آموزش مرحله به مرحله راه اندازی پکیج دیواری بوتان مدل کالدا ونزیا و اپتیما

راه اندازی پکیج بوتان مدل کالدا ونیزیا و پکیچ بوتان مدل اپتیما در خدمت نت
راه اندازی پکیج بوتان مدل کالدا ونیزیا و پکیچ بوتان مدل اپتیما در خدمت نت
مطالب مرتبط

در این مقاله برای شما نحوه راه اندازی پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا و پکیج بوتان مدل اپتیما  که از محبوب ترین تولیدات شرکت بوتان یکی از قدیمی ترین شرکت ها در زمینه محصولات گرمایشی است را شرح خواهیم داد و همچنین نحوه قرار دادن پکیج را روی حالت زمستانه یا حالت تابستانه آموزش داده می شود.

صفحه نمایشگر پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا یا پکیج بوتان مدل اپتیما

بهتر است قبل از روشن کردن پکیج دیواری بوتان با یک سری از اجزا که روی صفحه نمایش قرار دارد آشنا شویم

%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%AF%D8%A7 %D9%88%D9%86%D8%B2%DB%8C%D8%A7

عقربه های روی این نمایشگر میزان فشار آب مدار گرمایش را بر حسب بار و دمای آب مدار گرمایش را بر حسب درجه سانتیگراد نشان می دهد. توجه داشته باشد که فشار بار پکیج باید همیشه کنترل شود و در صورتی که فشار بار زیر 1 بار قرار گیرد، باید شیر پرکن پکیج که در سمت چپ و کف پکیج قرار دارد به سمت خلاف عقربه های ساعت باز شود و وقتی فشار به 1/5 بار رسید، مجدد شیرپرکن پکیج بسته شود.

1- نمایشگر فشار آب و دمای آب

2- دسته انتخاب وضعیت

برای روشن و خاموش کردن دستگاه و انتخاب وضعیت به کار می رود، می تواند در سه وضعیت تابستانی ، قطع موقت یا راه اندازی مجدد و زمستانه قرار گیرد.

توجه داشته باشید که در صورتی که دستگاه پکیج به مشکل برخورد، باید دسته انتخاب وضعیت در حالت وسط قرار گیرد تا دستگاه برای راه اندازی مجدد اماده شود به اصطلاح reset شود.

تذکر :هنگام چرخاندن دسته انتخاب وضعیت از بیرون کشیدن آن جدا خودداری نمایید.

  • وضعیت تابستانه یا علامت خورشید : زمانی که فقط به اب گرم نیاز دارید در فصل تابستان این وضعیت را بکار برید.
  • وضعیت قطع موقت/ راه اندازی مجدد : به دو منظور دستگاه را می توانید در این وضعیت قرار دهید:

الف – برای خاموش کردن موقت دستگاه که در این حالت سیستم های ضد گریپاژ و ضد یخ فعال است(در صورتی که برق داشته باشد و گاز وصل باشد)

ب – برای راه اندازی مجدد و به اصطلاح reset  دستگاه

  • وضعیت زمستانی یا علامت برف : زمانی که به آب گرم و گرمایش شوفاژ به صورت همزمان نیاز دارید( در فصل زمستان) این وضعیت را بکار ببرید.

3- دسته تنظیم دمای آب گرم مصرفی

برای تنظیم درجه حرارت آب گرم مصرفی بکار می رود با چرخاندن دسته تنظیم در جهت حرکت عقربه های ساعت دمای آب گرم کاهش و با چرخاندن آن در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت دمای آب افزایش می یابد. بهترین دما برای آبگرم مصرفی 45 تا 50 درجه می باشد.

4- دسته تنظیم دمای گرمایش

برای تنظیم دمای آب مدار گرمایش ( شوفاژ ) به کار می رود.
به منظور تنطیم میزان گرمای ساختمان لازم است دمای آب مدار گرمایش را متناسب با دمای محیط تغییر دهیم با چرخاندن دسته تنطیم در جهت عقربه های ساعت دمای اب شوفاژ کاهش و با چرخاندن ان در خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت دمای اب شوفاژ افزایش می یابد.

5- نمایشگر وضعیت عملکرد شوفاژ

با توجه به چگونگی عملکرد پکیج چراغ این نمایشگر به یکی از رنگ های سبز ، قرمز یا زرد در می اید.

شما هم اکنون مي‌توانيد با ثبت درخواست خدمات پکيج از تعرفه تعمير پکيج بوتان مدل کالدا ونزیا و اپتیما آگاه شويد. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

معانی رنگ‌های در پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا یا پکیج بوتان مدل اپتیما

رنگ سبز

سبز ثابت روشن :  مشعل روشن است و پکیج به طور منظم کار می کند.

سبز چشمک زن :۱ثانیه روشن – ۵ثانیه خاموش :  شعله وجود ندارد و دستگاه در حالت آماده بکار است .
۰٫۵ثانیه روشن – ۰٫۵ ثانیه خاموش : به علت رسیدن دمای اب به دمای تنطیمی یا بروز اشکال در عملکرد دستگاه مشعل موقتا خاموش و سیستم های داخلی نیز در انتظار فراهم شدن شرایط لازم برای کارکرد عادی می باشند.اگر از زمان انتظار حداکثر ۱۰ دقیقه بگذرد و شرایط لازم فراهم نگردد با فعال شدن سیستم ایمنی دستگاه قفل شده و نمایشگر به رنگ قرمز در می اید.

چشمک زن سریع : چنانچه دستگه تنطیم دمای دمای مدار گرمایش را در محدوده ای قرار دهید که با نقاط پررنگتر مشخص شده است (از۵۵ تا ۶۵ درجه سانتیگراد) سیستم کنترل خودکار گرمایش محیط طبق دمای تنطیمی ترموستات اتاقی فعال می شود و به طور اتوماتیک درجه حرارت آب مدار گرمایش و گرمایش محیط را تنطیم می نماید . توجه کنید که وضعیت چشمک زدن سریع تنها برای لحظه ای کوتاه رخ می دهد و خیلی زود به وضعیت قبلی خود باز می گردد.

رنگ قرمز

قرمز ثابت روشن : در صورت بروز اشکال در عملکرد دستگاه با به کار افتادن یکی از سیستم های کنترلی یا ایمنی نظیر روشن نشدن مشعل یا عدم عملکرد جرقه زن ، فعال شدن کلید ایمنی دودکش و یا کلید ایمنی حداقل فشار آب و یا وجود مشکلی در سنسور مدار گرمایش این چراغ به رنگ قرمز در می اید.
قرمز چشمک زن : در این حالت کلید حرارتی محدودکننده دما فعال شده است.

رنگ زرد

زرد ثابت روشن : دستگاه به طور منظم کار می کند ولی قادر به کنترل دمای آب مصرفی نیست این نشان می دهد که در سنسور آب گرم مصرفی مشکلی وجود دارد.

نحوه روشن کردن پکیج دیواری بوتان در حالت زمستانه

با توجه به موضوع مقاله‌ حاضر که بیشتر بر نحوه راه اندازی پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا و پکیج بوتان مدل اپتیما تمرکز دارد، لازم است به این نکته اشاره کنیم که غالب مدل‌های پکیج بوتان، تنظیماتی مشابه یکدیگر دارند.

گام اول : در مرحله اول باید برای روشن کردن پکیج دیواری بوتان درجه فشار بار پکیج  را کنترل و تنطیم نمایید این درجه  باید روی ۱٫۵ بار باشد.اگر فشار کم باشد شما باید شیر کوچکی که کف پکیج سمت چپ وجود دارد را باز کنید تا درجه فشار پکیج افزایش پیدا کند و زمانی که روی ۱٫۵ رسید شیر را ببندید.

گام دومتمامی فلکه های موجود در زیر پکیج را که به شلنگ های آب متصل هستند را باز کنید.

گام سوم : شیر همه رادیاتورها را باز کنید.

گام چهارم : پکیج بوتان را در حالت زمستانه قرار دهید .

گام پنجم : در انتها بعد از اینکه همه رادیاتورها داغ شدن میتوانید هواگیری را انجام دهید.

گام ششم : در انتها بعد از هواگیری رادیاتورها مجددا مانند مرحله اول فشار پکیج را کنترل فرمایید.

نحوه روشن کردن پکیج دیواری بوتان در حالت تابستانه

در این حالت تابستانه فقط کافی است دسته تنظیم دمای آب گرم مصرفی را روی درجه حرارت دلخواه تنظیم نمایید و پکیج دیواری را روی وضعیت تابستانه یا خورشید قرار دهید. اکنون با باز کردن شیر ابگرم پکیج شروع به کار می کند.

شما هم اکنون مي‌توانيد با ثبت درخواست خدمات پکيج از تعرفه تعمير پکيج بوتان مدل کالدا ونزیا و اپتیما آگاه شويد. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱
مطالب مرتبط

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 14 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.