راهنمای خرید پکیج دیواری

هزینه تعمیر و سرویس پکیج تاچی شمال و شرق تهران در سامانه خدمت نت
هزینه تعمیر و سرویس پکیج تاچی شمال و شرق تهران در سامانه خدمت نت
مطالب مرتبط

در این مقاله راهنمای خرید پکیج دیواری و شوفاژ را به صورت جامع و کامل در اختیار شما عزیزان قرار دادهایم، با مطالعه این مقاله قطعا انتخاب مناسبتری در مورد پکیج شوفاژ خواهید داشت . با ما همراه شوید.

پکیج شوفاژ دیواری

پکیج دیواری دستگاهی است که جایگزین موتورخانه مرکزی شوفاژ گردیده و آب گرم مورد نیاز جهت تامین گرمایش محیط و آب گرم بهداشتی جهت مصارف روزمره از قبیل شستشو، استحمام و غیره را فراهم می نماید.

در حال حاضر، پکیج شوفاژ یا به اصطلاح boiler متداول ترین وسیله ایجاد گرمایش شوفاژ در سراسر دنیا است.
عدم اشغال فضای زیاد، ایمنی بسیار بالا، استقلال کامل هر واحد مسکونی ، راندمان بالا و مصرف بهینه سوخت گاز و رضایت کامل و کافی از عملکرد پکیج دیواری، تقریبا جایی برای تردید در استفاده از این سیستم در منازل ، واحدهای تجاری و اداری باقی نمی گذارد.

پکیج دیواری، علاوه بر تامین گرمایش  از طریق رادیاتور یا فن کوئل یا گرمایش از کف، آب گرم بهداشتی را نیز بصورت فوری در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. همچنین ترکیب این دستگاه با داکت اسپلیت از طریق یک کویل آب گرم، می تواند علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، گرمایش مطبوع تر و ارزانتری را برای مصرف کننده مهیا سازد. لازم به ذکر است بهتر است در سیستم های داکت اسپلیت و فن کوئل از پکیج های مخزن دار دیواری یا زمینی استفاده شود.
استفاده از دودکش دو جداره در هنگام نصب پکیج دیواری، این امکان را فراهم می نماید که علاوه بر خروج دود ناشی از کار کرد دستگاه به محیط خارج، هوای مصرفی مورد نیاز دستگاه نیز از محیط خارج تامین می گردد و در نتیجه ایمنی کاملی برای مصرف کننده فراهم می گردد.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص راهنمای خرید پکیج دیواری دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مزایای پکیج دیواری

  1. استقلال هر واحد مسکونی در تامین آب گرم مصرفی و گرمایش محیط
  2. عدم نیاز به احداث موتور خانه ی مرکزی
  3. امکان کنترل سیستم در داخل ساختمان
  4. عدم هزینه شارژ ماهانه و تعمیر و نگهداری
  5. سهولت در نصب ، راه اندازی ، سرویس و نگهداری
  6. راندمان بالاتر نسبت به موتور خانه مرکزی
  7. امنیت  بالاتر بخاطر و جود سنسورهای آب گرم مصرفی و شوفاژ و سنسور دود و …….
  8. عدم اشغال فضای زیاد در ساختمانها (ابعاد کوچک، تقریبا به اندازه یک دستگاه آبگرمکن دیواری معمولی)
  9. تنظیم دما به میزان دلخواه
  10. تامین آب گرم دائم و فراوان در کمترین زمان و جلوگیری از اتلاف انرژی
  11. ایمنی کامل (دستگاه به صورتی طراحی گردیده که هیچ خطری را متوجه مصرف کننده آن نمی سازد)
  12. کارکرد آرام و بدون صدا
  13. راندمان حرارتی بالا همزمان با صرفه جویی در مصرف سوخت
  14. کوتاه شدن مسیر لوله های انتقال آب گرم رادیاتور و آب گرم مصرفی به محل مورد نظر و در نتیجه جلوگیری از اتلاف انرژی و زمان

معایب پکیج دیواری

اِشغال فضایی معادل یک کابینت از حجم آشپز خانه

انواع پکیج شوفاژ

  1. زمینی
  2. دیوای
  3. دودکشدار
  4. فن دار

نکته بسیار مهم در انتخاب پکیج دیواری شرایط دودکش ساختمان می باشد و برای همین دستگاه ها در ۲ نوع دودکش دار و فن دار طراحی شده اند. در ساختمان هایی که دودکش مناسب جهت راه اندازی پکیج وجود ندارد.حتما باید از پکیج های فندار استفاده کرد.

راهنمای خرید پکیج دیواری در مجموعه خدمت نت

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

پارامترهای مهم به عنوان راهنمای خرید پکیج دیواری و شوفاژ

  1. دودکش ساختمان
  2. متراژ ساختمان
  3. مقدار مورد نیاز آب گرم مصرفی
  4. تامین اکسیژن مورد نیاز دستگاه (فضای اتاق محل نصب دستگاه نیز باید به محیط هوای آزاد بیرون از اتاق محل نصب دستگاه بوسیله بک دریچه دائما باز ارتباط داشته باشد تا اکسیژن مورد نیاز دستگاه از محیط بیرون از اتاق محل نصب دستگاه تامین گردد و هم در صورت نشتی احتمالی، گاز در محیط اتاق جمع نشود.)

نحوه ی عملکرد تابستانی

در این حالت پکیج دیواری تنها در زمان نیاز به تامین آب گرم مصرفی به صورت خودکار روشن می شود.
هنگامی که مصرف کننده یکی از شیرهای آب گرم را باز میکند فرمان روشن شدن مشعل از طریق فلوسوییچ یا فلومتر به برد کنترل الکترونیک صادر شده آب گرم مصرفی به صورت فوری تامین می شود با بسته شدن اب گرم مصرفی بلافاصله دستگاه خاموش خواهد شد.

نحوه ی عملکرد زمستانی پکیج های دیواری

پکیج دیواری در فصل زمستان آب گرم و گرمایش منزل را تامین می کند.
وقتی شیر آب گرم مصرفی باز شود با عبور جریان آب از طریق فلوسوییچ یا فلومتر وفرمان به  برد کنترل الکترونیک مدار رادیاتور ها موقتا قطع می شود
به این ترتیب آب گرم مصرفی به صورت فوری تامین می گردد.
بلافاصله پس از بسته شدن شیر آب گرم مصرفی سیستم گرمایش منزل فعال می شود.

راهنمای خرید پکیج دیواری در خدمت نت

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص راهنمای خرید پکیج دیواری دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مواردی که باید قبل از خرید و یا در حین نصب پکیج شوفاژ به آنها توجه شود

  1. فشار آب شهر در محل نصب پکیج دیواری می باید حد اقل ۱ و حد اکثر ۳٫۵ اتمسفر باشد.
  2. در صورتیکه بخشی از مسیر دودکش پکیج دیواری، بصورت افقی(بیش از ۳۰ سانتی متر) باشد، استفاده از پکیج های فن دار الزامی است.
  3. در صورتیکه محل نصب پکیج دیواری گازسوز در بالکن یا فضای باز می باشد، باید از وزش مستقیم باد یا جریان تند هوا محفوظ شده باشد.
  4. با توجه به هد پمپ سیر کولاتور در دستگاههای پکیج گرمایشی، حد اکثر طول لوله کشی افقی آب برای رادیاتور های شوفاژ حدود ۳۵ متر می باشد.

ظرفیت حرارتی پکیج های دیواری و زمینی با قدرتی از ۲۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ وات بر ساعت ساخته میشوند و آنها را مناسب برای واحد های مسکونی از ۶۰ تا ۳۵۰ متر مربع با ظرفیت های ۲۰ تا ۳۵ هزار وات بر ساعت در نظر میگیرند.

در محل هایی که ارتفاع از سطح دریا بیشتر باشد به ازء هر ۶۰۰ متر ارتفاع اضافی ۳۰% از ظرفیت حرارتی ناشی از احتراق کاسته میشود و در نتیجه کلیه ی دستگاهای احتراقی دارای ظرفیت خروجی کمتری خواهند بود.

برای جلوگیری از رسوب گرفتن مبدل ( به خصوص برای شهر هایی که درجه سختی آب آن بالا است ) استفاده از یک رسوب زدای  مناسب در مسیر ورودی آب سرد به دستگاه توصیه می شود.

شرایط مورد نیاز جهت استفاده از از پکیج دیواری دودکش دار

  1. قطر لوله دودکش ساختمان برای استفاده از پکیج دیواری باید ۱۵ سانتیمتر باشد.
  2. هرگز نمی توان پکیج دیواری را به دودکش های مشترک و شیر گاز مشترک وصل نمود.
  3. چنانچه قسمتی از لوله دودکش در فضای آزاد قرار بگیرد، باید آن قسمت را با عایق پشم شیشه عایق نمود، زیرا اگر بدنه دودکش در اثر تماس با هوای محیط سرد شود، دودی که از آن عبور کرده سرد شده و به  اصطلاح دودکش عرق می کند و به سختی دود تخلیه می شود و موجب می گردد کشش دودکش کم شود و باعث می شود تا دود از دودکش تخلیه نشود و سنسور دود عمل کند و پکیج دیواری خاموش شود. البته این خاموش شدن به خاطر ایمنی مصرف کننده می باشد.
  4. در تمام پکیج های دیواری فاصله از کلاهک تعدیل دستگاه تا کلاهک تعدیل پشت بام ( ارتفاع عمودی دودکش ساختمان ) باید حداقل حدود ۴ متر باشد.
  5. طول لوله افقی دودکش نباید از ۲۰ سانتیمتر بیشتر باشد و لوله افقی دودکش باید با شیب مناسب و مثبت به سمت بالا داشته باشد.
  6. در صورتی که از پکیج دیواری دودکش دار استفاده شود، باید انتهای لوله دودکش در پشت بام باید H شکل باشد.
  7. هر گاه هر کدام از شرایط مورد نیاز پکیج دیواری دودکش دار فراهم نباشد، نمی توان از دستگاه دودکش دار استفاده نمود و باید از دستگاه فن دار استفاده شود.

شما هم اکنون می‌توانيد با ثبت درخواست خدمات پکيج شوفاژ از تعرفه تعميرات پکيج آگاه شويد. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص راهنمای خرید پکیج دیواری دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

شرایط مورد نیاز جهت استفاده استاندارد از پکیج دیواری فن دار

پکیج دیواری فن دار با دودکش دوجداره  طوری طراحی شده است که نیازی به دودکش ساختمان ندارد و هوای مورد نیاز سوختن در دستگاه از محیط آزاد ( بیرون از محل نصب دستگاه ) به داخل دستگاه مکیده می شود.

به همین دلیل پکیج دیواری فن دار مجهز به یک دودکش مخصوص دوجداره می باشد که جداره داخلی آن قطرش ۶ سانتیمتر می باشد و دود دستگاه از طریق این لوله به محیط بیرون تخلیه می گردد و جداره خارجی آن ۱۰ سانتیمتر می باشد.

لوله ۱۰ سانتیمتری هوای تازه مورد نیاز جهت سوختن در دستگاه از طریق این لوله وارد محفظه احتراق دستگاه می شود.

  • هرگز نباید جداره بیرونی دودکش پکیج دیواری فن دار را جدا نمود و از هوای محیط اطراف محل نصب دستگاه استفاده نمود.
  • لوله دودکش پکیج دیواری فن دار با دودکش دوجداره  باید حتما به محیط آزاد بیرون از محل نصب دستگاه ارتباط داشته باشد تا دود ایجاد شده در دستگاه به محیط بیرون از منزل تخلیه گردد و هم هوای مورد نیاز پکیج دیواری از محیط بیرون از منزل مسکونی تامین گردد.
  • اگر در مواردی فاصله بین پکیج دیواری و پنجره یا دیوار خارجی بیشتر از اندازه طول لوله دودکش دوجداره  باشد، یا نیاز به زانو باشد، باید حتما از لوله رابط و زانوی مخصوص دوجداره پکیج دیواری فن دار استفاده نمود.
  • در محل هایی که دودکش مناسب وجود نداشته و یا دودکش موجود در ساختمان از کشش مناسبی برخوردار نباشد، باید حتما از پکیج دیواری فن دار استفاده شود.
  • هرگز نباید دودکش مخصوص پکیج دیواری فن دار دستکاری و خارج از استاندارد  نصب گردد.
  • به این نکته مهم توجه داشته باشید، در زمانی از پکیج دیواری فن دار استفاده می گردد که یا متراژ محل نصب دستگاه کمتر از ۱۲۰ متر می باشد و یا لوله دودکش استانداره ۱۵ سانتیمتر وجود ندارد و یا اینکه اگر لوله دودکش از سایز ۱۵ سانتیمتر برخوردار می باشد، ارتفاع آن از ۴ متر کمتر است. در همه این موارد بایستی حتما از پکیج دیواری فن دار استفاده نمود.

شرایط و مقدار مورد نیاز آب گرم مصرفی در ساختمان

دستگاه پکیج دیواری وظیفه گرم نمودن رادیاتور های ساختمان و تامین آب گرم مصرفی در ساختمان را بر عهده دارد.
پکیج دیواری بدون مخزن بدلیل نداشتن منبع ذخیره آب گرم، امکان گرم نمودن رادیاتور ها و گرم نمودن آب گرم مصرفی را بطور همزمان ندارند و در طراحی سیستم اولویت  با گرم نمودن آب گرم مصرفی می باشد. به این صورت که بعد از باز شدن شیر آب گرم مصرفی تمام قدرت دستگاه صرف گرم نمودن آب گرم مصرفی می شود و اگر شیر آب گرم مصرفی به طور طولانی باز بماند، رادیاتور ها سرد می شوند.

نکته : پکیج های مخزن دار دیواری و یا  زمینی امکان تامین ابگرم و گرم کردن رادیاتورها را به صورت همزمان دارا می باشند.

راهنمای خرید پکیج دیواری در سامانه خدمت نت

کدام پکیج شوفاژ برای منزل شما ایده آل تر است؟

  • تا زیر بنای ۱۴۰ متر مربع: میزان آبدهی یک پکیج دیواری ۲۴ کیلو وات ( ۲۴۰۰۰ وات )، ۸ لیتر در دقیقه آب ۵۰ درجه سانتی گراد می باشد که برای منزل مسکونی معمولی با یک حمام و یا یک سرویس بهداشتی و آشپزخانه مناسب است.
  • تا زیر بنای ۱۸۰ متر مربع: میزان آبدهی یک پکیج دیواری ۲۸ کیلووات ( ۲۸۰۰۰ وات )، ۱۰ لیتر در دقیقه آب ۵۰ درجه سانتی گراد می باشد که برای منزل مسکونی با یک حمام و یک سرویس بهداشتی و آشپزخانه مناسب است، ولی برای منزل مسکونی که دارای دو حمام و یک سرویس بهداشتی و آشپزخانه می باشد مناسب نیست.
  • تا زیر بنای ۳۰۰ متر مربع: میزان آبدهی پکیج دیواری ۳۵ کیلووات ( ۳۵۰۰۰ وت )، ۱۴ لیتر در دقیقه آب ۵۰ درجه سانتی گراد می باشد که برای واحدی که دارای ۲ حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه می باشد مناسب است.
  • نکته : برای سیستم های داکت اسپلیت باید از پکیج های مخزن دار استفاده شود.

محلی که برای نصب پکیج دیواری انتخاب میشود باید دارای شرایط ذیل باشد

  • بالای اجاق گاز و سایر وسایل گرمازا نباشد.
  • حداقل فاصله ی دستگاه از دیوار مقابل یک متر باشد.
  • حداقل فاصله از دیوار یا کابینت مجاور از طرفین ۱۵ساتی متر باشد.
  • حداقل فاصله از کف تا زیر پکیج ۱۲۰سانتی متر باشد.
  • حداقل فاصله ی عمودی از کلاهک تعدیل پکیج تا دریچه دودکش باید ۳۰ سانتیمتر باشد.
    هرگز نباید کلاهک تعدیل پکیج دیواری را به دریچه دودکش داخل دیوار نصب نمود و حداقل ۳۰ سانتیمتر پایین تر از دریچه دودکش نصب گردد و هر چه بتوان دستگاه را نسبت به دریچه دودکش پایین تر نصب گردد بهتر است. زیاد شدن فاصله پکیج به دریچه باعث زیاد شدن مکش دستگاه می شود.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص راهنمای خرید پکیج دیواری دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.