مراقبت از کودکان + معرفی ۶ روش موثر

مراقبت از کودکان
مراقبت از کودکان
مطالب مرتبط

مراقبت از کودکان امروزه به یکی از اصلی ترین دغدغه های والدین تبدیل شده است. مادران جوان به دلیل عدم برخورداری از تجربه های مناسب، متاسفانه به خوبی نمی توانند از عهده مراقبت و نگهداری از کودک خود بر بیایند که در این صورت همواره خطرات بسیار زیادی می تواند در انتظار کودک باشد. در این مقاله از خدمت نت به معرفی و بررسی برخی از اشتباهات رایج مادران می پردازیم.


۱ – هیچ چیز غیر ضروری را در رختخواب کودک قرار ندهید:

مادران عزیز لطفا به این نکته توجه بسیار زیادی داشته باشند و از قرار دادن اشیاء غیرضروری نظیر اسباب بازی های کوچک، تیز و برنده در محل خواب و تخت کودک خودداری کنید زیرا کودک شما از حس کنجکاوی می تواند با استفاده از آن اشیاء به خود آسیب برساند.


۲ – در هنگام انتخاب اسباب بازی دقت کنید

برخی از کشور ها اجازه فروش اسباب بازی برای کودکان زیر سه را ممنوع کرده اند و تنها دلیل آن نیز به احتمال خفه شدن کودک بر می گردد. اما اگر شما هر لحظه حواستان به کودکتان استف می توانید برای آن اسباب بازی های مناسبی را خریداری کنید. البته حتما توجه داشته باشید که اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که تیز و یا برنده نباشند.


نگهداری از کودکان


۳ – کودک‌ را به حال خود رها نکنید | مراقبت از کودکان حتی در هنگام خواب

در هنگامی که کودک شما در خوابی ناز و زیبا به سر می برد، نباید آن را تنها بگذارید. کودک شما هنوز ناتوان و ضعیف است و عدم توجه حتی به مدت کمتر از یک ثانیه می تواند خطرناک باشد، البته نمی خواهد وسواس زیادی را به خرج دهید، اگر تمامی موارد امنیتی را رعایت می کنید، لزومی ندارد که در بالای سر کودک حضور داشته باشید.


۴ – منزل را برای کودک ایمن کنید

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، ایمن سازی اتاق کودک و یا خانه شما پس از تولد نوزاد است، محیطی را برای کودکان خود در نظر بگیرید که از وسایل شکستنی، وسایل دیجیتال و بلند گو های بزرگ، وسایل برقی که امواج مغناطیسی تولید می کنند، مودم و سایر وسایل خطر آفرین به دور باشد.


۵ – هنگام رانندگی مراقب کودک خود باشید

اولین نکته مهم هنگام رانندگی هیچگاه از تلفن همراه خود استفاده نکنید و همواره حواس خود را به بازی گوشی های کودک خود بسپازید. دومین نکته مهم صندلی ماشین است. صرفا نصب آن کافی نمی باشد. شما باید مطمئن شوید که به درستی نصب شده است، به طور مثال بستن کمربند در حالت قفل و استفاده درست از مهار کننده آن مهم است.


۶ – زمان خواب خود را با خواب کودک تنظیم کنید

مادران جدید بخصوص مادرانی که کودک اولشان است دچار محرومیت خواب می‌شوند. تجربه مادر کودک نوزاد بودن خسته کننده است و در موارد شدید می توانند منجر به افسردگی پس از زایمان شود. برای اینکه خیالتان راحت باشد که دچار این عارضه نخواهید شد قاعده واضح و ساده این است که زمانی که کودک شما خواب است شما نیز بخوابید. به این ترتیب شما می توانید تلاش کنید تا به اندازه کافی بخوابید تا انرژی ذخیره کنید.


زمان خواب کودک را تنظیم کنید
مراقبت از کودکان

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هفت =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.