دلایل نوسان فشار پمپ آب

تعمیرات پمپ آب و سرویس پمپ آب در خدمت نت
تعمیرات پمپ آب و سرویس پمپ آب در خدمت نت
مطالب مرتبط

یکی دیگر از خدما ت پردرخواست ما تعمیرات پمپ آب ساختمان می باشد و از سوالات پر تکرار آن می توان به علل نوسان فشار پمپ آب اشاره کرد . نوسان فشار پمپ آب آپارتمان ها بر اثر عوامل مختلفی ممکن بوده به وجود آید که در این مقاله ما قصد داشته به بررسی رایج ترین و مهم ترین دلایل به وجود آورنده این مشکل بپردازیم، با ما همراه باشید:

دلایل کاهش فشار آب ساختمان

ممکن است  فلکه اصلی ساختمان بسته باشد

در صورت مشاهده مشکل نوسان فشار پمپ آب در تمامی بخش های ساختمان اول از همه باید به سراغ فلکه اصلی آب رفته و آن را بررسی نمایید. برخی مواقع بسته بودن شیر فلکه ورودی آپارتمان و یا قرارگیری آن بر روی مقدار کم، سبب کاهش جریان آب ورودی شده و در نتیجه فشار آب کل ساختمان کمتر می گردد.

علم شیر آب دچار گرفتگی شده است

در صورتی که تنها در بخش خاصی فشار آب کاهش یافته است برای نمونه تنها افت فشار در شیر آشپزخانه و یا دوش حمام مشاهده شده ممکن است مشکل از علم شیر آب باشد.

برای رفع این مشکل تنها کافی بوده بعد از باز بودن علم به تمیز کردن بخش توری آن بپردازید. یکی از آسان ترین راه ها استفاده از ترکیب آب و سرکه می باشد، به احتمال زیاد به کمک این محلول مشکل گرفتگی حل خواهد شد اما در صورت عدم تاثیرگذاری آن باید علم را تعویض نمایید.

تعمیرات پمپ آب ساختمان و علل نوسان فشار پمپ آب خدمت نت

شاید مشکل از شبکه آب شهری باشد

برخی مواقع این مشکل ناشی از اتصال لوله کشی ساختمان و سیستم آب شهری می باشد. چنانچه لوله ای شکسته و یا ترکیده باشد آب یا کاهش فشار داشته و یا به طور کامل قطع می گردد. در صورتی که در کنار کاهش فشار، آب به رنگ زرد در آمده و دارای زنگار بوده بایستی محل نشتی آب را بیابید. اگر پیش از کنتور آب ساختمان ترکیدگی رخ داده باشد باید برای حل مشکل با شرکت آب و فاضلاب تماس بگیرید.

گرفتگی لوله ها بر اثر رسوب املاح

رسوب املاح معدنی آب یکی از شایع ترین دلایل گرفتگی لوله های آب به ویژه در لوله های گالوانیزه می باشد. بر اثر گذشت زمان املاح آب در لوله ها ته نشین شده و رسوب کرده و منجر به گرفتگی لوله ها و کم شدن میزان فشار آب خواهد شد. به کمک تجهیزات رفع گرفتگی لوله های آب می توان خیلی از مشکلات گرفتگی را برطرف نمود. اما امکان رفع رسوبات با این روش وجود نخواهد داشت و برای از بین بردن مشکل رسوب گرفتگی لوله ها بایستی به طور کامل سیستم لوله کشی را تعویض نمود.

توصیه می شود برای بررسی تاسیسات ساختمان به شکل دوره ای عمل نموده و از سلامت همه چیز اطمینان حاصل کنید. برای این کار اقدام به بررسی کارکرد شیرها، تعویض اتصالات خراب و تمیز کردن سر شلنگ ها و نیز بررسی هر چند وقت یک بار کل سیستم لوله کشی نمایید. اگر به موقع مشکلات کوچک را رفع نموده به راحتی می توان مانع از ایجاد مشکلات و هزینه های به وجود آمده در آینده شد.

تعمیرات پمپ آب ساختمان و علل نوسان فشار پمپ آب در مجموعه خدمت نت

در صورت مواجهه با این مشکل کافی است با ما تماس گرفته تا ما در کمترین زمان ممکن نیروهای متخصص خود را برای حل مشکل نوسان فشار پمپ آب به محل مورد نظر شما اعزام کنیم.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

علل نوسان فشار پمپ آب

نوسان فشار پمپ آب ناشی از ترکیدگی لوله های داخلی

برخی مواقع بر اثر ترکیدگی سیستم لوله کشی داخلی، نشتی رخ خواهد داد، نشت آب در خانه نیز ممکن بوده باعث نم و رطوبت شده و در صورت ادامه پیدا نمودن، آسیب هایی جدی را به وجود خواهد آورد. به بررسی خانه پرداخته و در تمامی بخش های خانه نظیر زیر راه پله ها، درون کمدها و هر جایی که ممکن بوده لوله کشی ساختمان از آن جا گذشته باشد به دنبال اثری از نم و رطوبت بگردید.

هم زمان چند شیر آب باز می باشد

چنانچه کاهش فشار آب تنها در برخی مواقع و در زمان هایی خاص رخ داده احتمالا این مشکل ناشی از باز بودن همزمان شیر آب در واحدهای دیگر می باشد. در ساختمان های قدیمی از پمپ های آب کمک گرفته می شد اما در اکثر آپارتمان های امروزی منبع آب در ارتفاع به کار برده خواهد شد.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه خدمات مرتبط تعمیرات پمپ آب ساختمان (نوسان فشار پمپ آب) دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

روش برطرف نمودن مشکل نوسان فشار پمپ آب

به کمک شناخت نحوه به وجود آمدن مشکل در پمپ، راحت تر می توان مانع از بروز آن شده و در نتیجه پمپ آب دوام بیشتری داشته و هزینه تعمیر آن نیز به حداقل خواهد رسید.

نحوه تعمیر پمپ خانگی

جهت تعمیر پمپ آب باید اول از همه به دنبال علت بوده تا با توجه به آن مشکل را رفع نمود.

در طی مدت زمان استفاده از پمپ آب احتمال داشته مشکلاتی نظیر موارد زیر برای پمپ و منبع آن به وجود آید:

  • خارج شدن فشار پمپ از حالت تنظیم
  • عملکرد پمپ به صورت یکسره و بدون قطعی
  • قطع و وصل شدن مکرر پمپ
  • کاهش میزان باد درون منبع تحت فشار و آب ریزی پمپ
  • وجود لرزش و صدای بالا در پمپ
  • داغ شدن پمپ بیش از حد مجاز
  • عدم جابجایی مایع و خراب شدن خودکار پمپ آب

هر یک از این مشکلات راهکار مخصوص به خود را داشته که در ادامه به طور خلاصه برخی از آن ها را شرح خواهیم داد:

یکسره شدن پمپ آب ساختمان و عدم خاموشی آن

یکسره شدن و عدم خاموشی پمپ آب نیز از دیگر مشکلات به وجود آورنده نوسان فشار پمپ آب می باشد.

یکی از اصلی ترین موادی که سبب بروز این مشکل شده عدم تنظیم بودن اتومات مکانیکی بوده که بایستی برای تنظیم مجدد آن از یک سرویس کار کمک گرفته شود.

احتمال داشته بر اثر خشک کار کردن و عدم وجود آب در پمپ آب، فیبروفنر که مانع از نشتی آب از روی شافت به درون الکتروموتور شده صدمه ببیند.

از دیگر موارد به وجود آورنده این مشکل هوا کشیدن پمپ آب و چسبیدن کنتاک های کلید اتومات مکانیکی بوده که باید حتما به این مورد نیز توجه داشت.

خراب شدن اتومات آنالوگ پمپ آب

کلید اتومات پمپ از وسایل متصل به پمپ بوده که اجازه قطع یا وصلی پمپ را صادر می کند. خرابی یا ایجاد مشکل در این وسیله برقی در واقع به نسبت دیگر اجزای پمپ بیشتر می باشد.

یکی از علل اصلی خراب شدن اتومات مکانیکی بروز مشکل در مخزن تحت فشار می باشد. در صورت خرابی منبع تنظیم اتومات نیز برهم خواهد خورد. یکی دیگر از دلایل خرابی این قطعه کیفیت پایین آن می باشد.

تعمیرات پمپ آب ساختمان و علل نوسان فشار پمپ آب در سامانه خدمت نت

کار کردن پمپ در شرایطی که تمامی شیرها بسته می باشند

در صورتی که فلوتر توالت فرنگی یا فلاش تانک مشکل داشته باشد آب به طور مداوم به درون چاه رفته و به دلیل عدم مشاهده نشتی امکان تشخیص این مشکل وجود نخواهد داشت. لذا توصیه می شود برای تشخیص این مشکل اقدام به باز نمودن شیر فلکه آب درونی و نیز بستن شیر فلکه آب و شیر فلاش تانک نمایید.

از دیگر علل نوسان فشار پمپ آب ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سوراخ بودن لوله

یکی دیگر از دلایل کم و زیاد شدن فشار پمپ آب، ایجاد روزنه در لوله می باشد.

وجود هوا در لوله و شیر ورودی پمپ

در صورت وجود هوا درون لوله ورودی پمپ آب و شیر ورودی پمپ امکان مک زدن آب وجود نخواهد داشت.

نحوه هواگیری پمپ آب: برای این کار اقدام به باز نمودن درپوش هواگیری پمپ آب نموده و با پر کردن لوله مکش با آب، هوا را به طور کامل از مسیر خارج نمایید.

عدم کارکرد موتور پمپ

کار نکردن موتور پمپ حتما به این معنا نبوده که سوخته است. اکثر مواقع می توان برای از بین بردن این مشکل از یک سرویس کار کمک گرفت. اما در صورت آسیب دیدگی خازن پمپ آب و یا تضعیف آن دیگر امکان راه اندازی پمپ آب وجود نخواهد داشت.

پمپ دچار لرزش یا سروصدای زیاد شده است

این مشکل اغلب ناشی از عدم بالانس بودن روتور یا عدم استحکام کافی فونداسیون می باشد.و گاهی نیز دلایلی چون وجود اجسام خارجی در پروانه و یا شل بودن قطعه ای بر روی محور پمپ آب را دچار مشکل خواهند نمود.

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه خدمات مرتبط تعمیرات پمپ آب ساختمان (نوسان فشار پمپ آب) دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

2 Responses

  1. خیلی رو مخه، یهو توی حمام در حال شستن خودت هستی آب قطع میشه اعصابتو بهم میریزه، کاش یه راه اساسی برای رفع همیشگی این مشکل معرفی می کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.