چگونه صدای پمپ آب ساختمان را کاهش دهیم

تعمیر پمپ آب و سرویس پمپ آب در سامانه انلاین خدمت نت
تعمیر پمپ آب و سرویس پمپ آب در سامانه انلاین خدمت نت
مطالب مرتبط

اگر شما نیز در خانه و یا محل کار خود پمپ آب دارید می توانید از خدمات تخصصی تعمیر پمپ آب یا سرویس پمپ آب مجموعه خدمت نت بهره مند شوید. در این مقاله به بررسی دلایل سروصدای زیاد پمپ آب می پردازیم. این صداها گاهی مواقع عادی بوده و برخی اوقات  نیز ناشی از وجود مشکلی در پمپ مورد نظر می باشد که البته در هر دو حالت این صداها ناخوشایند خواهند بود.

ممکن است با خود فکر کنید که امکان حل این مشکل وجود نخواهد داشت و به ناچار بایستی با این صدا سر نمود در حالی که برای کنترل و به حداقل رساندن این صداها راهکارهایی وجود خواهد داشت. البته احتمال داشته به کارگیری این راهکارها کمی مشکل و زمان بر بوده اما به هر حال ارزش آن را داشته و شما را از شر صدای زیاد پمپ آب راحت می سازد. برخی مواقع سروصدای زیاد پمپ آب را می توان از طریق نصب صحیح و نگهداری مناسب به خوبی کنترل نمود.

راهکارهایی جهت کاهش سروصدای پمپ آب

در این مقاله ما قصد داشته به معرفی راهکارهایی به منظور به حداقل رساندن سروصدای زیاد پمپ آب پرداخته که در واقع برخی از آن ها به منظور جلوگیری از بروز این مشکل بوده و بعضی دیگر نیز برای برطرف نمودن مشکل کاربرد خواهند داشت.

تشخیص نوع صدا

پیش از هر چیزی شما باید ببینید که صدای حاصله از پمپ به چه صورت می باشد. گاهی اوقات ممکن بوده این صدا به دلیل لرزش های پمپ به وجود آمده باشد. با توجه به نوع صدا به منظور حل این مشکل راهکارهای گوناگونی وجود خواهد داشت. برای نمونه برخی مواقع صدای لرزش کاملا واضح و آزاردهنده می باشد و به طور معمول این مشکل بیشتر در پمپ های نصب شده بر روی کف یا دیوار دیده می گردد و ناشی از ارتعاشات آن ها بر روی دیوار یا کف خواهد بود. در چنین شرایطی اول از همه بایستی پمپ را بر روی محل نصب ثابت نمایید.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه خدمات مرتبط با تعمیر یا سرویس پمپ آب (سرویس یا تعمیر پمپ آب) دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

یک باکس بزرگ بسازید

شما می توانید این مشکل را تنها به کمک یک جعبه مقوایی حل کنید. برای این منظور شما توانسته با صرف کمی وقت و دقت یک جعبه مقوایی برای پمپ آب خود ساخته و به کمک آن صداهای ناشی از پمپ آب را به حداقل برسانید.

 با توجه به آن که حرکت صدا از راه امواج صورت گرفته لذا گرفتار کردن آن ها کار چندان ساده ای نخواهد بود. اما شما به کمک ساخت یک جعبه مقوایی به راحتی توانسته مانع از حرکت این صداها گردید.

تعمیر پمپ آب و سرویس پمپ آب خدمت نت

در نظر گیری جایی مناسب برای پمپ آب

پیش از ساخت این باکس شما باید به طور دقیق پمپ آب خود را اندازه گیری نمایید. جعبه ساخته شده بایستی از پمپ بزگ تر باشد. برای ساخت این جعبه می توان از تخته های چند لایه و یا تعدادی پنل های مستطیلی از جنس فوم های لاستیکی استفاده نمود. این مواد به خوبی جلوی صدا را گرفته و ساخت جعبه با این مواد تقریبا سبب کاهش 50 تا 90 درصد صدای پمپ خواهد شد.

از دیگر نکاتی که در زمان نصب سبب کاهش صدای پمپ آب شده قرار دادن آن در جایی مناسب می باشد. بیشتر صدای پمپ آب به دلیل لرزشی بوده که در اثر نصب در محلی نامناسب ایجاد شده است.

بایستی مطمئن گردید که که پمپ به طور کامل به دیوار یا کف چسبیده و فاصله ای میان آن ها نباشد. در نظر گیری این مورد به میزان قابل توجهی صداها را به حداقل خواهد رساند. علاوه بر آن نصب پمپ بر روی سطحی بتنی باعث کمتر شدن میزان سروصدای آن خواهد شد.

تعمیر پمپ آب و سرویس پمپ آب در خدمت نت

عایق سازی صدا

عایق کردن صدا نیز به میزان قابل توجهی سروصدای پمپ را به حداقل خواهد رساند. به منظور این کار می توان از پانل های صوتی و یا پتوهای عایق صدا استفاده نمود.

تعمیر پمپ آب و سرویس پمپ آب در خدمت نت

استفاده از پمپی مناسب

در صورتی که هیچ یک از روش ها در کاهش صدا موثر نبوده بایستی به فکر تعویض پمپ باشید. بدون شک با کمی هزینه و خرید یک پمپ آب مناسب که صدای پایینی داشته از این صداها آسوده خواهید شد و نیازی به استفاده از روش های پرهزینه رفع صدا نیز نخواهید بود. به طور معمول مقدار صدای دستگاه در بخش توضیحات آن آورده خواهد شد و شما توانسته در زمان خرید حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه خدمات مرتبط با تعمیر یا سرویس پمپ آب (سرویس یا تعمیر پمپ آب) دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

تعمیر پمپ آب و سرویس پمپ آب

تعمیر و مراقبت مرتب از پمپ به دلایلی مختلفی لازم می باشد که یکی از آن ها کاهش سروصدای پمپ می باشند. لذا شما بایستی قطعاتی که خوردگی داشته را مرتب روغن کاری نموده و نیز چنانچه قطعه ای خراب بوده نیز بایستی به فکر تعویض آن بوده و نسبت به سفت نمودن قطعات شل نیز اقدام نمایید.با در نظر داشتن این موارد بدون شک تولید آب در پمپ بهتر انجام شده و صدای پمپ نیز به حداقل خواهد رسید. همچنین گفتنی است که بخش زیادی از صدای زیاد پمپ ها ممکن بوده به دلیل پوسیدگی قطعات و اجزا باشد.

تعمیر پمپ آب و سرویس پمپ آب در مجموعه خدمت نت

به کار گیری مواد آکوستیک

در کاهش صدای پمپ کمک گرفتن از مواد آکوستیک نیز موثر خواهد بود. شما توانسته به منظور به حداقل رساندن نویز و نیز بالا بردن میزان بهره وری از این مواد در نصب پمپ استفاده نمایید چرا که این مواد به خوبی ارتعاشات را به گرفته و صدای پمپ را کاهش خواهند داد.

به علاوه شما توانسته برای قطع کامل صدا چند روش نویز و صدای پمپ را با هم ترکیب نمایید. برای نمونه می توانید از همه ی روش های ساخت باکس، تعمیر و سرویس پمپ آب ، روغن کاری نمودن پمپ و تعویض قطعات خراب استفاده نمایید.

تعمیر پمپ آب و سرویس پمپ آب در سامانه خدمت نت

حتی اگر استفاده از این روش ها کارساز نبوده می توانید با تهیه یک پمپ جدید صداها را کاهش دهید. البته بایستی در زمان خرید مشخصات پمپ را مد نظر قرار داده و نیز آن را به صورت صحیح نصب نمایید. علاوه بر آن شما توانسته به سراغ پمپ هایی رفته که دارای شرایط نگهداری آسان تری می باشند.

به کارگیری الیاف طبیعی

به طور کلی الیاف طبیعی در کاهش صدای پمپ تاثیر زیادی خواهند داشت. به نوعی این فیبرها را می توان به جای فیبرهای مصنوعی و تقریبا گران استفاده نمود. از این رو الیاف طبیعی نظیر پوست کنف، چوب و پوسته نارگیل در ساخت صفحات جاذب آکوستیک بسیار کاربرد دارند. چرا که الیاف طبیعی در مقایسه با نمونه های مصنوعی بسیار یافت شده و علاوه بر آن از قیمت پایین و نیز سلول های طبیعی برخوردار می باشند.

آسیب دیدگی پروانه ها

در صورت عدم استفاده از فیلترهای مناسب در بخش ورودی پمپ احتمال داشته خاک، برگ، شن، ماسه و یا سنگ به درون پمپ نفوذ نموده و به دنبال آن پروانه ها آسیب دیده و باعث سروصدای زیاد گردند. از این رو بدون شک به کار گیری یک فیلتر مناسب نقش مهمی در نصب و نگهداری پمپ های آب برعهده خواهند داشت.

تعمیر پمپ آب و سرویس پمپ آب در تیم خدمت نت

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه خدمات مرتبط با تعمیر یا سرویس پمپ آب (سرویس یا تعمیر پمپ آب) دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

 

مطالب مرتبط

4 Responses

  1. من کار لوله کشی انجام میدم و بسیار هم به مطالب مرتبط با پمپ آب علاقه مند هستم. ممنونم بابت اطلاعات خوبی که در اختیار کاربرا قرار میدین.

  2. متاسفانه لوله کشی ساختمان ما مشکل داره و پمپ آبمون هی صدا میده. فکر کنم آخر مجبور بشیم کل ساختمان را از اول کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − یازده =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.