نکات قابل توجه در زمان خرید و نصب پمپ آب خانگی

نصب پمپ آب خانگی و مشاوره خرید پمپ آب خانگی در تیم خدمت نت
نصب پمپ آب خانگی و مشاوره خرید پمپ آب خانگی در تیم خدمت نت
مطالب مرتبط

به نظر شما خرید پمپ آب خانگی مناسب دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ برای نصب پمپ آب خانگی باید چگونه عمل نمود؟ در واقع این دو سوال رایج ترین ابهامات موجود در ذهن افرادی بوده که قصد خرید و نصب یک پمپ آب خانگی را برای خانه خود دارند. از این رو ما در این مقاله تصمیم گرفته به توضیح کامل در رابطه با خرید پمپ آب خانگی و نصب آن بپردازیم، پس با ما همراه باشید:

کارکرد پمپ آب خانگی به چه شکل می باشد؟

با فراگیر شدن مشکل فشار پایین آب روز به روز افراد بیشتری به فکر تهیه و نصب مخزن آب و پمپ آب برای ساختمان خود می افتند. این دستگاه در واقع وظیفه هدایت آب ذخیره شده درون مخزن به شبکه آبرسانی ساختمان را برعهده خواهد داشت.

به نوعی می توان گفت که پمپ آب خانگی مبدل جریان الکتریکی به انرژی مکانیکی بوده و از این طریق آب را با فشار کافی به ارتفاع بالا خواهد فرستاد. در کنار مخزن ذخیره آب و پمپ، یک مخزن کوچک قرمز یا آبی رنگ نیز وجود داشته که که به مخزن تحت فشار یا منبع تحت فشار معروف می باشد. وظیفه این مخزن این بوده که از طریق ذخیره سازی آب به شکل تحت فشار به کاهش تعداد دفعات خاموش و روشن شدن پمپ و کاهش استهلاک آن کمک نموده و سبب افزایش عمر پمپ آب گردد.

آشنایی با انواع پمپ آب خانگی

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه خدمات مرتبط با نصب پمپ آب خانگی یا خرید پمپ آب خانگی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

تقسیم بندی پمپ آب های خانگی از نظر میزان دبی (حجم آب در واحد زمان) و ارتفاع آبرسانی بسیار متنوع می باشد. اما در کل می توان پمپ های آب خانگی را در دو دسته پمپ های جتی و پمپ های بشقابی  قرار داد. در ادامه به معرفی انواع پمپ ها خواهیم پرداخت:

پمپ جتی

این نوع از پمپ ها که به پمپ های خودمکش نیز معروف بوده براساس میزان فشار هوا تا چند متر بالاتر از مخزن آب نیز قابل نصب می باشند. البته گفتنی است که نیروی مورد استفاده برای مکش سبب کاهش هد یا حداکثر ارتفاع آبرسانی پمپ می گردد. به طور معمول سروصدای این پمپ ها زیاد می باشد.

نصب پمپ آب خانگی در سامانه خدمت نت

پمپ بشقابی

این نوع از پمپ ها در توان های یکسان در مقایسه با نمونه های جتی از هد کمتری برخوردار بوده اما میزان دبی آن ها بیشتر می باشد. این پمپ ها خودمکش نبوده و نصب منبع ذخیره آن ها بایستی در ارتفاع برابر یا بالاتر از این مخازن انجام شود.

نصب پمپ آب خانگی و و مشاوره خرید پمپ آب خانگی در سامانه خدمت نت

پمپ شناور

به طور معمول این نمونه از پمپ ها از مخزن تحت فشار بی بهره بوده و پمپاژ آب را از درون چاه انجام خواهند داد؛ از این رو به نسبت نمونه های جتی انرژی کمتری مصرف خواهند نمود. به طور معمول این پمپ ها جهت انتقال آب از چاه های عمیق کاربرد خواهند داشت.

نصب پمپ آب خانگی و مشاوره خرید پمپ آب خانگی در مجموعه خدمت نت

پمپ سیرکولاسیون

نظیر پمپ آب در گردش شوفاژخانه ها

نصب پمپ آب خانگی و مشاوره خرید پمپ آب خانگی خدمت نت

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه خدمات مرتبط با نصب پمپ آب خانگی یا خرید پمپ آب خانگی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

برای انتخاب یک پمپ آب خانگی برای ساختمان به چه نکاتی باید توجه نمود؟

ممکن است تنوع پمپ های آب موجود در بازار انتخاب را برای شما دشوار نموده باشد. اما با در نظر گیری نکات زیر می توان انتخاب مناسبی را در این زمینه داشت:

  • هد پمپ و میزان ارتفاع ساختمان: در بهترین حالت بایستی پشت بالاترین شیر آب ساختمان تقریبا یک بار یا ۱۴٫۵ پی اس آی فشار باشد. از سوی دیگر در لوله های ساختمان به منظور صعود آب در ازای هر 10 متر بدون توجه به اصطکاک لوله بایستی فشار در سطح ۱۴٫۵ پی اس آی یا ۱ بار قرار داشته باشد. از این رو برای یک خانه ویلایی در بهترین حالت هد مورد نیاز 15 تا 20 متر می باشد. اگر ارتفاع یک مجتمع 4 واحدی با پیلوت 15 متر بوده هد لازم برای این ساختمان 25 تا 32 متر می باشد.
  • مقدار آبدهی یا دبی: میزان دبی پمپ رابطه مستقیمی با تعداد شیرهای آب خواهد داشت. در صورتی که در قبال هر واحد تعداد شیرهای باز مانده در هر واحد را یک و دبی هر شیر آب را 10 لیتر دار نظر بگیریم برای یک مجتمع 4 واحدی و شیر آب پیلوت حداقل دبی مورد نیاز 50 لیتر در دقیقه می باشد.
  • توجه به نمودار پمپ: برای انتخاب یک پمپ آب مناسب نیاز بوده که به بررسی نمودار آن پرداخته شود. در این نمودار دبی و ارتفاع یا هد با یکدیگر دارای رابطه معکوسی بوده و در واقع هر چه ارتفاع آب هدایت شده توسط پمپ بیشتر بوده به همان میزان از دبی آن کاسته خواهد شد و در نهایت در نقطه حداکثری یا هد پمپ میزان آب دهی به صفر خواهد رسید. در رابطه با مجتمع 4 واحدی ذکر شده نیز بهترین پمپ گزینه ای بوده که قادر به پمپاژ نمودن نصف دبی کل به بالاتری نقطه ساختمان باشد و علاوه بر آن بین این نقطه با هد ماکسیمم پمپ 10 تا 15 متر اختلاف ارتفاع وجود داشته باشد.
  • میزان سر و صدا: به طور معمول سر و صدای پمپ ها زیاد بوده و این موضوع ممکن است کمی ناخوشایند باشد. به همین دلیل بهتر بوده در زمان خرید پمپ حتما به مشخصات درج شده بر روی پمپ توجه داشته باشید. به منظور به حداقل رساندن میزان این سر و صدا می توان از پوشش ویژه ای استفاده نمود اما بایستی این را در نظر داشت که اختلالی در تهیه هوای اطراف پمپ و الکتروموتور آن ایجاد نکند. به طور معمول سر و صدای پمپ های بشقابی در مقایسه با نمونه های جتی کمتر می باشد.
  • انرژی مصرفی: از دیگر مواردی که در زمان خرید پمپ آب خانگی باید به آن توجه داشت مقدار مصرف انرژی در این دستگاه می باشد. گاهی اوقات پمپ هایی که بسیار قدرتمند بوده میزان مصرف برق را به میزان قابل توجهی بالا برده و باعث افزایش نجومی مبلغ پرداختی قبض برق خواهند شد. از این رو بهتر بوده پمپ آب انتخابی شما در کنار پاسخگویی به نیازهای شما در مصرف انرژی نیز بهینه عمل کند.
  • برخورداری از قابلیت اطمینان و کیفیت: پمپ های آب موجود در بازار از نظر کیفیت در درجات مختلفی وجود داشته که البته محدوده قیمتی وسیعی را شامل می گردند و در بین آن ها می توان پمپ هایی با قیمت پایین تا قیمت بسیار بالا را مشاهده نمود. توصیه می شود فارغ از قیمت این دستگاه ها به سراغ پمپی رفته که در وهله اول دارای اجزای کیفی مناسبی بوده و به خوبی نیازهای شما را پاسخگو باشد.
نصب پمپ آب خانگی و مشاوره خرید پمپ آب خانگی در خدمت نت

نحوه نصب پمپ آب خانگی

از نکات قابل توجه در زمان نصب پمپ آب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • محل نصب پمپ بایستی مکانی سرپوشیده و دور از نور خورشید و گرمای زیاد باشد.
  • فاصله میان پمپ و مخزن بایستی در کمترین میزان ممکن باشد.
  • حتما به کمک عایق های صوتی برای به حداقل رساندن میزان سر و صدای پمپ قبل از نصب نسبت به عایق بندی آن اقدام نمایید.
  • بین مخزن پلی اتیلن و پمپ به کمک لوله های رابطی که دارای قطر برابر یا بیشتر از ورودی پمپ بوده اتصال برقرار نمایید.
  • به منظور تعبیه فیلتر آن را در بخش ورودی مخزن گذاشته تا بروز اختلال در ورود و خروج آب به پمپ را به حداقل رسانده و از این رو دوام پمپ را افزایش دهد.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه خدمات مرتبط با نصب پمپ آب خانگی یا خرید پمپ آب خانگی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

2 Responses

  1. در زمان خرید و باید خیلی توجه کنید که با ظرفیت مورد نیازتون سازگار باشه وگرنه اثر بخش نخواهد بود.

    1. حتما باید قبل از خرید مشاوره گرفت
      مجموعه ما به تمامی مشتریان خود مشاوره رایگان می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.