راهکارهایی برای باز کردن لوله فاضلاب

راهکارهایی برای باز کردن لوله فاضلاب در خدمت نت
راهکارهایی برای باز کردن لوله فاضلاب در خدمت نت
مطالب مرتبط

چنانچه به دنبال راهکارهایی برای باز کردن لوله فاضلاب منزل خود هستید، یا به طور مداوم با این مشکل رو به رو می گردید، چنانچه به دنبال راهی بوده که بتوانید به کمک آن خیلی راحت مسیر لوله ها را باز کنید، بدون شک این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید بوده و به کارتان بیاید چرا که ما دراین مطلب قصد داشته راه های باز کردن لوله های فاضلاب را به طور مفصل توضیح داده تا از این به بعد شما این امکان را داشته تا با حداقل هزینه مشکل گرفتگی لوله فاضلاب منزل خود را رفع نمایید.

لوله های فاضلاب تعبیه شده در سرویس های بهداشتی و آشپزخانه ساختمان گاهی اوقات احتمال داشته دچار گرفتگی شده و آب فاضلاب از آن ها بالا بیاید، برای حل این مشکل و باز کردن لوله های فاضلاب راه های مختلفی وجود داشته که شما بایستی با توجه به مکان مورد نظر مناسب ترین راه را انتخاب نمایید، اما بهترین کار این بوده که پیش از آن که لوله ها دچار گرفتگی شده با رعایت نکاتی مانع از گرفتگی آن ها شده و به این طریق مانع از هدر رفتن وقت و هزینه جهت باز کردن لوله های فاضلاب گردید.

دلایل اصلی گرفتگی لوله های فاضلاب

به طور معمول موارد زیر از اصلی ترین دلایل انسداد لوله های فاضلاب می باشد:

  • عدم اجرای صحیح شیب بندی لوله کشی در زمان نصب لوله های فاضلاب
  • نامناسب بودن قطر لوله های فاضلاب استفاده شده
  • عدم استفاده صحیح از سرویس های بهداشتی
  • عدم استفاده از صافی در لگن های بهداشتی و کف شورها و لوله ناودان
  • عدم کارگذاری صحیح سرویس های بهداشتی بر روی لوله های فاضلاب ( بر اثر این موضوع دوغاب سیمان و قیر و نخاله های ساختمانی در درون لوله های فاضلاب نفوذ خواهند نمود.)
  • عدم استفاده از اتصالات با زاویه ای دقیق و مناسب
راهکارهایی برای باز کردن لوله فاضلاب در سامانه خدمت نت

چنانچه در خصوص روشهای باز کردن لوله فاضلاب و به طور کلی خدمات لوله کشی فاضلاب، لوله کشی آب و شوفاژ نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات لوله باز کنی فاضلاب از هزینه گرفتگی لوله های فاضلاب آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چگونه محل گرفتگی شبکه فاضلاب را تشخیص دهیم؟

برای پیدا کردن محل گرفتگی شبکه فاضلاب اول از همه بایستی به بررسی نحوه اجرای لوله کشی فاضلاب بپردازید. به طور معمول لوله های فرعی فاضلاب سرویس های بهداشتی در درون سقف های کاذب یا زیرسقف ها کار گذاشته خواهند شد و از آن جا به راحتی می توان فهمید که فضولات کدام یک از سرویس های بهداشتی از طریق لوله افقی به لوله اصلی عمودی راه پیدا نموده و از آن جا به سمت چاه هدایت خواهند شد. اگر گرفتگی شبکه فاضلاب مربوط به طبقه زیرزمین بوده بایستی نقشه پلان شبکه فاضلاب آن را در اختیار داشت تا به کمک آن بتوان به این موضوع پی برد که فضولات سرویس های بهداشتی طبقه زیرزمین چگونه انتقال پیدا می کنند.

در صورت گرفتگی سینک ظرف شویی، دست شویی، وان و زیردوشی و عدم تخلیه فضولات هر یک به سوی چاه، پیش از هر کاری بایستی در زیر سیفون و زیرآب سرویس های ذکر شده ظرفی گذاشته و سیفون ها باز شوند. پس از باز نمودن و تشخیص علت گرفتگی می توان بسته به شرایط دست به کار شده و اقدام مناسب را انجام داد، چرا که احتمال داشته این گرفتگی و عدم تخلیه فضولات، ناشی از انسداد زیرآب سرویس بهداشتی و یا پر شدن سیفون بوده باشد.

در غیر این صورت باید برای تشخیص محل گرفتگی شبکه فاضلاب آزمایش تخلیه فضولات از سرویس های مجاور را انجام داد. در این شرایط شما توانسته با در اختیار داشتن پلان لوله کشی شبکه فاضلاب به خوبی محل گرفتگی شبکه فاضلاب را در ساختمان بیابید.

حتما بخوانید :راهکارهایی برای حل مشکلات لوله کشی خانگی

آشپزخانه و محل قرار گیری سینک ظرف شویی و کف شوی آشپزخانه است. جهت بررسی و تشخیص محل گرفتگی در این محل بایستی به ترتیب زمین عمل کنید:

• چنانچه در هنگام استفاده از سینک ظرفشویی از طریق کف شوی فضولات ظرفشویی به درون آشپزخانه منتقل می گردد، گرفتگی فاضلاب به بخش انتهایی لوله اصلی (دو زانوی 45 وصل شده به رایزر)، لوله های عمودی و یا لوله فرعی پیش از سه راهی (نقطه A) مربوط بوده و می توان از راه کف شوی، لوله عمودی فاضلاب ظرف شویی یا دریچه بازدید قرار گرفته در انتهای لوله اصلی، لوله فاضلاب را باز نمود.

• در زمان استفاده از سینک ظرفشویی در صورتی که عدم تخلیه فضولات از ناحیه لوله اصلی بوده و فضولات از راه کف شوی امکان خروج نداشته، احتمالا سیفون و زیراب ظرف شویی یا نقطه A (قبل از سه راهی 45 درجه) دچار گرفتگی شده اند.

• در زمان شستشوی کف آشپزخانه، در صورت عدم خروج پساب ناشی از شست وشو از طریق کف شوی، باز هم محل گرفتگی مورد ذکر شده در بند یک خواهد بود، و برای باز کردن لوله فاضلاب بایستی مطابق با آن عمل کنید.

• در صورت عدم خروج فضولات از هیچ یک از محل های تخلیه عنوان شده، محل گرفتگی احتمالا از بعد از نقطه A تا نقطه انتهایی لوله اصلی و لوله افقی منتهی به چاه فاضلاب یا پرشدن چاه می باشد.

• سرویس های قرار گرفته در سمت چپ نقشه مربوط به لوله کشی شبکه فاضلاب طبقه اول ساختمان از جمله توالت و دستشویی و حمام می باشد.

• چنانچه هنگام استفاده از وان حمام، با عدم تخلیه فضولات مواجه می گردید و از راه کف شوی حمام امکان خروج آن ها وجود نداشته در لوله اصلی گرفتگی به وجود آمده است.

• چنانچه در زمان شستشوی کف حمام فضولات تخلیه نشده و به درون وان حمام هدایت شوند نیز نشان دهنده این بوده که لوله اصلی دچار گرفتگی شده است.

• در زمان شستشوی کف حمام، در صورت عدم تخلیه فضولات و نیز عدم انتقال آن ها به هیچ کدام از سرویس ها، نقطه B(قبل از سه راهی 45 درجه) سبب گرفتگی فاضلاب شده است.

• چنانچه در هنگام استفاده از وان حمام، فضولات تحلیه نشده و از کف شوی نیز خارج نشده وجود مشکل درلوله اصلی باعث گرفتگی فاضلاب شده است.

• چنانچه در زمان استفاده از دستشویی فضولات تخلیه نشده و از طریق کفشوی خارج گردند گرفتگی ناشی از لوله اصلی می باشد.

• در صورت استفاده از دستشویی چنانچه فضولات تخلیه نشده و از طریق کفشوی نیز خارج نشوند محل گرفتگی مربوط به سیفون و زیراب و لوله فرعی منتهی به نقطه C خواهد بود.

• چنانچه در زمان استفاده از توالت شرقی فضولات تخلیه نشده و گرفتگی در سرویس های دیگر نیز وجود نداشته نقطه D محل گرفتگی خواهد بود.

• اگر در زمان استفاده از توالت فرنگی و توالت شرقی یا بیده، با عدم تخلیه فضولات مواجه شدید، در نقطه E یا لوله اصلی، لوله افقی منتهی به چاه یا پر شدن چاه گرفتگی فاضلاب رخ داده است.

• در زمان استفاده از بیده اگر فضولات تخلیه نشد و در توالت های شرقی و غربی نیز گرفتگی وجود نداشته مشکلی در نقطه D باعث گرفتگی شده است.

• چنانچه در زمان استفاده از توالت فرنگی، فضولات تخلیه نشده و تخلیه از راه توالت شرقی صورت گیرد، لوله اصلی یا لوله افقی منتهی به چاه یا پرشدن چاه باعث گرفتگی لوله فرعی فاضلاب می باشند.

• اگر در هنگام استفاده از توالت فرنگی، فضولات تخلیه نشده و از طریق توالت شرقی نیز خارج نشوند محل گرفتگی در نقطه E می باشد.

• چنانچه در زمان استفاده از هر یک از سرویس های بهداشتی موجود در طبقه اول، فضولات تخلیه شده و خروج آن از راه سرویس های بهداشتی طبقه همکف انجام شود، گرفتگی مربوط به لوله اصلی فاضلاب اصلی (رایزر) قبل از طبقه همکف خواهد بود.

• جهت تشخیص محل گرفتگی لوله های شبکه فاضلاب به کار رفته در زیرزمین، بایستی مطابق با موارد ذکر شده در بندهای بالا و با در نظر گیری روش قرار گرفتن لوله فاضلاب آن طبقه بایستی اقدامات لازم انجام شود.

توجه:

تحت هیچ شرایطی جهت تعیین محل گرفتگی و از باب آزمایش سرویس های بهداشتی نباید از شیر فشاری (فلاشوالو) یا مخزن فشاری (فلاش تانک) توالت استفاده کنید. چرا که با استفاده از آن ها در زمان گرفتگی فاضلاب سرویس مقدار زیادی آب آزاد شده و احتمال داشته فضولات به دیگر نقاط ساختمان نیز سرریز شوند.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات لوله باز کنی فاضلاب از هزینه گرفتگی لوله های فاضلاب آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

راهکارهایی برای باز کردن لوله فاضلاب در تیم خدمت نت

راهکارهایی برای باز کردن لوله فاضلاب ساختمان

• خودداری از ریختن باقی مانده غذا یا تفاله های چای در سینک ظرفشویی

• خودداری از ریختن روغن و چربی غذا درسینک ظرفشویی (در صورت رخ دادن این موضوع حتما خیلی سریع درون لوله ها آب گرم ریخته تا چربی ها سفت نشوند.)

• استفاده از یک شبکه توری مانند در سینک ظرفشویی جهت جلوگیری از ورود اجسام به لوله های خروجی فاضلاب

• پرهیز از انداختن هر جسم نرم و سخت به چاه توالت برای جلوگیری از دردسرهای بعدی

• جلوگیری از ورود مو یا هر چیز دیگری به لوله فاضلاب حمام و تجمع آن ها

حتما بخوانید : رفع نشتی لوله های فاضلاب

چگونه می توان چاه توالت را باز کرد؟

جهت باز کردن چاه فاضلاب سرویس بهداشتی از راه های گوناگونی می توان اقدام نمود نظیر استفاده از فنر لوله بازکنی، پمپ لوله بازکن و دستگاه تراکم هوا. علاوه بر آن شما توانسته تصمیم بگیرید که برای باز کردن این گرفتگی از مواد شیمیایی استفاده شده و یا مواد غیرشیمیایی و روش سنتی.

روش های باز کردن لوله های فاضلاب

در ادامه به توضیح در رابطه با هر یک از این روش های باز کردن لوله های فاضلاب خواهیم پرداخت:

• فنر لوله بازکنی: یکی از قدیمی ترین و موثرترین راه ها جهت باز کردن لوله فاضلاب استفاده از فنر لوله باز کنی خواهد بود. در این روش فنرهای مخصوص فولادی به درون مسیر لوله کشی فرستاده می شوند، این فنر جهت ریز کردن اجسام از توانایی لازم برخوردار بوده و برای از بین بردن اجسام سخت و بزرگ و یا مو بسیار موثر خواهد بود، علاوه بر آن این فنرها به دو نوع دستی و برقی تقسیم می گردند. کار با این فنرها تخصصی بوده و نیازمند مهارت می باشد، لذا بهتر بوده این کار توسط یک فرد کاربلد انجام شود.

• پمپ لوله باز کن: یکی از راه ها جهت حرکت دادن موادی که سبب انسداد راه لوله شده استفاده از پمپ لوله بازکن یا تلمبه می باشد، در این روش پمپ این دستگاه بر روی دهانه لوله قرار گرفته و پس از وارد کردن فشاری رو به به پایین به دسته آن، پمپ باعث شده هوا با فشار به درون مسیر لوله ها شده و از این رو اجسام ریز جابه جا خواهند شد. این روش برای باز کردن راه ظرفشویی مناسب بوده و برای باز کردن چاه توالت استفاده نخواهد شد.

• دستگاه تراکم هوا: این دستگاه نیز همچون پمپ لوله بازکن عمل نموده و تنها تفاوتی که داشته این است که از این روش جهت برطرف نمودن گرفتگی ناشی از انباشته شدن خاک یا فضولات استفاده خواهد شد. در این روش دهانه وسیله بر ابتدای لوله قرار گرفته و با کشیدن اهرم هوای فشرده وارد مسیر لوله کشی شده و سبب حرکت مواد خواهد شد.

• مواد شیمیایی و غیرشیمیایی: جهت باز کردن گرفتگی چاه توالت، چنته یا مواد دیگر بسیار کاربردی خواهند بود، چنانچه قصد استفاده از این مواد را داشته حتما پیش از استفاده ماسک، دستکش و لباس مناسب استفاده نمایید. لازم به ذکر است که مواد غیرشیمیایی نظیر جوش شیرین، سرکه یا شوینده ها اگر چه چندان در رفع مشکل گرفتگی چاه توالت موثر نبوده اما برای باز کردن سینک ظرفشویی مناسب خواهند بود.

باز کردن لوله ظرفشویی: یکی از رایج ترین مشکلات در آشپزخانه ها گرفتگی لوله ظرفشویی می باشد که البته با رعایت نکاتی به راحتی می توان مانع از این اتفاق شد.
اما در صورت مواجه شدن با این مشکل جای نگرانی نخواهد بود و شما می توانید به کمک یکی از روش های تمیز کردن سیفون سینک، استفاده از محلول های شیمیایی و غیر شیمیایی و وسیله دستی لوله بازکن این مشکل را حل نمایید.

تمیز کردن سیفون سینک: به طور معمول در زیر کابینت آشپزخانه سینک ظرفشویی قرار داشته و به راحتی می توان از طریق باز کردن سیفون سینک زیر ظرفشویی فاضلاب و اجسام را از آن خالی نمود، این کار سریع و کم هزینه در باز کردن سینک بسیار موثر خواهد بود. البته ممکن است شما سیفون سینک را با نام شتر گلو بشناسید، باید بگوییم که این دو یکی هستند.

به کارگیری محلول های شیمیایی و غیر شیمیایی : یکی دیگر از راه های ساده جهت باز کردن لوله ها خرید محلول مناسب برای باز کردن راه لوله ظرفشویی از یک فروشگاه معتبر خواهد بود، حتما در زمان استفاده از این محلول با رعایت نکات ایمنی از خود و اطرافیانتان در مقابل آسیب های احتمالی مراقبت نمایید و حتما کاتالوگ محلول مورد نظر را نیز مطالعه نمایید. البته استفاده از جوش شیرین و سرکه نیز می تواند باعث رفع این مشکل شده و حتی گاهی اوقات در باز کردن لوله ظرفشویی شامپو و پودر رخت شویی نیز کاربردی خواهند بود.

  • نحوه استفاده از جوش شیرین و سرکه جهت رفع گرفتگی لوله ظرفشویی: اول از همه جوش شیرین را به میزان نصف بسته به درون لوله ها ریخته و پس از آن به همراه نصف دیگر جوش شیرین نصف فنجان سرکه نیز ریخته و برای سی دقیقه دهانه لوله را ببندید، در آخر نیز کمی آب جوش درون لوله ریخته تا لوله های سینک به طور کامل باز شوند. این روش در رفع گرفتگی های جزئی موثر خواهد بود.

وسیله دستی لوله باز کن: در این روش دهانه این وسیله بر روی دهانه لوله قرار گرفته و حرکت دادن مداوم دسته ی وسیله، سبب شده تا مسیر لوله به کمک هوای فشرده باز گردد.

شما می توانید باز کردن گرفتگی و لوله های فاضلاب تاسیسات ساختمان خود را به به نیروهای کاربلد و متخصص ما سپرده و خیال خود را از نتیجه کار آسوده سازید. تیم تخصصی ما آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه کلیه امور مربوط به سرویس و نگهداری شبکه فاضلاب ساختمان خواهند بود. پس از تماس سریعا نیروهای ما به محل مورد نظر شما اعزام خواهند شد.

چنانچه در خصوص روشهای باز کردن لوله فاضلاب و به طور کلی خدمات لوله کشی فاضلاب، لوله کشی آب و شوفاژ نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.