همه چیز در مورد ترموستات فن کویل

همه چیز در مورد ترموستات فن کویل
همه چیز در مورد ترموستات فن کویل
مطالب مرتبط

ترموستات فن کویل بخشی از فن کویل می‌باشد که وظیفه بررسی میزان دمای محیط و ارسال فرمان‌های لازم به دستگاه جهت کنترل دمای محیط را بر عهده دارد. از همین رو سرویس و راه اندازی آن بسیار مهم و حائز اهمیت است.

ترموستات که در اصطلاح عامیانه به آن دماپا نیز گفته می‌شود، نوعی دماسنج است که با سنجیدن دما، علاوه بر تنظیم محیط دما، وظیفه ذخیره انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی را نیز بر عهده دارد. به بیانی دیگر، ترموستات وسیله‌ای است که به صورت خودکار دما را تنظیم می‌کند.

ترموستات فن کویل

فن کویل چیست؟

فن کویل یکی از دستگاه‌های تهویه مطبوع موجود در بازار به شمار می‌آید که وظیفه آن ایجاد جریان هوای گرم یا خنک بر اساس فصل و دمای مناسب محیط می‌باشد. با توجه به نوع ساختار فن کویل ها، می‌توان از آن‌ها در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، صنعتی و … استفاده نمود.

فن کویل ها دارای طرح ها و مدل های متنوعی هستند که بسته به نوع کاربردشان از آن‌ها استفاده می‌گردد که سرویس و راه اندازی اصولی هر یک نیازمند تجربه و تخصص لازم در زمینه می‌باشد. مثل فن کویل سقفی، فن کویل زمینی، فن کویل کاستی و …

وظیفه فن کویل ها ایجاد تبادل حرارت بین آب و هوا است، به گونه ای که دمای هوا به طور مطبوع تنظیم و سپس به محیطی که فن کویل در آن نصب است منتقل ‌شود. فن  کویل ها برای اینکه وظیفه خود را به طور کامل انجام دهند، دارای چند بخش اصلی هستند که عبارتنداز :

  • فن
  • کویل
  • سیستم لوله‌کشی
  • فیلتر هوا
  • شیرهای فلکه، هواگیری سرویس و …
  • ترموستات فن کویل

ما پیش‌تر در مقالاتی از سلسله مقالات آموزشی مجموعه خدمت نت که لینک برخی از آن‌ها در ذیل ذکر گردیده است، به بررسی فن کویل ها پرداخته‌ایم و به طور کامل به مباحثی در خصوص سرویس و راه اندازی فن کویل ها پرداخته‌ایم که شما می‌توانید با کلیک بر روی هر یک نگاهی به این مقالات بیندازید.

تعمیر فن کویل در تهران

بررسی دلیل صدای زیاد فن کویل

عیب یابی فن کویل

تفاوت فن کویل و داکت اسپلیت

تفاوت فن کویل و رادیاتور

فن کویل و کاربردهای ان چیست؟

ترموستات فن کویل چیست؟

در تعریفی ساده می‌توان گفت که ترموستات دستگاهی است که بر اساس تنظیماتی خاص ( با توجه به فصول سال ) دمای محیطی را که فن کویل در آن نصب است را کنترل می‌کند و چنانچه میزان دمای محیط کاهش و یا افزایش بیابد، دستورات لازم را به فن کویل ارسال می‌کند تا نسبت به تنظیم دمای محیط فعال گردد. البته ذکر این نکته ضروری است که کارکرد صحیح ، نیازمند سرویس و راه اندازی اصولی آن می‌باشد.

به عنوان مثال شما دمای فن کویل را در فصل تابستان بر روی 10 درجه تنظیم کرده‌اید، چنانچه دمای محیط به کمر از 10 درجه برسد، ترموستات به دستگاه فرمانی را ارسال می‌کند تا دستگاه مجدد روشن شود و دمای محیط به 10 درجه برساند و چنانچه دما به 10 درجه برسد، ترموستات دستوری را به فن کویل ارسال می‌نماید و بر این اساس فن کویل خاموش می‌شود.

به طور خلاصه می‌توان گفت که ترموستات فن کویل بخش بسیار مهمی از کنترل سیستم تهویه مطبوع است که به همراه فن کویل و انواع چیلر اعم از چیلر تراکمی، چیلر جذبی و مینی چیلر در ایجاد هوای مطبوع نقش کلیدی را ایفا می‌کنند.

چنانچه در خصوص ترموستات فن کویل نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  28425488-021

انواع ترموستات فن کویل

زمانی بخواهیم این مدل ترموستات ها را از نظر انواع آن دسته بندی کنیم، نیاز است تا این دسته بندی بر اساس ویژگی های متعددی صورت بگیرد. در ادامه به صورت مختصر برخی از انواع دسته بندی های ترموستات را بیان خواهیم نمود.

از نظر عملکرد

از نظر نوع عملکرد می‌توان ترموستات های فن کویل را به دو نوع تقسیم نمود :

  • ترموستات تک فصل
  • ترموستات دو فصل

مثال نوع تک فصل آن، ترموستات گرمایش از کف و نوع دو فصل آن فن کویل است.

از نظر کارکرد

از نظر نوع کارکرد می‌توان ترموستات های فن کویل را به دو نوع تقسیم نمود :

  • ترموستات الکترومکانیکی
  • ترموستات دیجیتال

از نظر نوع لوله کشی

از نظر نوع لوله کشی می‌توان ترموستات های فن کویل را به دو نوع تقسیم نمود :

  • ترموستات از نوع دو لوله ای
  • ترموستات از نوع چهار لوله ای

5 نکته مهم در خصوص ترموستات فن کویل

زمانی که قصد دارید تا نسبت به تهیه ، سرویس و راه اندازی ترموستات اقدام نمایید، پیشنهاد می‌شود تا برخی نکات را در خصوص آن مورد توجه قرار دهید. در ادامه به بیان 5 نکته مهم و کلید خواهیم پرداخت.

نکته اول

پیش از اینکه بخواهید نسبت به سفارش ترموستات اقدام نمایید، پیشنهاد می‌شود که به طور دقیق نوع برند و مدل آن را بشناسید. این امر می‌تواند به مراکزی که قصد تعمیر، تعویض، سرویس و راه اندازی ترموستات را دارند کمک نماید تا ترموستاتی متناسب با فن کویل شما ارائه نمایند.

نکته دوم

یکی از موارد کلیدی که نیاز است پیش از سرویس و راه اندازی ترموستات به آن توجه گردد، این است که به طور دقیق نسبت به سنجش میزان برق ورودی به ترموستات فن کویل اقدام نمایید.

نکته سوم

چنانچه محیطی که قصد دارید فن کویل شما در آن نصب شود، در مرحله ساخت است و مایل هستید از نیاز آن به تعبیه باکس درون دیوار و یا عدم نیاز آن به این جعبه اطمینان پیدا نمایید، حتماً در نظر داشته باشید که ترموستات فن کویل توکار یا باکسی به نسبت نمونه های روکار از تنوع بالاتری برخوردار بوده و دارای قیمت پایین‌تری می‌باشند. (در نمونه های دیجیتالی)

نکته چهارم

ترجیحاً سعی کنید از ترموستات دیجیتالی استفاده نمایید، زیرا چنانچه ترموستات از نوع دیجیتالی باشد، شما از امکان قابلیت دور فن خودکار نیز برخوردار خواهید بود، اما در نمونه های آنالوگی تنها بایستی برای انتخاب دور فن (در سه دور فن کم ، متوسط و زیاد)  به صورت دستی اقدام نمود. البته گفتنی است که نمونه های دیجیتالی به صورت دستی نیز قابل تنظیم می‌باشند.

نکته پنجم

دقت داشته باشید که ترموستات فن کویل زمینی و نمونه های سقفی با یکدیگر تفاوت دارند و همین تفاوت ها در سرویس و راه اندازی آن‌ها نیز تفاوت هایی را ایجاد خواهد نمود. تفاوت این دو نمونه در ساختار فن کویل و تعداد کنتاکت های مورد نیاز می‌باشد.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات فن کویل از تعرفه تعمیر ، سرویس و راه اندازی ترموستات فن کویل آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص ترموستات فن کویل نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  28425488-021

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 14 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.