انواع مشعل شوفاژ

انواع مشعل شوفاژ در خدمت نت
انواع مشعل شوفاژ در خدمت نت
مطالب مرتبط

همان‌طور که پیش‌تر  و در مقالات دیگر اشاره شد، در هر موتورخانه، مشعل را می‌توان قلب موتورخانه به حساب آورد. با وجود اینکه مشعل‌ها کارکرد نسبتاً ساده‌ای دارند، اما چنانچه به درستی  تنظیم نشود، علاوه بر اینکه باعث کاهش راندمان و کارایی آن می‌شود، حتی ممکن است به عاملی برای افزایش هزینه‌ها تبدیل شود. بر این اساس تنظیم انواع مشعل شوفاژ، امری حساس و بسیار مهم به حساب می‌آید.

انواع مشعل شوفاژ در خدمت نت

وظیفه کلی مشعل ایجاد گرمایش می باشد که با توجه به نیاز مصرف کننده، مشعل مورد نظر انتخاب می شود. مشعل برای تولید گرما، مقداری مشخصی از اکسیژن و سوخت را با یکدیگر ترکیب می‌کند. فارغ از انواع مشعل شوفاژ، در هنگام انتخاب یک مشعل، چند گزینه بسیار اهمیت دارد:

  • نوع سوخت مشعل ( گاز، گازوییل، مازوت و… )
  • ظرفیت و میزان گرمایش مشعل
  • نوع مصرف مشعل

در این مقاله قصد داریم تا به صورت مختصر انواع مشعل شوفاژ را مورد بررسی قرار دهیم.

ما پیشتر در مقالاتی تحت عنوان ” تعمیر مشعل ایران رادیاتور شمال تهران و شرق تهران “ و ” تعمیر مشعل اتمسفر شمال تهران و شرق تهران “ به بیان نکاتی در خصوص تعمیر و سرویس انواع مشعل های گازسوز و گازوئیلی پرداخته ایم و مطالبی را در این خصوص مورد بررسی قرار داده ایم. پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعمیر و سرویس انواع مشعل شوفاژ و … ، نگاهی به مقالات مذکور بیندازید.

ویژگی های یک مشعل شوفاژ خوب

با توجه به اینکه در این مقاله قصد  اریم تا انواع مشعل شوفاژ را از نظر تامین هوای احتراق و نوع سوخت مورد بررسی قرار دهیم، نیاز است قبل از پرداختن به هر موضوعی، ابتدا این را مشخص کنیم که یک مشعل شوفاژ خوب، فارغ از موضوع دیگری، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

  • ایجاد جو و فضایی یکنواخت و قابل کنترل
  • کم بودن میزان انرژی مصرفی در هنگام ایجاد شعله
  • قابلیت ایجاد دمایی یکنواخت و قابل تنظیم در فضای کوره دیگ
  • عدم استهلاک و فرسودگی به دلیل دمایی که از خود آزاد می‌کند
  • کاهش حداکثری اکسیژن اضافی یا گاز نسوخته در خروجی احتراق
  • گستردگی میزان تغییرات و پایداری شعله
  • قابلیت تغییر و تنظیم میزان و ظرفیت حرارتی برای ایجاد حرارت و دمای مناسب

انواع مشعل از نظر تامین هوای احتراق

مشعل ها از نظر تامین هوای احتراق به دو دسته تقسیم می شوند که در ادامه توضیحاتی را در خصوص هر یک بیان خواهیم کرد.

تامین هوا به صورت طبیعی یا اتمسفریک

SG2

منظور از تامین هوا به صورت طبیعی یا اتمسفریک این است که هوای داخل کوره در فشار اتمسفر سوخته و به صورت طبیعی خارج می شود.

در تامین هوا به طور طبیعی، هوای احتراق با مکش طبیعی از دودکش خارج می شود. لازم به ذکر است این نوع مشعل ها راندمان پایین ، مصرف سوخت بالاتر ، کم صدا و کم استهلاک هستند.

تامین هوا به شکل اجباری یا دمنده دار

منظور از تامین هوا به شکل اجباری یا دمنده دار این است که هوای اکسیدایزر توسط فن و یا دمنده تامین می شود .

مشعل های فن دار ، هوا را به صورت فشار مثبت توسط فن به محفظه احتراق وارد می کنند. که از این فشار برای ترکیب بهتر گاز و هوا بهره گرفته می شود. همچنین استفاده از مشعل فن دار امکان کنترل هرچه بهتر احتراق را برای ما فراهم می سازد. مزایا و معایب آن ، راندمان بالاتر ،استهلاک بالاتر، صدای زیاد نسبت به مشعل های اتمسفریک و مصرف سوخت کمتر می باشد.

نکته مهم : موضوعی که باعث می شود تا کاربری این دو سیستم ( اتمسفریک و دمنده دار ) از یکدیگر متمایز گردد، تغییراتی است که در مشعل به واسطه نحوه تامین هوا ایجاد می گردد.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات مشعل موتورخانه از هزینه سرویس و تعمیر مشعل موتورخانه و انواع مشعل شوفاژ آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص انواع مشعل شوفاژ دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  28425488-021

انواع مشعل از نوع سوخت مصرفی

سرویس و تعمیر مشعل و هیتر گازی در خدمت نت

مشعل ها را فارغ از نوع تامیت هوای احتراق، می توان از لحاظ سوخت به 3 دسته کلی تقسیم بندی نمود:

  • سوخت گازی
  • سوخت مایع
  • سوخت دوگانه

در ادامه توضیحاتی مختصری را در خصوص هر یک بیان خواهیم نمود. اما چنانچه تمایل دارید تا انواع مشعل ( مشعل شوفاژ ) را از نظر نوع سوخت مصرفی مورد بررسی قرار دهید، پیشنهاد می کنیم که نگاهی به مقالات ” تعمیر مشعل ایران رادیاتور شمال تهران و شرق تهران “ و ” تعمیر مشعل اتمسفر شمال تهران و شرق تهران “ بیندازید.

مشعل با سوخت های گازی

مشعل با سوخت های گازی از مهمترین و معمول ترین آن ها بوده که به علت قیمت مناسب، در دسترس بودن و آلایندگی کمتر، مورد اقبال بیشتر قرار می گیرند.

مشعل با  سوخت های مایع

در صورت در دسترس نبودن گاز طبیعی از مشعل های با سوخت مایع استفاده می شود.

مشعل با  سوخت دوگانه

در مواردی که به علت افزایش راندمان  از دو نوع سوخت در ساختمان مشعل استفاده نماییم ، که از پرکاربرد ترین آن ها مایع‌گاز می باشد. این نوع مشعل را دوگانه سوز نامیده و راندمان بالایی در اشتعال دارا می باشند.

نکته پایانی

به عنوان نکته پایانی نیاز است یادآور شویم که با توجه اهمیت و نیز حساس بودن مشعل و تنظیمات آن، چنانچه مشعل شوفاژ به هر دلیلی با اختلال عملکردی مواجه شد و نیاز به سرویس داشت، حتما از افراد متخصص و با تجربه در این حوزه کمک بخواهید. افراد غیرمتخصص و کم تجربه، قطعاً نمی‌توانند مشکلات احتمالی مشعل‌ها را به درستی تشخیص دهند و حتی این احتمال نیز وجود دارد که به دلیل تشخیص اشتباه، باعث ایجاد مشکلات دیگری نیز در مشعل‌ها شوند.

شما هم اکنون می‌توانید با ثبت درخواست خدمات مشعل موتورخانه از هزینه سرویس و تعمیر مشعل موتورخانه و انواع مشعل شوفاژ آگاه شوید. جهت اطلاع از تعرفه کليک نماييد

چنانچه نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص انواع مشعل شوفاژ دارید، می‌توانید با مجموعه خدمت نت در ارتباط باشید –  28425488-021

مطالب مرتبط

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.