علت بوی بد کولر آبی

علت بوی بد کولر آبی و تعمیر کولر آّی در خدمت نت
علت بوی بد کولر آبی و تعمیر کولر آّی در خدمت نت
مطالب مرتبط

علت بوی بد کولر آبی نیز همانند بوی بد کولر گازی، یک از عمده سؤالاتی است که همراهان و مشتریان مجموعه خدمت نت از ما می‌پرسند. ما در مقاله قبلی به طور مفصل به بیان و تشریح عمده دلایل بوی بد کولر گازی و ارائه توصیه‌هایی برای جلوگیری و رفع آن پرداختیم.

در این مقاله هم قصد داریم تا بنا به درخواست شما همراهان عزیز مجموعه خدمت نت، به بیان اهم دلایل ایجاد بوی بد در کولرهای آبی بپردازیم و به صورت هر چند مختصر راهکارهایی برای رفع آن‌ها ارائه کنیم.

از آنجایی که سیستم کولرهای آبی نسبت به سیستم کولرهای گازی پیچیدگی کمتری دارند، سعی خواهیم کرد راهکارهای برطرف نمودن بوی بد کولر آبی را تا حد ممکن به شیوه‌های بیان کنیم تا شما عزیزان به استثناء مواردی که مربوط به موارد فنی و تخصصی است، بتوانید به راحتی نسب به برطرف کردن آن اقدام کنید.

عمده‌ترین دلایل ایجاد بوی بد در کولرهای آبی

پوشال‌ها کهنه شده‌اند

مهم‌ترین نوع بویی که از کولرهای آبی همراه با باد کولر به مشام می‌رسد، به اصطلاح عامیانه بویی مشابه بوی تخم‌مرغ فاسد شده و بوی ماهی است. شاید در چنین مواقعی، بیشترین راهکاری که به ذهن شما خطور می‌کند این است که پوشال‌ها را تعویض کنید. اما راهکار تنها این نیست و حتی با تعویض پوشال ممکن است مشکل حل نشود ، اما خراب شدن پوشال‌ها می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل باشد.

از آنجایی که کولرهای آبی برای تولید باد خنک، بایستی با پمپاژ آب بر روی پوشال‌ها، آن‌ها را مرطوب کند تا با چرخش پره‌های کولر بادی خنکی هوای داخل کولر را به محیط خانه یا محیط ساختمان نماید، این فرایند به مرور باعث کهنگی در پوشال‌ها و حتی رشد باکتری، قارچ و کپک می‌شود و می‌تواند عاملی باشد برای ایجاد بوی نامطبوع.

توصیه می‌شود که ترجیحاً هر دو سال یک‌بار نسبت به تعویض پوشال‌ها اقدام کنید، حتی اگر هم بوی نامطبوعی هم از کولرها منتشر نشود.

این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که چنانچه کولر شما بوی بد می‌دهد، بعد از تعویض پوشال و قبل از اینکه پوشال نو را استفاده کنید، حتماً پیرامون کولر و حتی دریچه‌ها را با محلول آب و سرکه و یا با مقداری جوهر نمک رقیق‌شده، به خوب بشویید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر آبی از تعرفه تعمیر کولر آبی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص علت بوی بد کولر آبی نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

آلوده بود آب درون مخزن تغذیه کولر

آبی که ما برای تغذیه کولر آبی استفاده می‌کنیم یا از طریق اتصال مستقیم به لوله کشی ساختمان است که در این صورت قطعاً مشکلی وجود نخواهد داشت. اما برخی مواقع ما برای تغذیه آب درون کولر ، از یک مخزن جانبی استفاده می‌کنیم؛ یعنی آبی که درون تشتک کولر می‌ریزد از مخزنی است که ما برای کولر تعبیه کرده‌ایم.

در برخی مواقع بوی بد می‌تواند به این دلیل باشد که آب آن مخزن به دلایلی آلوده شده باشد. پس در هنگام استشمام بوی بد کولر آبی ، حتماً و قبل از هر کاری مخزن را بررسی نمایید.

آب داخل کولر آبی ( تشتک کولر آبی ) قدیمی است

چنانچه آب درون تشتک کولر مدتی یکجا باقی بماند و اصطلاحاً جریان نداشته باشد، این بستر فراهم می‌گردد تبدیل به لجن شده و عاملی می‌شود برای تولید و تجمع آلودگی ، باکتری و قارچ ، و این عاملی بسیار اساسی در تولید بوی نامطبوع در کولر آبی به حساب می‌آید.

حتی اگر شما تمامی توصیه‌هایی که در مورد اول، یعنی بخش پوشال‌ها ارائه کردیم را هم به طور کامل رعایت کنید، یعنی پوشال را تعویض کنید و پیرامون کولر و حتی دریچه‌ها را با محلول آب و سرکه یا جوهر نمک رقیق‌شده، بشویید، مجدد با اولین پمپاژ آب توسط پمپ کولر، تمامی پوشال‌ها و تمامی قسمت‌های دیگر کولر آلوده خواهند شد.

با توجه با توضیحات فوق، این نکته را به خاطر بسپارید که در هنگام تعویض پوشال‌ها ، حتماً نسبت به تخلیه و تعویض آب و شستشوی تشتک کولر اقدام کنید و پس از شتسوی کامل مقداری مایع ضدعفونی کننده، مایع شیشه شوی و یا اسپری‌های پاک کننده سطوح بریزید.

این نکته را هم بایستی اشاره کنیم که معمولا ماندگی آب کولر یا به خاطر عدم استفاده در دراز مدت از کولر و یا بخاطر مشکل پمپ در پمپاژ آب است. پس حتماً قبل از هر کاری، دلیل قدیمی بودن آب را بدانید. اگر به دلیل عدم استفاده از کولر بوده که با تخیله و تعویض حل می‌شود و اگر به دلیل پمپ باشد، بایستی پمپ را تعمیر یا تعویض نمایید.

علت بوی بد کولر آبی و تعمیر کولر آّی در سامانه خدمت نت

استفاده از روغن نامرغوب برای سرویس کردن کولر

از آنجایی که برای مراقبت از کولر آبی، می‌بایست هر سال قبل از روشن کردن آن، نسبت به روغن‌کاری قطعات ضروری کولر اقدام کرد، بایستی حتماً از روغن مرغوب استفاده نماید. همچنین پس از روغن‌کاری حتماً محل‌هایی که روغن روی آن‌ها ریخته شده است را تمیز کنید، چون با داغ شدن موتور ممکن است بوی روغن همراه با باد کولر مخلوط شود.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر آبی از تعرفه تعمیر کولر آبی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

کولر آبی در محل مناسبی نصب نشده است

برخی مواقع نامناسب بودن محلی که برای نصب کولر آبی انتخاب کرده‌ایم، می‌تواند دلیل اصلی انتشار بوی بد از داخل کولر آبی باشد. مشکلاتی که با نامناسب بودن محل نصب کولر می‌تواند منجر به بوی بد شود چنین مواردی هستند:

  • برخی مواقع کولر در محلی نصب می‌شود که به راحتی امکان دسترسی به تمامی قسمت‌های آن وجود ندارد و بر این اساس امکان اینکه سرویس کولر به طور کامل انجام شود یا سخت می‌شود و یا نشدنی.
  • ممکن است محل نصب کولر در کنار دریچه‌های تهویه سرویش بهداشتی باشد.

در چنین شرایطی اگر امکان دارد، نسبت به تغییر محل نصب اقدام نمایید و در غیر این صورت با یک متخصص صحبت کنید تا راهکاری مناسب به شما معرفی نماید.

جمع شدن آب در سینی زیر کولر آبی

در زمان نصب کولرهای آبی و با توجه به موقعیت محل نصب، ممکن است برای جلوگیری از ریختن آب از کولر ، در زیر کولر سینی‌هایی تعبیه شود. کاهی مواقع به دلایلی مثل تنظیم نبودن شیلنگ‌های انتقال آب پمپ ، تنظیم نبودن پوشال، نامناسب بودن شکل پنجره‌های کولر( درب‌هایی که پوشال روی آن‌ها قرار می‌گیرند) و… ، آب از کولر بریزد و داخل سینی جمع شود و به مرور این ماندگی باعث ایجاد بوی نامطبوع شود.

پیشنهاد می‌شود که هر چند روی یک‌بار آب سینی را تخلیه نمایید و در صورت وجود آلودگی، آن را بشویید.

دلیل فنی علت بوی بد کولر آبی است

گاهی اوقات تمامی این مواردی که تا به حال به آن‌ها پرداخته شد، هیچ یک دلیل بوی نامطبوع کولر نیست، بلکه علت بوی بد کولر آبی، به خاطر مشکلات فنی پیش آمده در کولر است. مثل نیم‌سوز شدن پمپ آب یا موتور. در چنین شرایطی برخلاف سایر شرایط تشریح شده در این مقاله، شما بایستی این مشکل را با یک متخصص  در میان بگذارید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر آبی از تعرفه تعمیر کولر آبی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص علت بوی بد کولر آبی نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + سیزده =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.