دلیل سر و صدای کولر آبی

دلیل سر و صدای کولر آبی در خدمت نت
دلیل سر و صدای کولر آبی در خدمت نت
مطالب مرتبط

بررسی دلیل سر و صدای کولر آبی و یافتن راهکارهایی برای برطرف نمودن آن، موضوعی است که شاید هر فردی یکبار آن را تجربه کرده باشد. واقعیت این است که با سرویس و تعمیر به موقع کولر آبی می توانید در بسیاری از هزینه ها خود صرفه جویی کرده و سرمایش بهتری دریافت کنید، پیشنهاد ما سرویس و تعمیر کولر آبی در آغاز ماه اردیبهست است.

در واقع اگر کولر آبی سالم باشد، دلیلی برای ایجاد سر و صداهای ناهنجار ندارد.

معمولاً کولرهای آبی به مرور زمان و با گذشت چند سال استفاده از آن‌ها صداهایی ناهنجار تولید می‌کنند. منظور از صداهای ناهنجار، صداهایی است که طبیعی نیست. صداهایی مثل جیر جیر، لرزش شدید، صدای ضربه و …

اگر بخواهیم دلیل سر و صدای کولر آبی را بیان کنیم، قطعاً می‌توان موارد متعددی را بیان کرد. ما در مجموعه خدمت نت قصد داریم تا در این مقاله به بیان مهم‌ترین دلایل سر و صدای کولرهای آبی بپردازیم. البته ممکن است دلایل دیگری هم وجود داشته باشد، اما دلایلی که در ادامه به تشریح آن‌ها خواهیم پرداخت، شایع‌ترین دلایلی است که به عنوان علت سر و صدای کولر آبی به حساب می‌آیند.

بوشن موتور کولر آبی دچار خوردگی شده است

ایجاد خوردگی در بوشن موتور کولر آبی، یکی از مواردی است که می‌تواند از آن به عنوان دلیل سر و صدای کولر آبی نام برد. چنانچه بوشن موتور دچار خوردگی شده باشد، تنها راه بر طرف نمودن این مشکل، تعویض آن می‌باشد.

دلایلی که باعث می‌گردند تا بوشن های موتور کولر آبی دچار خوردگی شوند را می‌تواند چنین نام برد:

· سفت بودن بیش از اندازه تسمه کولر

· ضعیف شدن موتور

· وجود رطوبت بالا

· و…

چنانچه این اطمینان حاصل شد که دلیل سر و صدای کولر آبی به خاطر مشکل خوردگی در بوشن های موتور است، پیشنهاد ما به شما این است که اگر تخصص و مهارت کافی ندارید، حتماً جهت تعویض آن‌ها با افراد متخصص تماس بگیرید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر کولر آبی از تعرفه تعمیر کولر آبی آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص دلیل سر و صدای کولر آبی نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

یاتاقان‌ها دارای مشکل هستند

از آنجایی که وظیفه یاتاقان‌ها در کولر آبی، نگهداری پروانه و انتقال نیروی ناشی از وزن و اصطکاک دمنده به بدنه کولر آبی است، برخی مواقع دلیل سر و صدای کولر آبی، ناشی از وجود مشکل در آن‌هاست. مشکلات احتمالی در یاتاقان‌های کولر آبی را از ۲ منظر می‌شود مورد بررسی قرار داد، که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

یاتاقان‌ها خشک هستند

برخی مواقع و البته در اکثر مواقع، مشکل های پیش روی یاتاقان‌ها، به خاطر روغن کاری نشدن آن‌هاست. یعنی همین که آن‌ها را روغن کاری کنید، به طور کامل سر و صدا از بین می‌رود. به بیانی شما باید بلبرینگ هایی که در این قسمت وجود دارند را روغن کاری کنید. از منظر افراد متخصص، نیاز است تا در طی روزهای گرم سال که کولر آبی روشن است، هر ۲ یا ۳ هفته یکبار، یاتاقان‌ها را روغن کاری شوند.

با ورود با فصل تابستان، حتماً می‌بایست قبل از اینکه کولرها را روشن کنیم، ابتدا سرویس کولر را انجام دهیم که روغن کاری یاتاقان‌ها یکی از این موارد است.

یاتاقان‌ها خراب هستند

برخی مواقع پیش می‌آید که اصطلاحاً کار از کار گذشته است و به دلیل عدم روغن کاری به موقع، یاتاقان‌ها خراب شده و دیگر با روغن کاری درست نمی‌شوند. اینجاست که می‌بایست آن‌ها را تعویض کنید.

عمدتاً خرابی یاتاقان‌ها به مرور زمان و به خاطر فرسودگی، زنگ زدگی و یا ضربه خوردن می‌باشد.

service and commissioning of a water cooler

شل شدن پولی ها دلیل سر و صدا است

کولرهای های آبی دارای ۲ پولی هستند. یکی از پولی ها که پولی کوچک هم نامیده می‌شود، به سر موتور وصل است و دیگری که پولی بزرگ است، به انتهای پروانه کولر نصب است. این ۲ پولی توسط یک تسمه لاستیکی به هم متصل می‌شوند. به این صورت که با روشن شدن موتور، پولی کوچک به چرخش درمی‌آید و این چرخش باعث حرکت تسمه و پولی بزرگ می‌گردد و نهایتاً پروانه کولر به حرکت می‌افتد.

برخی مواقع به دلیل شل شدن پولی ها، چرخش بخش های مرتبط با آن‌ها به درستی صورت نمی‌گیرد و سر و صدایی در کولر ایجاد می‌گردد. در صورت شل شدن پولی ها، معمولاً صدای تولید شده ، صدایی شبیه کبوتر است (هو هو).

چنانچه پس از بررسی کامل، این اطمینان حاصل شد که دلیل سر و صدای کولر آبی، ناشی از شل بودن پولی ها است، می‌بایستی ابتدا آن‌ها را باز کرده و بیرون آورید و سپس در جای خود قرار دهید و محکم کنید. حتماً مراقب باشید که در موقع جا انداختن مجدد پولی ها، آن‌ها را محکم ببندید.

پروانه کولر آبی تاب برداشته است

یکی از مواردی که می‌تواند علت سر و صدای کولر آبی باشد، تاب برداشت پروانه یا محور کولر آبی است. البته چنین مشکلی به ندرت روی می‌دهد. در صورتی که علت سر و صدای کولر آبی تاب داشتن پروانه باشد، تنها راه برطرف نمود‌ن این سر و صدا تعویض پروانه است. البته می‌توان به نحوی تاب پروانه را برطرف نمود و مجدد استفاده کرد، اما قطعاً مقداری از سر و صدا باقی خواهد ماند. پیشنهاد ما این است که ترجیحاً آن را تعویض کنید.

اصلی‌ترین دلایلی که باعث تاب برداشتن پروانه یا محور می‌شوند را می‌توان چنین نام برد:

· تراز نبودن کولر

· خراب بودن پولی ها

· خراب بودن یاتاقان‌ها

· جنس بی کیفیت محور

· مقاومت پایین محور نسبت به قدرت موتور

تسمه کولر آبی خراب است

برخی مواقع علت سر و صدای کولر آبی، خراب شدن تسمه است. تسمه ها به مرور زمان و به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما، رطوبت و نیز ساییدگی، دچار فرسودگی می‌شوند.

البته برخی مواقع هم پیش می‌آید که با وجود اینکه تسمه ها تازه هستند، اما پس از مدت زمان بسیاری کوتاهی خراب می‌شوند، که این خرابی می‌تواند به یکی از دلایل زیر باشد:

· سفت بودن تسمه

· شل بودن پولی ها

· تاب داشتن محور

· نامرغوب بودن جنس تسمه

زمانی که تسمه ها خراب می‌شوند، معمولاً صداهایی مثل ضربه خوردن یا برخورد چیزی به گوش می‌رسد.

چنانچه در خصوص دلیل سر و صدای کولر آبی نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 6 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.