راهکارهایی آسان جهت تعمیر پارکت چوبی

راهکارهایی آسان جهت تعمیر پارکت چوبی
راهکارهایی آسان جهت تعمیر پارکت چوبی
مطالب مرتبط

ما در این مقاله قصد داشته راهکاری هایی موثر و آسان را جهت تعمیر پارکت های چوبی خدمت شما عزیزان معرفی نماییم. با توجه به این که عوامل گوناگونی ممکن بوده منجر به فرسوده شدن کف پوش ها و پارکت ها شده، شما به کمک راهکارهای این مقاله این امکان را داشته تا خود به تنهایی از پس تعمیر آن ها برآمده و درهزینه های آوردن تعمیرکار نیز صرفه جویی نمایید. یکی از مهم ترین موارد در یک طراحی داخلی کف پوش های آن فضا بوده و بر روی مشخصه های کارکردی محیط  و حس حاکم بر آن فضا بسیار اثرگذار خواهد بود. تنوع کف پوش های چوبی و نیز کف پوش های با ظاهر چوبی بسیار زیاد بوده و باید این نکته را یادآور گردیم که تمامی این کف پوش ها حتی با وجود مراقبت های همیشگی نیز به تعمیر احتیاج پیدا می نمایند؛ اما پیش از آن که اقدام به بخش آسیب دیده نمایید بایستی حتما ببینید از چه نوعی بوده و به چه نوع ترمیمی احتیاج دارد. از این رو شما بایستی برای داشتن کف پوش های سالم و جذاب در رابطه با کف ‌پوش‌های چوبی و نحوه نگهداری از آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله راهکارهایی جهت تعمیر کف پوش های چوبی ارائه خواهد شد، با ما همراه باشید.

راهکارهایی آسان جهت تعمیر پارکت چوبی

کف‌پوش و پارکت چوبی

کف پوش های چوبی (پارکت یا لمینت) در واقع پوشش های جذابی برای کف بوده که به راحتی قابلیت هماهنگ شدن با مبلمان و نوع طراحی داخلی خانه را دارا هستند. این نمونه از پوشش های کفی، گزینه ای شیک و جذاب برای کف خانه ها محسوب شده و باعث گرم و صمیمی تر نشان داده شدن خانه می گردند. کف پوش ها تشکیل شده از قطعات چوبی بوده و در واقع از سال 1600 میلادی تاکنون مورد استفاده قرار می گیرند. برای ساخت این کف پوش ها از چوب درختانی مانند بلوط، گیلاس، گردو، کاج، صنوبر و افرا استفاده شده و از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع هستند. کف پوش های جدید دارای رنگی ماندگار و استحکامی بالا بوده و به آسانی می توان آن ها را نصب نمود. این کف پوش ها قابلیت آن را داشته که با توجه به فضا بسیار کلاسیک و سنتی و یا بسیار مدرن به نظر رسیده و به فضا حالت ارگانیکی خواهند داد.

راهکارهایی آسان جهت تعمیر پارکت چوبی

نمونه ای از کف‌پوش چوبی

کف‌پوش‌های چوبی دارای چه مزایا و معایبی هستند؟

از مزایای کف پوش های چوبی می توان به دوام و استحکام بالا و قیمت مناسب اشاره نمود. تنوع طرحی که این پوشش های کفی داشته سبب شده شما با توجه به فضای مورد نظر و نیز بودجه خود اقدام به خرید طرحی مناسب نمایید. شاید بتوان نیاز به مراقبت همیشگی در این کف پوش ها را به عنوان عیب آن ها به شمار آورد اما واقعا مراقبت از پاکت ها به هیچ عنوان دشوار نبوده و شما به راحتی می توانید از عهده آن برآیید.

چگونه پارکت لمینت آسیب‌دیده را تعمیر نماییم

نصب کف ‌پوش

چگونه از کف‌پوش‌های چوبی مراقب نموده و آن ها را نظافت نماییم؟

از آن جایی که به طور معمول مبلمان و یا دیگر وسایل خانه به طور مستقیم بر روی کف پوش های چوبی قرار گرفته لذا احتمال آسیب و خراش دیدن آن ها نیز بیشتر خواهد بود. ایجاد خراش بر روی کف پوش زیبایی آن را تحت تاثیر قرار داده و در جذابیت دکوراسیون منزل خدشه وارد می کند. اما راه هایی نیز در این بین برای مراقبت و یا ترمیم کف پوش های چوبی وجود خواهد داشت.
استفاده از جاروبرقی یا دستی، تی یا دستمال مرطوب و یا برس نرم برای تمیزکاری و گردگیری پارکت ها مناسب بوده و سبب شده که پارکت ها به واسطه سنگریزه یا گردوخاک و آلودگی موجود،  خراش داده نشوند. در صورت نیاز به مواد شیمیایی جهت نظافت کف پوش های چوبی حتما در نظر داشته باشید که مواد شوینده انتخابی شما برای چوب طبیعی بی ضرر باشد.

نکته ای طلایی در تمیزکاری پارکت چوبی

جهت تمیزکاری پارکت ها به هیچ عنوان به سراغ مواد شیمیایی قوی و یا دستمال‌های خیلی زبر نروید. پس از شستن و خشک نمودن پارکت ها، جهت براق نمودن آن ها، بر روی پارکت ها پولیش مخصوص بکشید. به طور متوسط جهت بازسازی پارکت ها شما توانسته هر پنج تا هفت سال یک بار آن ها را سنباده بزنید.

نحوه تعمیر کف‌پوش‌های چوبی

برای تعمیر کف پوش چوبی، ساده ترین راه تماس با متخصصین تعمیرات پارکت ها بوده که البته بایستی هزینه ای را نیز به عنوان دستمزد کنار بگذارید. اما شما این امکان را داشته تا خود دست به کار شده و پارکت ها را تعمیر نمایید. گرما از طریق شکاف های ایجاد شده بر روی کف پوش تلف شده و البته این شکاف ها فضای مطلوبی نیز برای تجمع زباله و گرد و خاک به وجود خواهند آورد. به همین دلیل شما بایستی به فکر پر کردن این شکاف ها باشید، برای این کار می توانید از درزگیر، چسب چوب یا بتونه چوب استفاده نمایید. برای پاک کردن خراش های به وجود آمده بر روی پارکت ها نیز استفاده از کمی الکل سفید و یک پارچه نرم کاربردی خواهد بود. اگر بر روی سطح چوب لاک ‌الکل زده‌شده یا همان رویه سخت، خراش و یا تورفتگی زیادی ایجاد شده باشد بایستی مجدد کل کف سمباده و لاک زده شده و جلا داده گردد؛ اما در صورت خراش دیدگی چوب‌های واکس زده‌ شده یا روغنی (رویه نرم) نیازی به بازسازی کل کف نبوده و تنها کافی است همان بخش سمباده، روغن و یا واکس زده شود.
در واقع برای تعمیر کف پوش های چوبی بایستی اول از همه سطح چوب به خوبی صیقل داده شده تا هر گونه برجستگی موجود در آن صاف شود. و اگر تایل پارکتی بیش از حد خراب و آسیب دیده شده  می توانید تنها نسبت به تعویض همان یک تایل اقدام نمایید.

راهکارهایی آسان جهت تعمیر پارکت چوبی

نمونه ای از تعمیر تایل خراب کف‌پوش

تعمیر کف‌پوش چوبی به کمک ابزار مخصوص

ابزار کیت روش بسیار مناسبی برای رفع آسیب دیدگی های ایجاد شده بر روی پارکت ها به شمار می آید. برای استفاده از کیت جهت تعمیر پارکت ابتدا کیت تعمیر پارکت را از محل فروش پارکت های خریداری شده خود تهیه نمایید. حال خرده چوب های موجود بر روی سطح را به خوبی به کمک یک سنباده پاک نمایید، پس از آن به کمک بخش تولید حرارت برقی یا همان اپلیکاتورموجود در درون کیت، رنگی که مد نظر داشته را بر روی سطح مربوطه اجرا نمایید.
پس از کمی ادامه دادن به این کار، رنگ بخش آسیب دیده نیز کاملا با رنگ سایر بخش ها هماهنگ خواهد شد. حال دوباره  برای پاک شدن رنگ های اضافی از اطراف سطح مورد نظر، کمی روی سطح را سنباده بکشید. در آخر نیز برای دوباره براق شدن پارکت، بر روی آن لاک مخصوص پارکت بزنید و یک دور دیگر سنباده بکشید. حال دیگر خراشیدگی دیده نمی شود.

راهکارهایی آسان جهت تعمیر پارکت چوبی

تعمیر کف‌پوش تنها طی چند قدم

زیبایی و جذابیت کف پوش های چوبی بی نظیر بوده و واقعا به هر خانه رنگ و زیبایی خاصی خواهند بخشید. شما می توانید با نظافت مرتب و نیز مراقبت و تعمیر سروقت، سال ها خود را از تعویض پارکت های خانه معاف نموده و از زیبایی آن ها همچون روز اول لذت ببرید. اما به هر حال حتی با وجود مراقبت نیز ممکن بوده پارکت ها دچار خراش یا آسیب گردند. ما در این مقاله راهکارهایی را جهت تعمیر کف پوش های چوبی ارائه نمودیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشند.

مطالب مرتبط

3 Responses

  1. این مطلب به درد بسیاری از افرادی که توی خونشون از کف پوش پارکت استفاده می کنن میخوره ممنونم از وب سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.