هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان

هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان
هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان
مطالب مرتبط

لوله کشی فاضلاب ساختمان مسئله بسیار مهمی است که اگر در زمان اجرای آن دقت لازم صورت نگیرد، علاوه بر هدر رفت هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان و مصالح به کار رفته، قطعاً هزینه‌های متعدد دیگری را به همراه خواهد داشت.

در صورت بی‌توجهی به نکات لازم و اصولی در اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان، بعد از فرایند نازک‌کاری ساختمان ( مثل قیرپاشی یا ایزوگام، سیمان و کاشی‌کاری کف سرویس‌ها و دیوارها )، قطعاً با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم شد که باعث تحمیل هزینه‌های مضاعف و بعضاً هنگفتی خواهد شد.

با توجه به موضوع این مقاله که قصد داریم در آن به بررسی میزان و نحوه محاسبه هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان بپردازیم، بر اساس نکاتی که اشاره شد، می‌توان اولین مسئله مهم در نحوه محاسبه هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان را دقت در اجرای صحیح و اصولی لوله کشی فاضلاب ساختمان دانست.

هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان

نحوه محاسبه هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان

در زمان اجرای هر نوع خدمتی، مشتریان در کنار سایر دغدغه‌ها و سؤالات احتمالی، همیشه 3 دغدغه مهم دارند، که ما بارها و به فراخور موضوع مقالات در اهمیت این دغدغه‌ها نکاتی را بیان کرده‌ایم. در خصوص لوله کشی فاضلاب ساختمان، این دغدغه‌ها را می‌توان چنین بیان کرد:

  • دغدغه اول : آیا واقعاً مجری قیمت منصفانه‌ای را اعلام می‌کند؟ هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟
  • دغدغه دوم : آیا مجری واقعاً دارای تخصص لازم هست؟
  • دغدغه سوم : آیا مجری برای اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان از مصالح با کیفیت استفاده می‌کند؟

البته باید گفت که وجود چنین نگرانی‌هایی کاملاً به‌جا و درست است و اگر بخواهیم علت چنین ذهن نگرانی‌هایی را دریابیم، با اندک تأملی می‌توان به این مسئله پی برد که عمدتاً به دلیل تجارب ناخوشایندی است که پیش‌تر تجربه کرده‌اند. متأسفانه  هستند مجریانی که بدون مهارت و تخصص لازم نسبت به اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان اقدام می‌کنند، که این می‌تواند به مرور هزینه‌های مضاعفی را برای مشتری به همراه داشته باشد. برخی دیگر از مجریان، مهارت لازم برای اجرای لوله کشی را دارند، اما از بی‌اطلاعی مشتریان سوءاستفاده کرده و هزینه‌های زیادی را دریافت می‌کنند.

البته تمامی این موارد به این دلیل است که برخی از مشتریان، به دلیل اینکه هزینه کمتری پرداخت کنند، به سراغ افرادی می‌روند که تخصص یا تعهد لازم را ندارند و از این رو با چنین مشکلاتی مواجه می‌شوند.

با تمامی این تفاسیر، هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان با توجه به مواردی مثل نوع و جنس لوله های به کار برده شده، حجم کار لوله کشی، سختی کار و… بستگی دارد. بر این اساس هر اندازه که لوله کشی ساختمان سخت تر و پرکار تر باشد و هر اندازه که میزان و حجم کار بالا باشد، به همان اندازه هزینه نیز افزایش خواهد یافت. به همین دلیل نکاتی مهمی در برآورد هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان می‌تواند دخیل باشد که می‌توان برخی از مهم‌ترین موارد را چنین نام برد:

  • نوع طرح و سیستم اجرای لوله کشی فاضلاب ( فاضلاب سبک و فاضلاب سنگین )
  • روش اجرای لوله کشی فاضلاب ( تونلی ، روباز ، زیر سقفی )
  • نوع مصالح و لوله های مورد استفاده در لوله کشی ( چدن، پُلیکا، پوش فیت و… )
  • سختی کار ( طبقه ، همکف ، تعداد طبقه، تعداد واحد، تعداد خروجی‌ها، مسیر لوله کشی و…)
  • نوع لوله کشی فاضلاب (لوله آب فاضلاب، لوله های ونت یا هواکش، سیفون )
  • و …

هر یک از مواردی که در بالا اشاره گردید، خود به تنهایی می‌تواند در نحوه محاسبه هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان اثرگذار باشد.

یکی از مواردی که علاوه بر هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان ، به عنوان هزینه در هنگام مراجعات برخی از مجریان لحاظ می‌گردد، ایاب ذهاب است. اما مجموعه خدمت نت در صورت توافق با مشتری جهت انجام کار، هیچ هزینه‌ای بابت ایاب ذهاب دریافت نمی‌کند.

چنانچه در خصوص لوله کشی فاضلاب ساختمان و به طور کلی خدمات لوله کشی فاضلاب، لوله کشی آب و شوفاژ نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات لوله کشی آب و فاضلاب از هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

عوامل تأثیرگذار در محاسبه هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان

در بخش مربوط به نحوه محاسبه هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان، به برخی عوامل اشاره شد که هریک به تنهایی می‌توانند اثری مستقیم بر روی هزینه اجرای لوله کشی فاضلاب داشته باشند. در این قسمت قصد داریم تا جهت آشنایی شما عزیزان، توضیحات مختصری را در خصوص هر یک از این موارد ارائه کنیم.

قبل از تشریح هر یک از این موارد، باید مجدد به این نکته اشاره کنیم که این موارد، تمامی مواردی نیستند که بر هزینه‌های لوله کشی فاضلاب اثر خواهند گذاشت، بلکه مهم‌ترین موارد هستند.

نوع طرح و سیستم اجرای لوله کشی فاضلاب

در اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان، معمولاً دو نوع فاضلاب وجود دارد که هر یک را به اختصار توضیح خواهیم داد :

فاضلاب سبک : به فاضلابی گفته می‌شود که ترکیبی از آب و محتویات سبک است. مثل فاضلاب دستشویی، ظرف‌شویی، حمام، کف شویی و مواردی این چنینی که حاوی آب، شوینده‌ها و گنداب‌های حاصل از آن‌ها می‌باشد. در واقع این نوع فاضلاب، فاضلابی روان است.

فاضلاب سنگین : به فاضلاب‌های توالت و مواردی مشابه که حاوی فضولات انسانی یا حیوانی می‌باشند، فاضلاب سنگین گفته می‌شود. در هنگام طراحی و اجرای این سیستم از فاضلاب، برخلاف فاضلاب سبک، از لوله هایی استفاده خواهد شد که دارای قطر بیشتری هستند. همچنین به دلیل نیمه روان بودن این نوع از فاضلاب، نیاز است تا در اجرای لوله ها، شیب‌های بیشتری اعمال شود.

روش اجرای لوله کشی فاضلاب

با توجه به موقعیت و شرایط مکانی که قرار است لوله کشی فاضلاب اجرا شود، روش اجرا می‌توانند متفاوت باشد. در ادامه شما را با  انواع روش‌های اجرای لوله کشی فاضلاب آشنا خواهیم نمود.

روش تونلی : در این روش  تونل‌هایی حفاری می‌شوند و لوله های فاضلاب را از درون آن‌ها عبور می‌دهند.

روش روباز : این روش که به روش کف خواب هم معروف است، در واقع همان روش سنتی لوله کشی فاضلاب است. در این روش مقداری از کف ساختمان کنده می‌شود و سپس لوله ها در آن قرار می‌گیرد و روی لوله ها با مصالح (خاک، ماسه نرم، سیمان و… ) پوشیده می‌شود.

روش زیر سقفی : در این روش لوله های فاضلاب از زیر سقف عبور داده می‌شوند.

نوع مصالح  و لوله های مورد استفاده در لوله کشی

یکی دیگر از مواردی که در نحوه محاسبه هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان مؤثر است، نوع لوله ها و مصالح مورد استفاده در اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان می‌باشد، که البته اهمیت لوله ها از سایر مصالح بسیار بیشتر است. به همین دلیل در ادامه توضیحات مختصری رو در خصوص انواع لوله های مورد استفاده بیان خواهیم کرد.

لوله چدنی : از قدیمی‌ترین نوع لوله‌های فاضلاب است که به دلایلی چون : هزینه بالا، وزن بالا، اجرای مشکل و نیز زمان‌بر بودن مدت اجرا، امروزه دیگر از آن‌ها به ندرت و یا در مواردی خاص استفاده می‌شود.

لوله پلیکا : برخلاف لوله های چدنی، این نوع از لوله ها را می‌توان ارزان‌ترین نوع لوله برای اجرای لوله کشی فاضلاب می‌باشدبه شمار آورد. در استفاده از این نوع لوله ها نباید به‌هیچ‌وجه از لوله پلیکاهای گرانولی که در واقع لوله های بازیافتی هستند استفاده شود. زیرا به دلیل کیفیت پایین می‌توانند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشند.

لوله گالوانیزه : این مدل از لوله های فاضلاب، عمدتاً به جهت فاضلاب لوازم بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله پلی اتیلن : لوله های پلی اتیلنی نیز یکی دیگر از انواع لوله هایی است که می‌توان از آن‌ها در اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان استفاده نمود.

لوله پوش فیت : لوله پوش فیت نیز یکی دیگر از لوله های مورد استفاده در لوله کشی فاضلاب است. اتصالات این لوله ها به صورت نر و ماده بوده و برای آب‌بندی آن‌ها، به جای استفاده از چسب، از واشر لاستیکی درون آن‌ها استفاده می‌شود. برخی بر این باورند که لوله های پوش فیت بهترین گزینه برای استفاده در لوله کشی فاضلاب می‌باشد.

لوله پوش فیت دارای دو مدل است :

  • مدل معمولی
  • مدل سایلنت : به این دلیل سایلنت یا بی‌صدا گفته می‌شود که هنگام عبور فاضلاب از درون آن‌ها، صدایی در فضای داخلی ساختمان شنیده نمی‌شود.

سختی کار

میزان سختی اجرای لوله کشی فاضلاب یکی دیگر از مواردی است که در محاسبه هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان بسیار اثرگذار است. میزان سختی اجرا در طبقات یک ساختمان از نظر ایجاد شیب مناسب برای لوله و به کار گذاشتن آن‌ها، قطعاً متفاوت از طبقات همکف می‌باشد.

اینکه در یک طبقه چند واحد و چه تعداد خروجی فاضلاب وجود دارد، مسیر عبور لوله ها چگونه باشد، و… نیز باعث افزایش سختی کار و روند اجرای لوله کشی می‌گردد.

 

نوع لوله کشی فاضلاب

قطعاً نوع لوله کشی فاضلاب و اینکه سبک باشد یا سنگین، سیفون باشد یا لوله های ونت یا هواکش و …، تماماً در میزان و نحوه محاسبه هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان اثرگذار خواهد بود.

چنانچه در خصوص لوله کشی فاضلاب ساختمان و به طور کلی خدمات لوله کشی فاضلاب، لوله کشی آب و شوفاژ نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان در خدمت نت

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات لوله کشی آب و فاضلاب از هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

فراموش نکنید…

در پایان نیاز است تا یکبار دیگر به این نکته اشاره کنیم که در صورت بی‌توجهی به نکات لازم و اصولی در اجرای لوله کشی فاضلاب ساختمان، بعد از فرایند نازک‌کاری ساختمان ( مثل قیرپاشی یا ایزوگام، سیمان و کاشی‌کاری کف سرویس‌ها و دیوارها )، ممکن است مشکلاتی عدیده‌ای به وجود آید که باعث تحمیل هزینه‌های مضاعف و بعضاً هنگفتی شود.

بر این اساس از واگذاری اجرای لوله کشی فاضلاب به افراد و مراکزی که از تخصص و مهارت آن‌ها اطمینان ندارید، جدا” خودداری کنید و جهت اجرای لوله‌کشی‌ها، حتماً از مراکز معتبر کمک بگیرد.



خدمت نت؟

مجموعه خدمت، با سابقه‌ای بیش از 2 دهه فعالیت، همواره توانسته است با ارائه خدماتی ارزشمند ، تضمین شده و نیز ارائه پشتیبانی قوی، اعتماد و اقبال مشتریان زیادی راه به سمت خود جلب نماید.

وجود برخی ویژگی‌ها در مجموعه خدمت، باعث گردیده است تا اعتماد به این مجموعه در سراسر کشور بیش از پیش شود و این عاملی است تا خدمت نت، خود را مکلف به این بداند تا هر چه بیشتر در تقویت و نیز افزایش کیفیت این ویژگی‌ها در تلاشی بی‌وقفه باشد. اهم این ویژگی را می‌توان در 2 بخش نام برد:

دقت در انتخاب همکاران

  • اطمینان از سلامت اجتماعی و روحی : در راستای ارائه خدمات ارزنده، مجموعه خدمت نت، تمامی همکاران خود را از نظر سلامت اجتماعی ( دریافت گواهی عدم سو پیشینه) و سلامت جسم و روح ( دریافت گواهی عدم اعتیاد ) مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
  • اطمینان از تخصص : دومین قدم در انتخاب همکاران، محک زدن تخصص آن‌هاست. یکی از این موارد این است که تمامی همکاران متخصص می‌بایست کلیه خدماتی را که ارائه می‌دهند، به مدت ۳۰ روز ضمانت کنند.

پشتیبانی‌های ویژه

  • ضمانت خدمات : مجموعه خدمت نت، با اطمینان از تخصص و مهارت متخصصین خود، کلیه خدمات ارائه‌شده به مشتریان را ۳۰ روزه ضمانت می‌کند. بنابراین مشتری دیگر نگرانی از بابت بروز مجدد مشکل ندارد.
  • ضمانت عودت وجه : همواره بر این باور بوده و هستیم که رضایت خاطر مشتریان، سرمایه ماست. بر این اساس هر زمانی که مشتری از انجام خدمات ارائه شده رضایت خاطر نداشته‌ باشد، تمامی هزینه عودت داده خواهد شد. هر چند در طی این 2 دهه فعالیت، تعداد مشتریان ناراضی به تعداد انگشتان یک دست هم نرسیده است.
  • پشتیبانی قوی : تا آخرین مرحله‌ی ارائه خدمات در کنار شما هستیم تا از ارائه خدماتی با کیفیت به شما مطمئن شویم. این مجموعه در هر لحظه از شبانه‌روز، از طریق سایت خدمت نت یا تلفن‌های مرکز پشتیبانی آماده پاسخگویی و خدمت‌رسانی به مشتریان عزیز خود می باشد.
  • مشاوره رایگان : ارائه مشاوره‌های رایگان و کاربردی به مشتریان در این سال‌ها، باعث جلب و افزایش اعتماد به مجموعه خدمت نت گردیده است.
  • ایاب ذهاب رایگان : بر خلاف بسیاری از مجموعه‌های دیگر، خدمت نت در صورت توافق با مشتری جهت انجام کار، هیچ هزینه‌ای بابت ایاب ذهاب دریافت نمی‌کند.
  • جوایز ویژه : مجموعه خدمت نت همواره در تلاش است تا به انحا مختلف، با اعطای تخفیف‌ها و نیز اهدای جوایز متنوع به مشترکین، مراتب سپاس خود را از اعتماد این عزیزان به جا آورد.

چنانچه در خصوص لوله کشی فاضلاب ساختمان و به طور کلی خدمات لوله کشی فاضلاب، لوله کشی آب و شوفاژ نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات لوله کشی آب و فاضلاب از هزینه لوله کشی فاضلاب ساختمان آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.