معرفی 8 دلیل اصلی باد گرم زدن کولر گازی

باد گرم زدن کولر گازی
باد گرم زدن کولر گازی
مطالب مرتبط

در این مقاله از خدمت نت قصد داریم به معرفی و بررسی 8 دلیل اصلی باد گرم زدن کولر گازی (باد گرم کولر گازی) بپردازیم و شما عزیزان را با دلایل اصلی این موضوع آشنا سازیم زیرا این مورد نیز یکی دیگر از مورد های بسیار حیاتی و پردردسری است که اکثر افراد با آن در حال دست و چنجه نرم کردن می باشند. لطفا با ما همراه باشید. (هنگامی که کولر شما شروع به وزیدن باد گرم کرد فورا آن را خاموش کرده و عیب یابی را آغاز کنید.)

کولر گازی

 

8 دلیل اصلی باد گرم زدن کولر گازی (باد گرم کولر گازی)

۱عدم سرویس پنل خارجی کولر گازی

عدم سرویس دهی مناسب به پنل خارجی کولرگازی شما یکی از موثر ترین دلایل باد گرم کولر گازی است، حتما به این مورد توجه ویژه داشته باشید که کولرگازی شما نیز هر از گاهی و پس مدت ها استفاده نیاز به سرویس و تعمیر دارد تا بتواند کارآیی روز اول خود را به خوبی به دست آورد اما توجه زیادی به این مورد نمی شود اما حتما شما این مورد را به طور کامل بررسی کنید.

 ۲مسدود شدن سوراخ های فیلتر پنل داخلی کولر گازی

یکی دیگر از دلایل ایجاد باد گرم در کولر شما می تواند به بسته شدن و یا به اصطلاح کیپ شدن منافذ فیلتر پنل داخلی دستگاه شما برگردد، این گرفتگی به طور معمول از گرد و غبار های اطراف می باشد و هنگامی که این گرد و خاک ها بر تمامی مسیر خروجی باد دستگاه شما قرار بگیرد عملا دیگر نمی توان همانند ابتدای کار انتظار سرما را از آن داشته باشید و باد کولر شما ضعیف تر و کند تر از قبل می گردد، در خصوص رفع آن بهتر است با یک متخصص تماس حاص فرمایید و یا از کارشناسان خدمت نت بهره مند گردید.

چنانچه در خصوص باد گرم زدن کولر گازی (باد گرم کولر گازی) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

۳سوخته شدن فن یا موتور فن کولر گازی

فن یکی از مهم ترین قسمت های کولرگازی شما می باشد که در اثر چرخش می تواند هوای مورد مصرف شما را تولید نماید حال تصور کنید که این قطعه از کار بیافتد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ درسته، دیگر هیچ چرخشی در فن اتفاق نخواهد افتاد و به طبع بادی نیز از آن خارج نخواهد شد، به این صورت با وزش باد گرم رو به رو خواهید شد. معمولا بررسی دلیل خرابی فن و موتور فن کولر گازی به کارشناس نیاز دارد بهتر است کار را به متخصص آن بسپارید.

 ۴کم بودن مقدار گاز کولر گازی

یکی دیگر از دلایل اصلی ایجاد باد گرم در کولر گازی می تواند به کم بودن مقدار گاز آن برگرددف همیشه کم بودن گاز کولرگازی می تواند دردسر های بسیار زیادی را برای شما فراهم سازد اما این بار کم بودن آن باعث دردسر می شود و در نهایت می تواند تاثیر بسیار زیادی در وزش باد گرم دستگاه بگذارد. به قدری مقدار گاز دستگاه دارای اهمیت می باشد که هرگز نباید از آن غافل شوید اما برای درک بهتر این موضوع حتما از یک سرویس کار کولر درخواست نمایید تا بتواند به عیب یابی دستگاه شما کمک کند.

 ۵خراب شدن کمپرسور کولر گازی

کمپرسور کولر گازی بهعنوان قلب دستگاه شناخته می شود به طوری که تمامی اجزا وابسته به این سیستم می باشد و عملا با از به کار افتادن این قطعه شاهد مشکلات بسیار زیادی در کولرگازی خواهیم بود، چنانچه کمپرسور کولر گازی به خوبی کار نکند با بهم ریختن سایر قطعات دیگر عملا خراب بودن خود را آشکارا بیان می کند و یکی از نشانه های خرابی این قطعه می توان به باد گرم زدن کولر گازی اشاره نمود. یکی از دلایلی که در ابتدای مطالب به شما توصیه کردیم که اگر هوای خارج شده از کولر به نوعی گرم بود فورا آن را خاموش کنید، اما چرا؟ به همین دلیل می باشد که ممکن است علت آن خرابی کمپرسور باشد و در صورت کارکردن کولر گازی در آن حالت به کمپرسور فشار بیشتری وارد شود و در نتیجه باعث سوختگی کمپرسور شود که این کار باعث ضرر مالی زیادی برای شما خواهد شد.

 ۶ترموستات کولر گازی خراب است

یکی از ویژگی های بسیار مناسب کولرهای گازی که بر روی کنترل آن ها قرار گرفته است تنظیم دمای محیط می باشد، اما در برخی از روز های سال و در گرم ترین حالت ممکن دیده شده است که شما هر چه میزان دمای کولر را به پایین ترین حالت ممکن می رسانید دستگاه نمی تواند به خوبی عمل خنک سازی را انجام دهد و کولر شما شروع به وزش باد گرم می کند اما در این وضعیت هنگامی که کولر شما مشکل دیگری نداشته باشد به طور قطع مشکل از ترموستات آن است.

 ۷شکستگی یا مسدود شدن مسیر لوله های کولر گازی

همان طور که می دانید در پنل های داخلی و خارجی دستگاه شما لوله های مسی ای موجود هستند که به شیوه ای بسیار مناسب در کنار یکدیگر قرار گرفته و متصل شده اند گاهی عوامل مختلفی مانند تعمیرات ساختمانی یا سقوط اجسام سنگین روی آنها باعث شکستن ، له شدن و یا سوراخ شدن انها می شود، در این شرایط باید حتما بررسی کنید که مشکلی در لوله ها به وجود نیامده باشد.

8 – معیوب بودن برد کولر گازی

برد کولر گازی یکی از نقاط بسیار مهم و کلیدی در دستگاه شما است که همانند یک انسان عمل کرده و دستورات لازم را برای فرمان پذیری و یا عدم فرمان پذیری دستگاه ارسال می نماید، در صورتی که برد دستگاه شما خراب شده باشد عملا این فرمان پذیری نمی تواند به درستی انجام شود و می تواند مشکلاتی را نیز در پی داشته باشد. برای مثال اگر برد کولر گازی فرمان درستی به ترموستات یا موتور فن کولر گازی ندهد باعث باد گرم زدن کولر گازی می شود. پس اگر شما هم روزی با مشکل باد گرم کولر گازی مواجه شدید از سالم بودن برد دستگاه اطمینان حاصل کنید که این کار حتما متخصص خود را می خواهد.

جمع بندی

ما در این مقاله به معرفی 8 دلیل اصلی باد گرم زدن کولر گازی اشاره داشتیم، چنانچه خود تخصصی در این حیطه ندارید می توانید از مجموعه خدمت نت به خوبی بهره برده و قبل از آسیب رساندن به دستگاه خود مشکلات آن را برطرف نمایید.

در صورت نیاز به رفع مشکل باد گرم زدن کولر گازی، شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خود، از تعرفه تعمیر آن آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه در خصوص باد گرم زدن کولر گازی (باد گرم کولر گازی) نياز به مشاوره و راهنمايی داريد، می‌توانيد با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشيد – ۲۸۴۲۵۴۸۸-۰۲۱

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.