تفاوت مایکروفر با مایکروویو و سولاردم

تفاوت مایکروفر با مایکروویو
تفاوت مایکروفر با مایکروویو
مطالب مرتبط

تفاوت مایکروفر با مایکروویو و سولاردم و اطلاع از آن یکی از موضوعاتی است که باعث می‌شود تا در هنگام خرید هر یک از آن‌ها با دقت بیشتری و البته با توجه به نیاز واقعی خود انتخاب درستی داشته باشید.

اگر شما هم به دنبال خرید مایکروفر (ماکروفر) هستید حتما با اصطلاحات زیادی در این بین مواجه شده اید که شاید مقداری برایتان گیج کننده باشد. شاید اولین سوالی که برایتان پیش می آید این باشد که تفاوت ماکرویفر و ماکروویو چیست؟ سولاردم چیست؟ و کدام برای نیاز شما انتخاب مناسب تری است؟

در این مقاله قصد داریم تا به بیان نکاتی کوتاه در خصوص تفاوت مایکروفر با مایکروویو و سولاردم بپردازیم.

ما پیشتر در مجله آموزشی خدمت نت در مقالات «سرویس و تعمیر ماکروفر و سولاردم» و «آشنایی با منو های سولاردم» نکاتی را در خصوص مایکروفر (ماکروفر)، مایکروویو و سولاردم (سولاردام) بیان کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به این مقالات بیندازید.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

تفاوت مایکروفر با مایکروویو

سولاردم

شاید بعضی از افراد حتی این کلمه مایکروفر و مایکروویو را به اشتباه به جای یکدیگر به کار ببرند، اما این دو وسیله از نظر کارایی با هم متفاوتند. در ابتدا می خواهیم شما را با معنی برخی از کلماتی که ممکن است در هنگام خرید با آن مواجه شوید آشنا کنیم:

  • OVENS: فر
  • GAS OVENS: فر گازی
  • ELECTRIC OVENS: فر برقی
  • INDUCTION: فر اینداکشن
  • HALOGEN: فر هالوژن یا تابشی
  • MICROWAVES: مایکروویو

به طور کلی فر به دستگاهی اطلاق می شود که پخت و گرم کردن غذا را در محیط بسته و دمای یکنواخت در همه ی قسمت ها را فراهم می کند. ابتدایی ترین نوع فر ها با گاز کار می کنند و کارایی بسیار ساده‌ای دارند. این نوع فر ها قادرند دما را بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنند و به لطف چند طبقه بودنشان می‌توانبه طور بهینه از همه ی فضای آن استفاده کرد.

مایکروفر (ماکروفر)

مایکروفر (ماکروفر) در فرهنگ فارسی به معنی تندپز است. این دستگاه نوعی اجاق است که از طریق تاباندن ریز موج الکترومغناطیسی و با به جنبش درآوردن آب و دیگر مولکول‌ های قطبیده در غذا باعث ایجاد گرما و پخت غذا در کمترین زمان ممکن می شود.

مایکروویو

مایکروویو به دستگاهی گفته می شود که تنها مجهز به گرمکن با اشعه ( امواج مایکرو) و المنت تابشی از بالا باشد.

خاصیت امواج رادیویی فرکانس بالا و طول موج کوتاه است که مثل پرتوهای قابل رویت نور،  بخشی از طیف الکترومغناطیسی را شامل می شوند. این امواج با توجه به نوع ماده ای که به آن تابیده می شوند، سه نوع واکنش نشان می دهند که ممکن است منعکس، منتشر یا جذب شوند.

این امواج برای ارتباطات ماهواره ‌ای، گوشی همراه، رادار، راه ‌یابی در آسمان و دریا بکار رفته و از آنجا که با جذب شدن در مواد دارای آب دمای آن را بالا می برند، برای آشپزی و پخت غذا نیز به کار برده می شوند.

اگر بخواهیم به زبانی ساده تفاوت این دو دستگاه را بیان کنیم می توان گفت در مایکروفر (ماکروفر) فرآیند پخت و پز توسط دما و گرما انجام می شود، اما در ماکروویو این عملیات علاوه بر دما و گرما، اشعه WAVE نیز دخالت دارد.

پس از تولید مایکروویو و همزمان پیشرفت تکنولوژی فر دستگاه هایی تولید شد که هر دو قابلیت را داشتند یعنی هم فر کامل با تمام ویژگی ها و هم مایکروویو. کارخانجات مختلف این دسته از محصولات را همان فر معرفی کردن که قابلیت پخت و یخ زدایی از طریق امواج ماکرو به آن اضافه شده است.

سولاردام (سولاردم)

سولاردام (سولاردم) در حقیقت ترکیبی از تکنولوژی مایکروویو و امواج گرمایشی نوری است. در سولاردام ،سیستم پخت مایکروویو وجود دارد، اما المنت های نوری نیز به سیستم اضافه شده است.

در بالای محفظه پخت فر سولاردام یک هیتر ذغالی قرار گرفته که نوعی المنت نوری است و در داخل آن رشته های زغال قرار دارد و امواج نورانی با گرما و عمق نفوذ بسیار بالا تولید می نماید؛ علاوه بر هیتر زغالی، در کف محفظه پخت نیز یک سیستم مگاهیتر شامل چند نوع هیتر سرامیک و هالوژنی تعبیه شده که امواج گرمایشی نورانی را از سمت پایین به مواد غذایی می تابانند.

چنانچه نياز به مشاوره در خصوص سرویس و تعمیر مایکروفر (ماکروفر)، ماکروویو و یا سولاردم داريد، مي‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد –  ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 10 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.