چه عواملی باعث گرم نشدن آب پکیج می شود؟

چه عواملی باعث گرم نشدن آب پکیج می شود؟
چه عواملی باعث گرم نشدن آب پکیج می شود؟
مطالب مرتبط

یکی از مشکلاتی متداولی که می تواند برای هر پکیج دیواری یا زمینی به وجود آید، گرم نشدن آبگرم پکیج (گرم نشدن آب پکیج) یا سرد و گرم شدن ابگرم پکیج می باشد، که عوامل متعددی می توان برای آن نام برد. در این مقاله سعی شده عوامل شایع آن بررسی شود و راه حل های برای رفع آن پیشنهاد می شود، که در ادامه به ذکر این دلایل خواهیم پرداخت:

استفاده از پکیج به منظور فراهم نمودن آب گرم مورد نیاز خانه ها، محیط های مسکونی، اداری و تجاری صورت گرفته و از این رو در صورتی که از عهده این کار به خوبی برنیاید بدون شک کاربردی نخواهد داشت.

عوامل گرم نشدن آب پکیج

یکی از عواملی که منجر به گرم نشدن آب پکیج شده عدم دریافت دستور آب گرم می باشد: در واقع دستگاه فرمانی مبنی بر تولید و اجرای فرایند آب گرم دریافت نمی کند. این مشکل ممکن بوده بر اثر خرابی قطعات گوناگون به وجود آید که از بین آن ها می توان عدم عملکرد مطلوب سوئیچ یا فلومتر و یا خرابی سنسور ntc را نام برد. البته لازم به ذکر است که در کمتر مواقعی سنسور ntc دچار خرابی شده و در صورت عدم گرم شدن آب پکیج بهتر بوده اول از همه به سوی فلومتر رفته و پس از اطمینان از سلامت این بخش این بار به سراغ سنسور ntc بروید.

فلومتر یا دبی سنج از اصلی ترین اجزای یک پکیج دیواری بوده که در صورت عدم کارکرد مطلوب، مشکلاتی را در پکیج دیواری به وجود خواهد آورد. برای تست فلومتر بایستی بعد از قرار دادن ولت متر سالم بر روی 20 ولت جریان DCبه سراغ سه رشته سیمی اتصال داده شده به وسیله حسگر فلومتر به پنل کنترل رفته و بعد از آن دو پایه های ولت متر را بر روی سیم های حسگر قرار دهید. یکی از این سیم ها که مرتبط به اتصال به بدنه بوده و به رنگ مشکی می باشد و دو سیم دیگر نیز به رنگ قرمز و زرد هستند. حال به مقایسه ولتاژ بین سیم های مشکی و زرد و قرمز پرداخته که در این بین عدد به نمایش در آمده بایستی یکسان باشد. وضعیت را در همان حال نگه داشته و اقدام به باز نمودن شیر آب گرم نمایید. در این زمان بایستی شاهد تغییر مقدار ولتاژ به نمایش در آمده توسط ولتاژ باشید و در واقع با بیشتر شدن شدت آب این تغییر نیز بیشتر بوده و از میزان ولتاژ کم خواهد شد.
اکنون در صورتی که با بستن شیر آب، ولتاژ مجدد به میزان قبلی خود برگردد به این معنی بوده که فلومتر پکیج کاملا سالم می باشد.
در این بین مسئله قابل توجهی که وجود داشته این است که یک فرد عادی مجاز به ایجاد اتصال کوتاه نبوده و بایستی برای انجام این کار از یک فرد متخصص کمک گرفته و از انجام این کار به تنهایی اجتناب نمایید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر پکیج شوفاژ، از تعرفه تعمیرات پکیج شوفاژ آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نياز به مشاوره در زمينه سرویس و تعمیر پکیج داريد، مي‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

عواملی گرم نشدن آب پکیج - سرویس و تعمیر پکیج شوفاژ در خدمت نت


از دیگر دلایل گرم نشدن آب پکیج (گرم نشدن آبگرم پکیج) و به وجود آمدن مشکل در فرآیند تولید آب گرم، خراب شدن سنسور ntc می باشد. تعمیرکاران جهت بررسی این موضوع اول از همه اقدام به خاموش نمودن پکیج کرده و پس از آن دو سر اهم متر را به دو طرف آن اتصال داده و به این صورت به اندازه گیری مقاومت خواهند پرداخت. پس از این کار به کمک شعله ای غیرمستقیم به افزایش دمای ntc کمک می نمایند، این کار به منظور اندازه گیری مقاومت و مقایسه آن با استانداردهای از پیش مشخص شده انجام می گردد.

خراب شدن موتور شیر سه طرفه: عدم کارکرد موتور شیر سه طرفه نیز می تواند باعث گرم نشدن آب پکیج گردد. که در این مورد نیز بایستی برای تست دستگاه از یک تعمیرکار حرفه ای کمک گرفته شود.

از دیگر دلایل به وجود آورنده این مشکل، کم بودن میزان ارتفاع شعله می باشد که کم بودن ارتفاع شعله نیز خود بر اثر مواردی چون کم بودن فشار گاز ساختمان و یا عدم تنظیم بودن شیرگاز پکیج به وجود خواهد آمد.

انتخاب دودکش نامناسب نیز ممکن بوده منجر به گرم نشدن آبگرم پکیج (گرم نشدن آب پکیج) یا سرد و گرم شدن آبگرم پکیج گردد. ممکن است بگویید هیچ ارتباطی بین دودکش و گرم کردن آب وجود ندارد اما لازم به ذکر است که کلیه قطعات و تجهیزات مورد استفاده در نصب پکیج اثر مستقیمی بر روی عملکرد و بازدهی آن خواهد داشت و در صورت عدم انتخاب و نصب صحیح اثری منفی به جای خواهند گذاشت.

عواملی گرم نشدن آب پکیج - سرویس و تعمیر پکیج شوفاژ در سامانه خدمت نت

خاموش شدن مشعل پس از ایجاد شعله اولیه در پکیج های شوفاژ مسئله‌ای است که در صورت بروز آن، نیاز است تا موارد زیر مورد بررسی قرار گیرد:

  • تغییرات زیاد و کاهش و افزایش میزان فشار آب در ورودی، این مورد احتمال داشته بر اثر وجود مشکلی در سیستم لوله کشی یا سیستم پمپ خانگی و یا تضعیف پمپ درون پکیج به وجود آید.
  • نوسان در جریان برق نیز احتمال داشته بعد از مدتی سبب خاموش شدن شعله گردد که برای تشخیص علت این موضوع نیز بایستی سیم‌ کشی های برق و میزان ولتاژ مورد بررسی قرار گیرد.
  • یکی دیگر از عوامل به وجود آورنده این مشکل فاصله سنسور شعله مشعل می باشد، در صورتی که سنسور شعله دارای اشکالی باشد احتمال داشته جرقه زن نیز عملکرد مطلوبی از خود نشان ندهد. لذا همواره بایستی این فاصله تنظیم نگه داشته شود.
  • وجود رسوب در مبدل و یا رادیاتور نیز ممکن بوده سبب این مشکل گردد زیرا رسوب باعث کاهش بسیار زیاد رسانایی گرمایی مبدل می گردد و این موضوع کاهش دمای آب را باعث خواهد شد. از این رو بهترین کار این بوده که هر دو سال یک بار نسبت به سرویس و تعمیر پکیج شوفاژ اقدام شده تا شاهد افزایش بازدهی آن باشید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر پکیج شوفاژ، از تعرفه تعمیرات پکیج شوفاژ آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هفده =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.