آشنایی با انواع ملزومات بنایی | ملات، آجر، سنگ، بلوک

آشنایی با انواع ملزومات بنایی
آشنایی با انواع ملزومات بنایی
مطالب مرتبط

در این مقاله از خدمت نت قصد داریم به معرفی و بررسی انواع ملزومات بنایی بپردازیم و شما را با انواع بسیار مهم و ضروری برخی از ابزارآلات آن به خوبی آشنا سازیم. لطفا در ادامه ما را همراهی کنید.

شغل بنایی چیست؟

بنایی در واقع یک هنر است که از شاخه های مختلفی مانند گچ کاری، سیمان کاری، کاشی کاری، دیوار چینی، سنگ کاری و… تشکیل شده است که هر کدام از آن ها نیازمند مهارت های خاص و ویژه خود هستند. این شغل بسیار پرزحمت و خطرناک است و به نسبت کار و فعالیتی که دارید، مبلغ خوبی نیز دریافت می کنید. البته اگر توانایی اجرای چندین هنر را با هم داشته باشید درآمد شما به حد قابل قبولی خواهد رسید. سر و کله زدن با خاک، سیمان، آجر و… ضمن ایجاد محیطی کثیف می تواند بیسار خطرناک نیز باشد، به همین دلیل توصیه می شود که در حین کار همواره از نکات ایمنی لازم استفاده شود.

 

همه چیز درباره ملات ساختمانی، مصالح آن ها و انواع مختلف ملات‌ ها :

ابزار و وسایل ساخت ملات آشنا شوید:

همانند هر کار دیگری، ملات گیری نیز از شیوه ها و قواعد خاصی پیروی می کند و همچنین نیازمند به دست آوری برخی از مهم ترین ابزارآلاتی مانند: بیل، کمچه و استانبولی است.

استانبولی چیست؟

استانبولی در واقع ظرفی مخصوص در بنایی است که به کمک آن می توان ملات را در آن ساخت که یکی از مشخصه ها و ویژگی های اصلی این ظرف دهانه باز آن است.

استانبولی بنایی

 

بیل چیست؟

بیل ابزاری بسیار کاربردی و به خصوصی در حمل و نقل مصالح و همچنین مخلوط نمودن ملات است.

کمچه چیست؟

کمچه نیز از ابزارآلات بسیار تمیز و منحصر به فرد بنایی است که از آن در پهن و یکنواخت نمودن ملات ها بر روی دیوار استفاده می شود.

 

حتماٌ بخوانید : انواع ماسه و کاربردهای آنها

 

آشنایی با انواع ملزومات بنایی

آشنایی با مصالح مورد استفاده در ساخت ملات:

در موارد فوق به انواع ابزارآلات بسیار مهم و کاربردی در ساخت ملات و همچنین حرفه بنایی اشاره نمودیم و حال قصد داریم به بررسی و معرفی برخی از مهم ترین موارد استفاده در ساخت ملات بپردازیم، لطفا با ما همراه باشید. سیمان، آهک، ماسه، خاک رس و همچنین گل از مهم ترین مصالح مورد استفاده در ساخت ملات می باشند.

سیمان چیست؟ سیمان ترکیبی از سیلیکات های مختلف همانند: کلسیم، آلومینیم و آهن با نسبت های مشخص می باشد که معمولا در غالب کیسه های ۵۰ کیلویی به بازار مصرف عرضه می گردد.

 

آهک چیست؟ آهک نیز از دیگر مصالح پر استفاده و ضروری صنعت ساختمان سازی است که از پخت سنگ های آهکی حاصل می شود.

 

ماسه چیست؟ ماسه نیز از دیگر مصالح پراستفاده و ضروری است که مخلوط آن با آهک در نهایت می تواند منجر به مقاوم کننده ای بسیار قوی در پی سازه های آجری و کارهای آجری باشد. ماسه های کوهستانی، رودخانه ای و بادی از معروف ترین ماسه های موجود در بازار است.

 

خاک رس چیست؟ این خاک از طریق فرسایش و دگرگونی سنگ های آذرین در طی سالیان مختلف به وجود می آید که البته از پرکاربردترین مصارف آن، استفاده در صنعت سفالگری است.

 

چگونه ملات را تهیه کنیم؟

هنگامی که نام ملات را می شونید، نا خودآگاه ذهن شما به سوی ترکیب سیمان و ماسه خواهد رفت. این ملات، از مخلوط نمودن ۲۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم سیمان در هر متر مکعب ماسه شسته به همراه اضافه نمودن مقدار معینی آب حاصل خواهد شد. مقدار سیمان مصرفی (که به آن عیار سیمان می گویند) بستگی به مورد مصرف آن دارد.

 

جمع بندی:

در این مقاله سعی نمودیم شما را با برخی از ابزارآلات مهم و پرمصرف شغل بنایی اشنا سازیم و همچنین به معرفی انواع ملات و نحوه ملات گیری نیز اشاره ای داشتیم، چنانچه در خصوص موارد فوق سوالی داشتید می توانید آن را با مجموعه خدمت نت در میان بگذارید تا مشاوران و کارشناسان ما پاسخی اصولی به سوالات شما دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 5 =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.