دلایل روشن نشدن پکیج شوفاژ

دلایل عدم روشن شدن پکیج شوفاژ
دلایل عدم روشن شدن پکیج شوفاژ
مطالب مرتبط

سرویس و تعمیر پکیج ها باید به موقع انجام شود، تا از بروز مشکلات متداولی مانند روشن نشدن پکیج ممانعت به عمل آید. تقریبا عواملی که منجر به روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور شده سبب روشن نشدن پکیج بوتان نیز می گردد. لذا شما توانسته با هر برند پکیج دیواری که داشته به کمک این مطلب، مشکل را تشخیص داده و نسبت به رفع آن اقدام نمایید، پس با ما همراه باشید.

در کل دلایل مختلفی ممکن بوده سبب روشن نشدن مشعل پکیج دیواری گردد که ما هر یک از آن ها را معرفی خواهیم نمود؛ اما بهتر بوده اول از همه با عمده ترین دلیل روشن نشدن پکیج آشنا شده و در صورتی که مشکل به وجود آمده ناشی از این موضوع نبوده دیگر دلایل را بررسی کنید.
شما باید پیش از هر کاری ببینید که چه چیزی مانع از روشن شدن مشعل پکیج شما شده است، به نوعی باید بررسی کنید که این عدم روشن شدن در حالت زمستان صورت می گیرد یا تابستان.

دلیل روشن نشدن پکیج در حالت تابستانه

در صورتی که شما تنها در حالت تابستان با این مشکل مواجه شده و با قرار دادن کلید تغییر فصل بر روی زمستان، هیچ مشکلی نبوده و پکیج روشن شده و گرما نیز به رادیاتورها برگشته بایستی برای عیب یابی مراحل زیر را دنبال نمایید:

در چنین شرایطی در پکیج آب مصرفی، گرم نشده و بایستی ببینید چه چیزی مانع از گرم شدن این آب در پکیج شده است. در پکیج های دیواری با باز شدن شیر آب مصرفی قطعه تعبیه شده در راه ورودی آب سرد باز بودن آب مصرفی را به برد کنترل اعلام نموده تا برد نیز جهت روشن شدن شعله دستوری به شیر کنترل گاز و قطعات مربوطه بفرستد.
چنانچه این قطعه دچار خرابی شده با باز نمودن شیر آب گرم، برد کنترل از باز بودن آب بی اطلاع خواهد بود. این قطعه ممکن بوده در بعضی از پکیج ها فلومتر و در بعضی دیگر فلوسوئیچ باشد.

تشخیص دلیل روشن نشدن مشعل پکیج با اعلام کد خطا

همان گونه که به آن واقف هستید پیش از هر کاری در رابطه با تشخیص عیب پکیج بایستی کد خطا را بررسی نمایید؛ در واقع پس از مواجهه با روشن نشدن پکیج باید اول از همه ببینید که روشن نشدن مشعل پکیج با کد خطای خاصی همراه بوده یا خیر.
در صورت مشاهده کد خطای شدید شما توانسته به کمک فایل زیر کد خطای مورد نظر را در بین کدهای خطای انواع پکیج های دیواری مشاهده نموده و راه حل برطرف نمودن آن را نیز بیابید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر پکیج از تعرفه تعمیرات پکیج آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نياز به مشاوره در زمينه در زمینه سرویس و تعمیر پکیج داريد، مي‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  28425488-021

سرویس و تعمیر پکیج -  روشن نشدن پکیج شوفاژ در مجموعه خدمت نت

دلایل روشن نشدن پکیج شوفاژ

1. کمبود فشار بار پکیج

به عنوان اولین دلیلی که مانع از روشن شدن مشعل در انواع پکیج دیواری شده می توان به کمبود فشار بار پکیج اشاره نمود. این مشکل به طور معمول همراه با کاهش فشار آب سیستم همراه بوده و در صورت مواجهه با این مشکل شما بایستی به دنبال قطعه شیر پرکن در زیر پکیج باشید. برای پیدا کردن این بخش بایستی به بررسی زیر پکیج بپردازید. این قطعه به طور معمول با یک ولوم گرد پلاستیکی در راستای مسیر ورودی آب سرد تعبیه شده است. جهت برطرف نمودن این مشکل بایستی شیر پرکن را تا هنگامی که فشار بار به 1/5 رسیده باز نموده و پس از آن به طور کامل ببندید.

2. خرابی پرشر هوا

همان گونه که خود به این مسئله واقف هستید فن یکی از اصلی ترین قطعات پکیج دیواری به شمار می آید. این قطعه گازهای حاصل از احتراق را تخلیه نموده و به همین دلیل چنانچه این قطعه سوخته و یا از کار بیفتد در صورتی که برد کنترل از خرابی فن بی اطلاع باشد و شعله دستگاه همچنان به کار خود مشغول بوده خطرات زیادی را برای دیگر بخش های پکیج و حتی افراد خانواده به همراه خواهد داشت. پرشر سوئیچ هوا در واقع سنسوری بوده که برد الکترونیک را از صحت کارکرد فن آگاه نموده و بعد اقدام به اتصال برد شعله می نماید.

3. خرابی سنسور حرارتی

از دیگر قطعاتی که خرابی آن مانع از روشن شدن مشعل پکیج می گردد سنسور حرارتی خواهد بود. تشخیص این مشکل به طور معمول با اعلام کد خطا امکان پذیر می باشد.

دلایل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور

دلایل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور نیز همچون پکیج های دیگر بوده و برای رفع این مشکل بایستی اول از همه به بررسی فشار بار پکیج پرداخته و مطمئن گردید که روی 1/5 می باشد و اگر از این مقدار کمتر بوده به واسطه شیر پرکن آن را تنظیم نمایید و به عنوان گام دوم نیز اقدام به تشخیص عیب از طریق کدهای خطای پکیج نموده و بدین منظور سری به مطالعه مقاله آشنایی با انواع ارور در پکیج ایران رادیاتور زده تا به راحتی بتوانید عیب هر مدل پکیج ایران رادیاتور را به آسانی تشخیص دهید.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست سرویس و تعمیر پکیج از تعرفه تعمیرات پکیج آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

دلیل عدم جرقه زدن پکیج ایران رادیاتور

دلیل جرقه نزدن پکیج ایران رادیاتور نیز مانند عدم روشنایی مشعل پکیج ایران رادیاتور بوده که تا به این جا به طور کامل در این زمینه توضیح دادیم. اما به طور اختصار می توان گفت که پیش از هر کاری باید اول مطمئن گردید که فشار بار پکیج بر روی 1/5 تنظیم شده است. در صورت ادامه پیدا کردن این مشکل باید ببینید که چه کد خطایی بر روی صفحه پکیج به نمایش در آمده و نسبت به رفع آن اقدام نمایید. گفتنی است که برای تشخیص کدهای خطا در پکیج های آنالوگ ایران رادیاتور بایستی به چراغ های سبز قرار گرفته بر روی صفحه پکیج و اعداد از 30 تا 80 که در زیر هر یک وجود داشته توجه نمایید. برخی از افراد تصور داشته که این چراغ ها برای نمایش دمای پکیج در نظر گرفته شده اند. برای مثال در صورتی که چراغ های 40 و 70 به حالت چشمک زن بوده این به معنای کم بودن میزان فشار بار پکیج می باشد. در پکیج های دیجیتال ایران رادیاتور راحت تر می توان کد خطای اعلام شده را شناسایی نمود و این خطاها به وسیله اعدادی در کنار حرف E( مخفف Error) خواهند آمد، برای مثال کد خطای E1 نشانگر کمبود فشار بار پکیج است.

سرویس و تعمیر پکیج -  روشن نشدن پکیج شوفاژ در خدمت نت

دلیل روشن نشدن پکیج بوتان

روشن نشدن مشعل پکیج بوتان نیز به طور معمول به همان دلیلی که در دیگر پکیج ها وجود داشته رخ خواهد داد و برای عیب یابی همان گونه که پیش از این نیز گفتیم بایستی اول از همه مطمئن گردید که فشار بار پکیج تنظیم شده است و بعد از آن از طریق کد خطا به تشخیص عیب بپردازید.
اما در صورت استفاده از پکیج اپتیما و کالدا ونزیا و مواجهه با چراغ قرمز ثابت شده و عدم مشاهده عملکردی از سوی پکیج اول باید اقدام به تعویض سنسور حرارتی نمایید، چرا که به طور معمول خرابی این قطعه موجب شده که پکیج به طور کامل از کار بیفتد.
در آخر نیز باید بررسی کنید که بعد از ریست پکیج، پکیج تا به کجا کار خود را ادامه داده و بعد متوقف خواهد شد، به طور کلی بایستی بعد از ریست پکیج، عملکرد فن آغاز شده و در صورت سالم بودن پرشر سوئیچ هوا جرقه زن شروع به کار نموده و در صورت سلامت شیر کنترل گاز و تنظیم بودن میزان خروجی گاز تنظیم، تشکیل شعله نیز آغاز شده و در نتیجه بعد از تشکیل شعله چنانچه یون سالم بوده شعله را ثابت نگه خواهد داشت.
البته همان گونه که گفتیم در صورت عدم عملکرد دستگاه در حالت تابستانه و در حالت زمستانی هیچ مشکلی نداشته باید در فلوسوئیچ به دنبال مشکل باشید.

چه چیزی مانع از روشن شدن شمعک پکیج می گردد؟

گفتنی است که در پکیج های سری جدید که همان پکیج های استاندارد تولید شده در دهه گذشته بوده شمعک از پکیج ها برداشته شده و نحوه تشکیل شعله اصلی پکیج به این شکل خواهد بود:
گاز به وسیله شیر کنترل گاز و به شکل لحظه ای بعد از فرمان برد کنترل به طرف برنر حرکت کرده و پیش از آن که گاز به درون برنر وارد گردید جرقه زدن خودکار عملکرد خود را آغاز نموده و درست پس از ورود گاز، شعله تشکیل خواهد شد.
ممکن است با خود بگویید که پس نقش ترموکوپل این وسط چه خواهد بود و ایمنی چگونه حفظ می گردد، در واقع باید بگوییم که وظیفه تشخیص شعله برعهده قطعه ای به نام یون می باشد. این قطعه متشکل از یک میله فلزی و چینی بوده که البته گفتنی است که این فلز به کار برده شده جهت ساخت یون، خاص بوده و در صورت تماس با حرارت اقدام به تولید جریان الکتریکی بسیار ضعیفی نموده و این جریان به برد الکترونیک نیز منتقل می گردد. و از این رو در صورت عدم انتقال این جریان الکتریکی از یون به برد، برد این گونه تلقی نموده که شعله ایجاد نشده و بایستی جریان گاز نیز قطع شود.

ما در مجله آموزشی مجموعه‌ی خدمت مقالات متعددی را در خصوص انواع برندهای پکیج و نحوه سرویس و تعمیر هر یک ارائه نموده ایم. شما همراهان عزیز می‌توانید با جستجوی برند و یا مدل پکیج خود، مطالب آموزشی متعددی را در خصوص آن‌ها بیابید. همچنین می توانید با کلیک بر روی «پکیج» یا «پکیج دیواری» مقالات متعددی را در این خصوص مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که تعداد این مقالات همواره در حال افزایش است

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱
مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − پنج =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.