آموزش کامل کار با ریموت کنترل کولر گازی گری GREE

آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی گری
آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی گری
مطالب مرتبط

مجموعه خدمت نت با همکاری اساتید به نام کولر گازی  آموزش کامل کار با ریموت کنترل کولر گازی گری GREE را تهیه و تنظیم کرده  است و در این مقاله به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

ذکر این نکته ضروری است که ریموت کنترل کولرهای گازی ممکن است در مدل های مختلف، از نظر شکل ظاهری تفاوت های ناچیزی داشته باشند، اما دکمه های تعبیه شده بر روی آن‌ها، قابلیت های مشترکی را در کولر گازی فعال می‌نماید.

نکته مهم:

مطالبی که در ادامه آورده شده است، بخش مختصری از مقاله‌ی «آموزش کار با ریموت کنترل کولر گازی گری» است که در آن به طور مفصل به آموزش تمامی بخش‌های این ریموت کنترل پرداخته شده است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتر در خصوص ریموت کنترل گری دارید، نگاهی به مقاله مذکور بیندازید.

مقدمه : در ریموت کنترل کولر گازی گری تعدادی دکمه وجود دارد که همیشه کار با این دکمه ها برای کاربران آسان نبوده و همیشه افراد را سر در گم می کند.

آموزش کامل کار با ریموت کنترل کولر گازی گری GREE

تصویر بالا تعدادی از دکمه های ریموت کنترل کولر گازی GREE نمایش داده  شده. که طبق شماره گزاری آن توضیحات و نحوه استفاده از آن را برای شما بیان خواهیم کرد:

معرفی دکمه ها

1) دکمه ON/OFF : این دکمه وظیفه راه اندازی و خاموش کردن دستگاه را در هر حالتی دارد.

2) دکمه  MODE: بدون شک مهمترین دکمه در کولر گازی دکمه MODE می باشد. با این دکمه شما می توانید کولر را در حالت های مختلف تنظیم کنید. ( سرد ، گرم ، اتو، فن ،رطوبت گیر ) .

          Fan  : با فعال کردن این دکمه کولر را در حالت فن قرار خواهید گرفت .که در این وضعیت کندانسور کولر خاموش شده و فن داخلی مشغول به کار می شود و بیشتر مختص فصل بهار است. مثل : پنکه

         COOl  : این دکمه که به شکل یک گوله برف است مختص فصل تابستان بوده و با فعال کردن آن شما می‌توانید از سرمایش کولر لذت ببرید.

          HEAT  : این گزینه که به شکل یک خورشید است مخصوص فصل زمستان بوده و باعث تولید باد گرما می‌شود.

          AUTO  : این گزینه کولر شما را در حالت اتوماتیک قرار داده و با تعیین دمای کولر همیشه دمای کولر گازی را در دمای دلخواه شما قرار می‌دهد .

          توصیه می شود از این گزینه در هر شرایطی استفاده نشود شاید بتوان مورد استفاده صحیح این گزینه را در اتاق سرور توضیح داد.

          DRY  :این حالت کولر شمارا در حالت خشک یا رطوبت‌گیر قرار می‌دهد. این گزینه بیشتر مخصوص مناطق معتدل مرطوب یا مناطقی که داری شرجی هواست مورداستفاده قرار می‌گیرد.

3) دکمه های Temperture: با استفاده از این دو دکمه ( + / – ) شما می توایند دما محیط و یا تایمر را تنظیم کنید ، در واقع این دو کلید پر کاربردترین دکمه ها در ریموت کنترل هستند و حکم ولوم تنظیم را دارا هستند و کاربرد دیگری ندارند.

4) دکمه  FAN: این حالت برای تنظیم سرعت فن یا پرتاب باد دستگاه می باشد .این دکمه در اکثر کولر ها دارای ۴ حالت می باشد که شامل (تند،متوسط، کند و اتوماتیک ) می باشد .

5)دکمه  SWING:با فشردن این دکمه ، کولر باد یا هوای تولید شده توسط کولر گازی گری (GREE) را به بالا و پایین هدایت می‌کند. با این کار باعث می‌گردد تا جریان هوای خنک و یا در فصول سرد سال، جریان هوای گرم، به طور یکنواخت در تمامی فضای محیط پخش شود.( شاید به نحوی مشابه چرخیدن پنکه که باد را به اطراف پخش می‌کند، اما با این تفاوت که پنکه چپ به راست بود، و حالت SWING در جهت بالا و پایین می‌باشد)

6)دکمه  timer off/on: این کلید ها برای روشن و خاموش نمودن تایمر دستگاه استفاده می شود .شما میتوانید با این دکمه ها تنظیم زمان خاموش و روشن شدن کلید ها رو تنظیم خواهید کرد .

7) دکمه  LIGHT: با این دکمه می توانید چراغ های روی پنل را خاموش و روشن کرد.

8) دکمه  SLEEP:  این دکمه میتوانید ساعت خاموشی دستگاه را تنظیم کنید .تا در هنگام خواب دمای مطلوبی بهرمند شویم.

9) دکمه TURBO: این دکمه در کولر گازی گری ،افرایش حداکثری فعالیت کولر گازی را به همراه خواهد داشت.. در واقع قابلیت Turbo حالتی است که در آن کولر گازی با بالاترین قدرت ممکن کار می‌کند. وجود این قابلیت، باعث فعالیت حداکثری کمپرسور می‌گردد و در نتیجه فضای محیط در سریع‌ترین زمان ممکن خنک می‌گردد. معمولاً مدت فعالیت کولر در چنین حالتی، بستگی به میزان دمایی دارد که برای آن تنظیم نموده‌اید.

10) BLOW دکمه باد خشک: این دکمه مخصوص دمیدن باد خشک است. این دکمه را می‌توان همان دکمه X-FAN در مدل های پیشین به حساب آورد. با این تفاوت که قابلیت X-FAN برای حالت گرم در دسترس نبود و فقط مختص حالت سرمایشی بود، اما اقابلیت BLOW در حالت گرمایش هم قابل دسترس است.

لازم به ذکر است این قابلیت تنها در برخی از مدل های ریموت کنترل کولر گازی گری وجود دارد، و در برخی دیگر، همان قابلیت X-FAN موجود است.

با فشردن این دکمه، دستگاه شروع به تولید باد معمولی می‌کند و در واقع تبدیل به یک دستگاه خشک‌کن می‌شود. شاید بشود آن را به یک سشوار با باد گرم ملایم یا یک خشک‌کن دست تشبیه کرد.

(جالب اینجاست که اکثر سایت های ایرانی، از توضیحات در خصوص این دکمه عاجز مانده‌اند و در توضیحات این دکمه نوشته‌اند: این دکمه به معنی دمیدن می‌باشد و هنوز اطلاعات کاملی راجع به آن کشف نشده. طوری نوشته‌اند هنوز کشف نشده که انگار این ریموت از کره ای دیگر آمده و یا اینکه قرار است اتم را بشکافند. واقعاً ای کاش مقداری برای مخاطبان خود ارزش قائل باشیم. یاد بگیریم اگر در خصوص چیزی اطلاعاتی نداریم اظهار نظر نکنیم.)

11) دکمه CLOCK: از این دکمه برای تنظیم ساعت استفاده می‌شود. شما با استفاده آن می‌توانید ساعت جاری روز را تنظیم نمایید.  علاوه بر اینکه با تنظیم کردن ساعت، می‌توانید از طریق کولر گازی در جریان ساعت قرار بگیرید، برای تنظیم کولر گازی بر روی یک ساعت مشخص برای اینکه اتوماتیک خاموش یا روشن شود، نیاز است که ساعت تنظیم باشد.

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱

آیا به خدمات خاصی در این خصوص نیاز دارید؟

متخصصین مجموعه خدمت نت آماده پاسخگویی هستند

با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۷۷۴۰۰۹۹۱
مطالب مرتبط

68 Responses

      1. سلام کولر گازی که خاموش می کنیم بعد از مدتی خودش دوباره روشن میشه تیمر هم چک کردم فعال نبود ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. برادر عزیز در تنظیم ساعت،فقط تنظیم دقیقه رو میگید شما…
        تنطیم ساعت رو هم بگید چجوریه….
        مثلا ساعت 5:40 ….رو میخوایم بزاریم رو ساعت فعلی که مثلا 9:40 است

      2. سلام خدمت شما دوست عزیز
        چنانچه در این خصوص نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می توانید از طریق گفتگوی آنلاین با کارشناسان خدمت نت در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند

      1. درود بر شما
        شما می‌توانید از نیم ساعت تا 24 ساعت تایمر را تنظیم کنید

  1. باسلام کولرگازی ماسامسونگ .گرماوسرما.اینورتر.دکترویروس.۱۹۰۰۰می باشد.حالت اتومتیک آن به موقع قطع ووصل نمیکنه چکارکنیم.باتشکر.جمشیدی

      1. سلام. کولر ما تو تنظیمات رفتیم بهم ریخته.. دنبال گرمایش بودیم. ک الان کولر فقط علامت قرمز هست یعنی خاموش و روی هر دکمه از ریموت میزنیم هیچ علامتی نشون نمیده؟/راهنمایی

      2. سلام
        دوست عزیز لطفا از سلامت باطری ریموت کنترل مطمئن بشید اگر سالم بود لطفا دستگاه را از برق جدا نموده و بعد از چند دقیقه دوباره وصل کنید

  2. باسلام کولرگازی ماسامسونگ .گرماوسرما.اینورتر.دکترویروس.۱۹۰۰۰می باشد.حالت اتومتیک آن به موقع قطع ووصل نمیکنه چکارکنیم.باتشکر.جمشیدی

      1. سلام. کولر ما تو تنظیمات رفتیم بهم ریخته.. دنبال گرمایش بودیم. ک الان کولر فقط علامت قرمز هست یعنی خاموش و روی هر دکمه از ریموت میزنیم هیچ علامتی نشون نمیده؟/راهنمایی

      2. سلام
        دوست عزیز لطفا از سلامت باطری ریموت کنترل مطمئن بشید اگر سالم بود لطفا دستگاه را از برق جدا نموده و بعد از چند دقیقه دوباره وصل کنید

  3. باسلام
    کولرگازی اجنرال ۳۰هزار
    از قسمت تایمر سر درنمیارم
    اصلن زیر ۱ساعت داره
    واینکه منظور از 0/5hیا 24h
    یا ۹/5h
    ۱/5h
    یا 10 h
    خواستم‌ طریقشو یاد بگیرم
    ممنون میشم اگه جواب بدین

    1. با سلام
      کولر گازی ما گری ایستاده مدلTowerJ36H3 س ک چند روزی هست ساعت یک و نیم بعدظهر روی فن کار میکند تاساعت ۸ دوباره بدون هیچ مشکلی سرمایش داره علتش رو میخواستم بدونم

      1. سلام
        از بخش پشتیبانی آنلاین مشکل خود را با کارشناسان مجموعه مطرح بفرمایید

  4. باسلام
    کولرگازی اجنرال ۳۰هزار
    از قسمت تایمر سر درنمیارم
    اصلن زیر ۱ساعت داره
    واینکه منظور از 0/5hیا 24h
    یا ۹/5h
    ۱/5h
    یا 10 h
    خواستم‌ طریقشو یاد بگیرم
    ممنون میشم اگه جواب بدین

  5. سلام خسته نباشید من کولر گری دارم و می خوام روی یه ساعت بخصوص روشن و خاموش بشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  6. سلام خسته نباشید من کولر گری دارم و می خوام روی یه ساعت بخصوص روشن و خاموش بشه ممنون میشم راهنمایی کنید

  7. باسلام.کولر ما گری هست .تایمر رو یه بار گذاشتم بعد خاموش کردم نمیدونم چرا خاموش نمیشه هر شب خودبه خود روشن میشه علتش چیه؟ممنون میشم پاسخ بدین.

  8. با سلام
    من یه کولر ۲۴۰۰۰ خریدم واسه ۸۵ متر زیر بنا گفتن کافیه پارسال که سال اولش بود یخ میزدیم امسال باید بریم تو دهنه کولر تا یه کم احساس خنکی کنیم اگر اینجوری پیش بره سال دیگه باید برا کولرمون پنکه یا کولر بزاریم گرمش نشه دلیلش چی میتونه باشه اینهمه تغییر

    1. سلام وقت بخیر باید بررسی شود
      شاید نشتی گاز مبرد دارید که قبل از شارژ مجدد باید علت نشتی بررسی شود . سپاس از همراهی شما

    2. سلام کولر 24 هزار فقط یک فضای حداکثر 60 متری خنگ می کنه.
      شاید نشتی گاز داشتید، باید بررسی بشه

  9. سلام
    من روی کنترل دکمه کاج و healt ندارم .گری اس متیک هست کولرم
    چطوری میتونم عکس کاج یا همون هوای نشاط رو غیر فعال کنم . کولرم روی 16 باد یخ نمیزنه و میگن به خاطر همین عکس کاجه 😞
    کمک کنید تورو خدا

  10. سلام
    کنترل دکمه کاج و healt ندارد هست .چطوری میتونم عکس کاج یا همون هوای نشاط رو غیر فعال کنم .

    1. سلام وقت بخیر
      علامت کاج در بعضی از مدل های کولر گازی گری
      دکوری است و عملا غیرفعال است.
      سپاس از شما

    2. سلام
      ویدیو اموزش در پیج اینستاگرام هست
      لطفا به پیج ما هم سر بزنید تا از کلی اموزش رایگان استفاده کنی

  11. سلام کولر گازی گری ایکول ۳۰هزار دارم
    مدتی است سرد نمیکنه سرویس کار آوردم گاز فول بود ولی دما چه ۳۰ باشه چه ۱۶ فرق نداره تعمیر کار گفت سیستم از نظر من سالمه

    1. سلام خدمت شما
      برای دریافت پاسخ فنی، از طریق گفتگوی آنلاین با کارشناسان خدمت نت در ارتباط باشید

    1. سلام خدمت شما
      خوشحالیم که مطالب برای شما مفید بوده است.
      چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می توانید از طریق گفتگوی آنلاین با کارشناسان خدمت نت در ارتباط باشید

  12. سلام ممنون ازتوضیحاتتون. فقط بیک موردمهم اشاره نکرده اید! وآن چگونه سیستم کولررابحالت تنظیم کارخانه دربیاوریم؟ 🤔

    1. سلام خدمت شما
      چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می توانید از طریق گفتگوی آنلاین با کارشناسان خدمت نت در ارتباط باشید

  13. سلام. جهت تکمیل توضیحات خوب این صفحه بگم که در حالت خاموش یا off بودن کولر، به صورت همزمان دکمه mode و فلش پایین (-) یا دکمه کاهش دما را فشار دهید، اینکار سبب تغییر درجه از فارنهایت به سانتیگراد می شود.
    همچنین فشردن دکمه mode و x-fan در حالت خاموش، باعث میشود بر روی نمایشگر کنترل به جای درجه حرارت، کلمه HI به معنی سلام و خوش آمدگویی، نمایش داده شود. انجام دوباره این کار درجه حرارت را نشان میدهد. به قول یکی از سایتها این آخری «کشف» جدید از خودمه.

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز
      از شما سپاسگزاریم که تجربه ارزشمند خود را با ما به اشتراک گذاشتید

      1. سلام کولر گازی ما مارک گری هست یه خرده کار میکنه از پنل اب میپاچه بیرون دلیلیش چیه

    2. سلام دمت گرم خیلی دنبال این بودم درجه کولر روی ۶۱ بود ترسیدم گفتم خرابی چیزی شده کلی گشتم ولی چیزی پیدا نکردم بازم دمت گرم مشتی

  14. سلام.مرسی از توضیحات خوبتون.وسوالی داشتم اینکه کولر دوتیکه گری داریم امسال اصلا اف نمیکنه از هر کی میپرسم میگه اشکال نداره ولی این غیر طبیعی هست شما میتونید راهنماییم کنید

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز
      آف کردن کولر در غالب مواقع بستگی به میزان دمای محیط دارد، اما برخی مواقع نیز ممکن است به دلیل وجود اختلال در سنسور باشد.
      در کل احتمال اینکه مشکل خاصی برای کولر پیش بیاید بسیار کم است، اما توصیه میکنیم که برای اطمینان خاطر در صورت امکان از یک متخصص بخواهید که آن را بررسی کند.
      شما دوست عزیز برای دریافت راهنمایی بیشتر می توانید از طریق گفتگوی آنلاین یا تماس با شماره های پشتیبانی با کارشناسان خدمت نت در ارتباط باشید.

  15. سلام کلر خاموش کردم حالا که روشن کردم پنجره پرتاب بادش باز نمیشه🤔

    1. درود بر شما دوست عزیز
      خیلی مواقع دریچه پرتاب باد (پره های تنظیم باد)به مرور زمان دچار مشکل می شود که عمدتا به خاطر گیر کردن اهرم های آن است. در چنین زمانهایی اگر تخصص لازم را ندارید از دستکاری آن خودداری کنید و حتما از یک متخصص بخواهید که کمکتان کنید.

  16. سلام کولر گازی ۱۸۰۰۰گوسونیک اگر بخواهیم دما رو اتومات باشه خودکار روشن بشه خاموش بشه یکسره کار نکنه چیکار باید کنیم ؟

    1. درود بر شما دوست عزیز
      تمامی کولرها در حالت معمول اتومات هستند. بعنی پس از رسیدن به دمایی که شما تنظیم کرده اید به صورت خودکار خاموش و روشن (حالت فن) می شوند، مگر اینکه یا سنسور دچار مشکل باشد و یا اینکه درجه کولر به حدی بالا باشد که مجالی برای اتومات کردن نداشته باشد.
      چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می توانید از بخش پشتیبانی آنلاین و یا تماس با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

کد تخفیف 10 درصدی

مجموعه‌ خدمت نت هموراه تلاش دارد تا حد امکان بستری را فراهم نماید تا کاربران و مشتریان مجموعه بتوانند با کمترین هزینه ممکن، بیشترین خدماتِ با کیفیت را دریافت نمایند.

از این رو ما این امکان را فراهم نموده‌ایم تا تمامی همراهان این مجموعه از طریق دنبال کردن حساب کاربری اینستاگرام خدمت نت، از 10درصد تخفیف برای اولین سفارش خود بهره‌مند گردند.

جهت بهره‌مندی از تخفیف، بر روی دکمه زیر کلیک نمایید و سپس صفحه رسمی خدمت نت در اینستاگرام را فالو نمایید. پس از فالو، در کمتر از 24 ساعت، کد تخفیف برای شما دایرکت خواهد شد.