علت مصرف برق زیاد کولر گازی

علت مصرف برق زیاد کولر گازی
علت مصرف برق زیاد کولر گازی
مطالب مرتبط

علت مصرف برق زیاد کولر گازی یکی از دغدغه‌های همیشگی مشترکین این دستگاه‌هاست و عمدتا مرتبط به عدم سرویس و تعمیر کولر گازی می شود. اما آیا این واقعیت دارد که مصرف برق کولر گازی زیاد است؟ اگر بخواهیم پاسخی واقع‌بینانه و منطق ارائه کنیم، باید این سؤال را هم مطرح کنیم که : مصرف برق کولر گازی نسبت به چه چیزی زیاد است؟

قطعاً پاسخ ما به این سؤال این است که: نسبت به کولرهای آبی. در چنین حالتی بایستی بگوییم بله. قطعاً مصرف کولر گازی، از هر نوع و مدلی که باشد، نسبت به کولرهای آبی بیشتر است. البته این موضوع انسان را یاد این ضرب‌المثل می‌اندازد که «هر که بامش بیش، برفش بیش». طبیعی است که انسان برای آسایش و رفاه بیشتر، بایستی هزینه بیشتر هم متقبل شود.

ما در مجموعه خدمت نت قصد داریم تا در این مقاله، اصول و نکاتی را به شما آموزش دهیم تا از طریق آن‌ها بتوانید تا سر حد ممکن مصرف برق زیاد کولر گازی را کاهش دهید و بتوانید بدون پایین آوردن کیفیت کارایی کولرهای گازی، برنامه دقیقی برای کاهش مصرف برق پیاده‌سازی کنید.

علت مصرف بالای برق توسط کولر گازی چیست؟

شاید نیاز باشد تا قبل از پرداختن به هر راهکاری برای کاهش علت مصرف برق زیاد کولر گازی ، دلیل مصرف زیاد برق این دستگاه‌ها را نسبت به سایر سیستم‌های سرمایشی، مثل کولر آبی و… را بدانیم.

همان‌طور که همگی به خوبی می‌دانیم، کولرهای گازی موجود در بازار ایران ترکیبی از کولرهای گازی با رده انرژی بهینه شده و بهینه نشده هستند. و کولرهای بهینه نشده از لحاظ انرژی، کولرهای گازی پر مصرف هستند که عمدتاً نام «کولرهای قاچاق» را روی آن‌ها می‌گذارند. کولرهای اصطلاحاً قاچاق معمولاً به چند دلیل قیمت پایینی نسبت به کولرهایی که در بازار رسمی و توسط مراکز معتبر فروش عرضه می‌گردد، دارد. دلایلی از این قبیل:

  • به دلیل قاچاق بودن و عدم پرداخت مالیات است
  • به دلیل عدم وجود گارانتی ( هر چند برخی‌ها به دروغ مدعی وجود گارانتی هم می‌شوند)
  • به دلیل مصرف بالای انرژی ( هر چند بر روی برخی‌ها برچسب‌های غیر واقعی بهینه بودن مصرف انرژی هم زده شده است)

به صورت کلی، میزان مصرف برق کولر گازی در مقایسه با کولرهای آبی، به طور میانگین، حدود چهار برابر است. دلیل این ازدیاد چهار برابری مصرف برق کولر گازی نسبت به کولر آبی، وجود کمپرسور داخلی کولر گازی است. همان‌طور که مقالات پیشین تشریح گردید، کمپرسور برای خنک کردن هوا، وظیفه متراکم کردن گاز داخل لوله‌های کولر گازی را بر عهده دارد، و انجام این فرایند توسط کمپرسور، باعث مصرف برق بیشتری می‌گردد.

متأسفانه برخی‌ها با تبلیغات دروغ مصرف بالای کولر گازی را در مقایسه با کولرهای آبی، به نوع برند و شرکت سازنده نسبت می‌دهند که این اصلاً صحیح نمی‌باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که، کولرهای گازی‌ای که دارای رده انرژی بهینه هستند، نسبت به کولرهایی گازی فاقد این رده انرژی، مصرف کمتری دارند. پس در هنگام خرید بسیار مراقب برچسب انرژی آن‌ها باشید. عمدتاً کولرهای گازی موجود در بازار ایران، دارای رده انرژی B هستند.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی از تعرفه خدمات اسپلیت آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص علت مصرف برق زیاد کولر گازی و نیز سرویس و تعمیر کولر گازی نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

سرویس و تعمیر کولر گازی و خدمات اسپلیت در مجموعه خدمت نت

چگونه می‌توانیم میزان مصرف برق کولر گازی را کاهش داد؟

این واقعیت را باید پذیرفت که با توجه به راندمان کولرهای گازی نسبت به سایر سیستم‌های سرمایشی، مصرف برق هم در این دستگاه‌ها بیشتر است. اما می می‌توانیم با رعایت نکاتی ساده، بدون اینکه لذت استفاده از این دستگاه‌ها را کاهش دهیم، تا سرحد ممکن در کاهش مصرف برق هم صرفه‌جویی کنیم. در ادامه قصد داریم تا پنج نکته ساده و اصولی را برای تحقق این امر با شما در میان بگذاریم.

موقع خرید کولر گازی، به برچسب انرژی توجه داشته باشید

خیلی مواقع ما  صرف اینکه مبلغ کمتری برای خرید کولر گازی بپردازیم، به سراغ خرید کولرهایی می‌رویم که یا اصلاً دارای برچسب انرژی نیستند یا رده انرژی آن‌ها  از B پایین‌تر است، غافل از اینکه هزینه‌هایی که این کولرهای گازی بابت مصرف برق به ما تحمیل می‌کنند، به مراتب چندین برابر تفاوت قیمتی است که آن‌ها نسبت به کولرهای گازی دارای رده انرژی A و B دارند. خوب در چنین شرایطی طبیعی است که علت مصرف برق زیاد کولر گازی سرسام آور خواهد بود.

کولرهای متناسب با شرایط خود انتخاب کنید

چنانچه در زمان خرید کولر گازی، شرایط خود را لحاظ نکنید، قطعاً نمی‌توانید در مصرف برق صرفه‌جویی نماید. شرایط که می‌بایست در هنگام خرید کولر گازی لحاظ شود را می‌شود به دو مورد تقسیم نمود:

شرایط آب و هوایی

چنانچه شرایط آب و هوایی خود را نادیده بگیرید، علاوه بر اینکه باعث مصرف برق زیاد کولر گازی خواهید شد، مطمئن باشید که عمر کولر گازی شما زیاد نخواهد بود.

بر همین اساس توصیه اکید می‌گردد که در موقع خرید بر اساس کلاس کولرها، نسبت به خرید کولر گازی اقدام کنید:

  • كلاس T1 : كولرهاي مناسب براي آب و هوا‌ی معتدل
  • کلاس T2 : كولرهاي مناسب براي آب و هوای گرم و نيمه خشك
  • كلاس T3 : كولرهاي مناسب براي آب و هوای گرم و مرطوب

شرایط محیطی

شما می‌بایست بر اساس ظرفیت محیطی که می‌خواهید کولر را در آن نصب کنید، نسبت به خرید کولر اقدام کنید. شرایطی از قبیل:

  • طبقه‌ای که در آن سکونت دارید
  • متراژ محیطی که کولر قرار است کولر نصب شود
  • نوع نورگیری و تابش نور خورشید به محیط
  • میزان تابش نور خورشید به سقف و دیوارها

 

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر گازی از تعرفه خدمات اسپلیت آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص علت مصرف برق زیاد کولر گازی و نیز سرویس و تعمیر کولر گازی نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

کولر گازی را در محلی مناسب نصب کنید

در این خصوص این نکات را رعایت کنید:

  • پنل (یونیت داخلی) را روبروی محل نشستن قرار دهید. طول پرتاب هوای اسپلیت ها بر اساس ظرفیت معمولاً بین ۵ تا ۱۰ متر می‌باشد
  • به علت جمع شدن هوای گرم در زیر سقف ، تا حد ممکن پنل داخلی اسپلیت ها را پایین‌تر از سقف نصب کنید
  • پنل بیرونی طوری باشد که هوای آزاد به راحتی در پشت آن جریان داشته باشد

کولر گازی را روی دمای مناسب تنظیم کنید

با توجه به اینکه دمای مناسب و استاندارد معمولاً بین 24 تا 30 درجه سانتی‌گراد می‌باشد، با تنظیم دمای ثابت و یکنواخت، شما می‌توانید تا حد قابل توجه ای مصرف برق زیاد کولر گازی خود را کنترل کنید.

کولر گازی را به صورت دوره‌ای سرویس کنید

با سرویس دوره‌ای کولر گازی (ترجیحاً سالانه) می‌توانید حدود 10 تا 15 درصد در میزان برق مصرفی صرفه‌جویی داشته باشید. با انجام سرویس‌هایی مثل تمیز یا تعویض فیلتر، تمیز کردن کندانسور باعث می‌شوید تا فشار کمتری به کمپرسور کولر گازی بیاید و نهایتاً منجر به کاهش مصرف برق شود.

چنانچه در خصوص علت مصرف برق زیاد کولر گازی و نیز سرویس و تعمیر کولر گازی نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

2 Responses

  1. سپاسگذارازتوضیحات کامل وواضح شماچنان خوب توضیح دادیدکه همه چیزروقشنگ متوجه شدم ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.