معرفی انواع دزدگیرها و آشنایی با کارکرد آن ها

انواع دزدگیرهای اماکن
انواع دزدگیرهای اماکن
مطالب مرتبط

مجموعه خدمت نت در این مقاله قصد داشته به معرفی انواع دزدگیرها و کارکرد هر یک از آن ها پرداخته و نقاط مثبت و منفی آن ها را نیز عنوان خواهیم نمود.
دزدگیر مناسب برای خانه شما بایستی با توجه به انتظارات شما، بودجه در نظر گرفته، محل زندگی، میزان دارایی موجود در خانه، و میزان امنیت مورد نیاز شما انتخاب گردد.
ما در این مقاله قصد داشته انواع دزدگیر های مناسب برای منازل مسکونی و نیز ویژگی های مثبت و منفی هر یک از آن ها را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم.

انواع دزدگیر

ابتدا شما بایستی ببینید که پس از به صدا در آمدن آلارم دزدگیر، انتظار چه اقداماتی را دارید، چرا که از این نظر دزدگیر ها به چهار گروه تقسیم می گردند:

• دسته ای از دزدگیرها تنها آلارم دهنده بوده و اگر چه صدای آژیر آن ها در زمان خطر بلند شده اما اقدام به تماس با هیچ مکان و هیچ شخصی نخواهند گرفت.
• نمونه دیگری از دزدگیرها نیز به دزدگیرهای تلفن کننده معروف بوده و در زمان آلارم، خودکار اقدام به برقراری تماس با شماره تلفن های ذخیره شده در حافظه شان خواهند نمود.
• سیستم خانه هوشمند در زمان آلارم، به کمک نرم افزارهای تلفن همراه یا تبلت اقدام به برقرای تماس با شما و یا خانواده تان خواهد گرفت.
• قراردادهای نظارت، در واقع قراردادی بین شما و یک شرکت حفاظتی و امنیتی تنظیم شده که به واسطه آن شما بایستی مبلغی را به طور ماهیانه یا سالیانه به این شرکت پرداخت نموده و شرکت مورد نظر نیز در ازای دریافت این مبلغ به محض هشدار دزدگیر، یا خود اقدام نموده و یا این موضوع را به مرکز پلیس اطلاع خواهد داد.

انواع دزدگیرهای اماکن

سیستم های هشدار بی سیم

به عنوان دومین گام شما بایستی ببینید که آیا تمایل داشته سیستم دزدگیر شما به صورت بی سیم بوده یا به دنبال یک سیستم سیمی هستید.
منبع تغذیه سنسورهای هشدار بی سیم، باتری بوده و این سیستم ها جهت برقراری ارتباط با کنترل پنل از سیگنال های رادیویی استفاده می نمایند.
این دسته از سنسورها به طور معمول نصب و اجرای راحت تر و مطلوب تری داشته و حتی شما این امکان را داشته تا خود اقدام به نصب این نمونه از سیستم ها نمایید. علاوه بر آن چنانچه قصد اضافه کردن سنسوری را به سیستم داشته باشید به آسانی از عهده این کار برخواهید آمد. و یا حتی در صورت جا به جایی منزل نیز می توانید با جدا نمودن سنسورها، از آن ها در محل جدید استفاده نمایید.
اما سنسورهای بی سیم با وجود اجرای مطلوب ، در مقایسه با سنسور های سیم دار از نظر هزینه ها، قیمت بالاتری خواهند داشت.
اگر چه قیمت سیستم های بی سیم بیشتر بوده و برای سنسورها و کنترل پنل بایستی باتری به کار برد اما با این حال ممکن بوده هزینه های ناشی از سیم کشی در سیستم های دزدگیر سیم دار نیز به همین میزان برای شما هزینه بر باشند.

اکنون پس از تصمیم گیری در رابطه با موارد بالا بایستی ببینید که چه دزدگیری از نظر عملکرد برای منزل شما مناسب تر خواهد بود.

دزدگیرهای فقط آژیر زننده

این نمونه از دزدگیر ها در زمان تحریک شدن شروع به تولید صدای آژیری بلند می نمایند. که البته ممکن است صدای آن کمی برای ساکنین منازل اطراف ترسناک و آزار دهنده باشد.
این دزدگیرها تنها صدا داشته و با هیچ جا و هیچ کسی تماسی نخواهند گرفت. از این رو چندان هم از سرقت های احتمالی جلوگیری نخواهند کرد. پیش از تصمیم گیری در رابطه با خرید این نوع از دزدگیر ها پیشنهاد می شود اول از همه محل زندگی خود را در نظر بگیرید. بایستی ببینید که در همسایگی کسی را دارید که با شنیدن صدای آژیر اقدام به برقراری تماس با پلیس نموده و یا نزدیکانی را داشته که با شنیدن صدای آژیر به کمک شما بشتابند؟
در صورتی که پاسخ شما مثبت بوده پس قطعا این دزدگیرها می توانند برای شما کارایی لازم را داشته باشند. برای نصب این دزدگیرها می توانید خود اقدام نموده و یا از یک فرد متخصص کمک بگیرید و مبلغی را نیز به عنوان دستمزد پرداخت نمایید.

انواع دزدگیرهای اماکن


نقاط مثبت
• عدم نیاز به پرداخت مبلغی جهت قرارداد نظارت به شرکت های امنیتی
• برخورداری از آژیر جهت ترساندن سارقین
• نصب راحت توسط خودتان
نقاط منفی:
• عدم شنیدن صدای دزدگیر در صورت دور بودن از محل
• ممکن است صدای آژیر به تنهایی مانع از سرقت نگردد.

دزدگیرهای تلفن کننده

چنانچه شما در همسایگی کسی را نداشته که در صورت به صدا در آمدن آژیر شما را مطلع نماید، بهتر بوده به سراغ دزدگیرهای تلفن کننده (تلفن کننده اتوماتیک) بروید.
این نوع دزدگیر در زمان تحریک شدن سریعا به طور خودکار با شماره هایی که شما از پیش در حافظه آن ذخیره نموده اید (شماره خود، خانواده، دوستان یا…) تماس گرفته و فرد مورد نظر را از این موضوع مطلع می سازد. در واقع شما خیلی سریع از خطر سرقت آگاه شده و می توانید با پلیس تماس گرفته و یا از همسایه خود تقاضا نمایید که سرو گوشی آب دهد. به طور معمول این دزدگیر ها دارای اولویت بندی بوده و شما می توانید در حافظه آن ها 3 تا 10 شماره تلفن را اولویت بندی نمایید. در صورت پاسخ دهی اولین شخص، دستگاه از تماس با دیگر افراد خودداری می نماید.
علاوه بر آن شما این امکان را داشته تا جهت هشدار آتش سوزی یا نشت گاز و یا دکمه اضطراری با اتصال به دزدگیرنیز از تجهیزات جانبی نیز کمک بگیرید.

دزدگیرهای تلفن کننده به دو گروه تقسیم می شوند:

• تلفن کننده های خط ثابت

این نمونه از دستگاه های تلفن کننده جهت برقراری تماس در زمان هشدار، از خط تلفن ثابت منزل شما استفاده می نمایند. به همین دلیل شما بایستی بین تلفن و دستگاه را سیم کشی نمایید.


• تلفن کننده های GSM

این تلفن کننده ها برای گرفتن تماس، از سیگنال های تلفن همراه کمک می گیرند. این نمونه از دستگاه ها احتیاجی به سیم کشی تلفن نداشته ولی در عوض باید برای درون این دستگاه یک سیم کارت تلفن همراه در نظر گرفته و از شارژ بودن و نیز آنتن دهی کافی آن مطمئن باشید. توصیه می شود این موضوع را پیش از خرید دستگاه چک نمایید.

انواع دزدگیرهای اماکن

نقاط مثبت:
• عدم نیاز به پرداخت مبلغی به شرکت های حفاظتی و امنیتی
• مطلع شدن سریع شما و یا دوستانتان از وقوع سرقت احتمالی
• در صورت تهیه سنسور اضافی، این امکان برای شما وجود داشته که از طریق اتصال سنسور به ترمینال های ورودی دستگاه دزدگیر از وقوع آتش سوزی یا نشت گاز و… اطلاع پیدا کنید.
نقاط منفی:
• احتمال داشته شما و دوستانتان که شماره آن ها در حافظه دستگاه ذخیره بوده درآن لحظه در دسترس نباشید و دستگاه نتواند شما را از این موضوع مطلع سازد.
• در صورت استفاده از تلفن کننده های سیم کارتی، احتمال ضعیف بودن میزان آنتن دهی در منزل شما وجود داشته و ممکن بوده دستگاه قادر به برقراری تماس با شما نباشد.
• در صورت استفاده از تلفن کننده های ثابت، بایستی هزینه ای را نیز برای سیم کشی تلفن در نظر بگیرید.

سیستم های امنیتی خانه هوشمند:

این دسته از سیستم های امنیتی اقدام به برقرای ارتباط با تلفن همراه هوشمند یا تبلت شما یا اعضای خانواده شما خواهند نمود. این سیستم ها به محض تحریک دزدگیر شما و خانواده تان را از این موضوع آگاه خواهند ساخت. علاوه بر آن شما این امکان را داشته تا کنترل خانه خود را حتی در زمان دور بودن از خانه و تنها به کمک گوشی تلفن همراه خود به دست بگیرید.
این نمونه از سیستم ها از قابلیت های امنیتی بسیاری برخوردار بوده که شما برای بهره مندی از آن ها تنها کافی بوده یک کنترل پنل مجهز به وای فای در اختیار داشته تا به کمک شبکه وای فای تمامی سنسور های جانبی با این کنترل پنل ارتباط برقرار نمایند.

این سیستم ها به شما اجازه داده تا با توجه به نوع سیستم انتخابی، اقدام به افزودن تعدادی از سنسورها نظیر سنسورهای شخیص حرکت، دوربین ها، یا حتی سوکت هایی که به شما اجازه کنترل سیستم های روشنایی منزل را در از دور داده، نمایید.
شما به راحتی قادر بوده در خانه خود یک سیستم هوشمند پیاده سازی و اجرا نموده اما امکان قرار دادن تمامی موارد در سطح مطلوب و یا انجام صحیح و صد در صدی تنظیمات وجود نخواهد داشت. از این رو توصیه می شود جهت نصب و راه اندازی سیستم امنیتی هوشمند در خانه خود از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

انواع دزدگیرهای اماکن


نقاط مثبت:
• آگاه سازی شما از وضعیت خانه در زمان دور بودن محل
• نظارت و کنترل این سیستم به وسیله گوشی همراه
نقاط منفی:
• عدم قابلیت بازدارندگی در تمامی سیستم های امنیت هوشمند (این مسئله به نحوه درست نصب و اجرای اجزاء سیستم، مانند سنسورها و شبکه ارتباطی سیستم بستگی خواهد داشت.)
• نیاز به قدرت سیگنال دهی آنتن تلفن همراه
• قیمت بالا

قراردادهای نظارت بر دزدگیر

برای آن که خیالتان کاملا بابت وسایل و اموالی که در خانه داشته در زمان مسافرت و یا بیرون بودن از خانه آسوده باشد قطعا قرار داد نظارت بر دزدگیر می تواند گزینه ایده آلی برای شما محسوب گردد.
شما این امکان را داشته تا اقدام به عقد قرارداد نظارت برای سیستم های دزدگیر بی سیم یا با سیم خود نمایید، اما برای این کار نیاز بوده که تمامی موارد نظیر سیستم های دزدگیر، تجهیزات و نحوه نصب آن ها کاملا طبق استاندارد ها بوده و از این رو نبایستی خود دست به نصب و راه اندازی آن ها بزنید.
قرارداد نظارت بر کارکرد دزدگیر به دو نوع کلید داری و واکنش پلیس تقسیم می گردند. طی هر دو قرارداد شما ماهیانه و یا سالیانه مبلغی را به این شرکت ها پرداخت نموده تا بر کارکرد دزدگیر منزلتان نظارت داشته باشند.
در واقع با تحریک دزدگیر، خیلی سریع این موضوع به کلید دار منزل یا پلیس اطلاع داده خواهد شد. نحوه و اصول کار در این روش حفاظتی به شرح زیر می باشد:
سیستم هشدار دهنده شما با اتصال به یک مرکز دریافت، در زمان تحریک شدن مرکز مورد نظر را مطلع خواهد ساخت. در اولین قدم مرکز اقدام به برقراری تماس با منزل شما گرفته و از شما کد مشخص شده از قبل را، درخواست خواهد نمود، در این زمان در صوت عدم پاسخ دهی و یا دادن پاسخ اشتباه، مرکز با شخص سوم مشخص شده و یا پلیس تماس گرفته و با توجه به نوع قرار داد اقدامات مهم و لازم دیگری را اجرا خواهد نمود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − پانزده =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.