به خاطر گرفتگی نبوده و همچنان شاهد فشار کم بودید احتمالا خود شیر هوا دچار مشکل شده است. در این شرایط نسبت به تعویض شیر هوا اقدام نمایید و اگر باز هم مشکل پا بر جا بوده احتمالا مکش از پمپ خواهد بود.

چگونه وان جکوزی خانگی را تعمیر کنیم

حتما بخوانید :راهکارهایی برای باز کردن لوله فاضلاب

4. تخلیه آب از جکوزی خیلی دیر اتفاق می افتد

اگر چه به طورمعمول همه کند بودن خروج آب از جکوزی را ناشی از وجود مشکل در سیستم فاضلاب می دانند اما نمی توان گفت که تنها مشکلات فاضلاب از کند بودن تخلیه آب جکوزی ها می باشد.
به طور کلی عامل کند شدن تخلیه آب جکوزی را می توان سه عنصر کلیدی زیر بر شمرد:
• عدم تنظیم بودن پیچ رگلاژ داخل زیرآب
• وجود مشکل فنی و گرفتگی در زیرآب
• انسداد فاضلاب

اول از همه بایستی به بررسی زیر آب پرداخته شود. به عنوان اولین گام پیچ رگلاژ را تنظیم نموده و پس از آن اقدام به نظافت مسیر خروجی خود زیرآب پرداخته و مجدد آن را تنظیم نمایید. به ویژه اگر در شرایط عادی و پس از باز کردن زیر آب تخلیه در فاضلاب به خوبی انجام شود.
در صورت تنظیم بودن زیر آب و عدم وجود مشکل در آن احتمالا مشکل ناشی از انسداد مسیر فاضلاب خواهد بود.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست نصب و تعمیر وان جکوزی از تعرفه خدمات آن آگاه شوید

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه نصب و تعمیر وان جکوزی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – 28425488-021

 

5. از بخش زیرین وان جکوزی آب نشتی می کند

اگر چه این موضوع چیز غیرمکمنی به نظر نرسیده اما به هر حال کمتر اتفاق افتاده که وان دچار نشتی گردد. در صورتی که مشکل از بدنه باشد به آسانی می توان این موضوع را از داخل وان تشخیص داد. اما به طور معمول این نشتی ناشی از موارد زیر خواهد بود:
• عدم آب بندی شدن زیرآب وان جکوزی
• خراب شدن شیلنگ ها
• خراب شدن پمپ جکوزی
• خارج شدن آب از کنار ماساژورها
• بروز نشتی از پشت دستگیره ها یا آبشار
• بروز نشتی در بخش سیفون وان جکوزی

به طور معمولا با یک نگاه کلی پس از برداشتن پانل ها می توان محل نشتی آب را تشخیص داد. چنانچه نشتی از زیرآب بوده بایستی نسبت به باز نمودن و آب بندی آن اقدام نموده و حتی در صورت لزوم آن را تعویض نمایید.
برخی مواقع شیر و یا اتصالات شیلنگ به طور صحیح آب بندی نشده و بهتر است نسبت به آب بندی آن ها به کمک چسب های پی وی سی اقدام شود.
چنانچه پمپ در مسیر اتصال خود درست آب بندی نشده نیز ممکن بوده باعث بروز نشتی شود. از دیگر قطعاتی که ممکن بوده به طور صحیح آب بندی نشده باشند می توان مهره و ماسوره ، فیبر و فنر و لوله های اتصال داده شده به پمپ را نام برد.
در زمان نصب وان جکوزی توصیه می شود کمی هم پیچ های ماساژورها را بررسی نموده تا در صورت شل بودن سفت شده و به خوبی آب بندی شوند. به طور معمول این پیچ ها خود دارای واشر آب بندی بوده و چنانچه شل شده آب می دهند. لازم به ذکر است که بیشتر این پیچ ها آچار مخصوص به خود را دارند.
در صورتی که از بخش دستگیره ها یا آبشار نشتی رخ داده نیز بایستی مجدد به کمک چسب سیلیکونی این بخش را آب بندی نمایید.
از دیگر مشکلاتی که بر وان جکوزی رخ داده می توان خط و خش خوردن ورقه ها و یا شکستن آنها را نام برد.

 

[cl-flipbox link_type=”container” link=”url:https://khedmatnet.com/facilities-services/services-breastplates/|target:_blank” animation=”cubetilt” direction=”s” front_icon_name=”headphones” front_icon_size=”45″ front_icon_color=”#9e2558″ front_title=”شما هم اکنون میتوانید با ثبت درخواست خدمات نصب یا تعمیر وان جکوزی از هزینه خدمات آن آگاه شوید” front_title_size=”20″ front_bgcolor=”#ffcb05″ back_title=”جهت ثبت درخواست خدمات وان جکوزی و اطلاع از تعرفه خدمات کلیک کنید” back_title_size=”20″ back_bgcolor=”#29bb9c” back_textcolor=”#ffffff” height=”100px” border_radius=”5″ padding=””]

مطالب مرتبط

2 Responses

    1. درود بر شما دوست عزیز
      جهت دریافت راهنمایی بیشتر از بخش پشتیبانی آنلاین و یا تماس با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یک =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.