نحوه تغییر فصل در داکت اسپلیت

نحوه تغییر فصل در داکت اسپلیت ها
نحوه تغییر فصل در داکت اسپلیت ها
مطالب مرتبط

داکت اسپلیت ها (duct split) سیستم های تهویه مطبوع به شمار می آیند که عمدتا دارای دو حالت سرمایشی و گرمایشی می باشند که به فراخور فصول سال، می توان نسبت به تغییر این حالت ها اقدام نمود. در برخی مواقع نحوه تغییر حالات که در اصطلاح نحوه تغییر فصل در داکت اسپلیت نیز گفته می شود، ممکن است برخی از مصرف کنندگان از این سیستم ها را با مشکلاتی مواجه کند.

بر این اساس ما قصد داریم تا در این مقاله و با توجه به درخواست برخی از کاربران محترم خدمت نت، نحوه تغییر حالت از سرمایشی به گرمایشی را آموزش دهیم.

چنانچه پس از مطالعه مقاله حاضر، نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتری در خصوص نحوه تغییر فصل در داکت اسپلیت داشتید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

نحوه تغییر فصل در داکت اسپلیت ها

با توجه به اینکه ما پیش‌تر و به صورت مفصل در خصوص داکت اسپلیت مقالاتی را بر روی وب سایت مجموعه خدمت نت منتشر نموده‌ایم، ترجیح می‌دهیم که دیگر به معرفی داکت اسپلیت نپردازیم و شما عزیزانی که اطلاعات دقیقی در خصوص این نوع از سیستم تهویه مطبوع ندارید، می توانید علاوه بر اینکه نگاهی به مقاله «آشنایی جامع داکت اسپلیت» بیندازید، با جستجوی عبارت «داکت اسپلیت» در سایت مجموعه خدمت نت، شناخت دقیقی را از این سیستم‌ها کسب نمایید.

همچنین می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر، فهرستی جامع از  مقالات پر بازدید سایت در خصوص داکت اسپلیت ها را مشاهده نمایید :

« داکت اسپلیت »

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص نحوه تغییر فصل در داکت اسپلیت دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

طبیعتا با تغییر در فصول سال، نوع استفاده از داکت اسپلیت نیز تغییر می کند. بر این اساس نیاز است اطلاعات کافی در خصوص نحوه تغییر فصل در داکت اسپلت ها داشته باشید. خیلی مواقع ممکن است این تصور پیش آید که تنها با فشردن دکمه تغییر حالت از روی ریموت کنترل می توان نسبت به تغییر حالت اقدام نمود. این در حالی است که برای اینکه سیستم عملکرد بهتری داشته باشد، نیاز است تا برخی نکات را مورد توجه قرار دهید.

همانطور که اشاره شد، در ادامه قصد داریم تا نحوه تغییر از حالت سرمایشی به گرمایشی را تشریح نماییم.

مراحل راه اندازی و نحوه تغییر فصل در داکت اسپلیت ها

یونیت داخلی و خارجی را شستشو و نظافت کنید

با رسیدن فصل زمستان، برای آن که داکت اسپلیت از حالت سرمایش به گرمایش تغییر وضعیت دهد، نیاز است که به عنوان اولین قدم فیلتر یونیت داخلی را شستشو دهید.

به منظور انجام این کار پس از باز نمودن دریچه بازدید داکت اسپلیت و یا جدا نمودن آن از دستگاه به طور کامل آن را بشویید.

بعد از آن نوبت به یونیت خارجی خواهد رسید. با کمی دقت می توان شبکه ای با فین‌های شبیه رادیاتور اتومبیل را در بخش پشتی یوینت خارجی مشاهده نمود. به منظور شستشوی این بخش به طوری که موتور فن دستگاه آب نبیند، با آب و مواد شوینده آن را بشویید.

برخی از افراد بر این باورند که سرویس سالیانه داکت اسپلیت در فصل بهار و به منظور تغییر حالت گرمایش به سرمایش کافی بوده و نیازی نیست که در پاییز نیز این کار را تکرار نمود. اما واقعیت آن است که سرویس و شستشوی داکت اسپلیت ها باید در هر دو فصل انجام شود.

به کمک سرویس دوره ای دستگاه، به راحتی می توان خیلی زودتر به مشکلات کوچک تر به وجود آمده در دستگاه پی برده و سریع تر آن ها را برطرف نمود.

شیرهای ورودی و خروجی آبگرم داکت اسپلیت را باز کنید

چنانچه موتورخانه مرکزی وظیفه گرمایش ساختمان را برعهده دارد، نیاز است تا نسبت به باز کردن شیر فلکه های ورودی و خروجی آب گرم متصل به کویل آبگرم دستگاه اقدام نمایید.

اما در صورتی که تامین گرمایش واحد به شکل جداگانه و به وسیله پکیج صورت می گیرد، شما می توانید برای انجام این مرحله بخش گرمایش پکیج را روشن نمایید. در صورت نیاز به فعال بودن حوله خشک کن واحد در فصل زمستان، این امکان وجود دارد تا باز هم پکیج را بر روی حالت گرمایشی حفظ نمایید.

حالت دستگاه را از روی کنترلر یا ترموستات تغییر دهید

اکنون وقت آن رسیده که در این مرحله وضعیت دستگاه را با استفاده از کنترلر دستگاه روی حالت HOT گذاشته و دمای دلخواه را در محدوده 18  تا 25 درجه قرار دهید.

لازم به ذکر است که کمپرسور بر مبنای دمای محیط روشن و خاموش خواهد شد. در واقع در صورت گرم نبودن هوا و قرار داشتن دما در حدود 23 درجه، چنانچه شما دمای 25 درجه را انتخاب نمایید، باد خارج شده از دستگاه در چنین حالتی گرم می باشد. از این رو دما را در همان اول بر روی 18 درجه تنظیم نموده و پس مدتی که از فعالیت دستگاه گذشت، چنانچه احساس کردید که هوای محیط سرد می باشد، می توانید نسبت به افزایش دما اقدام و دمای مورد نظر خود را تنظیم نمایید.

نکات قابل توجه در زمان استفاده از داکت اسلیت ها

هنگامی که در فصول سرد سال داکت اسپلیت در حالت گرمایش می باشد، لازم است که 3 توصیه ساده را رعایت نمایید :

  • اطراف یونیت خارجی باز باشد
  • پشت دستگاه مکش هوای کافی وجود داشته باشد
  • جلوی دستگاه دارای دهش مناسب باشد

در زمانی که دستگاه روشن است حتما به این مورد توجه داشته باشید که دریچه های خروجی دستگاه (دریچه های موجود در اتاق های مختلف) باز باشد (دست کم 50 درصد دریچه ها باز بمانند)، زیرا با این کار در کویل و اوپراتور هوای کافی در جریان بوده و از یخ زدگی جلوگیری خواهد شد، به ویژه در دستگاه هایی که کویل آب گرم در مجاورت اوپراتور می باشد.

به رعایت هر یک از نکات و توصیه هایی که در این مقاله با شما در میان گذاشتیم، می توانید به شیوه ای اصولی و راحتی هر چه تمام، نسبت به تغییر وضعیت داکت اسپلیت از سرما ب گرمایش اقدام نمایید و در فصل سرما دمای محیط را گرم سازید.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص نحوه تغییر فصل در داکت اسپلیت دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 2 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.